HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.677
    Torget vurderinger
    0
    Råflott er det kanskje, men må være veldig praktisk. De beskrivelsene lover godt som førsteinntrykk vel?
    Jeg prøvde jo egen forsterker hos deg, ser ikke noe grunn til å endre noe spesielt på det.:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul ønskes fra Ørje.
    Takk T. Tiden I Ørje var kort, men enkelte satte gode spor av å være fine folk som jeg traff mens jeg bodde i Østfold. Jan R, rolfozzy, lagga, lassemann og ruby, fine folk. Når ting gikk veldig dårlig med påfølgende dødsfall var du en god venn. Og klemmen ved begravelsen kommer jeg aldri til å glemme, takk.

Ha en vakker feiring på alle måter rca45 :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.984
    Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens. :):D
    Er ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..

Vet ikke hvilke forsterkere du har tenkt å drive Ø med? Det blir stadig klarere for meg at, for å oppnå best mulig lyd, med Ø krever de sitt av forsterkeren. Og slik sett blir lav effekt SET ikke optimal løsning på Ø. Om en ikke skal spille lavt med den lokale blokkfløyte - kvartetten..
    For å banne litt i kjerka anses ASR Emitter å være Tysklands svar på DP :rolleyes:
    Meg om det! No prune intended!!! Nå finnes det jo en del annet utstyr som ei heller trekker fra eller favoriserer frekvensflankene, dog til stive priser. Men hva skal du da gjøre med din Jeff Rowland modell 10?
    Den er kanskje allerede solgt eller gikk inn i denne handelen for alt hva jeg vet?
    Uansett, ro ned og kos deg ASR Emitter II, Ø-talere, CD-spinner, kvern og musikk.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens. :):D
    Er ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..

Vet ikke hvilke forsterkere du har tenkt å drive Ø med? Det blir stadig klarere for meg at, for å oppnå best mulig lyd, med Ø krever de sitt av forsterkeren. Og slik sett blir lav effekt SET ikke optimal løsning på Ø. Om en ikke skal spille lavt med den lokale blokkfløyte - kvartetten..
    For å banne litt i kjerka anses ASR Emitter å være Tysklands svar på DP :rolleyes:
    Meg om det! No prune intended!!! Nå finnes det jo en del annet utstyr som ei heller trekker fra eller favoriserer frekvensflankene, dog til stive priser. Men hva skal du da gjøre med din Jeff Rowland modell 10?
    Den er kanskje allerede solgt eller gikk inn i denne handelen for alt hva jeg vet?
    Uansett, ro ner\d og kos deg ASR Emitter II, Ø-talere, CD-spinner, kvern og musikk.
    Hvis så er Power, at ASR er Tyskland sitt svar på DP, kan jeg godt like DP. Og det uten å banne i noen kirke. Tilvenning ja, men det føles veldig rett så langt.

Gamle Jeff skal recappes, så går en se. Litt råflott å bare lagre, men den tanken har slått meg.

Dagen i dag går inn i historien som en særdeles hyggelig dag. ANM, evo, lassemann og undertegnede fikk overvære noen særs utsøkte komponenter i et smakfullt hjem. Alt dette i by med særpreg og trivsel i Østfold. Det lille, store fylket som jeg er veldig glad i. Hensikten min med besøket var å overlevere en platespiller til husets vert som er en genuint hyggelig fyr. At en ble eksponert for Ted Nuget for så være, det var nok mer en tilfeldighet.. At en så liten hobby, i antall, har så mange fine folk er noe jeg gleder meg over. Ofte. Nå er det senga før jobb i morgen. Å være audiofil er slett ikke værst på dager som denne...

1545948398901.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Uansett, ro ner\d og kos deg ASR Emitter II, Ø-talere, CD-spinner, kvern og musikk.
    Hvis så er Power, at ASR er Tyskland sitt svar på DP, kan jeg godt like DP. Og det uten å banne i noen kirke. Tilvenning ja, men det føles veldig rett så langt.

Gamle Jeff skal recappes, så går en se. Litt råflott å bare lagre, men den tanken har slått meg.

Dagen i dag går inn i historien som en særdeles hyggelig dag. ANM, evo, lassemann og undertegnede fikk overvære noen særs utsøkte komponenter i et smakfullt hjem. Alt dette i by med særpreg og trivsel i Østfold. Det lille, store fylket som jeg er veldig glad i. Hensikten min med besøket var å overlevere en platespiller til husets vert som er en genuint hyggelig fyr. At en ble eksponert for Ted Nuget for så være, det var nok mer en tilfeldighet.. At en så liten hobby, i antall, har så mange fine folk er noe jeg gleder meg over. Ofte. Nå er det senga før jobb i morgen. Å være audiofil er slett ikke værst på dager som denne...

Vis vedlegget 523123
    Det finnes mange hyggelige fyrer her inne. Vi sees imorgen HC.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gårsdagen ble bla brukt hos Retep. Fikk og møte mediakjendis og balle clorin, hyggelige karer. Tenkte litt på det på tur hjem, det å finne en forsterker som spiller optimalt på all musikk er ikke lett. Og da snakker jeg ikke teknisk, men rett og slett den signatur som forsterker setter. Hos Retep var rør helt klart best på enklere musikk, mens energisk rock likte SS bedre. Uten at det skal trekkes noen konklusjon av det, snarere enn enkel observasjon.

Senere på kvelden hadde jeg et par audiofile som ikke er aktive her innom på besøk. Han ene har aldri hatt noe positivt å si om andre sin lyd. En type som det finnes flere av. Ikke noe ment, men de har intet positivt å si. Når en ser forbi dette er han som var hos meg svært så trivelig og snill. Uansett, igår kom det et par komplimenter. De skal jeg huske, lenge.. :).

Det er i det hele tatt ikke lett å ha folk på besøk. Bare noe som musikk og lyttenivå er svært forskjellig hos ulike folk. Jeg spiller høyt og mye rølpete rock. Når en så kommer til en som spiller enkel dame vokal og en gitar på svært lavt volum, så blir det en helt annen opplevelse. Ikke noe er feil eller rett, bare preferanser.. Uff ja, en må passe seg for hva en sier her inne til tider..

FB_IMG_1546117716821.jpg

Fikk hanket litt musikk i jula og. Siden en nå har passert 50 og forfallet har kommet langt er det bare å handle musikk deretter.. 8)

1546116418427.jpg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.364
    Sted
    Langesund
    Ja, det er rart det er med annerkjennelse. I enkelte kretser er det viktigere enn i andre, å få dette skulderklappet på at du er så flink.
    Jeg for min egen del har vel vært der, men er etter hvert blitt veldig mye mindre opptatt av at andre skal på død og liv like oppsettet mitt.
    Så lenge jeg liker det selv så spiller det egentlig ingen rolle hva andre synes.
    Hyggelige besøk og meningsutvekslinger er fortsatt gøy:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det er rart det er med annerkjennelse. I enkelte kretser er det viktigere enn i andre, å få dette skulderklappet på at du er så flink.
    Jeg for min egen del har vel vært der, men er etter hvert blitt veldig mye mindre opptatt av at andre skal på død og liv like oppsettet mitt.
    Så lenge jeg liker det selv så spiller det egentlig ingen rolle hva andre synes.
    Hyggelige besøk og meningsutvekslinger er fortsatt gøy:)
    Ja Tor, tror rett og slett en blir mer avslappet etterhvert. Finner sin greie og nyter hobbyen. Og kommer seg ut for å møte folk og lære nye ting. Inntrykket mitt er vel at du Tor er en av de som hører mest rundt. Og uansett, morsomt å teste ut nye ting :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får bare takke for besøket HC.. Som du nevner litt lenger opp. Så har du samme inntrykket på rør vs transistor på Ø som jeg har. Lurer veldig på hvordan det haddet vert med rør pre og transistor effekt.

Rør ampen jeg har til test har inngang for å koble til ekstern forforsterker. Desverre så har den ikke preout. Mulig jeg tester PS audio Stellar som pre på lm audio. Ø er virkelig en morsom og god høyttaler. Veldig ulik alt det andre jeg har hatt.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ønsker deg et riktig god nyttår HC :)

mvh
    Takk for det F. Håper du "tar til vettet" å dukker opp en tur. Tilbudet står ved lag. Så håper jeg kjeften funker, livet smiler og nyåret vil gi deg gode opplevelser motoren :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så er et nytt år rett rundt hjørnet. Istedet for å bejuble det nye som kommer finner jeg ro i å tenke på det gamle. Hvem som ble borte, hvrm en ble kjent med, steder en har vært, og generelt tilstanden. Og det hele summeres av takknemlighet. Takknemlighet for alle de gode folka en har fått møte, turer en har vært på og historier utvekslet. Audio Note i Brighton som et lite høydepunkt, samt gleden av å arrangere tur til SEAS. På toppen av det hele ha økonomi til å kjøpe ting som, for meg, gir eieglede. 2019 blir roligere i så måte, ikke så mange planer for nye ting. Men det blir tur til München med et skokk av bra folk. Igjen, takknemlig.

Godt nyttår til deg! Nyt musikken :)

1546267311697.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Godt nytt år til deg og dine HC. Håper 2019 bli et år med mange positive opplevelser:)

• Liker

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ha en strålende kveld HC. Så sees vi over nyttår.

• Liker

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt ønskes deg og dine! Håper på snarlig gjensyn!

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk karer! Trivelig med hilsninger. Dagen ble brukt til å dissikere resten av kalkun. Hva gjør en ikke for å få i seg mest mulig av Dragen sin Waldorf salat... :)

Det føles godt med et anlegg som bare fungerer. Som jeg faktisk kan gå fra, uten å måtte tenke på at rør brenner ut. Føler faktisk ikke jeg mangler noe... Skummelt. Mer musikk sikkert. Bruke penger på andre ting som en liker. For min del, reise. Island nå snart, München i sommer og Karibia til høsten. Blir greit nok det. Målet om å besøke langt flere, og ha flere besøk står ved lag. Finnes så mye bra folk her inne.

Ok, lyst til å teste ut litt mer måling. Casual style.. :rolleyes:

FB_IMG_1546309095266.jpg

Målet om flere konserter er der. Hva er 2019 konsertene å få med seg? Tips tas imot..

FB_IMG_1546117683211.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nytt år, nye muligheter. En gjør seg noen refleksjoner etter et år hvor bare dac og subber er igjen fra året før.. Og det enda at, for to år siden, var rimelig fornøyd.. :mad:;D

FB_IMG_1546527556489.jpg

Dette året skal musikken få det musikk det fokus den fortjener. Når jeg har drevet å byttet har jeg gjerne hørt musikk jeg kjenner godt for å avdekke forskjeller. Har sikkert noen tusen skiver av ulike format som må få tillit.. Fokus dreier seg bort fra tweaks, søk etter nye ting og salg og kjøp.. Skal bli veldig godt.. :)

Noen tweaks jeg vil bruke, fordi jeg har greiene er bla

1546638316268.jpg

Kabel bukker.. Ingen effekt på noe, men de kan samle kablene. Ulikt det på bildet..

1546638475015.jpg

Avkobling under ting som roterer.. Tja.. Under platespiller er det nok noe.. Cd spiller? Aner ikke..

1546638513313.jpg

Cardas klosser.. Drømte om slike for ti år siden.. Myrtle wood.. Høres eksotisk ut.. Uansett, forsterker får mer luft.. Uten at det og gjør noen stor forskjell..

1546638559561.jpg

Noise harvester... Det antageligvis dummeste tweaket.. Ihvertfall med batteri drift og eget strømfilter på små strøm.. Men what the heck, det blinker pent blått.. Og blå lys dioder må jeg nok like fremover.. :rolleyes:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Er jo målet og bruke tiden på musikken, men ofte er veien lang før man kommer dit.
    Satser på at 2019 blir et musikkens år og ikke utstyrets år for oss begge;D

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er jo målet og bruke tiden på musikken, men ofte er veien lang før man kommer dit.
    Satser på at 2019 blir et musikkens år og ikke utstyrets år for oss begge;D
    Helt klart, det må vi satse på. Men variasjon er og viktig. Mine små Maggie gjør seg ikke bort på små - skala musikk og ASR. Lett å like, lyden av Magnepan. Gjør liksom lite feil, alt er der. Som sagt, variasjon...

1546643868657.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Så klart når man har utstyret skal det brukes. Og bytte på litt hva man spiller på da er fornuftig. Lettere og ha et fornuftig og riktig syn på hvordan eget anlegg låter.

Håper det blir tur nedover om ikke alt for lenge. Hadde vært hyggelig med en hifi prat:)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, veldig hyggelig om du får til en tur snart roeng2.

Har koblet fra Magnepan igjen. De låter fint, men alt låter fint .. Skal ikke uttale meg om de store modellene, de har sikkert mer finesse og dynamikk, men for meg blir dette litt kjedelig i lengden. Som jeg har sagt før, de slører litt med et slags merkelig rosa skjær..Ikke noe galt i det, men jeg vil og ha levd liv, nerve.

Det har vært en konsensus blant enkelte at et godt anlegg spiller all musikk med bravur. Etter at ASR har blitt hørt endel på må jeg si at denne "sannheten" har noen modifikasjoner. Når det ikke er noen "rør-magi" til å dekke over opptakets kvaliteter, gode eller dårlige, merker en enda tydeligere hvor mye opptaket har å si. Og dårlige opptak/innspilling er å blir dårlige..Enten en vil eller ikke..Final her inne er svært opptatt av "nøytral" lyd... Litt usikker på hva jeg selv legger i begrepet, men om det er elektronikk som gir en det innspillingen inneholder ser jeg poenget . Enten en vil eller ikke så søker en gjerne å få gjengitt musikken slik en tror den var da den ble spilt inn. Noen er dyktige med dsp og lykkes godt, selvom om det har en noe høy terskel for en fjott som meg å lære fullt ut. Andre køler med kabler , tweaks og de små tingene. Akustikk er helt klart en greie, men når tingene besitter stua kan en ikke kle den inne i stygg rockwell og regne med at kjerringa klapper...Skal ikke være så lett..:)

Litt tilbake til rør, har hatt dette i mange år. Liker rør, spesielt SET forsterkere. Med sin nerve og nærvær gir de ofte en følelse som bare ikke andre forsterkere greier. Kommer nok alltid til å ha en fot for lyden av slike... Men jeg innser og at forsterkere som ikke hverken tilfører eller trekker fra noe, som jobber optimalt i sitt arbeidsområde har noe for seg. Etter å ha hørt endel musikk jeg kjenner godt på ASR er det litt sånn "mer av alt"...Og siden den tiden en bruker på hobbyen er begrenset pga hektisk jobb så vil en gjerne ha mest mulig igjen for tiden en bruker ? Og da vil en gjerne høre mest mulig av den plata en spiller...

Uff, ble mye ord dette... :cool:. Det er jo bare en hobby, en hobby til glede , bry og ettertanke...:)

God helg der du er, her samles krefter før møter med Arbeidstilsyn, BNL, NAV og svigermor... I det hele tatt, livet har et bredt spekter...;)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    God helg! Godt å høre at du har mange planer. Selv synes jeg rørtrinn avslører eller avkler vel så mye som gode transistortrinn, men de gjør det enklere å nyte mindre gode opptak særlig ved pådrag. Å evaluere på bibliotekstyrke er like interessant som å vurdere rødvin i drammeglass- så pådrag må det være.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    En god beskrivelse HCS, et bra anlegg spiller all musikk bra. Men opptaket og miks må også vere av god nok kvalitet. Dritt inn er dritt ut slik mener jeg et godt anlegg skal være. At andre velger anlegg som ikke er så avslørende respekterer jeg. Da de på denne måten kan høre på langt dårligere innspillinger.

At vi alle velger å gå våre egne veier og har ulike syn på hva som er rett. Er viktig og ha huske på når man holder på med denne hobbyen.

Akustikk og rommets mål er noe man ikke kommer utenom. Der er alikevel fult mulig og få bra lyd uten akustik produkter.

Jeg gleder meg veldig til og høre Ø for jeg har på følelse av at den er slik jeg liker en høyttaler.

Så om det ikke blir en tur ned pga jobb, må jeg nok ta en tur for å få ril sosialt hifi

God helg:)

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.432
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.

Et oppsett som gir fullt innsyn i opptaket på lavt volum, bibliotek nivå, og som låter, mektig, dynamisk og oppløst på høyt volum, uten at det låter for lyst eller for mørkt. Et oppsett som gjør at alt er med og lyttetretthet er et fremmedord. Det er for meg målet. Et annet ord for det samme målet er, det lite inspirerende og fargeløse uttrykket, «nøytral lyd». Da er det ikke oppsettet som skaper fargene, men musikerne du hører gjennom det.

Tror Ø og ASR kan være en slik kombo. Ble veldig imponert over Ø hos deg. Ekstremt avslørende HT. Oppsiden er jo full nytte av positive endringer foran i kjeden, nedsiden at eventuelle feil nådeløst avsløres. Prøver egentlig å glemme den suverene dynamikken når jeg sitter foran eget oppsett:cool:

Opeth Selv har jeg plassert oppsettet i et bibliotek. Det fungerer IMO:rolleyes:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.364
    Sted
    Langesund
    Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.

Et oppsett som gir fullt innsyn i opptaket på lavt volum, bibliotek nivå, og som låter, mektig, dynamisk og oppløst på høyt volum, uten at det låter for lyst eller for mørkt. Et oppsett som gjør at alt er med og lyttetretthet er et fremmedord. Det er for meg målet. Et annet ord for det samme målet er, det lite inspirerende og fargeløse uttrykket, «nøytral lyd». Da er det ikke oppsettet som skaper fargene, men musikerne du hører gjennom det.

Tror Ø og ASR kan være en slik kombo. Ble veldig imponert over Ø hos deg. Ekstremt avslørende HT. Oppsiden er jo full nytte av positive endringer foran i kjeden, nedsiden at eventuelle feil nådeløst avsløres. Prøver egentlig å glemme den suverene dynamikken når jeg sitter foran eget oppsett:cool:

Opeth Selv har jeg plassert oppsettet i et bibliotek. Det fungerer IMO:rolleyes:
    Dette er også det jeg prøver å få til.

Og det er artig å følge med på denne, skal vi kalle det kuvendingen…. neida, men en viss forandring i oppsettet blir det jo, men med musikk i fokus som alltid.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God helg! Godt å høre at du har mange planer. Selv synes jeg rørtrinn avslører eller avkler vel så mye som gode transistortrinn, men de gjør det enklere å nyte mindre gode opptak særlig ved pådrag. Å evaluere på bibliotekstyrke er like interessant som å vurdere rødvin i drammeglass- så pådrag må det være.
    Det er nok et poeng, at huggorm høres mer ut som stål-snok,enn som kobra.. :). Rør har en forvrengning som er lett å like, og endel rør-forsterkere er avrundet i topp og bunn.. Samt at rør-forsterkere brukes med høyttalere de ikke er egnet for... Feks Klipsch Ref7 mk1..

Det du skriver om pådrag er intr. Ofte spiller folk lavt, men enkel musikk ... Og så får de høre at det låter fint.. Vel , jeg er enig med deg.. Skrangler det ikke i kjeften så plinger det ikke i bollen heller.. ;). Kapasitet er vel et nøkkelord her. At det ikke er noen fasit er iallefall sikkert,og bra er det. Men ja,pådrag er fint...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jeg vil nok si at slik lyd på lavt volum krever en ting..Kompresjonsdrivere... En kan komme nære , men det er ikke lett. Kjenner på at jeg er ikke helt i mål , enda...Men må definere hva jeg vil ha. Og nå skal jeg ta meg god tid... Hos deg låt det svært tiltalende synes jeg.... Så du trenger ikke være beskjeden.. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Og det er artig å følge med på denne, skal vi kalle det kuvendingen…. neida, men en viss forandring i oppsettet blir det jo, men med musikk i fokus som alltid.
    Jeg har tro på at forsterker har endel å si... Spent på hvor veien din går videre, tror og du har noen overraskelser i vente ifht å teste ut forsterkeri... :)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.364
    Sted
    Langesund

Jeg har tro på at forsterker har endel å si... Spent på hvor veien din går videre, tror og du har noen overraskelser i vente ifht å teste ut forsterkeri... :)
    Har også troen på at forsterkere setter et lite fottrykk på lyden. Dp er for meg fornuftig nøytral og passer meg bra, og vil nok følge meg helt til de tar kvelden.

Har jo nettopp byttet diskant, og noe mer drastisk vil nok ikke skje på en stund. Vil nå prøve å få så mye ut av dette oppsettet som mulig, slik det står nå. Kan vel ganske så sikkert påstå at det ikke kommer til å bli byttet ut noe som helst på utstyrsfronten i 2019 - Mulig utbedring av akustiske tiltak:)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.432
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

Jeg vil nok si at slik lyd på lavt volum krever en ting..Kompresjonsdrivere... En kan komme nære , men det er ikke lett. Kjenner på at jeg er ikke helt i mål , enda...Men må definere hva jeg vil ha. Og nå skal jeg ta meg god tid... Hos deg låt det svært tiltalende synes jeg.... Så du trenger ikke være beskjeden.. :cool:
    He He...ikke misfornøyd med eget oppsett, mener det har noen kvaliteter utover det vanlige. Ser likefullt ingen grunn til å lukke ørene for kvaliteter i andre oppsett. «Mitt oppsett er uansett best på alle områder holdningen», den er lite fruktbar. Da lærer man aldri noe:rolleyes:
    Ø har noen kvaliteter jeg savner. Å påstå noe annet ville vært selvbedrag.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det slutter aldri å smått fascinere her inne når folk som knapt vet hvor øra sitter deklamerer lengre sitater fra gearslutz og andre fora. Lange tirader rundt det de ønsker å tro på. Og det uten å evne eller ønske å ha egne meninger og erfaringer.. Disse er gjerne medlemmer som aldri har villet fortelle om egne mål og drømmer, langt mindre realisert de og kanskje delt noe av "veien" for oss her inne med en tråd. Kanskje det snåleste er når det blir allmenne "sannheter" om en produsent fordi noen har lest noe.. Nei, teste ut selv og høre på erfarne fjellfolk får fortsatt mitt gehør. Wannabe's med skrivekløe et lite smil.. :)

FB_IMG_1547051181490.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn