HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    hORNS lager mye kult.
    Ser ut som de bruker en Seos greie som waveguide.

Dette er vel fra samme produsent som lager JMLC, Tractrix og Seos horna til mange av hønn diy gjengen her på forumet.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moro med hele tre par ht å leke med. :D

Jeg forstår det slik at kun ASR ble brukt. Da går mine penger til Ø siden ASR ble jo kjøpt inn nettopp som partner til Ø.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, da er øksa slipt og dommen faller.. :). Som sagt en rent subjektiv opplevelse som på ingen måte kan tolkes som noen fasit , eller forsøk på noen dypere analyse. Men et pekepinn for min egen del, hvordan jeg opplevde de forskjellige høyttalerne.

"Prosedyren" var enkel. 4 melodier av forskjellig type hvor Retep hadde med målemic for å sjekke at nivå ut var nogenlunde likt på de ulike. En rolig melodi av Chris Botti med trompet og fiolin, så Yellow med Rubberbandman , dernest Jan Ystad med stå-bass og live konsert før det hele ble rundet av med et lokalt band som Sundkoien hadde med. Nytt bekjentskap men det ga mersmak. Først ut var Ø. Sivilisert , kjent og artikulert. Både Retep og jeg kjenner Ø godt og det er grunner til at denne høyttaleren står høyt hos oss.

Så ble hORNS FP12 satt på 40 cm stativer, justert og satt riktig ved hjelp av bla laser. Disse høyttalerne er lettere å drive enn Ø og ga umiddelbart en nivåforskjell på output som måtte matches i nivå. Et stort bilde bredde seg. Ikke dypt, men som et panorama. I mine ører hadde hORNS en mer elegant diskant en Ø. For meg ble dette veldig synlig når vi hørte trompet. På Ø var trompeten klar og tydelig, på hORNS kunne jeg formelig se luft-molekylene fly fra sluttstykket. En slik diskant krever litt jobbing, men den er der på en særs elegant og besnærende måte. Mellomtonen var tydelig, men hadde ikke den separeringen som Ø gjør så godt, ikke alle ting ble like detaljerte og tydelige. Bass, vel , for min del var den savnet. Det blir for liten informasjon i kontrabassen på opptaket fra Ystad. Litt mindre hardtslående, snilt på en måte og litt lite definert.

Med tilgang på storebror FP15 ble det besluttet å bære den opp den bratte trappa. Sundkoien og meg der med god hjelp av de to andre når vi kom opp. Vi hadde et lite håp om litt mer tyngde nedover, men diskanten skulle fortsette å briljere. En ting skal sies, i kampen om beste emballasje vinner Ø klart.Tynne pappesker med litt plast og litt i bunn og topp er lite holdbart, her har hORNS er jobb å gjøre.På tross av at vi forsøkte å være forsiktige ble eskene enda mer medtatt. Ø kommer i solide tre-bokser og masse isopor, nærmest uslitelig...

FP15.. Ja, det er mer nedover...MEN, jeg opplever den som mindre detaljert. Fra bunn til topp. Ja, den har et stort bilde og dynamikken er tilstede..Men jeg føler jeg ikke får det jeg vil ha... Der hvor FP12 kunne være slitsom i diskanten, var FP15 like ens, der hvor diskanten i FP12 var fantastisk, ble FP15 lett sløret og uten stjernestøv..Der hvor FP12 hadde helt klart vært en positiv opplevelse med sin distinkte karakter , ble FP15 satt litt i skyggen av sin lillebror. I valget mellom de to, er iallefall min anbefaling FP12. Men som sagt, lytte selv.. Og FP15 er tøff å se på, samt at bass-elementet rett og slett ser bedre ut enn i FP12.

Til slutt koblet vi FP12 med subber. Det ga litt svar. På mange måter har hORNS noen sider som ikke Ø matcher. Men Ø er jevnt bra på alt. Og der hvor en får en høyttaler, som for meg har sin distinkte karakter, er Ø nøytral og lar en ny eier "fargelegge" mer ved hjelp av kilde , forsterker osv. Ø kan neppe brukes, med stort hell ,en fluewatt forsterker. Der er hORNS lettere å få til. Og hORNS er som sagt bygd for rør hvor vi ga de ene dønn nøytral transe å jobbe med... Hvilke magi en god SET forsterker kan få til er en frapperende tanke.

