Atlerovik
Hi-Fi freak
Jeg er i markedet for nye høyttalere om dagen. Siden jeg har et rom som er noe for livlig, uten særlige muligheter til å dempe, i tillegg til småskadet hørsel med innslag av tinnitus etter alt for mange timer bak trommer og miksepult, er jeg ute etter høyttalere som har en mørk eller varm klang. Med det mener jeg høyttalere som har en svært luftig diskant som ikke oppleves påtrengende, relativt lite trøkk i øvre mellomtone, men desto mer i vokalområdet og en fyldig bunn.
Det nærmeste jeg har kommet foreløpig er Pylon Jasper 25 som jeg hørte her om dagen, og jeg mistenker at Pylon generelt har mer eller mindre av denne signaturen i sine høyttalere. Dernest er mine Epos ES14 ganske nærme, men de mangler en del i bunn og helt i topp. Jeg ønsker meg et «stort» lydbilde med mye dybde/3-dimensjonalitet.
Det jeg er ute etter er merker som lener seg denne veien, lydmessig, og gjerne også spesifikke høyttalere. Helst sub-30k, brukt.
Det nærmeste jeg har kommet foreløpig er Pylon Jasper 25 som jeg hørte her om dagen, og jeg mistenker at Pylon generelt har mer eller mindre av denne signaturen i sine høyttalere. Dernest er mine Epos ES14 ganske nærme, men de mangler en del i bunn og helt i topp. Jeg ønsker meg et «stort» lydbilde med mye dybde/3-dimensjonalitet.
Det jeg er ute etter er merker som lener seg denne veien, lydmessig, og gjerne også spesifikke høyttalere. Helst sub-30k, brukt.