Objektiv dømmekraft eller kanskje Israel venn?Griffenfeldt skrev:At dagens vaktsjef ikke ønsket å vise dette, viser bare at han er den eneste av dere med litt objektiv dømmekraft.Lyngen skrev:Jeg var selv redigerer i NRK på den første dagen Israel gikk til angrep. Vi bruker bildene de internasjonale nyhetsbyrådene (Reuters/EBU) jevnlig sender ut (abonnerer hos dem), men de kan jo selv velge ut hva de sender ut. Det var bare to bilder vi ikke fikk vise. Både jeg og reporter ville bruke bildene som viste avrevne kropper, fordi det er endel av virkeligheten jeg mener vi bør formidle uten å gå for langt. Men den dagens vaktsjef var en av de som ikke godtok dem, så det blir personlig skjønn dette her. Tidspunktet for sendingen er naturligvis av ganske stor betydning.ErosLoveking skrev:Er i permisjon for tida, men har tilgang til de fleste store byråenes bildebaser ,og følger med hjemmefra.
Kan skrive under på at det er mye drit og faenskap dere blir "forskånet" for. :-\
Her er en artikkel om bruk av bilder i norske medier:
http://www.journalisten.no/story/56163
Det finnes ingen grunn til at "mannen i gata" skal se bilder av ødelagte menneskropper, eller døde barn.
Hvis situasjonen er den at det er mange ødelagte menneskekropper og døde barn ( det er faktisk situasjonen, det er vel bare Israel og dets ekstreme venner som mener at det er snakk om terrorister og at alle sivile tap kommer av at fienden gjemmer seg blant sivile) så mener jeg at det ikke skader å vise dette på TV, selvfølgelig ikke rett før barne TV, men f.eks på kveldsnytt. Voksne folk har ikke vondt av å se realiteten i øynene.
Stinius