Ø er ingen imponerende høyttaler ved første lytt, For meg var den nesten kjedelig. Men sakte vokser den på deg, viser villskap, smerte og snert. Og det beste er at jeg selv kan påvirke disse parametre selv ifht hva jeg gjør før i kjeden. Den er og litt tynn nederst synes jeg, men skal jobbe mer med subbene. Ø er rett og slett en høyttaler for viderekomne som vet hvordan de vil ha lyden.

Begge merker, styrker og svakheter..Og dette er bare en kort analyse, fattig beskrevet. Men det var min OPPLEVELSE av noe av det vi gjorde i dag. Takk til Endpoint for generøst utlån, virkelig stjerne i boka der.

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.994
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    I dag gikk turen til Biri for en Shoutout mellom 3 høyttalerpar som jeg har lest om, og ønsket å lytte til.
    2-veis, bassrefleks og hornladet diskant er som bestilt for gode rørforsterkere, og jeg var spent på hvordan dette ville høres ut på et nøytralt kraftverk som ASR..
    Uten videre utbrodering:
    Ø Audio Icon: overraskende definert, stram i bassen, detaljert nedover, separerer instrumenter godt, nøytral klang, godt oppløst. Medium stort lydbilde, dynamisk. Nesten litt slank i dette lytterommet og med denne elektronikken..

hORNS FP12: låter mer organisk, ikke like definert, litt mer energi oppover i frekvensene. Flott i toppen med litt engledryss.. God mellombass, men evner ikke å være fyldig og slagkraftig nedover. Låter mer naturlig enn Ø på blåsere og piano. Litt lysere i klangen på kvinnestemmer. Større perspektiv, men samtidig litt antydning til mer grøtete lydbilde.. Balanserer på grensen mot slitsom i øvre mellomtone på noen opptak.

hORNS FP15: låter mørkere, men samtidig mindre oppløst enn FP12. Har ikke samme innlevelsen i mellomtonen. Bedre fylde nedover, men tydelig mindre definert enn Ø på ståbass etc.. Spiller med bredt lydbilde, men fremstår mer ullen i definisjonen. Bør pares med energisk elektronikk? Evt livlig lytterom..

Oppsummering: Ø Audio er den mest fullkomne høyttaleren. Har mange gode kvaliteter, og takler de fleste innspillinger godt. Vokser etter hver lytt, og oppleves på ingen måte slitsom i dette (nøytrale) oppsettet.
    hORNS FP12 er en spennende høyttaler. Her hos HCS trenger den hjelp av sub for å fungere optimalt. Den litt frampå voicingen krever omtanke ved elektronikk valget. Skulle vært spennende å hørt på en potent rørforsterker, gjerne med EL34.
    hORNS Fp15 når ikke helt opp i mine ører. Trenger litt mer utforskning kanskje, og annen elektronikk. Blir litt grå og tam i forhold til de 2 første.

Takk for en hyggelig lytteøkt, gutter!

M

Endpoint Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Antall liker
    1.425
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    38
    At man ikke brukte en rørforsterker til dette var nok ikke det rette valget for horns. Spiller på en EL 34 forsterker med de selv og det er med rør disse virkelig vokser. Forsto det slik på HCS at det var rør disse skulle brukes på.

Uansett - takk for betraktningene rundt disse!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mine synspunkt. Først, nå har jeg Ø selv og jeg er virkelig glad i denne høyttaleren, så jeg er nok biased noe.. Men skal prøve å vere så nøytral som mulig.

Ø var satt opp der hvor HCS har fått den til å spille best. Jeg tok målinger med laser for å plassere Horns så tett inntil lik plassering som mulig. Om dette er riktig plass for Horns el Ø skal jeg ikke vere noen fasit på.. Men de sto innen 1cm alle veier.

15' av Horns hopper jeg glatt over da det ikke var min cup of tea.

12' er nærmere mitt ideal, min type lyd. Svært god oppløsning og en del mer englestøv oppover. Kanskje en anelse mer varme i området rundt nederste del av kvinnevokal enn Ø. Men Ø har en god del bedre sperasjon. Og Ø har også en del mer nivå nedover.

På låten vi spillte som hadde fiolin og trompet så bikka Horns over til for meg vere noe pågående og skjærende i lyden, spes når volumet drog på.. Den låten hadde nivåforsjell på 18db. Hvor Ø ligger akkurat opptil terskelen hvor jeg synes det låter akkurat nok pågående, så bikker Horns over. Og jeg får lysst til å skru ned.

På stemmer så hører men godt forskjell på Ø og Horns. Hva man liker vil nok vere litt smak og behag, selv synes jeg Horns på den ukjente sundkoien låten låt enda litt mer slik jeg liker det.. Enda litt mer oppløsning, enda mer, hva skal jeg si, frisk helt til hun tok skikkelig i. Da ble akkurat litt for mye, synd vi ikke fikk en rolig mannsstemme, en baryton el tenor. Innbiller meg at det kunne blitt veldig bra.

Det som skal sies med Ø er nok at de må man venne seg litt til. Da de ikke låter like hifi som flere andre par høyttalere jeg har hatt. Om man hadde hørt Ø og Horns for første gang samtidig, så tror jeg 75% hadde tatt med seg Horns hjem. Husker fleste gangen jeg fikk de inn i mitt lytterom. Jeg fikk de ikke til, virka svært matte, spesielt oppover. Akkurat som om at det mangla litt topp. Etter noen dager med tilvenning og bytte tilbake til de som sto i lytterommet, så hører man hvor naturlig Ø høres ut. Mens det andre paret ja, låt litt kunstig på en måte.

Oppsummert.
    Ø er for meg et verktøy, en høyttaler som er dønn nøytral, ekte og har bedre seperasjon enn Horns. Horns på sin side, er noe farget, har enda litt bedre oppløsning og riktig matchet så tror jeg dette kan bli svært bra. Kanskje spesiellt om man lytter til mye sart musikk, enkel musikk på moderat volum.

Horns må matches riktig, med det mener jeg at de MÅ med mine ører helst ha elektronikk som er varm, menst man med Ø kan velge signatur på lyden i mye større grad ved valg av elektronikk.

Noen tanker fra mitt møte med Ø og Horns

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.433
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En utflukt til Biri

Biri er kjent for travbane, en kombinertløper, store hunder og hornhøyttalere.
    Da tilbudet kom om å ta en tur dit fra Frogner for å høre to hornhøytalere slo jeg til. NSB ble engasjert for å ta seg av transporten frem til Moelv, der Sundkoien og HC ventet.

Vel fremme ble vi møtt av kaffe, ikke den dekadente Oslo typen, men ordentlig traktekaffe, samt lyddoktoren Retep. Retep hadde med seg PC og måleutstyr slik at vi skulle sikre likt lydnivå mellom de forskjellige høyttalerparene. Offisielt samme følsomhet, men realiteten var en annen.
    Vi spilte fire spor før vi byttet høyttalerpar og spilte samme spor igjen. Et spor med trompet, så Yello, Polsk jazz og sist en svensk syngedame. Kari Bremnes fikk ikke være med.

For en som er vant med Respons sin veloppdragne fremtoning er horn alltid en påminnelse over hvor mye dynamikk det er i live musikk. Så til kandidatene Ø og hORNS FP 12.

Etter min oppfatning er dette meget kompetente men ulike musikk gjengivere. På trompetsporet kom forskjellene tydelig frem. Det låt mer trompet av hORNS. Den svenske syngedamens frasering og kropp i stemmen kom også tydeliger frem på hORNS. Ø låter flott, men kunne ikke oppvise samme oppløsning oppover som hORNS. Kanskje det var Beryllium diskanten som utgjorde forskjellen.

På jazz sporet med mye energi nedover opplevde jeg at hORNS savnet fundament og snert i bunn. Ø derimot hadde fundamentet på plass. Ø ga en mer homogen og komplett lydopplevelse i mine ører. Jeg opplevde også Ø som bedre til å separere instrumenter enn hORNS. At hORNS som stativhøyttaler ikke kan følge med helt nedover har noe med fysiske lover å gjøre. Plassering nærmere bakvegg vil antagelig også være å foretrekke.

At begge høyttalere oppviser stor spilleglede er det ingen tvil om.
    Takk for at jeg fikk komme. HC, hils din hulde viv så mye og takk for god servering.

Final

P.S.
    Skulle noen ønske å sammenligne CD drivverk er Biri stedet å reise til. Her finnes en stor samling dubletter. 5 utgaver av samme Ricky martin CD. Hmm... det må jeg si.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde du tok med alle sammen Final? Ble ihvertfall tomt for Celine Dion.. :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut som om dere har ganske lik oppfatning av forskjellene på de 3 kandidater.
    Kjenner meg godt igjen i deres beskrivelse av Ø:)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for i går karer. Å møte likesinnede slik er alltid en berikelse. Ja Endpoint, vi skulle gjerne brukt rør. Men koble på og av flere ganger med rør er ikke helt heldig, samt at lyden vi søkte etter skulle være så nøytral som mulig. På denne måten ville høyttalere og deres egen karakter tre bedre frem.

På en sløv søndag ser jeg "irritasjon" over juks som vi blir utsatt for er stor blant enkelte. Gjerne de samme folka som knapt nok setter en fot utafor eget hjem, langt mindre drar folk hjem til seg. Go figure.. Jeg er iallefall for "dum" til å lese meg til hvilken lyd som, for meg, er naturlig. Enkelte her inne vil ikke høre forsterkere eller høyttalere hvis de ikke måler slik de "skal". Snevert, og på grensen til dumskap mener jeg, å gi seg selv så lite spillerom.

HFS inneholder alle avskyginger av samfunnet. Men enkelte ganger lurer jeg på om vi har en større andel mindre sosialt intelligente mennesker her inne? Mennesker som foretrekker sin meninger forplantet i et tastatur snarere enn gleden av å dele og få av andre...

Og ja, det snør.. Gleder meg til våren.. :)

FB_IMG_1548959038504.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser ut som om dere har ganske lik oppfatning av forskjellene på de 3 kandidater.
    Kjenner meg godt igjen i deres beskrivelse av Ø:)
    Vi ble nok mer samstemte etterhvert. Med en klar Ø patriot, og en som vektla hORNS sine gode sider. De to andre var litt mitt i mellom. Godt å ha flere ører. Og takk til Retep som fikset jævelens redskap på jorden, hjemmekinoreciveren.. Så mange funksjoner for å få hørt på tv, grøss..

home-entertainment-system-seattle-wa.png

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.984
    Satte meg et nyttårsforsett for to år siden. Nemlig lese en bok i uka. Etterhvert ble intervallet lengre, og bøkene stadig enklere krim bøker pga fokus og mangel på tid. Jo Nesbø sin siste, Tørst, var ok. Holst sin siste rett ut dårlig. Men den jeg leser nå har truffet noe i meg. "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting.
    Vis vedlegget 531399

Kanskje er det genene fra Gudbrandsdalen, eller beskrivelse av Shetland, sjøsprøyt og hav.. Jeg vet ikke, bare vet at dette er en fordømt god bok.. :)

Lars Mytting har også etter mitt skjønn skrevet et mesterlig verk med "Svøm med de som drukner" HCS.
    Den har langt over gjennomsnittet miljøskildringer av stedene handlingen foregår i, spenningen mellom hovedpersonene, beskrivelsen av mysteriet osv. Det var årets bok for min del når jeg leste den for sånn ca.2 år siden.
    Jeg skal ikke skryte på meg at jeg leser mye, men det blir en 18-24 bøker i året i tillegg til uendelige mengder med faglitteratur og kvalitetssikring av de unge fremadstormenes rapporter og notater.

Dersom Lars Myttings bok falt i smak av de grunner du nevner vil jeg tro at forfatteren Peter May - Svarthuset (første bok i en triologi)-
    Jeg har sjelden hatt så lyst til å reise noe stede som etter å ha lest den boka.
    Legger ved en liten anmeldelse, dog vil jeg presisere at det "bestialske mordet" raskt blir ganske underordnet hovedpersonenes oppvekst, landskapets krevende skjønnhet, mellommenneskelige relasjoner, underliggende strømmer, gammelt uoppgjort mellomværende, rot mellom de værste folka - kvinnfolka og mannfolka, folkesladder, barske opptaksvilkår i testosteronklubben, mørkebrune godt innrøkte puber og inderlig sårhet over tapt ungdom/kjærlighet.

I Bokhylla: Svarthuset av Peter May - god, bestialsk krim, men bare "barnemat" for oss som er vant til mørk litteratur ...

Skulle dette passe, så har jeg mer på lager :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Interessant med slike sammenligninger. Flott at dere tar dere tid til å skrive om opplevelsen og dele med oss andre :)
    Det er ikke lett å skrive slikt, ingen av oss lever av det skrevne ord. Og vil heller ikke ødelegge for noen importør av nevnte merker. Vi har vært ærlige, uten å ville fordekke. Godt det settes pris på, trappa her er bratt.. ;D

Valgt å utfordre meg selv litt musikalsk i dag. Blir veldig fort de samme travere som går igjen. Idag er det bok, kakao og BJØRK. Sårt, voldsomt og tilstede i seg selv.. Måtte legge bort boka.. :)

1551617788632.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Satte meg et nyttårsforsett for to år siden. Nemlig lese en bok i uka. Etterhvert ble intervallet lengre, og bøkene stadig enklere krim bøker pga fokus og mangel på tid. Jo Nesbø sin siste, Tørst, var ok. Holst sin siste rett ut dårlig. Men den jeg leser nå har truffet noe i meg. "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting.
    Vis vedlegget 531399

Kanskje er det genene fra Gudbrandsdalen, eller beskrivelse av Shetland, sjøsprøyt og hav.. Jeg vet ikke, bare vet at dette er en fordømt god bok.. :)

Lars Mytting har også etter mitt skjønn skrevet et mesterlig verk med "Svøm med de som drukner" HCS.
    Den har langt over gjennomsnittet miljøskildringer av stedene handlingen foregår i, spenningen mellom hovedpersonene, beskrivelsen av mysteriet osv. Det var årets bok for min del når jeg leste den for sånn ca.2 år siden.
    Jeg skal ikke skryte på meg at jeg leser mye, men det blir en 18-24 bøker i året i tillegg til uendelige mengder med faglitteratur og kvalitetssikring av de unge fremadstormenes rapporter og notater.

Dersom Lars Myttings bok falt i smak av de grunner du nevner vil jeg tro at forfatteren Peter May - Svarthuset (første bok i en triologi)-
    Jeg har sjelden hatt så lyst til å reise noe stede som etter å ha lest den boka.
    Legger ved en liten anmeldelse, dog vil jeg presisere at det "bestialske mordet" raskt blir ganske underordnet hovedpersonenes oppvekst, landskapets krevende skjønnhet, mellommenneskelige relasjoner, underliggende strømmer, gammelt uoppgjort mellomværende, rot mellom de værste folka - kvinnfolka og mannfolka, folkesladder, barske opptaksvilkår i testosteronklubben, mørkebrune godt innrøkte puber og inderlig sårhet over tapt ungdom/kjærlighet.

I Bokhylla: Svarthuset av Peter May - god, bestialsk krim, men bare "barnemat" for oss som er vant til mørk litteratur ...

Takk powern, den skal søkes opp. Nå om dagen går det i John Michelet sitt epos om krigs-seilerne. Gnistrende godt skrevet, kan formelig kjenne sjøsprøyt, tang og tare her i innlandet. Jeg er veldig fascinert av WW2, lest mye. Og da er dette med å supplerer.

Kom gjerne med flere tips power. "Mors og fars historie" av Hoem er neste bok, gleder meg.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.953
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 531399

Takk powern, den skal søkes opp. Nå om dagen går det i John Michelet sitt epos om krigs-seilerne. Gnistrende godt skrevet, kan formelig kjenne sjøsprøyt, tang og tare her i innlandet. Jeg er veldig fascinert av WW2, lest mye. Og da er dette med å supplerer.

Kom gjerne med flere tips power. "Mors og fars historie" av Hoem er neste bok, gleder meg.
    Støtter tipset om Peter May! Svarthuset er første i en triologi, og de to neste gir mer info om hovedpersonenes liv, både i nåtid og fortid.

Noen ganger er det veldig vanskelig å legge bort en bok fordi man er nødt til å sove, gå på jobb, spise middag osv. Disse tre er i den kategorien bøker.

Jeg skal kjøpe Coffin road av samme forfatter i morgen, gleder meg allerede til å lese den :)

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Peter May anbefales på det varmeste. Tror Coffin road blir årets påskelektyre :)
    Om et dypdykk i menneskesinnets mørkeste kroker frister, er Mo Hayder en av emnets ypperste. Synes nå jeg da... :)

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    mener jeg leste på avsforum at de bak kitet var sur pga kopieringen i sammensetningen til audotech. samme kilde.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, vel.
    En 2-veis med en 12" eller 15", og med komp. driver i horn/waveguide over er en gammel traver som mange har gjort lenge før både AutoTech og diysoundgroup.

Her er en av de tøffeste i klassen.

04266a32b0452766fc856b053b34a767.jpg

TAD Exclusive 2402

...dette koster mye penger, men låter sikkert deretter og.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Usj Bergfinn og ufo.. :mad:;). Dette er en tråd, stort sett, som består av billig til middels dyr kjøpe-haifai. Så kommer dere å setter griller i hodet på folk.. Den TAD løsningen var rå. Har enda ikke funnet den ultimate høyttaler. Kanskje den kan bygges..

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den kan bygges.:)

Tror driverne kommer på ca. 4000 $ i innkjøp. Hornet må bygges av en som KAN det.
    Det bør vel for så vidt kassen også. Jeg hadde aldri begitt meg ut på et sånn prosjekt...kjenner mine begrensninger.:p

Jeg tror noen her på forumet har gjort det.

TAD monitorer er dritsexy.

ccb7b8ae067c19fffe71005ff57bbf12.jpg

10000.jpg

Sist redigert:

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    greia med Horns er polarresponsen, "den tøffeste i klassen" med 2" driver vil kollapse over 7khz. så stort er ikke nødvendigvis bedre.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.234
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ø til salgs alt?
    Er de ikke helt i din gate,eller bare lysten på noe nytt ?

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.730
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er muligens litt i bakleksa her, ettersom jeg ikke har fulgt med, men:
    Interessant og morsom sammenligning av hornhøyttalere.:)
    At de impliserte hører stort sett det samme medfører en viss validitet.
    Veldig bra.:)
    At importør av horns sier at det skal brukes rørforsterker, og at det er blitt forespeilet før utlån, burde man dog tatt hensyn til.
    Argumentet med nøytralitet kjøper ikke jeg, når man samtidig forventer kvaliteter som engasjement og spilleglede.
    Ellers er det absolutt relevant å sammenligne disse to (tre) høyttalerne. Uten å ha hørt, mistenker jeg at jeg hadde foretrukket rør på alle.:p

Er det Jan Lundgren, Ystad-konsert du mener?
    Fint at du oppgir hva dere hørte på. Det blir ofte forsømt.
    Gjerne også artist,album og spor slik som du gjør med Yello.

Når det gjelder bøker; tviler på om jeg går løs på bind 5 av Michelets Skogsmatros. Ble mett etterhvert.
    Mytting skriver bra synes også jeg.Har leste alle unntatt boka om ved. Kan anbefale den nyeste også: Søsterklokkene.
    Ellers tror jeg Karsten Jenssens; Vi, de druknede er godt innafor.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal bli spennende å se hva som erstatter Ø her HCS. Har du noen tanker el?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke meg heller, men tror ikke HCS orker å vente så lenge...

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spar opp litt penger, selg bilen, kjøp el-sykkel......og kjøp denne.

apertura.jpg

...da trenger du ikke bytte mer. :p

Mange regner denne modellen som en av verdens beste...hva nå man skal legge i det.

Jeg gjetter på at den låter greit.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Først har jeg en jæ lang kjøretur foran meg.. Gruble litt så manifesterer vel noe seg.. Kanskje studio monitorer... Får en ikke slik lyd de har i studio da? 8). Store paneler fascinerer, det skal sant sies. Men må vel ha horn...?? :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn