Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.395
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer nlykke.

Jeg likte denne pickupen supergodt, spilte glimrende med Fidelity Research step-upen min og tipper det låter forrykende med deres egen.

Har jo også hørt denne hos Opeth. Veldig fine produktet.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Gratulerer nlykke.

Jeg likte denne pickupen supergodt, spilte glimrende med Fidelity Research step-upen min og tipper det låter forrykende med deres egen.

Har jo også hørt denne hos Opeth. Veldig fine produktet.
    Takk Fosse. Du vet jo at jeg har vært på jakt etter en pick-up med litt feitere mellomtone, og enda mer kjøtt på beinet enn XV1-t. XV1-S vurderte jeg sterkt, men synes det er morsomt og finne en annen produsent med mye av den samme karakteren og med en forbedret teknologi i følge dem selv. Du kan se fram til å høre Ben Webster på Shilabe her nå! Det er klangrikt det!

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    886
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Det er den gule jeg mente. Fryktelig lik Sens,som jeg hadde i mange år. Utviklet her i Larvik,kabinetter fra Hornslet og Seas/Scanspeak elementer. Vis vedlegget 437654 Disse er vel fra -98/99
    Tom Bach ved Bach's Hifi som utviklet disse. Sense het merket han puslet med en stund. Hatt endel av dem :D
    Det er helt korrekt,mine var bygge nr 2 om jeg ikke husker feil. Jeg var mye borti de den første perioden. Både disse og 3veis. Lepton 3 er betegnelsen på de på bilde. Jeg hadde de i 16-17 år tror jeg :)

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    886
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    @nlykke,Grattis med spennende pu og trafo. Flotte saker du har på loftet ditt :)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Må bare melde at på kammermusikk er Shilabe ekstremt god. Kasse klang fra celloer og violiner gjenngis med en ny tyngde.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Hmmmm.... hakke jeg liggende en slik til langtidsmodning?
    DSC_6581.jpg

DSC_6585.jpg

Gratulerer med fet pick-up nlykke...:cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Se der ja! Pass nå på at den ikke blir liggende for lenge og surne. . .:rolleyes: Du har noe og glede deg til!

Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    En stor takk til Totte som var innom med to absorbenter for en kort stund siden! Har ikke fått testet dem før i kveld, men dette var skikkelig suksess!:D Det som gjennstår er og få litt bedre finish på dem. Uansett en bagatell. Takk!!!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Det er for tidlig og gi en fullstendig beskrivelse av Shilabe/ETR-KSW, men jeg har vel aldri hatt det så morsomt under en innspillings periode før!

IMG_0982.jpg

+

IMG_0932.jpg

ser ut til og trives bedre og bedre sammen.

Ha en fortsatt fredfylt og regntung audio kveld.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Det skjer en del her for tiden. Dennne kom litt brått på, men jeg har stor forventning til min impulsivitet denne gangen.

IMG_1004.jpg

IMG_1003.jpg

Armbasen på Aviden er ikke helt kompatibel, men denne armen skal uansett ikke bli stående på dette driverket. . .
    Navnet er Graham Phantom II bb4.:cool:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.395
    Torget vurderinger
    26
    Gratulerer med fet arm!

Blir spennende å se hva du går for av drivverk. Armen lar seg vel sette på Acutusen med adapter? Kan jo være vel verd å ha muligheten?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Gratulerer med fet arm!

Blir spennende å se hva du går for av drivverk. Armen lar seg vel sette på Acutusen med adapter? Kan jo være vel verd å ha muligheten?
    Takk for det. Driverk har jeg ikke bestemt meg for ennå, men driver nå og snuser rundt på veldig mye forskjellig. Problemet mitt er og bestemme meg. Det er så mange fristelser der ute. J.C.Verdier Platine er jo en veldig sterk kandidat, men driver også og ser på andre merker.

Phantom går helt fint og mekke til med en adapter på Aviden, og det det vil bli gjort etter at jeg har fått ned alle ballene jag har i lufta på en verdig måte. . .
    Ellers er det bare og melde at Shilaben utvikler seg på en overbevisende måte her hjemme. Dette er virkelig et røverkjøp mht. pris/ytelse. Kunne like godt ha kostet det dobbelte, men det er vi glade for at den ikke gjør. . .:cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Grattis til fin arm Petter:) Jeg har SME base noe du kanske kan bruke til Avid også?
    Tenkte og konferere litt med deg Cash. Du har jo denne armen og har lang erfaring. Denne armen har noe leverandøren kaller Costom Base. Vet du om det er mye ståhei og skifte over til SME base?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fet arm!

Takk for det. Driverk har jeg ikke bestemt meg for ennå, men driver nå og snuser rundt på veldig mye forskjellig. Problemet mitt er og bestemme meg. Det er så mange fristelser der ute. J.C.Verdier Platine er jo en veldig sterk kandidat, men driver også og ser på andre merker.
    1) J.C. Verdier la Platine er et veldig godt drivverk, IMO, og kanskje det siste drivverket du kommer til å kjøpe.
    2) Men før du kjøper det, gå igjennom tråden min. Verdier er alt annet enn plug and play.

Mvh

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Gratulerer med fet arm!

1) J.C. Verdier la Platine er et veldig godt drivverk, IMO, og kanskje det siste drivverket du kommer til å kjøpe.
    2) Men før du kjøper det, gå igjennom tråden min. Verdier er alt annet enn plug and play.

Mvh
    Takk for råd! Jeg har vært innom tråden din og fått med meg at du var ganske frustrert over armbase høyde, og at du måtte drive litt "selvmekk" på et ferdig produkt. Tar med meg dette, men innrømmer samtidig at det ikke skremmer meg nok til og vurdere dette driverket. Har hørt det hos Audioaktøren for en del år siden, og det gav mersmak så det holdt! En annen ting er at jeg faktisk synes den er vakker. Det beste eksemplet på at god design er et resultat av god funksjon.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fet arm!

Mvh
    Takk for råd! Jeg har vært innom tråden din og fått med meg at du var ganske frustrert over armbase høyde, og at du måtte drive litt "selvmekk" på et ferdig produkt. Tar med meg dette, men innrømmer samtidig at det ikke skremmer meg nok til og vurdere dette driverket. Har hørt det hos Audioaktøren for en del år siden, og det gav mersmak så det holdt! En annen ting er at jeg faktisk synes den er vakker. Det beste eksemplet på at god design er et resultat av god funksjon.
    Jada. Og -bare så det er sagt- jeg hadde kjøpt den igjen. Mye styr, selvmekk og bannskap, men resultatet er veldig bra.

Mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.175
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Grattis til fin arm Petter:) Jeg har SME base noe du kanske kan bruke til Avid også?
    Tenkte og konferere litt med deg Cash. Du har jo denne armen og har lang erfaring. Denne armen har noe leverandøren kaller Costom Base. Vet du om det er mye ståhei og skifte over til SME base?
    Min base satt på når jeg kjøpte den, men ut fra bildet så er den nok kun skrudd fast med den lille unbrako skruen skulle jeg gjette?
    Ellers er vel armen veldigt lett og sette opp/jobbe med, den medfølgende jiggen til Pu er jeg ikke helt sikker på? grov i justeringen syns da jeg!
    DSC_0813.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Siden onsdag har jeg oppholdt meg i Wien. En staselig og vakker by.

IMG_1024.jpg

IMG_1023.jpg

IMG_1027.jpg

På fredag var jeg i kunsthistorisk musum. Imponerende bilder, men se på håndtverket her da!

IMG_1030.jpg

IMG_1032.jpg

IMG_1035.jpg

IMG_1028.jpg

Dette ser ikke bare flott ut på avstand. Detaljeringen og finishen er egentlig mer imponerende når man går tett inn på. Her visste man hva man drev med.:cool:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Og for de som nå tror at jeg har lagt igjen hobbyen hjemme, kan jeg melde om et funn av en vinylsjappe i denne gaten.

IMG_1040.jpg

Her er fasaden, og årsaken til at at jeg ikke tok bilder innenfra, er at jeg ble helt måløs og glemte det. Jeg rakk faktisk bare og orientere meg litt av det de hadde av klassisk musikk før jeg meget høflig ble gjort oppmerksom på at nå hadde de stengt for en halv time siden. . . I den klassiske avdelingen har jeg aldri sett et lignende utvalg. Dette skjedde i går, og i dag har de naturligvis stengt. Men her MÅ jeg tilbake!! Her bruker du lett en arbeidsdag.

IMG_1038.jpg
    .

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et pekk eller to opp i arkitektonisk kvalitet sammenlignet med HFS-rampens lokale biergarten i Domagkstrasse....;)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Mer vakker arkitektur, gammel og ny.

IMG_1054.jpg

IMG_1052.jpg

IMG_1046.jpg

IMG_1041.jpg

Ut av dette kom det vakker musikk også.

IMG_1061.jpg

IMG_1060.jpg
    IMG_1060.jpg

IMG_1059.jpg

IMG_1058.jpg

IMG_1057.jpg

Men alt tar en slutt. Trist og dra, men til og med hjemreisen var vakker denne gangen.

IMG_1056.jpg
    .

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Er det forresten noen med erfaring/kjennskap med denne spilleren her?

IMG_0063.jpg
    .

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.433
    Apropos München: Det ble spilt på denne Nlykke - og det var en opplevelse!

IMG_0878.jpg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Apropos München: Det ble spilt på denne Nlykke - og det var en opplevelse!

Vis vedlegget 441777
    Tviler jeg ikke et sekund på! Vurderte denne, men sa til meg selv at nå får du f. . meg ta det litt rolig for en gang skyld og forholde deg til den du har hørt. Og det er jeg så langt fornøyd med. Tror jeg ungår og høre denne - i allefall inntil videre. . . :rolleyes:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Se hva jeg fant på messa i München :cool:

DSC_8824.jpg

Musikken som ble avspilt via disse "beistene" ble gjengitt med en sjelden autoritet.
    Sonort klangbilde, godt med detaljer og slam.
    Jæskla moro, og vanedannende.

Nå aner jeg litt om hva du hygger deg med hjemme nlykke :rolleyes:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Se der ja! Godt å høre dette var en demo som falt i smak. Synd jeg ikke greide og komme meg nedover i år, men min mor insisterte på bursdags feiring i Wien 19 mai. Neste år kommer jeg helt sikkert og da håper jeg PMC følger opp med kanskje BB5 XBD( storebroren) til de du hørte. Det hadde vært gøy det!:cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Se der ja! Godt å høre dette var en demo som falt i smak. Synd jeg ikke greide og komme meg nedover i år, men min mor insisterte på bursdags feiring i Wien 19 mai. Neste år kommer jeg helt sikkert og da håper jeg PMC følger opp med kanskje BB5 XBD( storebroren) til de du hørte. Det hadde vært gøy det!:cool:
    Nevnte høyttaler PMC BB5 XBD sto utstilt ved inngangen til PMC sin hule.
    Prisen var små 34 000 Luro (sånn ca), og størrelsen var mastodont.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Ja de er digre! Har en liten drøm om og høre dem i aktiv versjon. Har en forestilling om at det er en brutal opplevelse på flere måter. . .:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.766
    Torget vurderinger
    23
    Hørte de store i Munchen, tenkte på deg selvsagt.. men da måtte de ha ligget sideveis :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.814
    Dette har vært en fin dag.

Mine kjære har vært midtsidepike i dagsavisen.

IMG_1067.jpg

Hage arbeidet er unnagjort.

IMG_1066.jpg

Og sist men ikke minst står anlegget ferdig oppvarmet og venter på en intens kveldsøkt.

IMG_1068.jpg

Ha en deilig tropevarm lørdags kveld!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn