HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bare send de pottitene hit det, passer ypperlig som settepotet når jeg skal lære hyenene at grønnsaker kommer fra jorden og ikke Rema ;D
    Hehe, du får hente når du skal innom svigers. Du må jo feire forøkelsen, eller kanskje ikke ;)
    Hahaha, skal love deg at det var tidenes dårligeste 1.april spøk å lure en stakkar med tvillinger i ankomst, verre var at jeg fikk jo flere forepørsler på om jeg ville ha tvillingvogner, klær og gud veit hva. Nei må nok første klare å håndtere de hyenene jeg har satt til verden før jeg setter igang med nye ;D

Beholde pottitene til uti mai du så henter jeg de da :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser i en annen tråd at du vurderer Pula, Kroatia som feriemål.

Jeg og fruen har vært i Pula.
    Helt greit, men hadde ikke reist dit en gang til.
    I tilfelle man drar dit er bosted essensielt.
    Det vi hadde var så som så.

Det som er ålreit med Pula er at det er en by, og det er litt mer enn turisme der.
    Fint vann, god sjømat og interessant amfiteater for å nevne noe.
    Jeg hadde heller reist lenger nord som vi tok et par dagsturer.
    Rovinj er en flott liten by, men mange turister.
    Rovinj:
    CIMG4481.jpg

Har vært i Kroatia 3 ganger.
    Det jeg vil anbefale er skjærgårdskrus med liten båt som går ut fra Split.
    Ei uke går den mellom alle de kjente øyene, og ligger i havn om natta slik at du kan gå i land og spise.
    Du har også mulighet til å se Dubrovnic som absolutt er severdig.
    På dagen er det lunsj i land, og båten går ofte inn i ei vik en idyllisk plass, som det er lagt inn tid for å bade.
    Bare å hoppe rett uti fra båten og vannet er rent og krystallblått. Tempraturen på båten er mye mer behagelig enn på land hvor det er i overkant varmt for meg i juli/august.
    Apollo og flere andre operatører arrangerer sånne cruise. De kaller det cruise, men ligner egentlig ikke på det man forbinder med Cruise for båtene er så små.
    30-40 passasjerer.
    Link:
    https://www.google.com/url?q=http:/...ds-cse&usg=AFQjCNFaDlTKLtVdf6syPkB4oJDGQhd5tw

Pula har også fine plasser hvis man er villig til å gå noen kilometer fra hotellstranda:
    CIMG4557.jpg

(Egne bilder:))
    Mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for meget godt innlegg blues. Leste det med stor interesse. Slik det ser ut akkurat nå blir vi nok heller hjemme. Har noen planer å realisere her til lands og. Får heller ta en tur på høsten til et øde stedet. På Toten har vi "potit-ferie.."..;D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    0 stress.
    Du har jo basseng som du kan fylle med Mjøsvatn og parrasoll som er like god som parraply.

Bedre Hell Æll Medisin

(-refrenget er bære helt nydelig!)

Mange reiser land og strand
    velter seg i ørkensand
    og et og drekk ei hel viku
    for å roa ned huggu

Mens andre ligg på lysstoffrør
    svetter ut på heite glør
    som en gjennomsnitt broiler.
    I aromatiske oljer

Men har du noen gang lufte på eksos frå en båtmotor i ferskvatten?
    Slik en 2 og en halv hesters outboard i Mjøsa utved domkirkeodden
    Kjinne vinddrag frå åker og eng og flatebygder rundt omkring.
    Blæs bort stresset og uro i skrotten min, bedre hæll æll medisin

Når isen smelter og sola skinn
    er je klar med båten min
    og sitt å pusse og sliper
    og sjekker pluhher og stifter

Naboen reiser langt til fjells
    med slalomskir og ulvepels
    og elskerinne frå Lunner
    med mætta snørrete unger

Men har du noen gang lufte på eksos frå en båtmotor i ferskvatten?
    Slik en 2 og en halv hesters outboard i Mjøsa utve dom kirkeodden

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe blues, ja, du har et par gode poeng der. Faktisk lurer jeg litt på hvor hobbyen tar veien. Ny amp kommer etterhvert, men bortsett ifra det er jeg faktisk veldig fornøyd. Er ikke noe jeg føler at jeg må noe ting, ikke bytte eller kjøpe. Ja, det finnes ting en har lyst på og som har høyere kred osv. Men det er liksom ikke så farlig. Kanskje og fordi en har bygd rommet rundt anlegget, ikke så lett å få ting ut ..;)

Fikk mail fra Tommy Hørning med noen betraktninger. Mye klokt i det han nevner, på tross av sine "golden ears.." :cool:

HØRNING HYBRID SYSTEMS

THE COMPANY STARTED 25 YEARS AGO with a goal to make a realistic high fidelity loudspeaker with one wide band drive unit. The Lowther drive unit PM 4 was the chosen driver. It has the highest possible magnet power in the world 2.45 Tesla in the air gab.

This drive unit has fantastic dynamics, resolution, high efficiency, transparency. But also some issues especially around 2.5 and 8 Khz. It needed a long horn to really generate bas. Lowther was doing a trick where they used it in horizontal position in order to help it to meet its bas performance in the right level, but unfortunate in this position it loses

some of its resolution and holographic performance that it had when it was firing straight at you. In the years to come I examined several type of horn loading, exponential, hyperboles etc. in combination with circular frontloading made out of ceramic materials and wood. But no matter how big the system became.

the bas was still not in correct level to the midrange with or without the front horn. The front horn it selves gave more body to the sound but it also introduced a unnatural magnifying perspective to the sound. The drivers pin point accuracy went out of the window and as an example. the singers mouth went too big, it was like you could crawl into the mouth and walk around. A problem all compressions drivers has in combination with a front horn.
    I need to find another solution and went to start with using the lowther in combination with bas drivers. First I used them both as front firing units. Then the filter issue came to life and ruined the dynamics. Big capacitors

and big coils is not good for dynamics and natural timbre. I had to find another way.
    my way was to go double Quarter wave and let bas drivers have their opening and also their position in the back of the loudspeaker cabinet. In this combination came the well known Horning Agaton Ultimate to world and had a good test in 6 moons.
    6moon-Jules Coleman
    This attempt together with Alkibiades was very promising. Alkibiades was tested in Absolute Sound and got a golden year reword, Users of Agaton and Alkibiades is for years satisfied, But in my golden ears I could hear that the big woofers used has problems keeping up with the PM4 og later the DX65.
    Along comes the idea of that small bas drive units in combination could keep up having the same air moving for realistic bas as we hear it in live situation. This kind of Quality can no full range driver deliver. Realistic bas is so important for the feeling of sound in reel environments. The feeling of sound pressure from music instrument cannot be delivered from a Mickey Mouse small fullrange driver.

The Eufrodite with 8 bas drivers in push pull in combination solved the problem with right coherence to the DX65 Lowther drive unit Now we had the speed for start and control at the same time as lots of air and more over I had the right efficiency. Efficiency in the bas is a great problem for 99% of all Horn type speakers. Look around and you will see lots horn loud speakers costing up to 300000 dollars where the bas section cannot give the level of sound pressure needed. They claim 115 db 1 watt but t hey all forget it is all only for the compression driver this specification can be achieved. But they claim, no , "their bas is in level" so they cheating. They put in electronic cross over and a transistor amp. It is very difficult to get the right efficiency, so the Eufrodite was a breakthrough.

when the new custom build PM65 with world record 2.45 Tesla in the air gab comes through and was inserted in the Eufrodite it was evident that the old 8 inch drivers was not up to their job and a new driver was needed. The new drivers is now custom build with neodymium magnets and new improved membrane and large voice coil diameter.

In combination with the new ellipse styled cabinet comes the new drivers in fantastic reel action beyond any expectation from me and will stay in this way years to come, if it was not for the Agalme Eufrodite would be the horning Flagship, both have 100 db efficiency and can be used full range. It is really great to hear a low powered triode amplifier playing

the whole frequency spectrum and show you that it really can do the job.

Have a listening session and you will know what I am talking about.
    let me represent my Agalme Horning Statement which have given me much music pleasure in my daily life : it can really play all kind of music.

:)En får jekke seg en øl i helga og fundere litt...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uff, nå blir det mye musikk kjøp..Men jeg trives med det å ha en samling.. Kommer sikkert til å angre den dagen alt skal ut av der det er nå..Men men..Strømming er og blir kjønnsløst, på tross av sin overlegne funksjonalitet..

Kjøpt ca 200 cd plater siste uka. Men ikke noe banjo,steel gitar eller trekkspill... Nei, noske rednecks og tilhørende musikk er ikke mine greie..

hc4.jpg

Usikker på om jeg skal dempe mer av rommet...Kan det noen gang bli for mye ? Noe sier meg at det kan det. Lærerikt er det uansett, og behovet for dippedutter av div obskure slag føles ikke så påtrengende. Visst skal en gi anlegget gode betingelser, men uten noen av nevroser hobbyen er belemret med.'

hfs.jpg

Synes skjema under er nyttig. Sett det mange ganger, men det er intr når en tenker full frekvent, og hva det innebærer. Hva har en behov for av anlegget for å høre den musikken en liker best ? Tror at en tidvis er litt på viddene der..Bass så du detter av stolen trenger ikke være homogen, diskant så stjernestøv drysser og blodsmaken kommer trenger ikke være vakkert.. En må finne en slags balanse..Tror jeg.. :)

hc3.jpg

Mye var bedre før...Helt klart... Er HFS det ? Usikker.. Tror vel ikke , er mye mer flersidig nå. Og mye folk som kan masse, spennende..

Litt japansk light jazz avslutter kvelden..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mer R&B enn jazz den siste der?

Tja , tolking det..Japansk R&B funker vel og.. ;). Men artisten er iallefall jazz..Og av det gode slaget..Den typen som krever noe av lytter.. Og gjør at det hevdes at de som er ivrige på å lytte til jazz er smarte..Hva nå enn det vil si.. :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noe verkrbyll :). Ja, du har rett gismo. En må kose seg med den musikken en liker. Tiden en har er begrenset, så hvorfor høre på ting som en ikke liker
    .. Og beskjedenhet har en da mye av.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke noe verkrbyll :). Ja, du har rett gismo. En må kose seg med den musikken en liker. Tiden en har er begrenset, så hvorfor høre på ting som en ikke liker
    Man bør også høre på ting man ikke liker for å lære seg å like det :) A little bit of pain, can give a lot of gain :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Man bør også høre på ting man ikke liker for å lære seg å like det :) A little bit of pain, can give a lot of gain :)
    Nesten som meg og syngedamer dette.......jeg "presset" meg til å like dem i flere år....nå går det greit...:cool::cool:

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nesten som meg og syngedamer dette.......jeg "presset" meg til å like dem i flere år....nå går det greit...:cool::cool:

gismo
    Hehe, ja det var nok steintøft i begynnelsen ;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Oi, det der tror jeg nesten er så sant at det gjør vondt.

Jeg har en tendens til å ikke bli skikkelig glad i ting før jeg har spilt musikken selv eller hørt eller vært på konsert med musikken mange ganger. Til nå tror jeg faktisk at det ikke er noe musikk jeg ikke har lært meg å like. Musikk/følelser/opplevelser henger sammen. Får man mange nok av alle tre knyttet til en type musikk begynner man å like det tror ​jeg. Musikk er kultur.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Vel, jeg vil nok ALDRI klare å like The Corrs, Mari Boine, Maria Mena, no fuckin way.... kul umulig for meg å få fot av slikt.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Ha ha... Guilty as charged. Spilte med Maria Mena forrige sommer og fikk fot på konserten. Begynte faktisk å like det....;D
    Spilte en dårlig låt med på et familieunderholdningsprogrogram på NRK for et par år tilbake. Ville aldri hørt låta ellers, men etter hva skjer når jeg hører den på radio? Jo, jeg liker den.. Skulle ønske jeg kunne sagt noe annet.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.198
    the corrs er ikke så gale egentlig, går ikke i samme bås som typiske popartister. mye bredere bruk av vokal og instrumenter.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig i at musikken er kultur. Men innen kultur-begrepet kultur finnes også Ukultur.. Seljord- og Titanofestivalen er begrep som for meg er ukultur. Enda så folkelig det visstnok er. Har vært med på å kjøre lyd faktisk på en av de. Så hos meg er alt med smektende saksofon kombinert med en halvsur baryton røst bannlyst... ;)

Er på kurs i Trysil. Langt oppe i fjellet. Nå snør det vakkert her. Kurset er innen næringsforsikring ifra ulike vinkler. De store gutta har og kommet. Litt fiffig, slike blåruss får meg alltid til å føle meg som en praktiker. 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Trøst deg med at blårussen sliter med selvbilde, skilsmisser, hemorroider, jævlige svigermødre, dårlig ånde, fremtidsangst, vanskelige tenåringsbarn, angstbiterske lytteøkter og kabelparanoia de også, akkurat som oss andre. Bare at de har mer kr. til å trøste seg med..:mad: Kjenner igjen følelsen din.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke bare i Trysil det snør.
    Ca 10 cm med nysnø her hos meg.
    Ikke lagt om dekk jeg heldigvis.
    Du kjører kanskje en vinterskodd Rover til Trysil?
    Uansett kjør forsiktig,for dette blir det ulykker av.
    Huff.

Spilte ei gammal skive i går kveld som kanskje faller i smak hos deg?

Litt lettbent jazzrock.
    Mye bra folk, og lyden er overraskende god. og fullfrekvent!:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trøst deg med at blårussen sliter med selvbilde, skilsmisser, hemorroider, jævlige svigermødre, dårlig ånde, fremtidsangst, vanskelige tenåringsbarn, angstbiterske lytteøkter og kabelparanoia de også, akkurat som oss andre. Bare at de har mer kr. til å trøste seg med..:mad: Kjenner igjen følelsen din.
    Endelig hjemme igjen. Hadde tilbud om å dra opp til vinstra for å spise "kål", noe som visstnok er en delikatesse for ekte døler. Men på bred totning avslo jeg.. "Je må si nei til mat og drekke, for je må hemmat å kjerringa bedekke.."..

Etter tre dager med intensiv informasjon om næringsforsikringer må jeg innrømme at jeg er litt skremt over hva som ikke dekkes.. Skal ikke gå inn i den materien her, men det er skumle ting.

Kom hjem til 40 nye sølvskiver, bestilt billetter både på Kongsberg og Molde jazz. Tror dette kan bli meget så bra en sommer ;).

Takk for tipset blues. Alltid fint med litt musikk.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner godt til slike forsikringer ja - et par setninger med hva som dekkes, etterfulgt av bindsterke verk om hva forsikringen(e) IKKE omfatter. Fikk smertelig erfare det selv en gang. Kostet meg seksti lakser. Spesielt trivelig når du har betalt inn et par mill. i premie over en femtenårsperiode.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Selskapet jeg jobber i nå er det eneste som har kasko på næringslivforsikring. Det synes jeg er godt å vite. Feks har et firma en haug med varer satt opp i hyller på et lager, dyre ting som ikke tåler så mye. Så får hyllereol et tretthetsbrudd og varene går i gulvet og må kastes. Dette dekkes ikke av de forsikringene de fleste har på næring. Og de må ta tapet selv. Noe som er jæ surt. Et av de største selskap i Norge har produkt for å dekke slikt, men selger lite pga pris. Hos oss ligger det inne, og gjør at kunden har en helt annen trygghet. For meg, som er en enkel sjel, gjør tanken på dette meg glad...

Nok tørt preik , sorry guys. Må få til å få hørt andre anlegg i sommer og. Er veldig lærerikt å høre og se hva andre gjør. Så om noen har lyst på besøk av en stuttbeint og lav panna fyr, så si ifra ;D. Pm kan også brukes..

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har en kunde jeg kaller Stutt-tjukken. Men han er ikke interessert i lyd. :(

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Uff, nå blir det mye musikk kjøp..Men jeg trives med det å ha en samling.. Kommer sikkert til å angre den dagen alt skal ut av der det er nå..Men men..Strømming er og blir kjønnsløst, på tross av sin overlegne funksjonalitet..

Kjøpt ca 200 cd plater siste uka. Men ikke noe banjo,steel gitar eller trekkspill... Nei, noske rednecks og tilhørende musikk er ikke mine greie..

Vis vedlegget 375715
    Hehehe. .. HELT sikker på at det ikke finnes en eneste trekkspilltone i de platene HC? Da har du jammen finsiktet utvalget. Neimen ikke mange sammenhenger instrumentet ikke blir brukt mer eller mindre. Har du ikke noe av av Richard Galliano, Sivuca, Astor Pizzolla eller vår egen Stian Carstensen? Nei nei. ;D Banjo, steel og trekkspill er sannsynligvis ikke bare ensbetydende med rednecks i ditt hode håper jeg. I så fall går du glipp av ganske mye hvis det er et av kriteriene. Stian spiller for øvrig alle de tre instrumentene, men det visste du sikkert. Sommerbrisen, Høstsløv, Vårbrisen er ikke dumme innspillinger hverken musikalsk eller teknisk. Er verdt en lytt hvis du liker lett svingende jazz, fantastiske instrumentalister i samspill.

Siden jeg spiller trekkspill så har jeg vel ikke stemmerett. I mine ører er noe svært bra, noe er ikke fullt så bra og annet har mer med kulturarv å gjøre. Slik er musikk uansett sjanger og artist. Fikk rundt 20 jomfrulige LPer fra et forlengst nedlagt plateselskap for å delta på en konsert for litt siden. Moro å ha.

Jeg hører også nesten aldri på slik musikk I "ren" form. De instrumentene du nevner i andre sammenhenger derimot og med dyktige musikere synes jeg alle de instrumentene har sin absolutte berettigelse. :)

Sist redigert:
    • Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 375715
    Hehehe. .. HELT sikker på at det ikke finnes en eneste trekkspilltone i de platene HC? Da har du jammen finsiktet utvalget. Neimen ikke mange sammenhenger instrumentet ikke blir brukt mer eller mindre. Har du ikke noe av av Richard Galliano, Sivuca, Astor Pizzolla eller vår egen Stian Carstensen? Nei nei. ;D Banjo, steel og trekkspill er sannsynligvis ikke bare ensbetydende med rednecks i ditt hode håper jeg. I så fall går du glipp av ganske mye hvis det er et av kriteriene. Stian spiller for øvrig alle de tre instrumentene, men det visste du sikkert. Sommerbrisen, Høstsløv, Vårbrisen er ikke dumme innspillinger hverken musikalsk eller teknisk. Er verdt en lytt hvis du liker lett svingende jazz, fantastiske instrumentalister i samspill.

Siden jeg spiller trekkspill så har jeg vel ikke stemmerett. I mine ører er noe svært bra, noe er ikke fullt så bra og annet har mer med kulturarv å gjøre. Slik er musikk uansett sjanger og artist. Fikk rundt 20 jomfrulige LPer fra et forlengst nedlagt plateselskap for å delta på en konsert for litt siden. Moro å ha.

Jeg hører også nesten aldri på slik musikk I "ren" form. De instrumentene du nevner i andre sammenhenger derimot og med dyktige musikere synes jeg alle de instrumentene har sin absolutte berettigelse. :)

Nei , så god kontroll har jeg ikke fandrese, og jeg lar meg gjerne belære om sjangre og artister :). Helt klart litt tabloid sagt av meg, er vel mer det generelt country-aktige med line-dance, skråtobakk og baked beans jeg ikke helt fatter enda. Men en bør jo gi alle ting en sjanse. Notert meg navnene på de albumene du foreslår, og jeg skal lytte. Med et åpent sinn. :). Klart, de har helt klart sin berettigelse. Aner ikke hvorfor, men det er gjerne blåsere , som utøvere av instrumenter , jeg har fått mest hår som reiser seg på denne skrotten . Hmm, har egentlig ikke tenkt så mye på det før, men det kan en jo gruble på , hvilke instrument fører enkelt til ståpelsen hos en selv ? Streng-instrumenter har liksom ikke vært helt der oppe. Enda. Konklusjonen må være at en må høre mer musikk , mer og ofte :).

At du klunker litt selv på trekkspill er jo bare et pluss, da er du nærmere til å kunne forklare hva som er verdt å lytte til og hvorfor. Så takk for det fandrese :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Denne hobbyen har gitt meg mye. Folk, bekjente , venner og ulike møte punkter. Og en har fått testet seg selv og sine evner på ulike nivåer. Alt en har ønsket å tro, faktisk trodd og andre ting en har funnet ut . Dette ifra subtile forskjeller til teste av akustiske remedier.

Hvorfor denne innledningen ? Jo, idag var jeg i barnedåp til mitt søskenbarns datter i Gamle Aker kirke i Oslo. Litt av et konsert lokale der inne. Som alltid er, på en tidlig søndag, var jeg og i dag litt trøtt. Men organisten fikk meg til å smile , han var rett og slett dyktig. Under en kirkelig handling spilte han piano, og det på en måte at jeg kjente igjen måten det ble spilt på. Og jeg er ingen guru på piano, har spilt litt og hørt enda mer. Men spillet i kirken i dag kjente jeg igjen. På ei ut av kirken spurte jeg presten hva organisten her. Ulf Nilsen. Da demret det, jeg har jo hørt en cd med han og Georg Reiss på klarinett. En cd jeg har hørt mye. Så snedig, at jeg som ikke kan så mye piano, kunne plukke opp hvem det var. Basert på anslag og litt måten å spille på. Og alt dette fordi jeg har sittet foran et husalter og hørt på. Og da er en ved det å tro, tro på de små nyansene . Som en da kan finne igjen , og nyte. Slett ikke ille hobby vi har ? ;). Noen som tar hvilken Beatles låt klarinetten spiller i den lille snutten under? :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    10 points blues. Ingen overraskelse at du hadde koll på dette ;). Sitter å jobber med kalkuleringer i dag. Må ha noe rolig bakgrunnsstøy. Da får dette holde :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Øystein Sunde gjorde sin norske versjon av Here there and Everywhere som heter Her, der og stikkelsbær.
    Den er på albumet 1001 fnatt.

Der er også Honningblomst som er en "løs" oversettelse av Honey Pie, -også Beatles.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.207
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    10 points blues. Ingen overraskelse at du hadde koll på dette ;). Sitter å jobber med kalkuleringer i dag. Må ha noe rolig bakgrunnsstøy. Da får dette holde :)

Ååå herre Gud, her skull'n vøri hæst:cool:;)

gismo

• Liker
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn