Hamas' julehilsen til Israel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H

Hugh

Gjest
    Hvis Israel ønsker å fremstå som en moderne rettstat og ikke et despoti må de stanse all krigføring øyeblikkelig.

Veien til Israelittenes mål, som viss nok er å eliminere terroristene i Hamas, er nå brolagt av barnelik. I dag fremstår Abrahams barn mer som Oskar Dirlewanger enn David Ben-Gurion. At de ikke skammer seg.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.858
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    Hvis Israel ønsker å fremstå som en moderne rettstat og ikke et despoti må de stanse all krigføring øyeblikkelig.

Veien til Israelittenes mål, som viss nok er å eliminere terroristene i Hamas, er nå brolagt av barnelik. I dag fremstår Abrahams barn mer som Oskar Dirlewanger enn David Ben-Gurion. At de ikke skammer seg.
    ... slik sett er det en pervers form for «guddommelig» symetri i galskapen, ettersom det de alle sammen er Abrahams «barnebarn» - både jøder og palestinere - et rent familieoppgjør med andre ord.

mvh
    KJ

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    Jeg hadde nok også begynt å skyte raketter etter mange års okkupasjon av deler av landet og beleiring av resten.

H

Hugh

Gjest
    Så babling fra gamle tullinger rettferdiggjør massedrap av barn?

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Hugh skrev:
    Ingen har sagt det. Det skumle er at bablingen fra den gamle tullingen blir tatt alvorlig.

G

Gjestemedlem

Gjest
    wotg skrev:
    Hugh skrev:
    Ingen har sagt det. Det skumle er at bablingen fra den gamle tullingen blir tatt alvorlig.
    Et trist men ikke overraskende forsøk på å eskalere konflikten, og nok et eksempel på denne krigens syke logikk at siden motparten rammer sivile så er det legitimt for den andre siden å finne noen andre uskyldige sivile å hevne seg på.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg synes det hadde vært fint om både Israel og Hamas sluttet å drepe barn.
    Jeg synes det er ille når debattanter her gjerne skulle vært med å sendre raketter mot barn.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Audiophile-Arve skrev:
    Gjest skrev:
    Jeg hadde nok også begynt å skyte raketter etter mange års okkupasjon av deler av landet og beleiring av resten.
    I så fall bør du nok bombast så snart som råd...
    Kunne nokon vere so venlege å foklare for meg kvifor Israel har stengt grensene til Gaza i periodar, og kvifor Egypt gjer det same? Er det eit sams ynskje mellom Israel og Egypt å svelte desse mennskja i hel?

Det kunne kanskje kaste nytt ljos over ordskiftet?

H

Hugh

Gjest
    oddgeir skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Gjest skrev:
    Kunne nokon vere so venlege å foklare for meg kvifor Israel har stengt grensene til Gaza i periodar, og kvifor Egypt gjer det same? Er det eit sams ynskje mellom Israel og Egypt å svelte desse mennskja i hel?

Hallstein Bronskimlet d.a.y. er det Dem?
    Beklager!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    When you add it all up
    The tears and the marrowbone
    There's an ounce of gold
    And an ounce of pride in each ledger
    And the Germans killed the Jews
    And the Jews killed the Arabs
    And the Arabs killed the hostages
    And that is the news
    And is it any wonder
    That the monkey's confused

Waters, Amused to death

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Hugh skrev:
    oddgeir skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Gjest skrev:

Hallstein Bronskimlet d.a.y. er det Dem?
    Beklager!
    Jeg ville bare glede Arve, siden han først var her inne på OT.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Gjest skrev:
    Alltid like solidarisk med de svake....

janb

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Antall liker
    2

- noen som kan kaste et nøytralt lys over dette? :)

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    275
    Her er vi vel alle nøytrale, om ikke annet så i egne øyne ;D

Mvh

H

Hugh

Gjest
    Jeg sitter kun igjen med et par små spørsmål etter å ha sett, lest og hørt den forbannelse og vrede som israelittene nå kaster over sine arme naboer:
    1)Er Israels folk helt uten dannelse og utdannelse, en nasjon av omreisende knivslipere og klokkeselgere?
    2)Er Abrahams sønner anno 2009 identiske med Gilbert Lapp?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.506
    Hugh skrev:
    Jeg sitter kun igjen med et par små spørsmål etter å ha sett, lest og hørt den forbannelse og vrede som israelittene nå kaster over sine arme naboer:
    1)Er Israels folk helt uten dannelse og utdannelse, en nasjon av omreisende knivslipere og klokkeselgere?
    Sett fra en israelers ståsted, så mener nok de at de har langt mere av både utdannelse og dannelse enn hvilken som helst araber.
    Men en ting har vel livet lært deg Hugh, det er at hverken dannelse eller utdannelse er utslagsgivende for hvor mye råskap og faenskap mennesker kan utøve mot hverandre. Ditt sanne jeg vises ikke gjennom din hjerne, men ditt hjerte.

Stinius

Medlem
    Ble medlem
    23.10.2008
    Antall liker
    0
    Hugh skrev:
    2)Er Abrahams sønner anno 2009 identiske med Gilbert Lapp?
    JA

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Gjest skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Godt det finnes slike helter! Da kan vi få nøytral dekning om hva som skjer, og ikke sensurert og godkjent av "demokratiet" Israel.
    Mads Gilbert har aldri vært nøytral overfor noe som helst. Han er marxist, anti-demokrat og en klar fiende av Israel. Narkoselege.

Hamas legitimerer nå forøvrig drap på israelere over hele verden. http://www.dagbladet.no/2009/01/05/nyheter/hamas/synagogen/krigen_i_gaza/israel/4252940/

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    I propagandakrigen leder Hamas fortsatt klart.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    BBking skrev:
    Gjest skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Godt det finnes slike helter! Da kan vi få nøytral dekning om hva som skjer, og ikke sensurert og godkjent av "demokratiet" Israel.
    Mads Gilbert har aldri vært nøytral overfor noe som helst. Han er marxist, anti-demokrat og en klar fiende av Israel. Narkoselege.
    Svenskene var nøytrale under krigen. I dag blir det pinlig når du snakker med en svenske om det.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjest skrev:
    BBking skrev:
    Gjest skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Svenskene var nøytrale under krigen. I dag blir det pinlig når du snakker med en svenske om det.
    En eventyrlig morsom men samtidig avslørende kommentar. Bevaringsverdig.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    oddgeir skrev:
    Gjest skrev:
    BBking skrev:
    Gjest skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Det kan du få lov å utdype for oss.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Gjest skrev:
    Kommentaren din vitner om dyp mangel på kunnskap.
    Svenskene påstod at de var nøytrale, men var naturligvis ekstremt tyskvennlige, kfr tyske tropper som kunne kjøre tog gjennom Sverige på vei til Narvik. Svenskene ble noe mer nøytrale da tyskernes krigslykke snudde ved Stalingrad.

Gilbert må naturligvis mene hva han vil, men han må entydig oppfattes som en part i konflikten.

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    oddgeir skrev:
    Gjest skrev:
    BBking skrev:
    Gjest skrev:
    Godt det finnes slike helter! Da kan vi få nøytral dekning om hva som skjer,
    Mads Gilbert har aldri vært nøytral overfor noe som helst.
    Det kan du få lov å utdype for oss.

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    878
    BB:
    Hvilken dype mangel? Du har enda ikke skrevet noe jeg ikke visste fra før.

Hva er det som er 1) eventyrlig, 2) morsomt og 3) avslørende, med min kommentar?

Så Mads Gilbert er part i konflikten? Han har tatt parti, men har ikke deltatt på noen av sidene før han gjorde det. At han yter bistand til en av partene er jo i tråd med det FN og og mange land mener: at det er for mye nå, og at Israel har gått for langt, og at for mange liv er tapt på palestinsk side.

Da er vel røde halvmåne (rød kors) part i konflikten der de yter hjelp også da?

Forøvrig setter jeg pris på alle dine selvportrett, Slubbert! ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Klart Israel går for langt. Alt for langt. Og det samme gjør Hamas. Og de gjør det stadeig vekk på begge sider. Hamas ønsket jo denne krigen og har framprovosert den med fullt overlegg. Det de kanskje ikke hadde regnet med er hvor hardt Israel ville slå tilbake denne gangen. Jeg er Redd Israel ikke vil gi seg før punktum er satt for godt for Hamas nå.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.424
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Klart Israel går for langt. Alt for langt. Og det samme gjør Hamas. Og de gjør det stadeig vekk på begge sider. Hamas ønsket jo denne krigen og har framprovosert den med fullt overlegg. Det de kanskje ikke hadde regnet med er hvor hardt Israel ville slå tilbake denne gangen. Jeg er Redd Israel ikke vil gi seg før punktum er satt for godt for Hamas nå.
    ...eller den siste innbyggjar i Gaza skoten (evt. lemlesta av desse nye, kjekke Tungsten-bombene dei snakkar så mykje om) Det vil verkeleg løyse problema, eller kva?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Audiophile-Arve skrev:
    BT skrev:
    ...eller den siste innbyggjar i Gaza skoten (evt. lemlesta av desse nye, kjekke Tungsten-bombene dei snakkar så mykje om) Det vil verkeleg løyse problema, eller kva?
    Nuvel, så omfattende blir nok neppe denne massakren. I såfall hadde man eliminert problemet i stedet for å løse den.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Uforbeholden støtte fra Frp idag ja...
    Tror det ryker endel pallplasser til valget.

G

Gjestemedlem

Gjest
    wilbur-x skrev:
    Uforbeholden støtte fra Frp idag ja...
    Tror det ryker endel pallplasser til valget.
    Lov å håpe, men det er jo ikke noe nytt fra den gjengen. Før Israel dumper en atombombe i nabolaget er det lite sannsynlig for at vi noensinne får se en israelkritisk uttalelse fra Frp, til det er de altfor infiltrerert av turbokristne konservative heiminger.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Skal sannelig ikke forundre meg om denne krigen fører til at "erkefiendene" FrP og KrF plutselig finner hverandre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    Skal sannelig ikke forundre meg om denne krigen fører til at "erkefiendene" FrP og KrF plutselig finner hverandre.
    De har funnet hverandre ganske lenge. Det er en sterk opposisjon i KrF som ønsker seg tungt samarbeid med frp, og de mest rabiate kristne, som miljøet rundt Magazinet, er allerede dypt inne i Frp. I Bergen sitter de sammen og styrer, og det er sannsynligvis kun midlertidig at det finnes er spor av anstendighet tilbake i krf på nasjonalt plan. Frp er blitt partiet for de mest ekstreme religiøse kreftene i Norge i dag, og det kan lett vokse ut av kontroll hvis ikke partiet tar et oppgjør med slike krefter før det er for sent.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn