Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Ja, en skikkelig no bullshit-guy, men vilt opptatt av detaljer når han arbeider med å utvikle en ny modell.

    All Harbethene er gode og innehar samme naturlige gjengivelse av mellomtonen, men man bør kjenne til forskjellene før man bestemmer seg. Har skrevet om dette tidligere i tråden. Jeg har hørt alle nåværende modeller og et par utgåtte, og har varierende erfaringsgrunnlag mellom modellene. Har helt klart lyttet mest til 40.2 og C7ES3 som jeg har beholdt og er svært glad i. Leif Ove Andsnes’ nye Sibelius låter fortreffelig gjengitt via 40.2 i stua nå. Men jeg slutter heller aldri å bli imponert over C7, heller. De overbeviser stort på musikk og film i hjemmekinoen.

    Han sender ut gode vibber han Alan :)
    Heldigvis har jeg verken xxx eller yyy fra Harbeth og kan fortsette undringen på hvilken jeg ønsker meg ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Godt Nytt År til Harbethvennene :)
    Er det noen som har lyttet til C7ES-3 og Monitor 30.1 side om side og har lyst å dele inntrykk?

    Harbeth_Skjermbilde.JPG
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Godt Nytt År til Harbethvennene :)
    Er det noen som har lyttet til C7ES-3 og Monitor 30.1 side om side og har lyst å dele inntrykk?
    Hei og riktig godt nytt år herfra!

    I forbindelse med innkjøpet av mine C7ES-3 så lyttet jeg også til 30.1 og her er mine to ører (two cents):

    Monitor 30.1 er mer analytisk og presis og jeg er nokså sikker på at flere nok vil si at dem er mer hifi korrekte sammenliknet med C7ES-3. Begge har den magiske mellomtonen som jeg mener få andre klarer å få til. C7ES-3 går en del dypere i bassen og har mer fylde i mellomtonen og det var dette som gjorde at jeg valgte C7ES-3. Jeg har også SHL5 og C7ES-3 har mange av de samme kvaliteten som SHL5 mens jeg mener at Monitor 30.1 har en del til felles med lillebroren P3ESR som jeg også har eid. Monitor M30.1 og P3ESR ville jeg ha parret med en livlig PrAT forsterker a la Rega, Cyrus, Naim osv mens C7ES-3 fungerer helt utmerket på min rørforsterker med begrenset effekt.

    Mvh
    BB
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, BB! Settes pris på og er til hjelp :)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Godt Nytt År til Harbethvennene :)
    Er det noen som har lyttet til C7ES-3 og Monitor 30.1 side om side og har lyst å dele inntrykk?

    Vis vedlegget 474143
    Ja, har kommentert det her i tråden i #1958 og #1962 http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/26552-harbeth-98.html#post2245263 Mine synspunkter harmonerer godt med Beetlebug sine. Hvis du vet hva du er på jakt etter så går du ikke feil, men en lytt er lurt. Har også sammenlignet diverse Harbethmodeller andre steder i tråden. Jeg eier 3 sett (M40.2 og to sett C7ES3), og har hatt ytterligere 3 sett hjemme over tid (P3ESR, M30.1, SHL5), samt at jeg har lyttet til ytterligere 2 sett andre steder (SHL5+, M40.1 tre forskjellige steder)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Det er bare penger og de skal som kjent sirkulere. Jeg innser å være en musikk og hi-fi nerd og ga etter for ønsket om å eie Harbeth høyttalere.

    Etter å ha hørt Compact 7ES-3 innså jeg at Harbeth vil være et friskt alternativ til mine Kudos Super 20a. Kudos virker å være mer lettdrevne og spiller musikken annerledes, åpent, uanstrengt og rytmisk. Compact 7 fremstår i forhold som mer slurvete og med unoter, men allikevel. Harbeth er nok høyttalere mer dedikert enkelte musikksjangre, men som passer meg.

    Hos meg spiller høyttalerne i et dedikert lytterom, fra langveggen på 6m. Det fungerer best, men ved behov for mer plass kan alt snus 90 grader.

    IMG_1002.JPG
     
    Sist redigert av en moderator:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Etter å ha hørt Compact 7ES-3 innså jeg at Harbeth vil være et friskt alternativ til mine Kudos Super 20a. Kudos virker å være mer lettdrevne og spiller musikken annerledes, åpent, uanstrengt og rytmisk. Compact 7 fremstår i forhold som mer slurvete og med unoter, men allikevel. Harbeth er nok høyttalere mer dedikert enkelte musikksjangre, men som passer meg.
    Hei Stover og igjen takk for en hyggelig handel.

    Det er interessant å lese dine betrakninger over her og spesielt dine sammenligninger med Kudos Super 20 som er en høyttaler med en fullpris som matcher Harbeth SHL5+. Du velger å bruke ord som slurvete og upresise når du beskriver Harbeth C7es mens jeg heller velger å bruke ord som musikalitet, sjel, kropp og karakter for å beskrive samme høyttaler. Banker man på kassen til en C7es eller en SHL5+ så merker man med en gang de tynne kabinettene som nærmest kan minne om en gitarkasse og da begynner man å forstå noe av konseptet til Alan og co.

    Jeg anser meg som ferdig med kjedelige, hifikorrekte, presise høyttalere og i min søken etter noe med mer karakter så fant jeg Harbeth. Siden har jeg aldri snudd meg tilbake.

    Mvh
    BB
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    En særdeles hyggelig handel der jeg opplevde at begge "dro i samme retning" :)

    Det var på ingen måte meningen å skrive ned C7, men ser at ordvalget kunne vært bedre. Ord som slurvete eller unoter er positivt ment fra min side. At jeg nå faktisk har kjøpt nye Harbeth SHL5 plus med Tontraeger stativ, basert på det jeg hørte fra C7 kan i mine øyne ikke bety annet enn noe positivt om C7, utover det forventede :)

    C7 var besnærende musikalske og de snakket til meg fra første stund for å si det sånn. Ingen høyttaler er perfekt, jeg mente heller ikke å sette dem opp mot Super 20, bare at de er veldig annerledes. Du får og du gir så må man ta sitt valg :)


    Etter å ha hørt Compact 7ES-3 innså jeg at Harbeth vil være et friskt alternativ til mine Kudos Super 20a. Kudos virker å være mer lettdrevne og spiller musikken annerledes, åpent, uanstrengt og rytmisk. Compact 7 fremstår i forhold som mer slurvete og med unoter, men allikevel. Harbeth er nok høyttalere mer dedikert enkelte musikksjangre, men som passer meg.
    Hei Stover og igjen takk for en hyggelig handel.

    Det er interessant å lese dine betrakninger over her og spesielt dine sammenligninger med Kudos Super 20 som er en høyttaler med en fullpris som matcher Harbeth SHL5+. Du velger å bruke ord som slurvete og upresise når du beskriver Harbeth C7es mens jeg heller velger å bruke ord som musikalitet, sjel, kropp og karakter for å beskrive samme høyttaler. Banker man på kassen til en C7es eller en SHL5+ så merker man med en gang de tynne kabinettene som nærmest kan minne om en gitarkasse og da begynner man å forstå noe av konseptet til Alan og co.

    Jeg anser meg som ferdig med kjedelige, hifikorrekte, presise høyttalere og i min søken etter noe med mer karakter så fant jeg Harbeth. Siden har jeg aldri snudd meg tilbake.

    Mvh
    BB
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer med flott nyttårsgave til deg selv! Jeg håper, og tror utifra det du skriver, at du vil bli strålende fornøyde med dem og det blir spennende å se bilder og lese dine kommende inntrykk.

    Mvh
    BB
     

    Iby

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    274
    Antall liker
    266
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Er det noen som har erfaring med Harbeth i hjemmekino? For min del ett dedikert rom som brukes både til musikk og film.

    I mitt rom er høyttalerene plassert bak lerretsduken...
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Må få gratulere med nye talere jeg også, Stover :)
    Skal bli interessant å lese dine betraktninger av SHL5+ opp mot C7 og Kudos.
    Jeg bruker SHL5 selv og vurderer oppgradering til SHL5+ eller Anniversary utgaven.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Takk skal du ha.
    Jeg skal forsøke etter beste evne å gi tilbake til denne tråden når jeg har fått dem på plass.

    Om alt går som jeg tror, så skal jeg på sikt søke et pent par C7 for stuen også. Med den planen for øyet, håper jeg all tvil om hva jeg synes om dem er lagt død :)

    Vh S


    Må få gratulere med nye talere jeg også, Stover :)
    Skal bli interessant å lese dine betraktninger av SHL5+ opp mot C7 og Kudos.
    Jeg bruker SHL5 selv og vurderer oppgradering til SHL5+ eller Anniversary utgaven.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg har veldig god erfaring med Harbeth i hjemmekino. Har skrevet litt om det her http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/82121-arendal-sound-93.html#post2642479 og her http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/26552-harbeth-108.html#post2528135, og mer på AVForum med samme brukernavn.

    Bruker rimeligere og brukte DLS flatbox utenom front. Nesten all lyd kommer fra front. Jeg dropper senter, og bruker separat effektforsterker Roksan K2 til front Harbdth C7ES3. Skal få på plass to suber nå. Bruker ikke lydtransparent lerret - har lerretet så langt bak som mulig

    Hei.

    Er det noen som har erfaring med Harbeth i hjemmekino? For min del ett dedikert rom som brukes både til musikk og film.

    I mitt rom er høyttalerene plassert bak lerretsduken...
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Iby

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Jeg er bare så utrolig godt fornøyde med mine nye stativ og tro det eller ei, jeg mener også at lyden ble bedre. Kan det være at tynnkabinett”prinsippet“ rett og slett blomstrer på stativ med liten anleggsflate?

    959DDAD8-2213-4063-89CC-BDF1AFDD9860.jpg


    -BB-
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    35
    Jeg er bare så utrolig godt fornøyde med mine nye stativ og tro det eller ei, jeg mener også at lyden ble bedre. Kan det være at tynnkabinett”prinsippet“ rett og slett blomstrer på stativ med liten anleggsflate?

    Vis vedlegget 474707

    -BB-
    Har erfart det samme med høyttalere basert dette prinsippet -
    Slik som dine ser ut til å være plassert nå så er det jo de "stive" delene av kabinettet som er i kontakt med stativene, - samt at bunnen på høyttalerne dine er like "fri" som topp og sidene.

    mvh
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Re 30.1 i Jet Black. Er sort gloss et dårlig valg? Dem ser flotte ut. Har hatt flere sorte høyttalere. Blant andre ELAC. ELAC har meget bra lakkering. Veldig hard. Hvordan er Harbeth- lakken?

    En annen ting. Har tenkt å teste ut 30.1 i mitt rom. Jeg har tidligere hatt shl5+ og P3esr. 5+ var ikke noe god match i bassen. P3 spilte bra som mange andre minht’er. Blandt andre Proac 1sc. . Lytteposisjonen min har en ganske stor hevning ved 50hz. Ekstra drahjelp i bassen!!! På godt og ont.

    Det må vel være mulig å få kontroll i bassen med en Devialet d400 med sam.
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjenner dessverre ikke lakken noe bedre enn deg, men kvaliteten er jo alltid bra på Harbeths lakkerte trefinerer - tviler på at de slipper opp på kvalitetskontrollen på sortlakkerte høyttalere.

    Fry har erfaring med M.30.1 og Devaliet. Du kan jo sende en pm til ham. Jeg har ikke, men er i likhet med eier og designer Alan Shaw skeptisk til SAM som etter min mening er DSP i blinde (døve?) siden rommet ikke måles før EQ tilpasses. Høyttaleren er ferdig voicet fra designer og trenger i følge Alan Shaw ikke SAM - men kan i enkelte rom trenge å bli supplert av en sub eller to, og/eller litt EQ/romkorreksjon (ikke mitt domene - men du nevner utfordringer i enkelte frekvenser). Lykke til!

    Re 30.1 i Jet Black. Er sort gloss et dårlig valg? Dem ser flotte ut. Har hatt flere sorte høyttalere. Blant andre ELAC. ELAC har meget bra lakkering. Veldig hard. Hvordan er Harbeth- lakken?

    En annen ting. Har tenkt å teste ut 30.1 i mitt rom. Jeg har tidligere hatt shl5+ og P3esr. 5+ var ikke noe god match i bassen. P3 spilte bra som mange andre minht’er. Blandt andre Proac 1sc. . Lytteposisjonen min har en ganske stor hevning ved 50hz. Ekstra drahjelp i bassen!!! På godt og ont.

    Det må vel være mulig å få kontroll i bassen med en Devialet d400 med sam.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Re 30.1 i Jet Black. Er sort gloss et dårlig valg? Dem ser flotte ut.
    Jeg syntes dem ser utrolig lekre ut! Gi dem en behandling med en god hardvoks så vil lakken skinne og du trenger ikke å være fullt så forsiktig med hva du bruker til å tørke støv.



    -BB-
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Kan jo ta det her i tilfelle flere er interessert :)

    Jeg hadde M30.1 med to forskjellige forsterkere/system.

    Først hadde jeg en Lyngdorf Tdai 2200 med RP OG en liten BK-elec sub xls200.
    M30.1 er tunet til rundt en 50 – 55 hz, og jeg har en dipp i det området hos meg. Konsekvensen var at M30.1 alene ikke ga nok bunn her fordi de i realiteten i rommet ikke fikk støtte. Sammen med subben (strålende liten sak som går f.eks REL en høy gang) og det interne delefilteret i Lyngdorfen (genialt) fikk de den støtten de trengte. På noe musikk låt det fantastisk, på annen ble det en «feil» et sted. I ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde kjøpt en UMIK før jeg solgte oppsettet. Da er det mulig at alt hadde stått her fremdeles.

    Litt frustrert over bassen på M30.1/rom/sub kom jeg over Devialet, som var/er en forlokkende alt-i-ett-løsning. Spesielt pga SAM, som jeg antok hadde potensialet til å trekke ned responsen litt dypere.
    Og det gjorde den, og alt var fint, til å begynne med.. Etter litt tid skjønte jeg at SAM og Harbeth ikke var så god match. Vet ikke hvorfor (DSP i blinde?), men jeg har en teori om en eller to ting.

    1. SAM og bassrefleks er en dårlig idé.. Det å tvinge en høyttaler under området den får støtte av bassrefleksen slår meg i etterkant som en heller dårlig idé.
    2. Tynnveggkonstruksjonen Harbeth benytter gjør slik at SAM trigger flere resonanser i kabinettet.
    Jeg forsøkte derfor å koble inn subben med devialeten og Harbethene, men jeg fikk aldri en god overgang der heller.

    En ting jeg ville ha vært litt oppmerksom på er at M30.1 er litt hottere i diskanten enn andre Harbeth jeg har hørt, og de er det i området 8k – 10k, dvs ssssssibilantområdet. Dette overrasket meg litt og gjør at kilden er mer avgjørende enn med f.eks SHL5. Komprimerte filer og tv-lyd f.eks kan faktisk være litt pågående.
    Når det er sagt, det var kritikken, så er jo resten av denne høyttaleren slående vakkert, og som sagt; Dersom jeg hadde en UMIK sammen med Lyngdorf/BKElec og Harbeth så er sjansen stor for at det hadde stått her ennå.

    Og jeg har utrolig lyst til å prøve M40.1/2 hjemme en gang. Eneste høyttaleren jeg kunne vurdert å bytte ut mine nåværende i..
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    1. SAM og bassrefleks er en dårlig idé.. Det å tvinge en høyttaler under området den får støtte av bassrefleksen slår meg i etterkant som en heller dårlig idé.
    2. Tynnveggkonstruksjonen Harbeth benytter gjør slik at SAM trigger flere resonanser i kabinettet.
    Jeg forsøkte derfor å koble inn subben med devialeten og Harbethene, men jeg fikk aldri en god overgang der heller.
    Meget interessant!

    Jeg besøkte KJ West One i London for å høre på Harbeth før jeg kjøpte mitt første par. Der lyttet jeg til P3ESR, M30.1, C7ES og SHL5+. De to minste hadde dem satt opp med Devialet i det flotte rommet deres ved vis-a-vis desken i første etasje mens de to andre var nede i kjelleren og satt opp med Mcintosh. Jeg ble svært overrasket av opplevelsen på Devialet og spesielt den overnaturlige bassen i det svært veldempete rommet. Nede i kjelleren forandret alt seg drastisk med en mer naturlig gjengivelse med akkurat passe "kjøtt på benet"....... i mangel av en bedre beskrivelse. Jeg gikk etterpå opp igjen og satte meg ned for de små og spurte dem da om SAM som dem hevdet var nødvendig for å få dem til å fungere i rommet.

    Mvh
    BB
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Hmm. Ja interessant. Devialet var fantastisk på alle måter, men grunnen til at jeg kjøpte den var SAM, som jeg ikke ble fortrolig med.
    Noe som var veldig interessant var at jeg foretok noen målinger med SAM på hhv 0 %, 50% og 100 %, samt uten SAM innkoblet. Riktignok på andre høyttalere, Dynaudio c2 som er veldig kapable i bunn, men resultatet var uansett overraskende. (Den UMIK'en jeg skulle ønske jeg hadde tidligere :rolleyes: )

    Jeg husker ikke helt nøyaktig, men det er en sinnsyk boost i bunn med 100 % SAM. Som forventet. Det jeg ikke forventet var at det var en ganske heftig boost selv med SAM på 0%, vs uten SAM..

    Når det er sagt opplevde jeg ikke SAM som et like stort problem med dynaudioene som med Harbethene, noe som kan skyldes ulik tuningsfrekvens, eller kabinettkonstruksjonen.

    Uten å overdramatisere for mye, ble bassen med Harbethene litt «bass i en tønne», med Sam koblet til. Lite definert og lite kontroll, derfor jeg mistenker at et element uten støtte fra bassrefleksen er særdeles lite happy.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    SHL 5+ har ankommet og spiller i rommet. Stativene skal skiftes ut med sorte, ble en liten misforståelse der. Sett fra siden er de lyse stativene pene, men sett forfra, med front trekket på er det penest med sort synes jeg.

    Det startet med litt skepsis, men endret seg i løpet av få timer og nå oppleves det som å ha fått et musikkinstrument i hus. Rommet er for tiden rotete og uferdig, noen møbler skal ut og det hele omorganiseres.

    IMG_1028.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Det startet med skepsis her i gården også første gang vi trykket play på SHL5. Vi opplevde dem som kresne på plassering og toe. Litt etter litt begynte det å låte slik jeg ville men skikkelig bra begynte det først å bli etter jeg flyttet dem til hytta hvor dem fikk blomstre i et større rom.

    Gratulerer så mye med utrolig lekre høyttalere!

    Mvh
    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Mitt lytterom har en "boost" i 50Hz området. + 5-10db litt avhengig av plassering. Hos meg passet ikke SHL5+. Noe ble galt i bassen. Booming! p3esr derimot spilte bra, men hadde ikke den bassen jeg ville ha. Derfor spør jeg om 30.1 med Devialet D400 eks uten SAM vil fungere. Det er vel "solid-state" amps Harbeth anbefaler.

    SHL5+ har aluminiumsdiskanter og 30.1 tekstil. Skulle vel tro at sibilanter ble et større problem med aluminium. men... For øvrig har vel 30.1 og 40.2 samme elementbestryking hvis en ser bort fra bassen.

    Det er flere som spiller på litt eldre software en de nyeste ifm Devialet. De eldre har ikke SAM og er "varmere" i klangen.

    harbeth 30.1 topp elementer.JPG
    harbeth 40.2 topp elementer.JPG
     
    Sist redigert:

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Samme diskant, forskjellig tuning og delefilter 😊. Devialet og Harbeth er en superkombo. Devialeten kan også brukes som en eq ved å trekke ned en frekvenstopp også men det er du sikkert klar over. Mulig det løser litt av problemet?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Samme diskant, forskjellig tuning og delefilter ??????. Devialet og Harbeth er en superkombo. Devialeten kan også brukes som en eq ved å trekke ned en frekvenstopp også men det er du sikkert klar over. Mulig det løser litt av problemet?
    Så en video fra Harbeth med Alan vedørende effektforbruk og høyttalere. imponerende hvor mye effekt som er involvert selv ved "normal" drift.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.248
    Sted
    Sørlandet
    Samme diskant, forskjellig tuning og delefilter ������. Devialet og Harbeth er en superkombo. Devialeten kan også brukes som en eq ved å trekke ned en frekvenstopp også men det er du sikkert klar over. Mulig det løser litt av problemet?
    Så en video fra Harbeth med Alan vedørende effektforbruk og høyttalere. imponerende hvor mye effekt som er involvert selv ved "normal" drift.
    På den videoen du tenker på så spiller dem alt annet en "normal" musikk i mine ører. Finske Pan Sonic: https://tidal.com/album/6238031 med ekstrem dynamikk.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Samme diskant, forskjellig tuning og delefilter ������. Devialet og Harbeth er en superkombo. Devialeten kan også brukes som en eq ved å trekke ned en frekvenstopp også men det er du sikkert klar over. Mulig det løser litt av problemet?
    Så en video fra Harbeth med Alan vedørende effektforbruk og høyttalere. imponerende hvor mye effekt som er involvert selv ved "normal" drift.
    På den videoen du tenker på så spiller dem alt annet en "normal" musikk i mine ører. Finske Pan Sonic: https://tidal.com/album/6238031 med ekstrem dynamikk.

    -BB-
    Men... allikevel gir dette en god indikasjon på hva en trenger av effekt... Noe en kanskje ikke tror.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Her er videoen!

    [video]http://www.harbeth.co.uk/library/movies_hug/HAL-HV0515-01a_Power.mov[/video]
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.446
    Antall liker
    26.368
    Torget vurderinger
    24
    Det er stor forskjell på hva de ulike modellene trenger av krefter og strøm. Eksempelvis er 40.1 langt mer krevende å drive enn 40.2 slik jeg opplever det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.329
    Antall liker
    3.853
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har M30.1 med Devialet. Opplever minimal eller ingen hørbar forskjell med eller uten SAM.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn