Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    903
    Antall liker
    651
    Torget vurderinger
    1
    Må si at hi-fi interessen har fått seg et lite løft med Hegel hd12 og Roksan caspian m2 på MA silver 8. Ordnet meg en xlr kabel mellom komponentene som jeg aldri hadde trodd skulle passe inn: Nordost blue heaven Leif series. Alle mine fordommer mot tidligere nordost kabler er gjort til skamme.. Nye blue heaven er mye mere naturlig og snillere i toppen en forrige generasjon, og alle dei gode egenskapene som stramhet fart dynamikk og transparens er beholdt, og faktisk med et lite løft der også. Anbefales, men viktig at man har et balansert og bra system. Noe som heter at High end er synonymt med skitt inn=skitt ut.. Men i mitt system så er selv dårlige skingrende innspillinger ok å høre på. Rart dette med hi-fi.. Sist gang jeg hadde en HD 25 på lån så ble det bare ikke bra hjemme, men det var med andre høytalere og annen amp.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Hørte på H160 koblet opp mot SA pandium 30, og det låt fantastisk bra!
    Hørte engang på pandium 30..... Ikke sikker på hva det var den gang,men tror det var H300 og ble veldig skuffet.
    For jeg hAr SA master explorer og hørte ingen forskjell. Men den gang var ht satt opp anerledes i et større butikk lokale som kanskje har spilt inn mye på resultat.
    men poenget mitt er at H160 på pandium 30 som et en ht til 70k, låt veldig bra :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Hørte på H160 koblet opp mot SA pandium 30, og det låt fantastisk bra!
    Hørte engang på pandium 30..... Ikke sikker på hva det var den gang,men tror det var H300 og ble veldig skuffet.
    For jeg hAr SA master explorer og hørte ingen forskjell. Men den gang var ht satt opp anerledes i et større butikk lokale som kanskje har spilt inn mye på resultat.
    men poenget mitt er at H160 på pandium 30 som et en ht til 70k, låt veldig bra :)
    Flott! Du bekrefter bare det jeg har hevdet hele tiden: H160 er en helt annen forsterker enn H300 (og H80). H160 er rett og slett knallgod - dersom man ikke trenger enormt med kraft. De som mener at H160, H300 og H80 låter "likt", har enten ikke vasket ørene eller har et anlegg som skiller veldig lite på forsterkerne.
     

    Lambert

    Medlem
    Ble medlem
    06.09.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    136
    Er dette uavhengig av analog/digital input?
    
H160 har vel ein nyare og betre DAC ombord enn f.eks H300.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Etter min smak var Dac,n i H160 det svake punktet, litt "tynn og pinglete" i lyden. Var en enormt god forsterker og lød helt toppers med en ekstern dac som var mer i min gate lydmessig.

    Er dette uavhengig av analog/digital input?
    
H160 har vel ein nyare og betre DAC ombord enn f.eks H300.
     

    Lambert

    Medlem
    Ble medlem
    06.09.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    136
    Etter min smak var Dac,n i H160 det svake punktet, litt "tynn og pinglete" i lyden. Var en enormt god forsterker og lød helt toppers med en ekstern dac som var mer i min gate lydmessig.

    Er dette uavhengig av analog/digital input?
    
H160 har vel ein nyare og betre DAC ombord enn f.eks H300.
    OK.
    Men eg var litt ute etter å finne ut om samanlikninga til Assy74 og Academic_South kunne forklarast med at dei to «boksane» (H160/H300) har vidt forskjellige DAC innebygd.

    Eg trudde ikkje at «forsterkaren» i ein H300 var nevneverdig dårlegare enn i ein H160 ...
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Etter min smak var Dac,n i H160 det svake punktet, litt "tynn og pinglete" i lyden. Var en enormt god forsterker og lød helt toppers med en ekstern dac som var mer i min gate lydmessig.
    Problemet som du beskriver var det samme som jeg opplevde med de aller første H160 (kom i 2014). Forsterkeren hadde software-feil ("bugs") og låt litt "hardt" med den innebygde dac`n. Så den solgte jeg etter kort tid. Jeg tenkte imidlertid jeg skulle gi den en sjanse til pga. den innebygde forsterkeren og da pristilbudet kom nå i sommer, kjøpte jeg den på nytt. Og med nøyaktig samme oppsett som før: Dac`n låter ikke så "hardt" som tidligere!

    Det er kanskje ikke så rart, da det hender at produsenter "tuner" et produkt i løpet av livsløpet (har selv vært tilstede under en slik "tuning"). Blir endringene for store, endrer man som regel navnet på produktet eller setter en MK2 etter navnet. Hva slags endringer Hegel har gjort med H160 i dens "livsløp" vet jeg ikke, men "bugsene" er i alle fall historie.

    Eg trudde ikkje at «forsterkaren» i ein H300 var nevneverdig dårlegare enn i ein H160 ...
    H160 vs. H300? Det er alltid "farlig" å beskrive dette med klangbalanse og rytmisk fremdrift, for mange forstår ikke hva som menes med dette.

    Men altså: Hegel H300 er til dels myye kraftigere enn H160! Det hjelper imidlertid lite på lyden, for hos meg var i alle fall H300 for analytisk og teknisk "korrekt" i klangen, uten den "hjerte og smerte"-faktoren som H160 har litt av. H300 er også kjedeligere (mer "hifi"-korrekt) enn H160 og har heller ikke den samme rytmiske framdriften (musikken går "tregere"). Dac`n i den H160 jeg har nå er også "mykere" og mer detaljert" enn i H300 (som jeg hadde). Men dette er muligens en smaksak.

    Har du muligheten til å teste begge to, så er det selvsagt det beste.
     

    Rene.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Innlegg
    179
    Antall liker
    44
    Jeg ville til HVER en tid vælge den forstærker med flest watt. Højttaleren bestemmer lyden og ikke forstærkeren.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    402
    Jeg ville til HVER en tid vælge den forstærker med flest watt. Højttaleren bestemmer lyden og ikke forstærkeren.
    At høyttalerne og ROMMET er de viktigste faktorene er det vel neppe mye uenighet om. Men dersom du mener at alle forsterkere låter likt (eller nesten likt), så sier jeg bare: Dream On :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    AHA! Jeg kjøpte av de aller første som kom. Grunnen til att jeg ga den opp var att den hang seg opp inimellom og måtte restartes pluss den dac delen som ikke helt hang med.

    Etter min smak var Dac,n i H160 det svake punktet, litt "tynn og pinglete" i lyden. Var en enormt god forsterker og lød helt toppers med en ekstern dac som var mer i min gate lydmessig.
    Problemet som du beskriver var det samme som jeg opplevde med de aller første H160 (kom i 2014). Forsterkeren hadde software-feil ("bugs") og låt litt "hardt" med den innebygde dac`n. Så den solgte jeg etter kort tid. Jeg tenkte imidlertid jeg skulle gi den en sjanse til pga. den innebygde forsterkeren og da pristilbudet kom nå i sommer, kjøpte jeg den på nytt. Og med nøyaktig samme oppsett som før: Dac`n låter ikke så "hardt" som tidligere!

    Det er kanskje ikke så rart, da det hender at produsenter "tuner" et produkt i løpet av livsløpet (har selv vært tilstede under en slik "tuning"). Blir endringene for store, endrer man som regel navnet på produktet eller setter en MK2 etter navnet. Hva slags endringer Hegel har gjort med H160 i dens "livsløp" vet jeg ikke, men "bugsene" er i alle fall historie.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Spilte litt Vinyl i går, var mye lavere "inn" lyd enn når jeg streamer, så volumet sto ganske høyt på.
    Da oppdaget jeg at når jeg passerte 80 på volumet så kom det en liten klikkelyd fra forsterkeren, noen som vet hva det er?
    Noe ekstra som kicker inn for å få mer power eller noe?
    Har H160.

    Jeg har hatt problemer med å bruke den innebygde streaming funksjonen, det ser ut til at den har IP, står ett "." i displayet når jeg har på nett inngangen, men den dukker ikke opp som en renderer i BubbleUPnP, noen som har vært borte i det før?
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Melder mig under fanerne :)

    Købt H360 som i første omgang skal fungere som "overgangsforstærker" mens den gamle er til rep/opgradering. Har bemærket mig den noget blandede omtale Hegel får på Forum, uanset hvilket produkt det drejer sig om og ofte af folk der ikke ejer. Man får indtryk af "meningen på bjerget".

    Så sprang ud i det på bar fanskab. Sat op med NAD M51 i dac loop og lyder lækkert og engagerende - smooth detaljeret med hint af rør (faktisk), og masser masser! af punch og kontrol - også dybt. Gode indspilninger belønnes, dårlige tilgives (afhængig af volum..)

    Den går nok ud igen når jeg får mit gamle system til at spille (pun intended), men helt ærligt: Fantastisk enhed, som oven i købet ser godt ud imo.
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å melde meg inn i Hegelklubben.

    Har et par MA Silver 8 i ei stue på 50m2 som jeg lukter på å parre sammen med en H160. Den er ikke helt gratis så jeg tenkte å forhører meg litt med dere her inne, blir nok et hjemlån for å teste hvis SWSG driver med slikt før evt. kjøp. I mellomtiden:

    Er det noen som har erfaring med denne komboen?
    Hvordan fungerer streaming fra f.eks Tidal til H160 via Android?. Ser denne her airplay men prøver å styre unna epleprodukter (selv om vi har flust av de i huset).
    Kan jeg streame f.eks Tidal fra PC over nettverket til H160?
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Spilte litt Vinyl i går, var mye lavere "inn" lyd enn når jeg streamer, så volumet sto ganske høyt på.
    Da oppdaget jeg at når jeg passerte 80 på volumet så kom det en liten klikkelyd fra forsterkeren, noen som vet hva det er?
    Noe ekstra som kicker inn for å få mer power eller noe?
    Har H160.
    Det er sikkert ikke noe av disse, men legger ved en link i aller tilfelle for en vurdering. 8 svar nedover der som du kan "feilsøke" med.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å melde meg inn i Hegelklubben.
    Hvordan fungerer streaming fra f.eks Tidal til H160 via Android?. Ser denne her airplay men prøver å styre unna epleprodukter (selv om vi har flust av de i huset).
    Kan jeg streame f.eks Tidal fra PC over nettverket til H160?
    Ser man på Hegels hjemmeside skulle det gå som fod i hose :)
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Hvordan fungerer streaming fra f.eks Tidal til H160 via Android?. Ser denne her airplay men prøver å styre unna epleprodukter (selv om vi har flust av de i huset).
    Kan jeg streame f.eks Tidal fra PC over nettverket til H160?
    Personlig får jeg ikke mottaker delen i H160 til å fungere, men jeg hadde Chromecast Audio fra før av. Så jeg bruker bare den koble til med optisk kabel til forsterkeren.
    Tidal kom nylig med støtte til Chromecast, så disse snakker fint sammen med hverandre.
     

    Hines

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2016
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavern
    Hei, jeg vurderer å gå til innkjøp av nytt stereo nå, og vurderer derfor kombinasjonen Hegel H160 og System Audio Gold 200.
    Noen som har prøvd denne komboen?
    Har vurdert å gå opp til H360 og Gold 300, men dog noe dyrt.
    Innspill? Takk.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Hei, jeg vurderer å gå til innkjøp av nytt stereo nå, og vurderer derfor kombinasjonen Hegel H160 og System Audio Gold 200.
    Noen som har prøvd denne komboen?
    Har vurdert å gå opp til H360 og Gold 300, men dog noe dyrt.
    Innspill? Takk.
    Mener du Monitor Audio Gold 200?

    Har ikke testet denne kombinasjonen, men de har jo både de og H160 hos Soundgarden, så bør vel være mulig å få til en demo der.

    Jeg har hatt H160 en liten stund nå, veldig fornøyd med den.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hegel H160 fungerer godt sammen med Monitor Audio Gold 200, bedre enn H360 etter min smak. Til tilbudsprisen på 17 000,- denne helgen er det lite å stusse på, det låter varmt, kraftig og delikat.

    Har Gold 200 selv og har prøvd med litt forskjellig, blant annet med H360, H160, McIntosh MA8000, Hegel P20 + H20 og Devialet 120 som jeg nå har.
    Mine erfaringer er at det er til dels stor forskjell på opplevd lydsignatur ved bruk av forskjellige komponenter, selv om førsteinntrykket kanskje ikke gir inntrykk av det. Med H360 synes jeg det ble i overkant slitsomt i diskanten, en slags metallisk klang som over kort tid (times tid) ble slitsom.

    H160 har litt mindre guff og tar ikke balletak på høyttalerne på samme måte som storebror, men er i mine ører mer behagelig og myk for ørene.
    H20 + P20 er en god blanding av de to, med litt mer varme og sødme enn H360 og mer trøkk og guff på moderate nivåer enn H160. Trenger dog god dac i tillegg.

    (H160 og H360 fortjener begge en ekstern dac da dette løfter lyden betraktelig, men for min del synes jeg ikke HD30 + H360 + Gold 200/300 var helt heldig da det ble som nevnt over for slitsomt å høre på. Her var feks Audiobyte black dragon mer behagelig i den kjeden, selv om man ga litt avkall på oppløsning og perspektiv.)

    Devialet 120 er helt annerledes enn alt annet jeg har prøvd, langt mer glattpolert uten støy, korn og andre artifakter som de andre forsterkerne jeg har hørt, men samtidig langt mer potent i bassen grunnet SAM (speaker active matching) funksjon sammen med Gold 200.
    Umulig å pådra seg lyttetretthet med denne forsterkeren, muligens grunnet litt mer tilbakelent diskant- men her har man uansett mulighet til å justere både diskant og bass on the fly.

    Etter et års tid med Gold 200 vil jeg si at det er viktig å bruke tid på å høre forskjellige oppsett da de er veldig avslørende for svakheter i kjeden. Har selv ikke hørt dem med rørforsterkere, men hører rykter om at det kan gi magi.

    Hvor holder du til, Hines?
     

    Hines

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2016
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavern
    Hegel H160 fungerer godt sammen med Monitor Audio Gold 200, bedre enn H360 etter min smak. Til tilbudsprisen på 17 000,- denne helgen er det lite å stusse på, det låter varmt, kraftig og delikat.

    Har Gold 200 selv og har prøvd med litt forskjellig, blant annet med H360, H160, McIntosh MA8000, Hegel P20 + H20 og Devialet 120 som jeg nå har.
    Mine erfaringer er at det er til dels stor forskjell på opplevd lydsignatur ved bruk av forskjellige komponenter, selv om førsteinntrykket kanskje ikke gir inntrykk av det. Med H360 synes jeg det ble i overkant slitsomt i diskanten, en slags metallisk klang som over kort tid (times tid) ble slitsom.

    H160 har litt mindre guff og tar ikke balletak på høyttalerne på samme måte som storebror, men er i mine ører mer behagelig og myk for ørene.
    H20 + P20 er en god blanding av de to, med litt mer varme og sødme enn H360 og mer trøkk og guff på moderate nivåer enn H160. Trenger dog god dac i tillegg.

    (H160 og H360 fortjener begge en ekstern dac da dette løfter lyden betraktelig, men for min del synes jeg ikke HD30 + H360 + Gold 200/300 var helt heldig da det ble som nevnt over for slitsomt å høre på. Her var feks Audiobyte black dragon mer behagelig i den kjeden, selv om man ga litt avkall på oppløsning og perspektiv.)

    Devialet 120 er helt annerledes enn alt annet jeg har prøvd, langt mer glattpolert uten støy, korn og andre artifakter som de andre forsterkerne jeg har hørt, men samtidig langt mer potent i bassen grunnet SAM (speaker active matching) funksjon sammen med Gold 200.
    Umulig å pådra seg lyttetretthet med denne forsterkeren, muligens grunnet litt mer tilbakelent diskant- men her har man uansett mulighet til å justere både diskant og bass on the fly.

    Etter et års tid med Gold 200 vil jeg si at det er viktig å bruke tid på å høre forskjellige oppsett da de er veldig avslørende for svakheter i kjeden. Har selv ikke hørt dem med rørforsterkere, men hører rykter om at det kan gi magi.

    Hvor holder du til, Hines?
    Takk for godt svar! :D
    Kunne tenkt meg å få høre alternativene. Men i Larvik hadde de ingen av høyttalerne inne. Kun H160 av nevnte, pluss rimeligere høyttalere.
    Holder til i Stavern.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok, hadde du vært på Vestlandet hadde du hatt alle muligheter for å lytte på både det ene og det andre med Gold 200 /300 og kunne også fått prøvd med Devialet om ønskelig.

    Jeg tenker at Hegel er ettertraktet og lettsolgte, så du løper ingen stor risiko for store økonomiske tap dersom h160 ikke faller i smak. Soundgarden tilbyr deg å deponere på produkter (betale på forhånd og pengene tilbake ved retur), så det er en mulighet.

    Har du hørt noe fra Monitor audio eller er Gold et skudd i blinde?
     

    POP!

    Medlem
    Ble medlem
    20.05.2011
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Nittedal
    Hei coolio! Kan du si noe om din opplevelse av Mcintosh MA8000?....også ift Hegel H360+HD30?
    Jeg har H360 i dag og ser det er tilbud på HD30 i helgen, men vurderer i stedet senere evt Mcintosh MA8000 el evt Mark levinson 585.
    Kan synes H360 kan bli slitsom i diskant og heller mot å kjøpe en MA8000. Har Respons Grand Artist høyttalere.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hei coolio! Kan du si noe om din opplevelse av Mcintosh MA8000?....også ift Hegel H360+HD30?
    Jeg har H360 i dag og ser det er tilbud på HD30 i helgen, men vurderer i stedet senere evt Mcintosh MA8000 el evt Mark levinson 585.
    Kan synes H360 kan bli slitsom i diskant og heller mot å kjøpe en MA8000. Har Respons Grand Artist høyttalere.
    Det er den forsterkeren jeg har hørt minst av, men det var den som fikk meg til å kjøpe Gold 200- og fortsatt den jeg mener er den beste matchen av alle jeg har prøvd med Monitor Audio, uten å ha sammenlignet den direkte mot noen av de ovenfornevnte forsterkerne.

    MA8000 spiller stort og fyldig, ordene "larger than life" har vel ofte blitt brukt for å beskrive den- med rette! Jeg kan glatt innrømme at jeg fortsatt har lyst på en slik, dog altfor stor og altfor dyr for meg.

    Hør gjerne med Håkon Rognlien angående MA8000, han har hatt denne selv og har lang erfaring som hifi-skribent og har sikkert et og annet å si om den i forhold til mye annet :)
     

    Hines

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2016
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavern
    Jeg har hørt på Gold 200 med H360, men ikke Gold 300 og H160.
    De anbefalte sterkt H360 sammen med Gold 200 også, da dette visstnok skulle gi mye bedre "trøkk" og lydopplevelse enn med H160. Men som sagt, har ikke fått testet forskjellen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hørt på Gold 200 med H360, men ikke Gold 300 og H160.
    De anbefalte sterkt H360 sammen med Gold 200 også, da dette visstnok skulle gi mye bedre "trøkk" og lydopplevelse enn med H160. Men som sagt, har ikke fått testet forskjellen.
    Det første som slår en når en sammenligner h160 mot h360 er den svulstige guffen i bassen på h360. Den har stålkontroll på basselementene, og spesielt merkbart er forskjellen på lavt volum. H160 trenger litt mer volum for å våkne til liv, men tar dette igjen med en mer behagelig diskant (i mine ører).
    Jeg (og mange andre) mistenker at den innebygde dac'en i h160 er for dårlig for selve forsterker-delen relativt sett.

    Det finnes de som synes denne stålkontrollen på H360 gjør at lyden blir for tørr, så det står og faller på smak og behag.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt på Gold 200 med H360, men ikke Gold 300 og H160.
    De anbefalte sterkt H360 sammen med Gold 200 også, da dette visstnok skulle gi mye bedre "trøkk" og lydopplevelse enn med H160. Men som sagt, har ikke fått testet forskjellen.
    Hvorfor anbefalte de ikke heller H360 med Gold300?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.560
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Man går uansett ikke feil med H160:) Den spiller på mange måter med samme magi som en god rørforsterkee, men med bedre kontroll i topp og bunn. Den har power i massevis og foreløpig har i hvertfall jeg ingen trang til å oppgradere til H360:)
     

    Hines

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2016
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Sted
    Stavern
    Jeg har hørt på Gold 200 med H360, men ikke Gold 300 og H160.
    De anbefalte sterkt H360 sammen med Gold 200 også, da dette visstnok skulle gi mye bedre "trøkk" og lydopplevelse enn med H160. Men som sagt, har ikke fått testet forskjellen.
    Hvorfor anbefalte de ikke heller H360 med Gold300?
    Anlegget skal stå i en 28-20m2 kjellerstue, og da mente de det var unødvendig/for lite rom med Gold 300?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.140
    Antall liker
    8.769
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hørt på Gold 200 med H360, men ikke Gold 300 og H160.
    De anbefalte sterkt H360 sammen med Gold 200 også, da dette visstnok skulle gi mye bedre "trøkk" og lydopplevelse enn med H160. Men som sagt, har ikke fått testet forskjellen.
    Hvorfor anbefalte de ikke heller H360 med Gold300?
    Anlegget skal stå i en 28-20m2 kjellerstue, og da mente de det var unødvendig/for lite rom med Gold 300?
    MA er ikke kjent for å ha tungdrevne høyttalere i Gold-seriene sine, så H160 bør fungere helt fint. Jeg kjører pr. i dag Kl.a på 25 watt og det fungerer godt på mine GS20.

    SIst jeg hørte på den nye Gold serien så fremstod de ikke som veldig kresne på effekt.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Hei,

    vurderer en Hegel 80 som første steg i utskifting av anlegget mitt, men har også tenkt på en H160. Svarer prisforskjellen seg på ren lyd, eller ligger prisforskjellen i mere effekt, airplay og innganger på H160 vs H80?

    For tiden har jeg Snell KII som HT. Takk for alle svar!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Greide ikke leve med H80, H160 derimot kunne jeg levd lykkelig med i år og dag.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Absolutt. Er det ikke noen Soundgarden butikk i Tromsø så du kan sammenligne ?
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Absolutt. Er det ikke noen Soundgarden butikk i Tromsø så du kan sammenligne ?
    Jo, men ingen som har begge varianter for demo. Tromsø er et u-landsdel der altså. Jeg har hørt på H160 sammen med Monitor Audio Silver 8. Ikke imponert over oppløsningen på vokal og generelt i de øvre toneleier. Nesten litt grøt, men det kan være høytalerne. Kan kjøpe på nett, da har man i alle fall angrerett.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Min H160 var råbra på vokal med AudioVector høyttalere, fikk hakeslepp og gåsehud med Beach Boys.
     

    Akashi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Innlegg
    64
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Min H160 var råbra på vokal med AudioVector høyttalere, fikk hakeslepp og gåsehud med Beach Boys.
    Ja det er egentlig det de fleste anmeldelser også sier, så jeg tror nok at det var høytalerne, kanskje de ikke var ferdig innspilt? Vokalene merkbart bedre enn på H80 altså? Soundgarden har fortsatt H160 til 16995, men det er jo 7k mer enn H80.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn