Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Altea er deilig. Benidorm er forresten litt mini-Miami på avstand. Ikke like mye Florida når du står midt inni. Eier dere leilighet i Altea?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Min kones familie har hus i Altea. Ja, det er en deilig by og en utrolig kontrast til Benidorm!;)

    Har bestemt oss til og ta en tur i begynnelsen av august også.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ah, jeg har planer om en tur til Albir i september. Pleier å dra ned dit rundt 10. september hvert år, billetter er ikke kjøpt enda for dette årets tur men jeg tror nok det kommer. I år blir det to turer ser det ut for, siden det er planer om felles 80-årsdag for mine foreldre litt senere på høsten med familiesamling. Passer meg godt, for det blir nok ingen stor konferanse for meg i sommer. Årets Baltic Sea NGO Forum er lagt til Island, og det kan fort bli for kostbart å få finansiert i år. Har jo egentlig allerede begynt på 2018-budsjettet for hifi med det siste halvårets investeringer. :rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Takk, men nå føler jeg meg passe dum, hvor er det denne repotasjen er? Ser den ikke på Stereo+ sin rubrikk på forsiden av HFS. . .:confused::confused:
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    s 32 (joomag)

    -----

    Og som vanlig fra RES: etterrettelige, godt substansierte synspunkter som, selvsagt, er subjektive.

    Takk for at du åpnet stuen (loftet) for allmuen!

    Cheers!
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Påsken er her. Selv om jeg må jobbe 3 dager i neste uke, er det med en ekstra stor makelighet jeg har funnet fram Whiskyen, åpnet Velluxvinduene for og la den milde vårluften strømme inn, og satt på Shostakovich. Blir ikke særlig bedre enn dette!!


    Må skjerpe meg m.h.t. oftere utskifting av vann/rensemiddel i ultralydvaskeren:


    IMG_0943.jpg


    Dette er under en hver kritikk.:p


    Ellers er det litt nytt på gang i vinylriggen. Hvis jeg er heldig kommer det i påsken. Kommer tilbake til det. . .:cool:

    God påske folkens!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.185
    Antall liker
    67.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God påske! Flott reportasje i Stereo+! Kjekt når "kjente" fra HFS åpner døren for hifi-lektyren :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    God påske! Flott reportasje i Stereo+! Kjekt når "kjente" fra HFS åpner døren for hifi-lektyren :)
    Takk og i lige måde! Synes repotasjen selv ble fin. Fint og kunne bidra med min historie og min vinkling til denne deilige hobbyen. Håper den kan være interresant for noen.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.269
    Antall liker
    5.820
    Torget vurderinger
    15
    Takk for sist. Henger meg på gratulasjonene. Ser ut som et rom det er lett å trives i.
    Scofield-fan?
    Ta en turen til Kongsberg i Jazzen. Han spiller torsdag i uke 27 på Energimølla.
    Vh GunnarS
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Takk for sist. Henger meg på gratulasjonene. Ser ut som et rom det er lett å trives i.
    Scofield-fan?
    Ta en turen til Kongsberg i Jazzen. Han spiller torsdag i uke 27 på Energimølla.
    Vh GunnarS
    Takk for sist Gunnar! Veldig Scofield-fan!:cool: Jeg vet han spiller i Kongsberg, men er da fortsatt i jobb, så det blir dessverre ikke noe av. Får vente til neste gang han kommer til Oslo. Du får si ifra neste gang du kommer til Oslo, så kan du få høre lydloftet. Det er et fint rom og høre musikk i!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Her er en innspilling som bestandig har vært vanskelig!


    IMG_0949.jpg



    I midten av januar, ca 1 måned etter jeg hadde fått BB5, fungerte den fortsatt ikke og jeg avskrev den som en dårlig innspilling. Synd for det er en vidunderlig tolkning. Nå i dag setter jeg den på igjen bare for og sjekke at BB5 var innspilt i januar. Det var de ikke! I dag får jeg for første gang avspilt denne musikalske perlen med en åpen, ekstremt dynamisk, men samtidig varm og klar gjengivelse. PMC skriver at høytalerne er spilt inn etter 20 timer. Glem det og gang det med 10! Ha en fortsatt vårlig tirsdags kveld.


    IMG_0948.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Beklager, glemte flaskebunnene.... Nå ser jeg det ja, det ER definitivt lav profil. Fan så tøffe de er!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg tenker meg om; de er styggpene og fascinerende... mer eller mindre slik vi ønsker damene også, he...:eek:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Husker godt jeg tenkte; hvem i all verden kjøper en høytaler med det utssende der! Men det er MANGE år siden det. Heldigvis utvikler man seg. Så kan en jo diskutere i hvilken retning. . .;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    Voksne erfarne menn med cojones og råderett i egen bolig havner mye oftere på "form følger funksjon" utstyr enn jyplinger - unntak finnes begge veier.
    Kan ikke se for meg deg med Devialet og noen hvite minimonitors..
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Voksne erfarne menn med cojones og råderett i egen bolig havner mye oftere på "form følger funksjon" utstyr enn jyplinger - unntak finnes begge veier.
    Kan ikke se for meg deg med Devialet og noen hvite minimonitors..
    Devialet og noen hvite minimonitors..= " not my cup of tea"!!;);)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.660
    Torget vurderinger
    23
    - men Grumpy med SLOB's er vel heller ikke noe tema :rolleyes: Hadde nok butta i Swarowski lysekrona

    Godt han ikke leser dette ellers hadde det nok vanket et par rapp over mulen ved neste korsvei
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Skal ikke langt av sted for og få noen idèer på gode diffusorer.:cool:

    IMG_0956.jpg



    IMG_0954.jpg



    IMG_0953.jpg



    IMG_0952.jpg



    Nedskalert disse i en passende størrelse, og du kan leke deg lenge og vel med ulike akustiske resultater vil jeg tro. . . Disse finner du på UIO rett ovenfor meg.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Dypt rystet over meg selv. Dro ned til byen for innkjøp av klassisk vinyl. Vendte tilbake med 5 stk klassiske sacd`r. . .:D


    IMG_0967.jpg



    Årsak; Utvalget på klassisk vinyl er et langt jesp. På Eldorado Bokhandel sitter der i mot en engasjert og meget kunnskapsrik herre som har bygget opp en avdeling for klassisk musikk. Ypperlig utvalg, og til og med en masse sacd. . . Men ingen vinyl. Jeg må få den mannen til og utvide sortementet med sort gull også!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    I dag driver jeg litt konsulent hjelp. En venn hadde disse nedpakket på loftet sammen med en eldre Rega Planar 3 + Dynavector dv 50x.

    IMG_0969.jpg



    IMG_0968.jpg



    IMG_0970.jpg



    Proacene er fine de! Spiller meget bra ut i fra sine forutsetninger. Regaen har en sliten motor som må skiftes, mens Dynavectoren tror jeg faktisk ikke er mye brukt. . . Dette kommer til og bli bra til slutt. Tenk og glemme sånt utstyr oppe på loftet!:confused:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Dypt rystet over meg selv. Dro ned til byen for innkjøp av klassisk vinyl. Vendte tilbake med 5 stk klassiske sacd`r. . .:D


    Vis vedlegget 437204


    Årsak; Utvalget på klassisk vinyl er et langt jesp. På Eldorado Bokhandel sitter der i mot en engasjert og meget kunnskapsrik herre som har bygget opp en avdeling for klassisk musikk. Ypperlig utvalg, og til og med en masse sacd. . . Men ingen vinyl. Jeg må få den mannen til og utvide sortementet med sort gull også!!:cool:

    Må bare nevne at de innspillingene fra Mariinsky med Shostakovich viste seg og være helt fantastiske!! Tror faktisk ikke jeg har hørt lydmessig bedre av disse symfoniene på noe annet format. Løp og kjøp hvis du har sacd spiller!
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    675
    Antall liker
    871
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Heisann,ser jeg en Sens Lepton 3 på bildet ditt? Der hvor ProAc står på stolen?

    Mvh Fredrik
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Heisann,ser jeg en Sens Lepton 3 på bildet ditt? Der hvor ProAc står på stolen?

    Mvh Fredrik
    På det ene bildet står det en gammel Troels Gravesen modell (gul), på det andre ser du PMC BB5 ved siden av. Har ikke hørt om Sens Lepton 3, så jeg vet jo ikke om det er en høytaler en gang. . .:rolleyes:
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    675
    Antall liker
    871
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Det er den gule jeg mente. Fryktelig lik Sens,som jeg hadde i mange år. Utviklet her i Larvik,kabinetter fra Hornslet og Seas/Scanspeak elementer.
    IMG_0370.jpg
    Disse er vel fra -98/99
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Ja de var meget like!:D I følge selger var altså mine TG design, men her ser det ut til og eksistere Skandinavisk tvillingdesign. . .;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Glimrende lyttevær, og dette ble meldt ankommet på posten i formiddag:


    IMG_0976.jpg



    Ut av eskene, og det ser sånn ut.


    IMG_0980.jpg



    IMG_0977.jpg



    IMG_0978.jpg



    Da var det jo bare og få sakene på plass og begynne og spille.


    IMG_0982.jpg



    IMG_0981.jpg



    Som sagt i forrige innlegg, dette blir en fin helg!!!:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    11.519
    Gratulerar med nya leksaker nlykke! Det där ser otroligt spännande ut.
    Takk. Dette er MEGET spennende og annerledes enn DV/SUP-200. Tror jeg kan utvikle en ny og veldig sterk, fin gren på Vinyltreet på Blindern!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn