Ja, det har vært en fin dag. Takk til Trompet for all hjelp, denne mannen er et unikum om enn begynnende distre på en sjarmerende måte. Han ankom kl 12 og vi gikk i gang, Rettere sagt, han jobbet, jeg sløvet i en stol slik en god vert skal...
. Det ble målt . Diskre som Trompet er fikk jeg ikke se noen kurver, noe som ikke plager meg så veldig mye. En god times hardt arbeide så var det å hente Final, en svært hyggelig gentelman med nøytral lyd som et mantra og en gull Briscati dac i heimen. Hva er det å ikke like med en slik fyr? Intet!
Pølser og prat om smått og stort for alvoret skulle til. JRiver i gang via AES inn i dac og så ut. Spennende. Så ble Trompet sine ulike filtre testet ut. Det var hårete saker må jeg innrømme. Hårete fordi jeg kjente at her går det en kamel ned, med pukler og klauver..
. Det låt rett og slett gøyalt. Nå har jeg forfektet opptaket som et av de viktigste tingene, og det ble ikke tilbakevist. Men , med Trompet sine filtre kunne jeg få mer av opptaket, mindre høyttalere og rom. Fascinerende. Ikke måtte jeg ty til vold heller for å overbevise meg selv om noe..
Vi testet frem og tilbake, ulike filtre og kombinasjoner med subber og uten. Lærerikt. Hva blir så resultatet for min del? Jeg har nå lastet ned JRiver, skal bruke det litt. Rippe cd plater blir neppe så mye av med det første. Mye vil ha mer, og når får jeg tre filtre jeg kan bruke, jeg kan kjøre fra dac og jeg kan evt bruke dac i transport. Med muligheten for å spille flatt ut av JRiver har jeg da seks ulike måter å få hørt den musikken jeg setter pris på. Det gir bare mer dybde og forståelse av den musikken jeg spiller, og mulighet for å få nøyaktig den lyden jeg vil ha.Så ja, takknemlig og glad.
Kommer jeg til å måle på nytt og poste kurver ? Nei, men jeg vil nok få Trompet oppover igjen for å teste ut nye filtre senere. Skal være så ærlig å si at noe av det som har holdt meg igjen er kompleksiteten av det å lese ut målinger og forstå de ifht det rommet jeg har. At en da får uvurderlig hjelp gjør det hele til en barnelek..
Må og få ordnet Lowther elementene. Lowther og SET forsterker med DSP..Smak litt på den...Ikke helt vanlig vil jeg tro. Høyttalerne likte og at vi justerte ventilen, satt og hørte litt etterpå, påtaglig mer bass i frontene.
Så takk så mye til Final og Trompet som tok av sin gode tid, nå har jeg faktisk tro på DSP. Samtidlig som jeg ikke må bruke det, men supplere , teste ut og kose meg. Ja, tøffe ting og erkjenne alt dette, men tror det blir bra til slutt..