Spennende å følge med fremover om det vil komme flere nyheter ifra Stax, men enig i at denne SRM-T8000 virker lovende..!Den nye gromforsterkeren til Stax, SRM-T8000, har fått en førsteinntrykksomtale - virker jo lovende
https://www.head-fi.org/f/threads/i...-t8000-head-fi-tv.845544/page-3#post-13460568
Ser ut til å være tilgjengelig allerede hos OHC. Kanskje verd en lyttetur en dag. Allikevel - heftig pris da.
Grattis med et meget godt hodetelefon sett, har selv hatt disse og disse spiller helt fantastisk sammen, ikke mange som nevner denne SR-L700 når man diskuterer hodetelefoner og det er synd fordi disse er meget gode, har også som du hatt SR-407 også og er veldig enig med deg i at det er meget stor forskjell på disse ser også nettopp at Lyd og bilde hadde en test på SR-L700, uansett så har du mange gode timer i vente fremover, skriv gjerne noen ord her inne når du har fått lyttet litt mer til disse..!Har nå kjøpt meg ett par SR-L700 som jeg bruker sammen med SRM-006ts, klokkene har nå fått ca. 20 timer og blir stadig bedre. Har SR-407 fra før av og synes oppgraderingen er stor.
Astronautisk nivå!Ser at Stax har kommet med en ny utgave av topp modellen SR-009, SR-009S..!
https://stax-international.com/products/sr-009s/
De har også kommet med en bærbar dac/headamp SRM-D10 som har innebygget batteri pakke..!
https://stax-international.com/products/srm-d10/
Ja Stax er ikke akkurat "lukket" nesten så de forsterker lyder rundt en..!Jøss, bærbar med 580V, kommer kanskje ikke til å drive mine SR-007.
Man kan lure på når man skal bruke noe slikt, elektrostater er dårlige som reiselyd, med mindre man har egen kupé...
Tja, ikke overbevist i det hele tatt.Den nye gromforsterkeren til Stax, SRM-T8000, har fått en førsteinntrykksomtale - virker jo lovende
https://www.head-fi.org/f/threads/i...-t8000-head-fi-tv.845544/page-3#post-13460568
Jeg har et sett Stax SR-Λ Pro av god, gammel årgang og to forsterkere omtrent av like god årgang; en Stax SRM-1/MK-2 Driver Unit og en Stax SRM-T1 Driver Unit.
I det siste har jeg registrert en svak lavfrekvent støy/brum som kan minne om jordstøy. Støyen er konstant, men det som er litt spesielt er at denne støyen forsvinner når jeg tar på chassiset på forsterkeren.
Først trodde jeg at det var noe galt med forsterkeren, og forsøkte å jorde denne via en ekstra ledning. Støyen var der likevel selv med ledningen koblet til jord. Men da jeg tok med hånda i enden på jordledningen, forsvant støyen. Til og med da jeg satt på en gammel kjøkkenstol med metallbein (med headsettet på hodet) og la den avisolerte enden av jordledningen på det ene metallbeinet, forsvant støyen. Men da jeg flyttet meg og ikke hadde kontakt med denne stolen, hadde det ingen effekt å legge jordledningen mot metallbeinet på stolen. Det var altså da chassiset var i kontakt med meg (med headsettet på hodet), enten direkte: at jeg berørte chassiset eller indirekte: berørte den avisolerte jordledningen, at støyen forsvant.
Dette erfarte jeg først med Stax SRM-1/MK-2 Driver Unit, og jeg tenkte at det måtte være noe rart med denne forsterkeren. Men akkurat det samme fenomenet skjer når jeg bruker Stax SRM-T1 Driver Unit, med det samme headsettet. Det kan vel neppe være nøyaktig samme feil med to ulike forsterkere, og det virker dermed som om støyen ligger et sted i headsettet.
Er det noen som har erfart noe lignende, eller har en idé om hva dette kan skyldes?
Utenom denne støyen spiller for øvrig headsettet akkurat slik det skal.
Jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver her på en SRM-007t driver når jeg hadde disse for en del år siden, jeg hadde da brukt rca fra cd spilleren, prøvde div uten at det hjalp, jeg tenkte kanskje det var noe rundt rørene, men fant ingen løsning helt til jeg byttet ut cd spilleren og denne hadde balanserte utganger, da jeg brukte disse forsvant også den lave brummingen, tilfeldighet eller ikke det skal jeg ikke si, men brummingen forsvant..!Jeg har et sett Stax SR-Λ Pro av god, gammel årgang og to forsterkere omtrent av like god årgang; en Stax SRM-1/MK-2 Driver Unit og en Stax SRM-T1 Driver Unit.
I det siste har jeg registrert en svak lavfrekvent støy/brum som kan minne om jordstøy. Støyen er konstant, men det som er litt spesielt er at denne støyen forsvinner når jeg tar på chassiset på forsterkeren.
Først trodde jeg at det var noe galt med forsterkeren, og forsøkte å jorde denne via en ekstra ledning. Støyen var der likevel selv med ledningen koblet til jord. Men da jeg tok med hånda i enden på jordledningen, forsvant støyen. Til og med da jeg satt på en gammel kjøkkenstol med metallbein (med headsettet på hodet) og la den avisolerte enden av jordledningen på det ene metallbeinet, forsvant støyen. Men da jeg flyttet meg og ikke hadde kontakt med denne stolen, hadde det ingen effekt å legge jordledningen mot metallbeinet på stolen. Det var altså da chassiset var i kontakt med meg (med headsettet på hodet), enten direkte: at jeg berørte chassiset eller indirekte: berørte den avisolerte jordledningen, at støyen forsvant.
Dette erfarte jeg først med Stax SRM-1/MK-2 Driver Unit, og jeg tenkte at det måtte være noe rart med denne forsterkeren. Men akkurat det samme fenomenet skjer når jeg bruker Stax SRM-T1 Driver Unit, med det samme headsettet. Det kan vel neppe være nøyaktig samme feil med to ulike forsterkere, og det virker dermed som om støyen ligger et sted i headsettet.
Er det noen som har erfart noe lignende, eller har en idé om hva dette kan skyldes?
Utenom denne støyen spiller for øvrig headsettet akkurat slik det skal.
Fant denne i et tidligere innlegg på HFS:Har noen en formening om hva som er forskjellene mellom disse hodetelefonene? Ja, da tenker jeg på lydmessige forskjeller.
Vet at L500 kom i 2015 og SR-507 i 2011.
Jeg har en SRM-1/MK2 Pro(Pure class A) som både har normal og Pro utgang for Stax. Bruker Stax SRX MARK3 på normal utgangen. Siden jeg ikke har noen Stax Pro hodetelefon, så bruker jeg en KOSS ESL/950 med kabeladapter på PRO utgang. SRM-1 er en veldig nøytral, og lyder fantastisk på Stax SRX MARK3.Heisann STAX eiere, har et par Original STAX Lambdas ifra 1979 og leter etter en Energizer til den.
Noen som vet som har en evt? Som feks (SRM-1/MK2 Pro, SRM-T1W
Hva var prisen til de 2? ^^ Har en SRD-7/SB men tror en ekte energizer vil låte mye bedre!^ Det pleier ligge en del på eBay. For et par år siden fikk jeg tak i en strøken SRM-1/MK-2 Pro fra Japan og en ordentlig flott SRM-T1 fra Tyskland.
Lyric har hatt fantastisk service de gangene jeg har vært innom der. Forrige gang jeg var innom så var det en Bryston 4B SST2 forsterker som hadde fått feilindikator på den ene kanalen (fungerte fortsatt tilsynelatende fint). Tok den med til Lyric en lørdag - ca 1 time etterpå ringte de for å fortelle at forsterkeren min var fikset og klar for henting.Hei.
Jeg har et sett STAX SR-009 der den høyre klokken er blitt tyst. Jeg snakket med OHC som jo har agenturet på STAX nå, og de ba meg ta kontakt med Dalen for å få de reparert. Dalen sier imidlertid at de aldri har reparert noe STAX før og ber meg ta kontakt med Lyric, der jeg kjøpte dem. Nå ser jeg at Lyric fremdeles har en nettside og butikk i Sandvika. Er det noen som har erfaring med Lyric etter at Tor døde?