Hei, og gratulerer med fantastisk flotte ht i nydelig rosewood.
Jeg tror INGEN mener at Shl5 er skrikete. Det gjør i hvert fall ikke jeg. De låter varmt, naturlig og behagelig, om enn med mindre punch i bassen enn lillebror C7ES3. Det eneste virkelige ankepunktet jeg har mot SHL5 er en anelse heving høyt oppe i diskanten (tror 5-10khz), slik jeg oppfatter som "fe-tryllestav-støv" i en disney-film. Mange mener noe annet enn meg, mens atter andre opplever det slik jeg gjør det. Vikigst: ingen Harbeth er skrikete i den kritiske øvre mellomtonen (1-2khz) hvor nesten alle andre ht faller fullstendig gjennom. Vi som har oppfatet dette er heldige som får nyte naturlig musikkgjengivelse i stua.
Ja, jeg er så absolutt fornøyd med hvordan disse ser ut. Virkelig pene kreasjoner.
Når det kommer til hvordan det låter, har jeg litt utprøving å gjøre.
Jeg har en veldig varm og behagelig lyd her nå, mellomtonen er uttrolig god.
Men med utstyret jeg har, blir det nesten for varmt igjen på mye musikk.
Så det spørs ikke om jeg må prøve en mer nøytral og frempå dac i oppsettet.
Litt uvant å måtte kjempe mot for mye varm lyd... Det har alltid vært motsatt hos meg.
Kan ikke skjønne helt hva dem har brukt, de som sier at disse høyttalerne er for frempå og skrikete.
Må ha vært total mismatch..
Hvoran vil eventuelt gran, bjørk eller eik være i forhold da?Lønn skal være det treverket som er best egnet til stativ, rack's og platformer. Det er stabilt, kan være ganske lyst. mvh
Disse såkalte MX-moddene til Maxwell har jo vert en sak som har vert diskutert tidligere : Gåten Maxwell MX - Stereo+Denne annonsen dukket nylig opp i et diskusjonsforum på facebook. Jeg kjenner at jeg blir mektig provosert over at en bransjeaktør har tatt seg friheten til å "modifisere" et fra før svært godt produkt. Hadde det vært en privatperson som holdt på med dette, hadde det vært ille nok. Når en bransjeaktør holder på med dette, er det nesten så jeg begynner å lure på om det i det hele tatt er lovlig. Jeg tviler sterkt på at Harbeth selv ville ha godkjent dette.
Vis vedlegget 368748
Hva "modifiseringen" består av? Vel, det er ikke så lett å bli klok på, men dette står i annonsen:
"- KOMMENTAR -:
" - en Meget God Monitor-Høyttaler som vil bli Mektig Oppgradert med en LYD-Gjenngivelse som Berører Deg uten Side-Stykke mot en Levende Tilstedeværelse som kun Organic Master Solution kan få til. Den vil trives i et enda større lytterom i tillegg til å bli mer lettdrevet og gå betydelig Dypere i Bassen med en helt annen Dimensjon i Sammenhengen av det totale Lyd-Bilde !!!
- Personlig Eier-Reference fra dag-1 !!!
- Organic Master Solution hever nivået på denne Høyttaleren til noe Helt Fullstendig Unikt !!! ( - inkl. Stands ).
- Utvidet levetid på elementering med 30-40 år - i.h.t. Erfaring !!
" - Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
" - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"
Hva tenker dere andre om dette?
| Harbeth Audio Ltd 3-4 Enterprise Park, Lewes Road Lindfield, West Sussex RH16 2LX UK Uk Registered No. 3727963 VAT Reg: GB 730 3060 84 |
Jeg vet at Maxwell har blitt klaget inn for Finn.no tidligere, men dette har tydeligvis ikke blitt tatt tak i. Så det viser seg jo nå at Maxwell kan boltre seg rundt der inne med lurifakseriet sitt så mye han vil.Dette er vel og bra det Hagto, men er ikke dette en kunngjøring på et Engelsk nettforum, begrenset til dem som leser nettopp der?
For alt hva jeg vet er det kanskje allerede gjort, men burde det ikke gjøres noen grep nasjonalt også? Dessuten, finn.no har kanaler for tilbakemeldinger.
Dersom noen, med altfor mye penger, skulle forville seg inn i disse lokalene for så å bli MX eier. Deretter i etterkant oppdage skandalen.
Vil ikke det da være negativt for alle med formell tilknytning til Harbeth, utover den nevnte forhandleren? I hvert fall om forholdet ikke tydelig fremkommer.
I beste mening fra min side; S