Gjest.
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 874
For å få ro i området. Det blir ikke ro når de okkuperer(jfr i Norge under krigen)Komponenten skrev:Og hvorfor skal da Israel ta sjanser, når de ikke får garantier?Gjest skrev:Nei, hvordan skulle jeg kunne gi garantier.Komponenten skrev:Og det kan du gi garantier for?Gjest skrev:Komponenten:
På tide å få israelerene ut av Palestina. Da kan forhandlinger begynne.
Du har ikke lest hamas-charteret du heller forstår jeg.
Palestina betyr i såfall hele området, inkludert Israel, DA kan nok forhandlingene begynne ja, når alle jøder er fordrevet eller drept.
Skal man samtidig få alle palestinerne ut av Israel?
Charteret: Hamas ble dannet i 1986, etter 19 år med okkupasjon. Mye hat av det. Nordmenn hatet tyskere etter 5 år med okkupasjon.
Jeg snakker om Palestina slik det var før 5 juni 1967. Da okkuperte Israel store områder av Palestina.
Hvorfor skal alle palestinere ut av Israel? Hvis det blir fred kan de vel flytte hvor de vil.
Jeg synes begge parter er agressive, men jeg kan ikke respektere en okkupasjon. Det kan vel ingen.
Skal man være en seriøs part får man legge bak seg hat og bruke hodet, charteret beskriver deres planer, det er det man har å forholde seg til og kan ikke bortforklares. Du bør som nevnt lese det.
Hvorfor skal alle jøder ut av Palestina? Hvis de har kjøpt seg hus der må de da få lov å bo der?
Vi er ikke uenige om charteret. Charteret er ekstremt, men kom som følge av massive israeske overgrep. Hamas vil miste oppslutning når palestinerene får tilbake landet sitt og får bygge opp et samfunn. Da vil de leve i fred slik som alle andre mennesker.
Israel skal ut av Palestina, ikke alle jøder.