HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ut på tur osv... Island here I go. Forøvrig er islendingene noen kyllinger, det er inntrykket så langt. Aldri har jeg vært borti varmere inneklima. På fly, hotell, buss... Det fyres så en blekfet fyr fra innlandet svetter. Temperament blir også farlig hot når en går å småsvetter.. :mad::). Seks pluss og regn. Regn liker vi.

1547220050806.jpg

Hotellet i all sin prakt, 4 stjerner holder lenge..

1547225149690.jpg

Ikke mye snø.. Men de har visstnok rockemuseum her.. Må sjekkes ut.. :)

1547225270296.jpg

Sistnevnte går til de som føler seg truffet.. :cool:
    FB_IMG_1546632683070.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kos deg. Island har jeg besøkt flere ganger - og jeg synes det er både fint og trivelig der. Og, jeg har litt sans for termisk aktivitet også.

Værre var det med en tidligere kollega. Han var av den typen som følte seg uvel om han ikke hadde betong eller asfalt under beina. Etter at han hadde vært på et møte som var lagt til Island måtte vi jo spørre om han syntes det var fint der. Kommentaren var kort - Det er kun én ting som er fint med Island, og det er at det går an å reise derfra!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Send meg en pm i god tid hvis du tar deg en tur nordover
    Skal da rekke å senke innetemperaturen til Norsk Standard ~18°C

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God tur! Har av en eller annen grunn aldri vært på Island. Når jeg tenker meg er nok det baksiden av medaljen av å ha en kone fra varmere strøk :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Send meg en pm i god tid hvis du tar deg en tur nordover
    Skal da rekke å senke innetemperaturen til Norsk Standard ~18°C
    Vært trivelig å møtes, det var trivelig sist gang. Nå ser jeg håndball, Island imot Kroatia. Holder med Island, drikker øl og skråler ned lokale. Særs hyggelige er de, islendingene..

1547229063788.jpg

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Her er du hjertelig velkommen hc
    Ca 4 timer nordover fra Rvk

• Liker

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.769
    Torget vurderinger
    23
    Din iakttagelse om islendinger som kyllinger stemmer helt med min oppfatning om de islendingene jeg kjenner her til lands også.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Din iakttagelse om islendinger som kyllinger stemmer helt med min oppfatning om de islendingene jeg kjenner her til lands også.
    Det ble ikke mindre varmt på puben, etter de tapte kampen.. Men varmen gir en unnskyldning for et par øl til...

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kos deg blant nordeuropas Grekere. De har snylta på naboene siden krigen. Ikke har de forsvar, universiteter eller lave biler. Øl var forbudt i lang tid og folkeskikken forsvant med at amerikanerne dro ( hvorfor betale for seg?). En fjollete nasjon av råfiskende sjøløver som iført horrible strikkegensere liker å velte seg i varme kilder og Snorre.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kos deg! Neste helg er jeg opptatt, men helga etter kanskje?

• Liker

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Kos deg blant nordeuropas Grekere. De har snylta på naboene siden krigen. Ikke har de forsvar, universiteter eller lave biler. Øl var forbudt i lang tid og folkeskikken forsvant med at amerikanerne dro ( hvorfor betale for seg?). En fjollete nasjon av råfiskende sjøløver som iført horrible strikkegensere liker å velte seg i varme kilder og Snorre.
    Episk. På kornet. Hilsen en lettere forsinket "landnemi"

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Kos deg.

Prøvde oss på en kulturutveksling for noen år siden vi også..

Rakk aldri ut til de fotovennlige stedene der turistene liker å bli avbildet.

5 dager med urban kultur i Reykavik setter spor, artig drikke/sjekkekultur de har disse urbane Islendingene.

Nåde deg om du prøver deg på en av de lokale damene,
    Men å observere en BJ utført i all sin prakt på toalettet og nødvendigvis med døra på vid gap var et helt vanlig syn lørdag kl 0200.

Herlige folk,
    Hvis man lager en pissmeg oppetterryggen standard (orddelingsfeil... :confused:) så vil jeg påstå at vi kan rangere de ulike landa omtrent slik:

-Amerikanere: Full score tilfredsstiller standarden 100%, uendelig mye: How wonderful to meet you.

-Nordmenn: Halv score noe pissmegoppetterryggen men vesentlig mindre (ingenting) i enkelte landsdeler

-Islendinger: Null score nada pissmegoppetterryggen. Value for money

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    En observant beskrivelse med unntak.
    Dog må jeg si at de har en del karslige ritualer som inntak av råtten hai, hjembrendt og løfting av stein av varierende tyngde og omfang som fasinerer. Lettere stupid testosterondrevet mannsjåvenisme generert internt i kroppen eller tilført eksternt.
    Man minnes Jan Pall Sigmarsson, sprøyte gal, men for en kraft. Gammel ble han ikke (32 år).
    Nå har man grunnfjellet der ute (The Mountain), en mer høflig utgave av berserker.
    Man betas, og mores av så mangt av uvesentligheter :rolleyes:

Sist redigert:
    • Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, la det være sagt, grekere kan jeg tidvis styre meg for, islendinger er trivelige.. En kan saktens spørre seg om hva de lever av her da stort sett annen hver butikk selger plast hjelmer med horn, og resten av utvalget er diverse bespisningssteder.. Ikke mye verdi skapning å spore, midt i byen. Fant en liten skive sjappe, 12 tonar. Fikk kjøpt litt islandsk musikk. Nye impulser er viktig, gårsdagens bravader har jeg noen skiver av.. ;D. T-skjorter er og gøy, blant annet den under.. Ironi er alltid rett.. ;)

1547316376222.jpg

Han som jobbet på skivesjappa hadde det obligatoriske fete halvlange musikerhåret, men var hyggelig og kunnskapsrik.

1547315653664.jpg

Mye ukjent, men det er bra.

1547315622834.jpg

Med min bakgrunn er et besøk i en stor kirke alltid intr. Kirkeorgel er nok blant topp 5 instrumter jeg liker..

1547315552904.jpg

1547315346109.jpg

Grå dag i dag.. Snø og sludd, deilig. Når en går med åpen jakke og uten lue og ser endel av de lokale tykt innkapslet vet en hvem som er viking.. :)

1547315584793.jpg

Lunchen ble harry, siden jeg bestemte den.. Så da skal Dragen få bestemme i kveld.. Hører rykter om hummer restaurant.. Hmm.. Godt jeg spiste litt til lunch.. :)

1547315701180.jpg

Det er ikke en har de egenskaper som skal til, men å illudere gourmet skal jeg nok greie... 8)

FB_IMG_1547303736417.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    I kirken i Reykjavik har Bjørk spilt inn noen av sine vakreste toner på eget morsmål HCS.
    Sjekk ut Hector Zazou - Songs from the Cold Seas
    Opptaket er så luftig og oppløst at hennes røst griper meg dypt og inderlig, så tårene triller.
    Hva den lille alvedamen har av kraft i sitt indre er utrolig.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I kirken i Reykjavik har Bjørk spilt inn noen av sine vakreste toner på eget morsmål HCS.
    Opptaket er så luftig og oppløst at hennes røst griper meg dypt og inderlig, så tårene triller.
    Alltid med kunnskapen intakt, sammen med humor. Labber ut for finne den skiva nå, takk.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble middag for å feire Dragen på dette stedet https://www.thelobsterhouse.is

Litt mindre harry enn mine biff-ønsker.. :). Såklart hummer-hale på en henne..
    1547374147465.jpg

1547374025413.jpg

Selv spiste jeg hest... Burde kanskje vært esel? Nei, sannheten er at Dragen er den mildeste og snilleste jeg kjenner. Lar meg bruke altfor mye penger, og viktigere, tid på denne hobbyen.. Nei, intet å klage på.. ;D

Dragen og guden Tor. Dragen til høyre.. ;)

1547315796426.jpg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.417
    Torget vurderinger
    12
    Mulig den er nevnt, men mener sjappa jeg besøkte het Lucky Records. Ba innehaveren plukke ut 10-15 plater han mente var representativ for moderne islandsk kvalitetsmusikk (veeeeeldig subjektivt dette) og endte opp med mye flott og interessant musikk. Island er en fin opplevelse og med hyggelige folk. Dessuten er de noen rakkere til å jobbe, jeg har leid inn islendinger i jobb og de leverer. Kos deg på sagaøya, HCS.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.982
    Alltid med kunnskapen intakt, sammen med humor. Labber ut for finne den skiva nå, takk.. :)
    :rolleyes: takk for det HCS.
    Vet ikke om dere er på sagaøya fremdeles, men det har seg slik at det ikke bare er å gå på nærmeste musikk sjappe og be dem finne frem Hector Zazou skiva. Riktig så enkelt er det nok ikke, og på nett koster den fort en slant for et "mint condition" eksemplar. På den annen side kan du jo ha flaks. Gjør deg oppmerksom på at det kun foreligger EN LÅT med Bjørk på skiva, men den er til gjengjeld så vakker at man fryser på ryggen. Dog er det meget annet på skiva som kan fange din interesse.

Smaklig måltid :cool:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja ja, endelig helg for en stakkars lønnsslave som bidrar til fellesskapet.. Ihvertfall velger å tro det selv.. Har forhørt meg om et par høyttalere som jeg har lyst på. Etterpå slo det meg at jeg allerede har fem par av sorten.. Godt en bor perifert og kan fylle residensen... Men Dragen sier vel snart sitt.. :cool:

FB_IMG_1547705379208.jpg

En hobby må en jo ha. Litt synd en ikke får kost seg mer foran anlegget. Heldigvis ser det ut til at roeng dukker opp. Helt fra Møre og Romsdal. Det må kalles entusiasme.. Alt for å høre Ø.. Høyttalere er dessverre ikke fine nok, uten at han antageligvis har hørt de, for en bøtteknott fra oppi Lommedalen som trives i mørket.. Han om det. Han er faktisk en trivelig fyr.. :). Uansett, dette er i bunn og grunn en individ hobby, gruppe terapi og menigheter er kun en ting.. Tonedøvt!

FB_IMG_1547802096022.jpg

Men ja, nye høyttaler kabler må til.. Evo har fått sine. Virkelig en ryddig herremann som lager disse. Bi-wire.. Dvs de skal brukes som singel wire.. Spade og banan i hver ende.. Mer tverrsnitt ja. Funker det? Aner ikke, men lyst til teste.. ;)

Og med det går jeg å tar oppvasken.. Er en under pisken så får en smake.. Lett ironisk og egentlig happy man her. Og nå.. Musikk... Eller? ;D

FB_IMG_1547834148490.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jo da dukker opp i morgen, å har med meg en stor Dansk lomelærke. Blir spennende og se hvordan de 10kg står seg mot 10 ganger tyngre saker. Ser frem til litt sosialt og høre på uhørte merker for meg:)

• Liker

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.821
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Alltid moro å høre nye komboer, og enda hyggeligere i vennskapelige omgivelser. Får jo ofte et litt annet inntrykk av utstyret hjemme hos noen enn i butikk også i tillegg til at en tur fra Romsdal til Drammen blir noe lenger ;)

• Liker

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Alltid moro å høre nye komboer, og enda hyggeligere i vennskapelige omgivelser. Får jo ofte et litt annet inntrykk av utstyret hjemme hos noen enn i butikk også i tillegg til at en tur fra Romsdal til Drammen blir noe lenger ;)
    Ja blir spennende og høre både Ø og ASR:) Nå tror jeg HCS og jeg har et syn på lyd som ikke er helt ulikt. Så det gjør jo det hele ennå mer spennende.

Nå skal jeg til Lier for jobb i midt neste uke, så om jeg får tid skulle jeg vært hos Mala:)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.821
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja blir spennende og høre både Ø og ASR:) Nå tror jeg HCS og jeg har et syn på lyd som ikke er helt ulikt. Så det gjør jo det hele ennå mer spennende.

Nå skal jeg til Lier for jobb i midt neste uke, så om jeg får tid skulle jeg vært hos Mala:)
    Ja Mala ligger jo rett innenfor kommune-grensa mot Lier så da får du sikkert tid til å svinge innom en tur :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir ikke tur på meg Roeng2. Tørr rett og slett ikke dra så langt i tilfelle kroppen sier stopp. Kjenner at jeg ikke slapper av her med anlegg eller musikk. Er skikkelig anspent i hele meg. Dere får ha det moro!

• Liker

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg vil gjerne høre om matchen mellom Ø og den lille danske...

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Syndig høre formen og hodet er på styr om dagen. Det er mulig jeg tar en turen innom deg til uka.
    Regner med det kommer litt om dansken og norsken også:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir trivelig med besøk i dag, men fy pokker å kaldt det var der oppe.. :mad::). Lassemann skal foreta en grov justering av Nottingham mens jeg venter på mester Lagga... Hører du Morten? :). Gleder meg til å se hvilke skiver jeg vil ha, og hvilke som kastes. Karmana har et bra prinsipp ifht dette. Hmm, må være helg, ta imot indirekte råd fra en BREG-neser.. :rolleyes:

FB_IMG_1547836044874.jpg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Rakk et kjapt kaffebesøk hos HCS i går og det må sies at her, på toppen av garasjen, har det skjedd mye siden sist. Hyggelig var det også å hilse på Roeng2 som hadde hatt en lang tur over fjellet for å hente og teste spennende utstyr. Hadde selv Ø på besøk før jul og den overbeviste ikke hos meg da. Overbeviste gjorde den hos HCS må jeg kunne si. Her var jo alt tilstede. Parametre tilside for nå spiller det musikk! Dynamikken er det første som slår meg, fra bass til topp. Stor bredde i lydbilde, og ikke minst sort fin bakgrunn med 3D i bøtter og spann. Flott HC, nå låter det fugl!!

Morro var det også og få satt opp NAS Spacedeck med AT33PGI/II. Tror alle ble tatt litt på senga hvor godt dette låt, selv med helt ny og uslepen pikcup. Veldig bra nå HC!!

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

Mvh
    lassemann

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn