Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Dette har vært fire svært morsomme timer! Vil ikke komme med noen konklusjon etter så kort tid, men jeg kan jo si såpass at dette er seriøse saker! Her snakker vi om en spiller med et raffinement iallefall ikke jeg er vant med fra det digitale mediet! Her må det lyttes mer.:cool:

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Var noe kjent med denne:).

Har vært innom lytterommet mitt, X01-D2 som kanskje er en eldre utgave. Den du har ser ut til å være X01- Limited.
    Se forøvrig omtale:
    » Teac – Esoteric X-01D2

woodrand

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du har jo en anselig CD-samling som du sikkert får enda mer glede av nå. Skal bli morsomt å høre mer om hvordan den låter i forhold til det du hadde:)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Du har jo en anselig CD-samling som du sikkert får enda mer glede av nå. Skal bli morsomt å høre mer om hvordan den låter i forhold til det du hadde:)

Du har et poeng der. Cd samlingen har fått en ny vår, så til de grader. :cool: Du får sette deg på banen en dag og ta de få stasjonene ned, så får du et inntrykk av hva dette er. . . Kommer nok til og skrive noen ord om det også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Er det denne ombygde Teac'en med rør i rumpa? Den som jeg ikke klarer å huske navnet på?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Er det denne ombygde Teac'en med rør i rumpa? Den som jeg ikke klarer å huske navnet på?
    Vet at det er en forbindelse mellom Teac/Esoteric uten og vite hva den egentlig er, men nei, denne har ingen rør (dessverre) og heter Esoteric X-01 Limited.

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.440
    Vet at det er en forbindelse mellom Teac/Esoteric uten og vite hva den egentlig er, men nei, denne har ingen rør (dessverre) og heter Esoteric X-01 Limited.

1987:
    In order to bring the highest level musical experience to demanding audiophiles, TEAC launched the "ESOTERIC" brand which exclusively engineered and manufactured high end audio products.

Les mer her

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858

1987:
    In order to bring the highest level musical experience to demanding audiophiles, TEAC launched the "ESOTERIC" brand which exclusively engineered and manufactured high end audio products.

Les mer her
    Se der ja. Så lærte jeg noe nytt i dag også! Takk.:cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Etter en grundig test er denne nå en del av inventaret på lydloftet.

Vis vedlegget 427445
    Flink gutt :cool:
    Gratulerer med fet digital ølbrikke avtaster ;)

En digital ølbrikke avtaster som har fått meg til og glemme vinyl i over en uke. . .:D Dét er komplement det!!
    Ser man det :cool:
    Du skal se jeg har liggende et par digitale ølbrikker med relativt heftig dynamisk utsving som kan få liv i PMCene ;)
    Et påtrengende besøk på nlykkes lydloft er "long overdue"!
    Jeg kan ta med hørselvern til verten :rolleyes:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Esoteric er vel på mange måter til Teac som Lexus er til Toyota etter det jeg forstår. Men jeg lurte på om det ikke var en variant som på mange måter er en Teac som er modifisert/oppgradert med rørbasert utgangstrinn. Klarer ikke å komme på navnet, men mener å huske at den ble testet i Fidelity en gang i tiden med overstrømmende tilbakemeldinger.

Noen som husker det?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Etter en grundig test er denne nå en del av inventaret på lydloftet.

Vis vedlegget 427445
    Flink gutt :cool:
    Gratulerer med fet digital ølbrikke avtaster ;)

En digital ølbrikke avtaster som har fått meg til og glemme vinyl i over en uke. . .:D Dét er komplement det!!
    Du skal se jeg har liggende et par digitale ølbrikker med relativt heftig dynamisk utsving som kan få liv i PMCene ;)
    Som jeg har sagt tidligere er du hjertelig velkommen med eller uten hørselvern og dynamiske utsving!;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023
    Som jeg har sagt tidligere er du hjertelig velkommen med eller uten hørselvern og dynamiske utsving!;)

Tusen takk for det nlykke, og i lige måde.
    Jeg beklager at jeg er slik uendelig treg materie, men >100 mil reisevei til og fra jobb gjør noe med viljen.
    Nok om det. Loftsrommet ditt har blitt utrolig flott.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858

Tusen takk for det nlykke, og i lige måde.
    Jeg beklager at jeg er slik uendelig treg materie, men >100 mil reisevei til og fra jobb gjør noe med viljen.
    Nok om det. Loftsrommet ditt har blitt utrolig flott.
    Du er ikke noe mer treg materie enn meg. Blir vanskeligere og vanskeligere å få meg ut av huset etter jobb. Håper våren nå kan endre denne adferden. . .:rolleyes:

Loftsrommet er ikke helt ferdig ennå. Audiofilt vil det vel aldri skje, men interiør messig er jeg ikke langt unna mål. Det er viktig med et rom som mann også trives i utover det lydmessige! Ha en fortreffelig helg Powern.:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jepp, Lille Hiawata. Det var den jeg tenkte på. Noen kom på det i går også, men det er altså en 'standard' Esoteric. :)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    To vinyl kjøp i det siste jeg vil nevne. Cohens siste.

IMG_0855.jpg

Etter og ha hørt det en del ganger nå drister jeg meg til og kåre det til hans beste.

Så et eldre album av Scofield.

IMG_0854.jpg

Kanskje ikke hans beste, men absolutt der oppe i toppen. En helt særegen stemning på denne skiva!! Nå spilles side 4 fra dette albumet.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Har tatt meg litt ferie. Jeg og min kjære kommer ned til nesten modne sitroner i hagen.

IMG_0858.jpg

Og komme fra søle og slaps, og ned til dette er helt ubeskrivelig deilig!! Nå skal det spises paella og drikkes spansk hvitvin, og på veien nyter jeg gammel spansk arkitektur. Livet er herlig!!:D

IMG_0863.jpg

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Har tatt meg litt ferie. Jeg og min kjære kommer ned til nesten modne sitroner i hagen.

Vis vedlegget 430508

Og komme fra søle og slaps, og ned til dette er helt ubeskrivelig deilig!! Nå skal det spises paella og drikkes spansk hvitvin, og på veien nyter jeg gammel spansk arkitektur. Livet er herlig!!:D

Vis vedlegget 430512
    Missunnelig? Neida.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.023

Vis vedlegget 430512

Hvor har man gjemt seg i Spania?
    Trenger ikke gateadressen :cool:
    Dere skal få være i fred for meg i deres tosomhet på voksentur.
    NYT i langdrag nlykke ;)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Stedet er Altea. En liten og gammel kystby rett ovenfor Benidorm. Vi nyter turen på alle måter, og fruen blir holdt i feriemodus selv om hun er av den meget aktive typen. . . Sol, shopping og deilig spansk mat. . .:cool:

IMG_0859.jpg

Utsikten fra terassen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Altea er en herlig by. Er der hver høst. Har pleid å kjøpe noen spanskproduserte desert boots-kopier i en av de små skobutikkene som har eksistert i mange år hvert år jeg har ankommet, men sluttet med det i fjor. Men uansett hva som skjer så kommer jeg til å karre meg til topps av kirkebakken for å nye en iskald longdrink på et av de to stedene som serverer drikkevarer utendørs der. Eller for å spise middag på Restaurante D'Els Artistes, som også ligger på kirkeplassen.

Men jeg bor i nabobyen Albir. Ikke like fin som Altea, men med en bra japanske restaurant og leiligheten vår har vakker utsikt utover bayen mot nettopp Altea. :cool:

Bulter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Antall liker
    3.440
    Altea er en herlig by. Er der hver høst. Har pleid å kjøpe noen spanskproduserte desert boots-kopier i en av de små skobutikkene som har eksistert i mange år hvert år jeg har ankommet, men sluttet med det i fjor. Men uansett hva som skjer så kommer jeg til å karre meg til topps av kirkebakken for å nye en iskald longdrink på et av de to stedene som serverer drikkevarer utendørs der. Eller for å spise middag på Restaurante D'Els Artistes, som også ligger på kirkeplassen.

Men jeg bor i nabobyen Albir. Ikke like fin som Altea, men med en bra japanske restaurant og leiligheten vår har vakker utsikt utover bayen mot nettopp Altea. :cool:
    Det er også et fantastisk delikatesseutsalg i gata der, hvor man kan kjøpe med hjem sin iberico bellota. Namm!

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Siden det er andre som også har et forhold til denne vakre byen, legger jeg ved noen ferske bilder fra dagens lille spasertur.

IMG_0866.jpg

Turen begynte på byens faste tirsdags marked.

IMG_0888.jpg
    IMG_0888.jpg

Og her er gamlebyen. . .

IMG_0886.jpg

IMG_0885.jpg

IMG_0884.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er tirsdag og markedsdag i Altea. Tror det er det største lokale utendørsmarkedet i distriktet. Jeg har etterhvert lært meg å skille skitt fra kanel blant de som selger boxershorts og sokker, så jeg kjøper stort sett årsforbruket mitt på markedet i Albir, Altea eller Alfaz. Kjøper nesten ingenting av undertøy og sokker i Norge lenger, hvis jeg ikke finner spesielt gode tilbud på kvalitetsmerker.

Plukket faktisk opp litt musikk på det såkalte jazz/antikkmarkedet i Benidorm sist år. Har aldri sjekket om det var noe musikk å kjøpe der, for støynivået på restauranten stort sett jager meg hjem for tidlig. Men i år fikk jeg det for meg, og sammen med min bror tok vi en nærmere kikk på hva selgerne hadde å by på. Endte med ei bunke CD-er, en live-DVD med Sex Pistols, og noen 10" fra femtitallet med henholdsvis jazz, vals og jodling. Og kvoten med Zigg Zagg (grønn med bilde av pirat) kostet bare en euro hos en annen selger.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Jaha, det er i Benidorm en finner musikk, for det har jeg ikke greid og finne her ennå. . .:rolleyes: Takk for tipset! Skal ta en sykkeltur dit en av dagene, så da får jeg se hva jeg kommer over.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Kom forresten forbi denne her i dag også.

IMG_0873.jpg

IMG_0872.jpg

IMG_0871.jpg

Det er ikke bare i Norge vi har Reodor Felgen!:D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jaha, det er i Benidorm en finner musikk, for det har jeg ikke greid og finne her ennå. . .:rolleyes: Takk for tipset! Skal ta en sykkeltur dit en av dagene, så da får jeg se hva jeg kommer over.
    Da må du vente til lørdag hvis du har tenkt deg på jazzmarkedet. Når det kommer til musikkauk i selve byen så er det dårlig utvalg. Har kjøpt litt klassisk musikk av bokselgerne som har faste boder ved starten av gamlebyen. Ikke spesielt billig, og ikke noe godt utvalg, mest av prinsipp. Men det var før jeg fant ut det var musikk å kjøpe på det store antikk og jazzmarkedet utenfor byen. Ligger langs veien like før byen begynner, bussen fra Altea går forbi.

Over gaten lå det et helt anonymt murhus. Et gammelt ektepar på busstoppet fortalte oss at det var den lokale cannabisklubben. Fruen i huset var medlem på grunn av sine plager (som jeg ikke spurte om hva gjaldt), og der kunne man gå inn og registrere seg som bruker og handle fritt innenfor klubbens vegger. Spania begynner å ligne bittelitt på Amsterdam nå, jeg visste ikke at avkriminaliseringen hadde kommet så langt der nede.

Edit: Søndager er det visst ifølge denne lenken. Dagene i uken går litt om hverandre når jeg er der nede.

Certainly well worth a mention is the "El Cisne" Flea Market which takes place every Sunday and on one Saturday every month on the N-332 Km. 124 near the campsite Benisol. This is a typical antiques/flea market which often features live jazz music by various local groups to enliven your visit.
    Ikke ta løftet om jazz helt på alvor. Mange av artistene er enmannsband som framfører gamle hits. Noen av dem svært dyktige, som den lokale Buddy Holly-lookalike Pablo Bloom. Sist gang var jeg satt meg ned var det to briter som gjorde Blues Brothers. Minnet mest om trim for eldre med sisu på overraskende høyt volum. Sprekt men akk så gubbete.

Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Da må du vente til lørdag hvis du har tenkt deg på jazzmarkedet. Når det kommer til musikkauk i selve byen så er det dårlig utvalg. Har kjøpt litt klassisk musikk av bokselgerne som har faste boder ved starten av gamlebyen. Ikke spesielt billig, og ikke noe godt utvalg, mest av prinsipp. Men det var før jeg fant ut det var musikk å kjøpe på det store antikk og jazzmarkedet utenfor byen. Ligger langs veien like før byen begynner, bussen fra Altea går forbi.

Over gaten lå det et helt anonymt murhus. Et gammelt ektepar på busstoppet fortalte oss at det var den lokale cannabisklubben. Fruen i huset var medlem på grunn av sine plager (som jeg ikke spurte om hva gjaldt), og der kunne man gå inn og registrere seg som bruker og handle fritt innenfor klubbens vegger. Spania begynner å ligne bittelitt på Amsterdam nå, jeg visste ikke at avkriminaliseringen hadde kommet så langt der nede.

Edit: Søndager er det visst ifølge denne lenken. Dagene i uken går litt om hverandre når jeg er der nede.

Certainly well worth a mention is the "El Cisne" Flea Market which takes place every Sunday and on one Saturday every month on the N-332 Km. 124 near the campsite Benisol. This is a typical antiques/flea market which often features live jazz music by various local groups to enliven your visit.
    Ikke ta løftet om jazz helt på alvor. Mange av artistene er enmannsband som framfører gamle hits. Noen av dem svært dyktige, som den lokale Buddy Holly-lookalike Pablo Bloom. Sist gang var jeg satt meg ned var det to briter som gjorde Blues Brothers. Minnet mest om trim for eldre med sisu på overraskende høyt volum. Sprekt men akk så gubbete.
    Høres ut som en tur som kan bli svært så morsom!!;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er også en som selger vintage hifi på det markedet. Han har ganske mye stående, storparten nedstøvet men det som han vil vise fram er som oftest pene objekter til greie priser, kontinentet tatt i betraktning. Han har også mer hjemme, så er du på jakt etter noe så kan det hende han har noe som passer. Hvis jeg hadde egen leilighet der nede ville jeg kanskje sjekket ut det lokale vintagemarkedet. Hvis hans bod vitner om noe så er det at det må finnes mye vintage hifi rundt omkring Costa Blanca.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Ferie er deilig! 10 dager i Altea gjorde godt.

IMG_0905.jpg

Appelsiner i hagen, bare å gå ut og plukke. . .

IMG_0907.jpg

De ser kanskje ikke så imponerende ut, men det er bare utseende!!

Benidorm ble også besøkt. Bedre enn sitt rykte men fungerer best når man er litt påseila.:rolleyes:

IMG_0897.jpg

og det var jeg. . .

IMG_0896.jpg

IMG_0895.jpg

Som dere ser var det ikke høysesong, noe som gjør byen mye mindre hektisk og stressende. Kan nesten kalle det for rolig der nå.;D

Som alltid der nede er det sykkel som gjelder. Her studerer fruen turens utvikling.

IMG_0899.jpg

Omringet av typisk Benidorm arkitektur.

IMG_0900.jpg

Vel hjemme er det bare og brette opp skjortearmene i møte med kommende arbeidsuke, men først skal jeg ha noen etterlengtede timer foran anlegget. Ha en fortsatt myk
    søndags kveld!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.858
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fine bilder:) Det ser ut att været passer fint for sykkel aktivitet nå, jeg skall ut på de Baleariske øyer om drøye to uker og trampe rundt:)

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Fine bilder:) Det ser ut att været passer fint for sykkel aktivitet nå, jeg skall ut på de Baleariske øyer om drøye to uker og trampe rundt:)

Skal du ned i det området om et par uker har du helt sikkert noe og se fram til!:cool: Skulle gjerne vært der nede en måned. Denne turen har vært en skikkelig vitamin innsprøytning.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.858
    Det har vært en herlig uke!

Onsdag kveld hos Fosse som atter en gang greide å vekke opp kjøpelysten hos meg.:rolleyes: Den pick-upen gjorde inntrykk!!

Torsdag var det en demo det sikkert blir snakk om senere her. Meget imponerende!

Fredag var jeg innom Norsk Audio Teknikk og fikk en demo av 5.23 og 5.26. Jeg er virkelig overveldet av hva PMC har fått til her. Drister meg til og påstå at disse
    høytalerne ikke har noen særlig konkurenter i dette pris segmentet.

Lørdag var jeg innom Audioaktøren som hadde en demo på Victoria Hotell i Fredrikstad. Alltid like hyggelig med Terje, og god lyd var det også!

Mett og tilfreds på audiofile inntrykk tilbringes søndagen dels på lytterommet og dels på verandaen med en sterk kopp kaffe og en relativt heftig vårsol. . . :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn