Hamas' julehilsen til Israel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Stinius

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Griffenfeldt skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Er i permisjon for tida, men har tilgang til de fleste store byråenes bildebaser ,og følger med hjemmefra.
    Kan skrive under på at det er mye drit og faenskap dere blir "forskånet" for. :-\

Her er en artikkel om bruk av bilder i norske medier:
    http://www.journalisten.no/story/56163
    Jeg var selv redigerer i NRK på den første dagen Israel gikk til angrep. Vi bruker bildene de internasjonale nyhetsbyrådene (Reuters/EBU) jevnlig sender ut (abonnerer hos dem), men de kan jo selv velge ut hva de sender ut. Det var bare to bilder vi ikke fikk vise. Både jeg og reporter ville bruke bildene som viste avrevne kropper, fordi det er endel av virkeligheten jeg mener vi bør formidle uten å gå for langt. Men den dagens vaktsjef var en av de som ikke godtok dem, så det blir personlig skjønn dette her. Tidspunktet for sendingen er naturligvis av ganske stor betydning.
    At dagens vaktsjef ikke ønsket å vise dette, viser bare at han er den eneste av dere med litt objektiv dømmekraft.
    Det finnes ingen grunn til at "mannen i gata" skal se bilder av ødelagte menneskropper, eller døde barn.
    Objektiv dømmekraft eller kanskje Israel venn?
    Hvis situasjonen er den at det er mange ødelagte menneskekropper og døde barn ( det er faktisk situasjonen, det er vel bare Israel og dets ekstreme venner som mener at det er snakk om terrorister og at alle sivile tap kommer av at fienden gjemmer seg blant sivile) så mener jeg at det ikke skader å vise dette på TV, selvfølgelig ikke rett før barne TV, men f.eks på kveldsnytt. Voksne folk har ikke vondt av å se realiteten i øynene.

Stinius

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Hvis situasjonen er den at det er mange ødelagte menneskekropper og døde barn ( det er faktisk situasjonen, det er vel bare Israel og dets ekstreme venner som mener at det er snakk om terrorister og at alle sivile tap kommer av at fienden gjemmer seg blant sivile) så mener jeg at det ikke skader å vise dette på TV, selvfølgelig ikke rett før barne TV, men f.eks på kveldsnytt. Voksne folk har ikke vondt av å se realiteten i øynene.

Stinius
    På samme måte som vi blir skånet fra å se forvridde lik etter bilulykker o.l, bør vi også bli skånet for slikt.
    realitet eller ikke.
    Israel venn eller Hamasvenn. Skjønner ikke noen av delene. I en krig finnes det ingen vinnere, kun tapere. Jeg holder meg nøytral, og mener begge parter ikke har noe å vinne på slikt.
    Jeg vet dette høres blasert ut, men slik ønsker jeg å forholde meg til det.

Stinius

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Griffenfeldt skrev:

Stinius
    På samme måte som vi blir skånet fra å se forvridde lik etter bilulykker o.l, bør vi også bli skånet for slikt.
    realitet eller ikke.
    Israel venn eller Hamasvenn. Skjønner ikke noen av delene. I en krig finnes det ingen vinnere, kun tapere. Jeg holder meg nøytral, og mener begge parter ikke har noe å vinne på slikt.
    Jeg vet dette høres blasert ut, men slik ønsker jeg å forholde meg til det.
    Thomas tog

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne en bilulykke med det som skjer der nede.

Du tror kanskje det er snakk om en ulykke når grønsaktorg og FN skoler blir bombet og beskutt med artilleri av en av de best utrustede militærmaktene i verden? Presisjonsbombing?

Hvorfor blir ambulanser, hjelpepersonell og journalister beskutt?

Hvordan er det mulig for normalt tenkende mennesker å forholde seg nøytral til det som skjer?

Jeg må si som i en TV debatt for noen år siden ”gå og vask munnen din”

Hvis du er voksen nok så husker du kanskje hvem som sa hva til hvem?

Stinius

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan sammenligne en bilulykke med det som skjer der nede.
    Jeg prater for faen ikke om det som skjer der nede, jeg prater om bildedekningen. Er det så jævlig vanskelig å lese?

Stinius

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Griffenfeldt skrev:
    Jeg prater for faen ikke om det som skjer der nede, jeg prater om bildedekningen. Er det så jævlig vanskelig å lese?
    Så så pass på hjertet nå. Det er ikke nødvendig å bruke ubehøvlede ord for å uttrykke hva du mener.

Kan du kanskje svare på de andre spørsmålene?

Har du en kommentar til valget av "Rørlegger Joe" som en sannferdig krigskorrespondent?

Husker du hvem som sa ”gå og vask munnen din”?

Stinius

U

utgatt60135

Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Er i permisjon for tida, men har tilgang til de fleste store byråenes bildebaser ,og følger med hjemmefra.
    Kan skrive under på at det er mye drit og faenskap dere blir "forskånet" for. :-\

Jeg var selv redigerer i NRK på den første dagen Israel gikk til angrep. Vi bruker bildene de internasjonale nyhetsbyrådene (Reuters/EBU) jevnlig sender ut (abonnerer hos dem), men de kan jo selv velge ut hva de sender ut. Det var bare to bilder vi ikke fikk vise. Både jeg og reporter ville bruke bildene som viste avrevne kropper, fordi det er endel av virkeligheten jeg mener vi bør formidle uten å gå for langt. Men den dagens vaktsjef var en av de som ikke godtok dem, så det blir personlig skjønn dette her. Tidspunktet for sendingen er naturligvis av ganske stor betydning.
    At dagens vaktsjef ikke ønsket å vise dette, viser bare at han er den eneste av dere med litt objektiv dømmekraft.
    Det finnes ingen grunn til at "mannen i gata" skal se bilder av ødelagte menneskropper, eller døde barn.
    Jeg er ikke enig med deg. Konsekvensene av krigføring er en objektiv betraktelse som bør formidles enn så grusom den er. Å lukke øynene for krigers virkelighet er ikke bra mener jeg bestemt. Når de verste bildene ikke blir brukt så er det mest av hensyn til barn som ser på.

U

utgatt60135

Gjest
    Griffenfeldt skrev:

Stinius
    realitet eller ikke.
    Bilulykker er ulykker, krig er en bevisst handling. Hvis noen hadde bedt meg ta nærbilder av ulykker hvor menneskene vises så hadde jeg nektet plent.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Stinius skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:

Stinius
    Og hvordan kan du vite om en avreven arm kommer fra en terrorist eller ei?
    Det eneste som skjer om man skal vise sterke bilder som dette er at det til slutt preller av og blir en vane å se, det og, synes egentlig det allerede er blitt sånn.
    Det er dessverre en realitet at terroristene elsker å omgi seg med flest mulig barn, det gir så god effekt i media, det du forsvarer her er deres store drøm, få drept flest mulig barn så får man verdens sympati.
    Og vi går jaggu meg på... IGJEN!

Om Israel gir seg nå, hva da?
    Vil Hamas stoppe sine raketter?
    Selvsagt ikke, og sånn er vi inne i en ond sirkel, Israel angripes og kan ikke forsvare seg uten å pådra seg hele verdens harme.
    Hva skal de gjøre? Sende samme type raketter tilbake med null kontroll på hvor de havner, så stiller de likt?

Kanskje flere burde lese om hva Hamas står for, siden de tydeligvis har så stor sympati med dem.

http://www.fofo.no/Hamas-charter+til+besvær.b7C_wRrS1K.ips

http://www.antisemittisme.no/nor/ter/hamas-charter.php

Får bare beklage at jeg ikke kan finne en fullstendig oversikt på norsk andre steder, typisk nok, best å holde hemmelig hva denne gjengen står for.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Lyngen skrev:
    Griffenfeldt skrev:

Stinius
    realitet eller ikke.
    Bilulykker er ulykker, krig er en bevisst handling. Hvis noen hadde bedt meg ta nærbilder av ulykker hvor menneskene vises så hadde jeg nektet plent.
    Drap er også en bevisst handling, ville du tatt bilder av et drapsoffer?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lyngen skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:

Jeg er ikke enig med deg. Konsekvensene av krigføring er en objektiv betraktelse som bør formidles enn så grusom den er. Å lukke øynene for krigers virkelighet er ikke bra mener jeg bestemt. Når de verste bildene ikke blir brukt så er det mest av hensyn til barn som ser på.
    Krigens virklighet greier jeg fint å få med meg, og det gjelder de aller fleste andre. Vi kan vel lese?
    Jeg synes det er greit å se bilder av bombenedslagsfelt, jeg synes IKKE det er greit å se bilder av kroppsdeler.
    Kan du fortelle meg hvorfor du synes det er greit å se på bilder av døde barn og kroppsdeler? Er det fordi du er herdet, eller fordi det er den eneste måten å få frem budskapet?

Unnskyld at jeg reagerte sterkt, men jeg liker ikke karakteristikker som "Thomas toget" og lite treffende retorikk.

mvh
    Thomas

G

Gjestemedlem

Gjest
    Litt hjemlig stoff:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter/innenriks/politikk/valg/frp/4289846/

"Valgforsker Frank Aarebrot tror Fremskrittspartiet vil miste flere velgere enn partiet vinner på den sterke støtten til Israel.

- På kort sikt vil vi nok her vest oppleve at Frp får et visst tilsig av KrF-folk som sokner til grupperingen rundt Anita Apelthun Sæle. Men det er mye som tyder på at den type kristne som er veldig pro-Israel, og som er misfornøyd med KrFs holdning, allerede har gått over til Frp, sier Aarebrot til Bergens Tidende.

- Vi skal dessuten huske på at det er et lite mindretall av Frp-velgerne som er spesielt opptatt av Israel. Derfor kan Frp bomme med den sterke Israel-støtten, mener forskeren.

Han legger til at Frp-leder Siv Jensen ikke akkurat snakker om Israel-temaet med overbevisning i stemmen.

Samtidig er ikke Aarebrot redd for at KrF skal bli skadelidende etter at partileder Dagfinn Høybråten har nyansert sitt syn og blitt klarere i kritikken av Israel.

- Jeg tror at KrF-lederen vil stå seg på å følge sin samvittighet, og at partiet tjener på det. Mange oppegående kristne som har to tanker i hodet samtidig, ville utvilsomt blitt betenkt hvis KrF hadde vært blind i sin Israel-troskap, sier Aarebrot."

og Aftenpostens variant her:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2855144.ece

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    Oddgeir:
    Om du ser etter så er det skrevet i Jerusalem. Fabrikerte nyheter er ikke noe nytt i en krig, og Israel er ikke fremmed for slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Hamas på besøk på sykehuset til Mads Gilbert dagen etter at han kom ned.
    Hamansenn observert inne på et sykehus...

Regner med dette er godt nok deg da hvis Israel våger å slippe bombene sine direkte på sykehuset. De teller vel på knappene om det er verdt den negative mediaomtalen noe slikt vil gi eller ikke.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Komponenten skrev:
    Lyngen skrev:
    Griffenfeldt skrev:

Stinius
    realitet eller ikke.
    Jeg ville gjort det. Videre bruk vil så bli vurdert av meg selv som fotograf og/eller mellom meg som fotoreportasjeleder og kveldsredaktør.

Hvorfor skal virkeligheten sensureres?
    Siden jeg for tiden (to år fremover)jobber som fotoreportasjeleder og har ansvaret for bildeprioriteringer og bruk, opplever jeg ofte den problemstillingen. Les denne linken som jeg la inn tidligere.

Per Edgar Kokkvold oppsumerer nøkternt og greit:

"Generalsekretær i Norsk Presseforbund, Per Edgar Kokkvold, mener det er nødvendig at mediene viser groteskheten i situasjoner som konflikten i Gaza. Han viser til bildene etter holocaust av hauger med lik. Disse bildene, mener han, har gjort at jødeutryddelsen ikke bare er ord og at vi forstår hvor virkelig det var.

Kokkvold forteller at bilder som dette er blitt publisert i varierende grad fra krigs- og katastrofesituasjoner.

– Det er det noen som reagerer på, fordi de spør seg om man tar større hensyn til norske enn utenlandske lik. I krimsaker fra Norge skjer det ikke av hensyn til de pårørende. Men i dette tilfellet er ikke dette noe som slår mot de palestinske foreldrene. Det er et poeng å gi et noenlunde realistisk bilde av hvordan en krig er. For dette er krigens ansikt, sier han.

Generalsekretæren forteller at han mener redaksjonen av hensyn til publikum har plikt til å vurdere konsekvensene for dem som ser slike bilder. Noe han mener er gjort i det aktuelle tilfellet. Kokkvold opplever også at bildene han har sett fra Gaza er blitt råere enn tidligere."

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Eros:
    Det er mange år siden at media, og særlig avisene, jobbet for å opplyse mennesker.
    Disse groteske bildene er ikke folkeopplysning. Det grenser til perversiteter.
    Det er blitt en kamp mellom de 2 dårligste tabloide papirutgivelsene vi har i Norge i dag, om hvem som viser de råeste bildene. Hvem kan betale reuters mest for de værste bildene...

Kokkersvold sier mye riktig, men media i dag er ikke det samme som under Holocaust. Det ligner mer på folkeopplysning og har en mer historisk vinkling, enn det som kommer frem i dag.

Smi mens liket er varmt sa Ø.S en i en sang.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.230
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Det Palestinske FOLK og det Israelske FOLK ønsker å leve i fred med hverandre.
    Jeg vet ikke helt om jeg tror på det.
    Det får så være. Men hva gjelder innbyggere som ikke er hjernevasket av gammel tro, disse ønsker å leve i fred med hverandre og ikke la seg styre av kultur og tro utgått på dato. Problemet er at makthaverne lar seg styre ved å se bakover...

Det er de eldre makthaverne som skulle vært drept i kampene og ikke de uskyldige barna!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    @Griffenfeldt
    Siden jeg jobber i en av to, og har tilgang til mye av det som blir lagt ut på byråene kan jeg ikke si jeg kjenner meg særlig igjen. Norske medier har ikke vært i nærheten av å vise det mest groteske, så hvis det her er en konkurranse i perversiteter, hvorfor har du da blitt forskånet for det verste?

Byråbilder har forøvrig en fast pricetag, gjerne etter et abonnementssystem, så hvis du lever i den villfarelsen at det er en syk kamp om hvem som har de drøyeste bildene, og kjøpere som vifter og overbyr hverandre med de feteste dollarbunkene, be my guest.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjest skrev:
    Oddgeir:
    Om du ser etter så er det skrevet i Jerusalem. Fabrikerte nyheter er ikke noe nytt i en krig, og Israel er ikke fremmed for slikt.
    Det er ikke umulig. Det samme gjelder Mads Gilbert går jeg ut fra? ;D eller er han nøytral?

Ellers er historien omtalt i flere utenlandkse aviser, men, sikkert ved en lei forglemmelse, ikke i norske. ;)

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.803
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    ...
    Det er dessverre en realitet at terroristene elsker å omgi seg med flest mulig barn, det gir så god effekt i media, det du forsvarer her er deres store drøm, få drept flest mulig barn så får man verdens sympati.
    Og vi går jaggu meg på... IGJEN!
    ...
    Just som våre hjemmlige politikere ... og presindentkandidater i et kjent land som vi elsker å hate.

mvh
    KJ

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    og vil man raljere mer rundt tabloidene og norske media, er det vel like greit å gjøre det i denne tråden her:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=30081.15

I utgangspunktet brakte jeg mine medialinker på banen pg.a Israels massive utestengelse av media.
    Liker fortsatt å tro at en av de viktigste drivkreftene for tilstedeværelse hos de aller fleste (foto)journalister er den uskyldige tredjepart.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.803
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ...
    Liker fortsatt å tro at en av de viktigste drivkreftene for tilstedeværelse hos de aller fleste (foto)journalister er den uskyldige tredjepart.
    O.t. ... du har hør for lite på halo i uken. ;)

mvh
    KJ

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    875
    oddgeir skrev:
    Gjest skrev:
    Oddgeir:
    Det er ikke umulig. Det samme gjelder Mads Gilbert går jeg ut fra? ;D eller er han nøytral?

Ellers er historien omtalt i flere utenlandkse aviser, men, sikkert ved en lei forglemmelse, ikke i norske. ;)
    Ikke nøytral men alt tyder på at han er hederlig og sannferdig. Han lever ikke av å selge info, og er ikke part i saken (selv om du mener det)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Øyvind H skrev:
    Mer jødehat og antisemmetisme i ny rapport.
    "Twelve years earlier, another Israeli helicopter attacked an ambulance carrying civilians from a neighbouring village – again after they were ordered to leave by Israel – and killed three children and two women. The Israelis claimed that a Hizbollah fighter was in the ambulance. It was untrue. I covered all these atrocities, I investigated them all, talked to the survivors. So did a number of my colleagues. Our fate, of course, was that most slanderous of libels: we were accused of being anti-Semitic." - Robert Fisk

maiden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Øyvind H skrev:
    Sarkasmemodus påMer jødehat og antisemmetisme i ny rapport.Sarkasmemodus av
    "Twelve years earlier, another Israeli helicopter attacked an ambulance carrying civilians from a neighbouring village – again after they were ordered to leave by Israel – and killed three children and two women. The Israelis claimed that a Hizbollah fighter was in the ambulance. It was untrue. I covered all these atrocities, I investigated them all, talked to the survivors. So did a number of my colleagues. Our fate, of course, was that most slanderous of libels: we were accused of being anti-Semitic." - Robert Fisk

janb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Antall liker
    2

janb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Antall liker
    2
    Dette er vel på høyde med guttestrekene til Max Manus:

Low-fi ifht. Israelernes maskineri...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ErosLoveking skrev:
    Komponenten skrev:
    Lyngen skrev:
    Griffenfeldt skrev:

Stinius
    realitet eller ikke.
    Jeg ville gjort det. Videre bruk vil så bli vurdert av meg selv som fotograf og/eller mellom meg som fotoreportasjeleder og kveldsredaktør.

Hvorfor skal virkeligheten sensureres?
    Siden jeg for tiden (to år fremover)jobber som fotoreportasjeleder og har ansvaret for bildeprioriteringer og bruk, opplever jeg ofte den problemstillingen. Les denne linken som jeg la inn tidligere.

Per Edgar Kokkvold oppsumerer nøkternt og greit:

"Generalsekretær i Norsk Presseforbund, Per Edgar Kokkvold, mener det er nødvendig at mediene viser groteskheten i situasjoner som konflikten i Gaza. Han viser til bildene etter holocaust av hauger med lik. Disse bildene, mener han, har gjort at jødeutryddelsen ikke bare er ord og at vi forstår hvor virkelig det var.

Kokkvold forteller at bilder som dette er blitt publisert i varierende grad fra krigs- og katastrofesituasjoner.

– Det er det noen som reagerer på, fordi de spør seg om man tar større hensyn til norske enn utenlandske lik. I krimsaker fra Norge skjer det ikke av hensyn til de pårørende. Men i dette tilfellet er ikke dette noe som slår mot de palestinske foreldrene. Det er et poeng å gi et noenlunde realistisk bilde av hvordan en krig er. For dette er krigens ansikt, sier han.

Generalsekretæren forteller at han mener redaksjonen av hensyn til publikum har plikt til å vurdere konsekvensene for dem som ser slike bilder. Noe han mener er gjort i det aktuelle tilfellet. Kokkvold opplever også at bildene han har sett fra Gaza er blitt råere enn tidligere."
    Jo enig i at ting må dokumenteres.
    Men fra det til hvordan bilder skal brukes er det mye å si.
    Når bilder brukes til å demonisere en part i en uoversiktelig situasjon i en lang og komplisert konflikt for å skape sympati med den ene parten er det forkastelig, spesielt av statskanalen NRK, men dette har jo de holdt på med i årevis, så intet nytt under solen..

Når det kommer til bildebruk er det viktig å tenke på at verden med internett er liten. Å bruke et bilde av et drept barn i et land langt vekke er bare noen tastetrykk unna enhver datamaskin, og man risikerer at barnets familie vil kunne se bildet på nettet, eller nett-tv, nå eller seinere, det er også noe å tenke på.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Komponenten skrev:
    Nok et bevis på at Frp er blitt totalt infiltrert av ekstremkristne. Måtte det som er igjen av anstendige mennesker i Frp ta tilbake kontrollen eller forlate dette partiet snart.

Det er alltid synd når ord møtes med råtne egg og tomater. Men man får se det litt i sammengeng. De kreftene som Siv Jensen tar i forsvar sender bomber og granater i hodet på sivile folkemasser, så et par råtne egg må da være beskjedent i forhold. Folk blir litt opprørt når nasjonalpolitikere står å forsvarer barnemordere og krigsforbrytere.

Håper noen av eggene traff før SJ krøp tilbake under steinen sin, selv om jeg har liten tro på at det har noen effekt. :-\

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.725
    Komponenten skrev:
    For øvrig hørte jeg en i dag fortelle at han hadde sett film av "FN-skolen" som ble angrepet, hvor det sprang menn med bombekastere rundt på taket...
    Jasså. Det var jo en nyhet fra pålitelig hold. Men når dr. Gilbert forteller direkte hva han ser så er det bare løgn?
    Vi kunne løse endel problemer ved å sende Siv Jensen ned som reporter.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:
    Det er alltid synd når ord møtes med råtne egg og tomater. Men man får se det litt i sammengeng. De kreftene som Siv Jensen tar i forsvar sender bomber og granater i hodet på sivile folkemasser, så et par råtne egg må da være beskjedent i forhold. Folk blir litt opprørt når nasjonalpolitikere står å forsvarer barnemordere og krigsforbrytere.
    I såfall burde man vel ikke forsvare palestinerne heller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn