Takk T. Tiden I Ørje var kort, men enkelte satte gode spor av å være fine folk som jeg traff mens jeg bodde i Østfold. Jan R, rolfozzy, lagga, lassemann og ruby, fine folk. Når ting gikk veldig dårlig med påfølgende dødsfall var du en god venn. Og klemmen ved begravelsen kommer jeg aldri til å glemme, takk.God jul ønskes fra Ørje.
For å banne litt i kjerka anses ASR Emitter å være Tysklands svar på DPEr ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens.
Vet ikke hvilke forsterkere du har tenkt å drive Ø med? Det blir stadig klarere for meg at, for å oppnå best mulig lyd, med Ø krever de sitt av forsterkeren. Og slik sett blir lav effekt SET ikke optimal løsning på Ø. Om en ikke skal spille lavt med den lokale blokkfløyte - kvartetten..
Hvis så er Power, at ASR er Tyskland sitt svar på DP, kan jeg godt like DP. Og det uten å banne i noen kirke. Tilvenning ja, men det føles veldig rett så langt.For å banne litt i kjerka anses ASR Emitter å være Tysklands svar på DPEr ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens.
Vet ikke hvilke forsterkere du har tenkt å drive Ø med? Det blir stadig klarere for meg at, for å oppnå best mulig lyd, med Ø krever de sitt av forsterkeren. Og slik sett blir lav effekt SET ikke optimal løsning på Ø. Om en ikke skal spille lavt med den lokale blokkfløyte - kvartetten..
Meg om det! No prune intended!!! Nå finnes det jo en del annet utstyr som ei heller trekker fra eller favoriserer frekvensflankene, dog til stive priser. Men hva skal du da gjøre med din Jeff Rowland modell 10?
Den er kanskje allerede solgt eller gikk inn i denne handelen for alt hva jeg vet?
Uansett, ro ner\d og kos deg ASR Emitter II, Ø-talere, CD-spinner, kvern og musikk.
Det finnes mange hyggelige fyrer her inne. Vi sees imorgen HC.Hvis så er Power, at ASR er Tyskland sitt svar på DP, kan jeg godt like DP. Og det uten å banne i noen kirke. Tilvenning ja, men det føles veldig rett så langt.For å banne litt i kjerka anses ASR Emitter å være Tysklands svar på DPEr ikke det litt råflott? Men ja vurderer det. Et ord som "finesse" er noe som dukker opp når jeg hører på ASR. Noe av det laveste støygulvet jeg har hørt av noen forsterker mens detaljer kommer svært tydelig frem. Tror noe av dette skyldes kombinasjon batterier og en gedigen strømforsyning. Rørforsterkeren er lettere å like umiddelbart, men innser at foten dukker opp raskere med ASR når jeg spiller den musikken jeg liker. Simpelthen fordi jeg får mer av den, ASR gir hele opptaket uten å favorisere eller trekke fra på frekvensflankene, noe endel rør forsterkere synder med. More for less, et greit mantra..Gratulerer med forsterkersett! Du skal beholde begge ikke sant!? Rør når hjertet lengter og transistor på sommeren og når rørene er på rens.
Meg om det! No prune intended!!! Nå finnes det jo en del annet utstyr som ei heller trekker fra eller favoriserer frekvensflankene, dog til stive priser. Men hva skal du da gjøre med din Jeff Rowland modell 10?
Den er kanskje allerede solgt eller gikk inn i denne handelen for alt hva jeg vet?
Uansett, ro ner\d og kos deg ASR Emitter II, Ø-talere, CD-spinner, kvern og musikk.
Gamle Jeff skal recappes, så går en se. Litt råflott å bare lagre, men den tanken har slått meg.
Dagen i dag går inn i historien som en særdeles hyggelig dag. ANM, evo, lassemann og undertegnede fikk overvære noen særs utsøkte komponenter i et smakfullt hjem. Alt dette i by med særpreg og trivsel i Østfold. Det lille, store fylket som jeg er veldig glad i. Hensikten min med besøket var å overlevere en platespiller til husets vert som er en genuint hyggelig fyr. At en ble eksponert for Ted Nuget for så være, det var nok mer en tilfeldighet.. At en så liten hobby, i antall, har så mange fine folk er noe jeg gleder meg over. Ofte. Nå er det senga før jobb i morgen. Å være audiofil er slett ikke værst på dager som denne...
Vis vedlegget 523123
...og dameDet finnes mange hyggelige fyrer her inne...
Glemte jo deg. Beklager så veldig mye. Er til test så vi får se hvordan dette går....og dameDet finnes mange hyggelige fyrer her inne...
Gratulerer med forsterker. Dette ser bra ut, håper de svarer til forventningene.
Hehe. Jeg kunne ikke dy meg.Glemte jo deg. Beklager så veldig mye. Er til test så vi får se hvordan dette går....og dameDet finnes mange hyggelige fyrer her inne...
Gratulerer med forsterker. Dette ser bra ut, håper de svarer til forventningene.
Den er absolutt innafor. Sove litt nå før gjestene kommer...Hehe. Jeg kunne ikke dy meg.Glemte jo deg. Beklager så veldig mye. Er til test så vi får se hvordan dette går....og dameDet finnes mange hyggelige fyrer her inne...
Ja Tor, tror rett og slett en blir mer avslappet etterhvert. Finner sin greie og nyter hobbyen. Og kommer seg ut for å møte folk og lære nye ting. Inntrykket mitt er vel at du Tor er en av de som hører mest rundt. Og uansett, morsomt å teste ut nye tingJa, det er rart det er med annerkjennelse. I enkelte kretser er det viktigere enn i andre, å få dette skulderklappet på at du er så flink.
Jeg for min egen del har vel vært der, men er etter hvert blitt veldig mye mindre opptatt av at andre skal på død og liv like oppsettet mitt.
Så lenge jeg liker det selv så spiller det egentlig ingen rolle hva andre synes.
Hyggelige besøk og meningsutvekslinger er fortsatt gøy
Takk for det F. Håper du "tar til vettet" å dukker opp en tur. Tilbudet står ved lag. Så håper jeg kjeften funker, livet smiler og nyåret vil gi deg gode opplevelser motorenØnsker deg et riktig god nyttår HC
mvh
Helt klart, det må vi satse på. Men variasjon er og viktig. Mine små Maggie gjør seg ikke bort på små - skala musikk og ASR. Lett å like, lyden av Magnepan. Gjør liksom lite feil, alt er der. Som sagt, variasjon...Er jo målet og bruke tiden på musikken, men ofte er veien lang før man kommer dit.
Satser på at 2019 blir et musikkens år og ikke utstyrets år for oss begge;D
Dette er også det jeg prøver å få til.Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.
Et oppsett som gir fullt innsyn i opptaket på lavt volum, bibliotek nivå, og som låter, mektig, dynamisk og oppløst på høyt volum, uten at det låter for lyst eller for mørkt. Et oppsett som gjør at alt er med og lyttetretthet er et fremmedord. Det er for meg målet. Et annet ord for det samme målet er, det lite inspirerende og fargeløse uttrykket, «nøytral lyd». Da er det ikke oppsettet som skaper fargene, men musikerne du hører gjennom det.
Tror Ø og ASR kan være en slik kombo. Ble veldig imponert over Ø hos deg. Ekstremt avslørende HT. Oppsiden er jo full nytte av positive endringer foran i kjeden, nedsiden at eventuelle feil nådeløst avsløres. Prøver egentlig å glemme den suverene dynamikken når jeg sitter foran eget oppsett
Opeth Selv har jeg plassert oppsettet i et bibliotek. Det fungerer IMO
Det er nok et poeng, at huggorm høres mer ut som stål-snok,enn som kobra.. . Rør har en forvrengning som er lett å like, og endel rør-forsterkere er avrundet i topp og bunn.. Samt at rør-forsterkere brukes med høyttalere de ikke er egnet for... Feks Klipsch Ref7 mk1..God helg! Godt å høre at du har mange planer. Selv synes jeg rørtrinn avslører eller avkler vel så mye som gode transistortrinn, men de gjør det enklere å nyte mindre gode opptak særlig ved pådrag. Å evaluere på bibliotekstyrke er like interessant som å vurdere rødvin i drammeglass- så pådrag må det være.
Jeg vil nok si at slik lyd på lavt volum krever en ting..Kompresjonsdrivere... En kan komme nære , men det er ikke lett. Kjenner på at jeg er ikke helt i mål , enda...Men må definere hva jeg vil ha. Og nå skal jeg ta meg god tid... Hos deg låt det svært tiltalende synes jeg.... Så du trenger ikke være beskjeden..Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.
Et oppsett som gir fullt innsyn i opptaket på lavt volum, bibliotek nivå, og som låter, mektig, dynamisk og oppløst på høyt volum, uten at det låter for lyst eller for mørkt. Et oppsett som gjør at alt er med og lyttetretthet er et fremmedord. Det er for meg målet. Et annet ord for det samme målet er, det lite inspirerende og fargeløse uttrykket, «nøytral lyd». Da er det ikke oppsettet som skaper fargene, men musikerne du hører gjennom det.
Tror Ø og ASR kan være en slik kombo. Ble veldig imponert over Ø hos deg. Ekstremt avslørende HT. Oppsiden er jo full nytte av positive endringer foran i kjeden, nedsiden at eventuelle feil nådeløst avsløres. Prøver egentlig å glemme den suverene dynamikken når jeg sitter foran eget oppsett
Jeg har tro på at forsterker har endel å si... Spent på hvor veien din går videre, tror og du har noen overraskelser i vente ifht å teste ut forsterkeri...Dette er også det jeg prøver å få til.Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.
Og det er artig å følge med på denne, skal vi kalle det kuvendingen…. neida, men en viss forandring i oppsettet blir det jo, men med musikk i fokus som alltid.
Har også troen på at forsterkere setter et lite fottrykk på lyden. Dp er for meg fornuftig nøytral og passer meg bra, og vil nok følge meg helt til de tar kvelden.Jeg har tro på at forsterker har endel å si... Spent på hvor veien din går videre, tror og du har noen overraskelser i vente ifht å teste ut forsterkeri...Dette er også det jeg prøver å få til.Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.
Og det er artig å følge med på denne, skal vi kalle det kuvendingen…. neida, men en viss forandring i oppsettet blir det jo, men med musikk i fokus som alltid.
He He...ikke misfornøyd med eget oppsett, mener det har noen kvaliteter utover det vanlige. Ser likefullt ingen grunn til å lukke ørene for kvaliteter i andre oppsett. «Mitt oppsett er uansett best på alle områder holdningen», den er lite fruktbar. Da lærer man aldri noeJeg vil nok si at slik lyd på lavt volum krever en ting..Kompresjonsdrivere... En kan komme nære , men det er ikke lett. Kjenner på at jeg er ikke helt i mål , enda...Men må definere hva jeg vil ha. Og nå skal jeg ta meg god tid... Hos deg låt det svært tiltalende synes jeg.... Så du trenger ikke være beskjeden..Livet er ikke så lett som avholdsfolket skal ha det til. HIFI livet heller ikke.