Ø
ØivindJ
Gjest
Disse kalles bare venstresiden.Gjest skrev:pøbler på venstresiden
Disse kalles bare venstresiden.Gjest skrev:pøbler på venstresiden
o.t.Komponenten skrev:...
Men nå var det den jeg snakket om da...
Hvorfor angripes ikke anti-Israelske demonstrasjoner av pøbler, interessant å se hvilken side ALLE pøblene befinner seg på..
KJ skrev:o.t.Komponenten skrev:...
Men nå var det den jeg snakket om da...
Hvorfor angripes ikke anti-Israelske demonstrasjoner av pøbler, interessant å se hvilken side ALLE pøblene befinner seg på..
Du får ta med deg en sekk med brostein og en neve molotov-coctails neste gang noen demonstrerer for fred.
mvh
KJ
Nå fulgte vel de fleste av disse blåhårete, eldre damene som utgjorde fanklubben oppfordringen fra Gud om å støtte hans utvalgte folk. De fikk skikkelig valuta for strevet senere på kvelden når Siv med sin mest "sexy" stemme opptrådte på NRK.Tor Nado skrev:Når heiagjengen til barnemorderne holder fanklubbmøte foran stortinget med en norsk 'ledende'-(sic) politiker må en regne med bråk.
Veldig naivt å tro noe annet.
For nynazistiske miljøer har alltid vært så greie? Mordbrann og overfall, tjohei. Det er faktisk plausibelt at vold fra antirasister har bidrat til å minke volden i verden - uten at jeg nødvendigvis mener at det gjør volden moralsk forsvarlig, det gjør nå uansett spørsmålet langt mer komplekst.ØivindJ skrev:Vesentlig forskjeld på hvilke handlinger som utføres.Unplugged skrev:Ungdom på venstresiden lager bråk = pøbler
Ungdom på høyresiden lager bråk = guttestreker
"And our leaders will huff and puff and remind the world that Hamas originally broke the ceasefire. It didn't. Israel broke it, first on 4 November when its bombardment killed six Palestinians in Gaza and again on 17 November when another bombardment killed four more Palestinians." - Robert FiskSleiven skrev:Akkurat som at Israel må ta brorparten av skylden for at våpenhvilen med Hamas kollapset p.g.a. den strenge blokaden og de folkerettsstridige likvidasjonene i Gaza som tok seg opp igjen allerede i november.
Israels brudd på våpenhvile???
Ja ja, når uttrykket "maktpolitisk levelighet" sidestilles med etnisk rensing, så er det vel slik. Så får vi bare fortsette å ta livet av hverandre i enn eller annen rettferdighets navn. Billigere kan det neppe bli.Ledig annonseplass skrev:Maktpolitisk levelighet, vel noen setter rettferdighet og menneskeverd fremfor makt, hvor naivt det enn høres ut tror jeg neppe etnisk rensing av Palestina er noen god ide - om enn det tilsynelatende er maktpolitisk levelig. Apartheid og slaveri var også maktpolitisk levelig. Billig.
Vet du har rett (innerst inne et sted), dessværre blir en oppgitt og frustrert.Ledig annonseplass skrev:det gjør nå uansett spørsmålet langt mer komplekst.
Av og til er jeg ganske enig med deg... kryss i taket. :-*Gjestemedlem skrev:Hamas er valg at folkene i Gaza. De er det offisielle styret der. Når så de står bak angrep mot Israel så er det ikke noen bombe at Israel svarer. Om palestinernes sak er rettferdig eller ikke er en helt annen diskusjon. Men et hvilket som helst land ville svare med samme mynt hvis regjeringen i et naboland angrep dem eller sendte raketter mot dem over grensen.
Jeg har sympati for palestinernes sak, og lite til overs for Israels okkupasjon og kolonisering av nabolandene. Men i dette tilfelle så har Gazabefolkningen seg selv å takke for angrepet. Det er deres egne offisielt valgte styre som ledet dem hit med åpne øyne.
Israel må gjerne bombe dem hardt og lenge i Gaza, denne gangen har de seg selv å takke, men samtidig bør Israel trekke seg ut av Vestbredden og tilbake til sitt eget land.
Ja dette var faktisk min første reaksjon.Komponenten skrev:Av og til er jeg ganske enig med deg... kryss i taket. :-*Gjestemedlem skrev:Hamas er valg at folkene i Gaza. De er det offisielle styret der. Når så de står bak angrep mot Israel så er det ikke noen bombe at Israel svarer. Om palestinernes sak er rettferdig eller ikke er en helt annen diskusjon. Men et hvilket som helst land ville svare med samme mynt hvis regjeringen i et naboland angrep dem eller sendte raketter mot dem over grensen.
Jeg har sympati for palestinernes sak, og lite til overs for Israels okkupasjon og kolonisering av nabolandene. Men i dette tilfelle så har Gazabefolkningen seg selv å takke for angrepet. Det er deres egne offisielt valgte styre som ledet dem hit med åpne øyne.
Israel må gjerne bombe dem hardt og lenge i Gaza, denne gangen har de seg selv å takke, men samtidig bør Israel trekke seg ut av Vestbredden og tilbake til sitt eget land.
Skytset rettes mot Hamas-soldater, men drittsekkene sørger for å omgi seg med så mye unger de bare kan, og ikke går de i uniform, så hvordan finne dem?Gjestemedlem skrev:Ja dette var faktisk min første reaksjon.Komponenten skrev:Av og til er jeg ganske enig med deg... kryss i taket. :-*Gjestemedlem skrev:Hamas er valg at folkene i Gaza. De er det offisielle styret der. Når så de står bak angrep mot Israel så er det ikke noen bombe at Israel svarer. Om palestinernes sak er rettferdig eller ikke er en helt annen diskusjon. Men et hvilket som helst land ville svare med samme mynt hvis regjeringen i et naboland angrep dem eller sendte raketter mot dem over grensen.
Det som har kommet frem i ettertid har derimot forandret mitt syn ganske kraftig. Når ikke skytset rettes mot Hamassoldater med mot sivilbefolkningen og barna som bor der, så faller også min opprinnelige støtte for aksjonen bort. Når Israel nå på en uke har drept 15 ganger flere barn enn det har blitt drept israelere rundt Gaza, de 10 siste årene til sammen.. så gjør det inntrykk.
Når man så i tillegg finnet ut at det faktisk var Israel som startet angrepene i November og var dem som brøt våpenhvileavtalen, så setter det og saken i en litt annet lys.
Jeg hadde rett og slett ikke trodd at den israelske ledelsen var like bedritne barbarer som dem de kjemper mot.
Han er homo vet du... grunn god nok det...Spiralis skrev:Men hva har stakkars Jan Thomas gjort disse kjekke unge menneskene som ivrer for fred og fredelig sameksistens?
Nå har de flere ganger rasert salongen hans. Alle vet at om du tar skjønnhetssalongen fra en gjennomsnittshomse tar du livsgnisten fra ham! Stakkars mann......eller,- nei ikke kvinne, .....hmmm?? Nei stakkars ham!
Tror jeg har sagt det før, men kanskje ikke på denne tråden. Man kan drepe alle jøder i Israel, man kan utslette landet totalt og drepe alle jøder i hele verden! Men uansett vil det ikke bli fred der nede. Når jødene er eliminert vil de som er igjen fortsette å krige inbyrdes!Gjest skrev:Komponenten:
På tide å få israelerene ut av Palestina. Da kan forhandlinger begynne.
Bush går av om elleve dager. Vi må pent vente på at Obama overtar. Det visste selvsagt begge parter i denne konflikten.toref skrev:Nå bør selv Bush snart finne tiden inne for å ta en alvorsprat med Ohlmert.
Mvh
Den var nesten rørende naiv. Obama har Rahm Emanuel som chief-of-staff (blodzionist og sønn av en tidligere Irgun medlem, han vervet seg endog frivillig i IDF under den første Gulfkrigen) og Hillary Clinton, også blodzionist, som utenriksminister. Obama gikk også lengre enn Bush noensinne har gjort da han sa i en tale til AIPAC at "Jerusalem aldri må deles", det er dessuten demokratene som historisk sett har hatt tettest bånd til Israellobbyen.Gjestemedlem skrev:Litt mer konstruktive løsninger fra USA i vente?
http://www.bt.no/utenriks/article687998.ece
Man kan jo nesten mistenke Israels timing av angrepene på Gaza har mye med dette å gjøre. Det var kanskje siste sjanse på en stund til å få bombe uhemmet i nabolaget. Snart er neocons og turbokristne bare et trist kapittel i historien, og en mer handlekraftig regjering overtar.
Det er en fatalistisk innstilling. Du mener at det ikke er håp? Tror ikke det er veien å gå.Spiralis skrev:Tror jeg har sagt det før, men kanskje ikke på denne tråden. Man kan drepe alle jøder i Israel, man kan utslette landet totalt og drepe alle jøder i hele verden! Men uansett vil det ikke bli fred der nede. Når jødene er eliminert vil de som er igjen fortsette å krige inbyrdes!Gjest skrev:Komponenten:
Gjest skrev:Komponenten:
Nei ærlig talt så tror jeg ikke det er håp. Hver gang en palestinsk/arabisk/muslimsk gruppe er villig til å snakke/forhandle med Israel dukker det opp en ny gruppe som ikke vil ha fred. Hvis en palestinsk/arabisk/muslimsk gruppe ønsker å sabotere et fredsinitiativ kjører de et show med selvmordsbombere eller raketter, vel vitende om at Israel er meget forutsigbare. Etter en liten tid med kjefting fra Israel setter de inn fly og/eller tanks og fredsinitiativet er effektivt knust! Om mot all formodning alle palestinsk/arabisk/muslimske grupper skulle stille seg bak et fredsinitiativ ville det etter kort tid komme en eller annen rabiat sionistisk gruppering som ved et par tre gjennomtenkte aksjoner mot palestisnke interesser effektivt ville sabotere fredsinitiativet.Gjest skrev:Det er en fatalistisk innstilling. Du mener at det ikke er håp? Tror ikke det er veien å gå.Spiralis skrev:Tror jeg har sagt det før, men kanskje ikke på denne tråden. Man kan drepe alle jøder i Israel, man kan utslette landet totalt og drepe alle jøder i hele verden! Men uansett vil det ikke bli fred der nede. Når jødene er eliminert vil de som er igjen fortsette å krige inbyrdes!Gjest skrev:Komponenten:
Nei, hvordan skulle jeg kunne gi garantier.Komponenten skrev:Og det kan du gi garantier for?Gjest skrev:Komponenten:
Du har ikke lest hamas-charteret du heller forstår jeg.
Palestina betyr i såfall hele området, inkludert Israel, DA kan nok forhandlingene begynne ja, når alle jøder er fordrevet eller drept.
Skal man samtidig få alle palestinerne ut av Israel?
Isrealerene opptrer ikke særlig fredelig heller, så du kan inkludere de når du snakker om midtøsten og aggresjon.Spiralis skrev:Nei ærlig talt så tror jeg ikke det er håp. Hver gang en palestinsk/arabisk/muslimsk gruppe er villig til å snakke/forhandle med Israel dukker det opp en ny gruppe som ikke vil ha fred. Hvis en palestinsk/arabisk/muslimsk gruppe ønsker å sabotere et fredsinitiativ kjører de et show med selvmordsbombere eller raketter, vel vitende om at Israel er meget forutsigbare. Etter en liten tid med kjefting fra Israel setter de inn fly og/eller tanks og fredsinitiativet er effektivt knust! Om mot all formodning alle palestinsk/arabisk/muslimske grupper skulle stille seg bak et fredsinitiativ ville det etter kort tid komme en eller annen rabiat sionistisk gruppering som ved et par tre gjennomtenkte aksjoner mot palestisnke interesser effektivt ville sabotere fredsinitiativet.Gjest skrev:Det er en fatalistisk innstilling. Du mener at det ikke er håp? Tror ikke det er veien å gå.Spiralis skrev:Tror jeg har sagt det før, men kanskje ikke på denne tråden. Man kan drepe alle jøder i Israel, man kan utslette landet totalt og drepe alle jøder i hele verden! Men uansett vil det ikke bli fred der nede. Når jødene er eliminert vil de som er igjen fortsette å krige inbyrdes!Gjest skrev:Komponenten:
Jeg vet ikke om du leser Asterix, men ved noen anledninger ser man Obelix omtale romerne mens han dunker pekefingeren mot hodet og sier: "De er gærne!" Når det gjelder "tøvet" i Midtøsten gjør jeg som Obelix! :-\
Tror du folk gidder da Deff. Slik som du vingler i denne tråden, og etterhvert blir mer og mer usakelig. Ingen gidder vet du. Ha en fin kveld. ;DGjestemedlem skrev:Fremdeles en megetsigende taushet fra fansen? Hvordan ville reaksjonen vært hvis noe slik hadde skjedd i Tel Aviv?
Gjest skrev:Isrealerene opptrer ikke særlig fredelig heller, så du kan inkludere de når du snakker om midtøsten og aggresjon.
Og hvorfor skal da Israel ta sjanser, når de ikke får garantier?Gjest skrev:Nei, hvordan skulle jeg kunne gi garantier.Komponenten skrev:Og det kan du gi garantier for?Gjest skrev:Komponenten:
Du har ikke lest hamas-charteret du heller forstår jeg.
Palestina betyr i såfall hele området, inkludert Israel, DA kan nok forhandlingene begynne ja, når alle jøder er fordrevet eller drept.
Skal man samtidig få alle palestinerne ut av Israel?
Charteret: Hamas ble dannet i 1986, etter 19 år med okkupasjon. Mye hat av det. Nordmenn hatet tyskere etter 5 år med okkupasjon.
Jeg snakker om Palestina slik det var før 5 juni 1967. Da okkuperte Israel store områder av Palestina.
Hvorfor skal alle palestinere ut av Israel? Hvis det blir fred kan de vel flytte hvor de vil.
Jeg synes begge parter er agressive, men jeg kan ikke respektere en okkupasjon. Det kan vel ingen.
Forhandlinger?Komponenten:
Kjøpe hus der...Komponenten skrev:Hvorfor skal alle jøder ut av Palestina? Hvis de har kjøpt seg hus der må de da få lov å bo der?
Hva med palestinerne som har blitt jaget ut av sine hus for å gjøre plass til de jødiske nybyggerne? De bodde der. Hvorfor fikk ikke de lov til å bo der?Komponenten skrev:Hvorfor skal alle jøder ut av Palestina? Hvis de har kjøpt seg hus der må de da få lov å bo der?