Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Men når vi nå har Hegel "på tråden her", hva tenker dere om en H290? -som legger seg mellom H190 og H390, litt lavere effekt enn sistnevnte men med samme digitalkretser og en pris nærmere 30 000,- kr.? Det skal ikke stikkes under stol at DAC'en i H390 har funksjonalitet H190 mangler.
    Spennende ide. Utfordringen blir at H190 pusher platformen dens grenser for hva som er praktisk å få til både av effekt og lyd. Sånn i analogdelen. H390 (som H360 og H200) har et helt annen forsterkerplatform som er bedre. Men også en hel del dyrere. Nå kan du argumentere for at H200 jo var en hel del rimeligere. Men den kom i 2005, hvor mange ting var vesentlig rimeligere å lage. Pluss at den har færre tekniske muligheter.

    Det var litt drodling om utfordringene. Men mulighetene er spennende. Som du sier er DAC kvaliteten i H390 et betydelig steg opp fra H190. Både på lyd og funksjonalitet
    Gjør en liten prisjustering på H190, og gjør plass til H290 i +/- 35 000,- klassen. Den trenger ikke ha så voldsomt mye mer effekt, men bygge på digitaldelen til H390 osv.

    På den andre siden, så kan man jo tenke seg at en H290 faktisk har mindre effekt enn H190, men mer enn H90..! La oss si 125 watt på papiret, men at den fortsatt bygger på digitalkretsene til H390 og som er en slags arvtaker til Röst. Den kan være en slags "benchmark" med killer spec's som setter en ny standard. Det kan jo bli litt kannibalisering så klart i produktlinjen, men kunne fort skapt litt vibber i markedet og som blir attraktiv for mange som synes alt over 25 000,- begynner å bli drøyt.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    mange som synes alt over 25 000,- begynner å bli drøyt.
    Har du rett i, selv om denne sum penger ikke er mer enn en fet TV, kombistekeovn eller annet man uten videre betaler et kvart hundre tusen for. Sikker på at Hegel tar ytterligere markeder med sine vellydende alt-i-ett forsterkere i prisklasser som du her nevner. Er jo her de skårer, de store gutta, som eksempel Onkyo og Yamaha, det at de serverer grumlyd for få tusenlapper som man tidligere måtte opp nesten en null for å tangere.
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Gjør en liten prisjustering på H190, og gjør plass til H290 i +/- 35 000,- klassen. Den trenger ikke ha så voldsomt mye mer effekt, men bygge på digitaldelen til H390 osv.

    På den andre siden, så kan man jo tenke seg at en H290 faktisk har mindre effekt enn H190, men mer enn H90..! La oss si 125 watt på papiret, men at den fortsatt bygger på digitalkretsene til H390 og som er en slags arvtaker til Röst. Den kan være en slags "benchmark" med killer spec's som setter en ny standard. Det kan jo bli litt kannibalisering så klart i produktlinjen, men kunne fort skapt litt vibber i markedet og som blir attraktiv for mange som synes alt over 25 000,- begynner å bli drøyt.

    Det som er interresant her er vel i hovedsak DAC delen?. Det beste hadde muligens vært om de hadde gitt ut en ny serie med DAC`er.
    Det virker som det har skjedd en del siden HD-30 kom ut. DAC`en i 590 er vel mest basert på Mohican i forhold til at de ikke lenger oppsampler osv.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Gjør en liten prisjustering på H190, og gjør plass til H290 i +/- 35 000,- klassen. Den trenger ikke ha så voldsomt mye mer effekt, men bygge på digitaldelen til H390 osv.

    På den andre siden, så kan man jo tenke seg at en H290 faktisk har mindre effekt enn H190, men mer enn H90..! La oss si 125 watt på papiret, men at den fortsatt bygger på digitalkretsene til H390 og som er en slags arvtaker til Röst. Den kan være en slags "benchmark" med killer spec's som setter en ny standard. Det kan jo bli litt kannibalisering så klart i produktlinjen, men kunne fort skapt litt vibber i markedet og som blir attraktiv for mange som synes alt over 25 000,- begynner å bli drøyt.

    Det som er interresant her er vel i hovedsak DAC delen?. Det beste hadde muligens vært om de hadde gitt ut en ny serie med DAC`er.
    Det virker som det har skjedd en del siden HD-30 kom ut. DAC`en i 590 er vel mest basert på Mohican i forhold til at de ikke lenger oppsampler osv.
    Ja, digital-kretsene og den utvidede formatstøtten er rosinen i pølsa her. Integrerte forsterkere er i vinden, og inkludering av DAC er i dag blitt like selvfølgelig som platespillerinngang med MM/MC støtte en del år tilbake. Og det er med på å gjøre at separate DAC'er blir mindre interessante for mange kunder -mange er interessert i god lyd, til en forsvarlig pris og færrest mulig bokser.

    En Hegel H290 til under 25 000,- med 120 watt er kraftig nok til å drive de fleste normale høyttalere, og med en DAC som bygger på den i H390 vil være attraktiv for mange.
     
    Sist redigert:

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Har kjøpt en HD30 og er fornøyd med den,. Noen som vet om det går å streame nrk appen fra telefon? Til HD30:)
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    2.141
    Hva med en 190 uten DAC? Mange av oss har opp til flere separate DAC'er, og kunne kanskje tenke seg best mulig forsterker for pengene.
    Er jeg på villspor når jeg får et inntrykk av at mange Hegel-eiere her ikke vet hvor god forsterkeren sin egentlig er? Altså at de kun lytter på forsterkeren sin via den innebygde digitalomformeren.
    Den forholdsvis hurtige utviklingen på DAC-fronten gir dessuten forsterkerne en kortere livssyklus på markedet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har kjøpt en HD30 og er fornøyd med den,. Noen som vet om det går å streame nrk appen fra telefon? Til HD30:)
    Sannsynligvis har du NRK der du henter TV-signalene dine fra, for min del fra AppleTV og inn i separat DAC, om jeg forstod deg rett.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hva med en 190 uten DAC? Mange av oss har opp til flere separate DAC'er, og kunne kanskje tenke seg best mulig forsterker for pengene.
    Er jeg på villspor når jeg får et inntrykk av at mange Hegel-eiere her ikke vet hvor god forsterkeren sin egentlig er? Altså at de kun lytter på forsterkeren sin via den innebygde digitalomformeren.
    Den forholdsvis hurtige utviklingen på DAC-fronten gir dessuten forsterkerne en kortere livssyklus på markedet.
    Tror Hegel sine siste generasjoner forsterkere og innebygde DAC'er er så gode at de nærmest må sees på som en bonus. Enten man velger å la den erstatte én eller flere eksterne DAC'er.

    Tror også noe av Hegel sin politikk er å lage ting for 80 - 90 % av markedet, og leve godt av det.
    ...Fremfor å besitte produkter til de resterende, som det selges lite av.
    ...For uten et firma som ikke går godt - økonomisk - går lett samme vei som DP.

    Tror den lille tette Hegel gjengen er like smarte innenfor forretningsstrategi som elektronikk + forståelsen for hvordan produktene skal låte.
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Tuneren funker bare 30min etter at tv er slått av så det går ikke. Bruker BubbleUPnP for å streame musikk fra telefonen men kan ikke cast til HD30, men derimot går et sende via cast til TV. Ingen som har ide om det er en mulihet??
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jeg som trodde alle H300 var svarte i fronten, min er faktisk kobberbrun
    ]
    Opplevde samme på min dac, sola kom på..
    Ble det den samme fargen som på min H300? Hadde en HD11 men den ble aldri solblekt.
    Ville bedt om nye fronter. Sånn går det, når "kina-mann" skal produsere så billig som mulig...
    Har sjekka med Hegel nå. 4500 ca skulle det koste hvis de hadde i lager. Koster mer enn det smaker...
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Man undrer jo hvor stor kostnadsandel av produktene chassis står for?
    Står som regel for veldig stor del av den totale komponentkostnaden, enten man snakker elektronikk eller høyttalere.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Da skjønner man hvorfor det er så tynn frontplate på billigere elektronikk. Samtidig skulle kvalitetselektronikk kunne bli vesentlig mye billigere om man gikk for billigere kosmetiske effekter. Men man vil jo at det ytre reflekterer den indre kvaliteten.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    2.141
    Man undrer jo hvor stor kostnadsandel av produktene chassis står for?
    Står som regel for veldig stor del av den totale komponentkostnaden, enten man snakker elektronikk eller høyttalere.
    Hvis Hegel sine chassis er såpass kostbare, kan man jo undre hva andre produsenter legger i dette.
    Hegel er i så måte et hederlig eksempel. Sunt forhold mellom komponentkostnader og kabinettkostnader. Tenk bare på D-klasse forsterkerne; forholdsvis rimelige moduler og nesten ingen kostnader med strømforsyning og kjøling (her går det myye penger i A- og AB-klasse forsterkere med lineær strømforsyning) Det eneste man kan bruke penger på i D-klasse er et pent ytre.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er typen som liker funksjonalitet, og har ikke behov for ekstravaganse. Det jeg liker med Hegels formspråk, er det enkle, moderne og nesten tidløse uttrykket.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg er typen som liker funksjonalitet, og har ikke behov for ekstravaganse. Det jeg liker med Hegels formspråk, er det enkle, moderne og nesten tidløse uttrykket.
    Helt enig - Hegel har sågar fått positiv omtale av folk/fagmiljøer som utelukkende har fokus på design. Men de bommer dessverre overfor hi-fi folket vedr. H590, hvor man til denne sum penger forventer et designuttrykk på høyde med H30 - en "påklistra" logo til en hi-fi komponent til tett på 100.000 er bare for simpelt. Så er dette også den eneste kritikk jeg har av deres produktportefølje, i tilfelle de skulle tro jeg var "surmaga" :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser ikke på det som det helt store. Det er tross alt Hegel, og det bør ha en "Nordisk" formspråk.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    747
    Antall liker
    428
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har fått testa Spotify connect mot vanlig usb fra pc på H190? Der burde vel Spotify connect være å foretrekke vil jeg tro🤔
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Det eneste man kan bruke penger på i D-klasse er et pent ytre.
    Si det til Spec.....
    hva mener du er så fælt med Spec hadde du en så dårlig dag da du hadde den på test? i motsettning til mange andre klasse-D produsenter så er jo innmaten dems rikelig,greit dem bruker ``bambus`` til å forfine det ytre men total pakka er alikevel nokså nøkternt fremstilt byggemessig,, er vel heller at du fant prisforholdet mellom pris ytelse mer nøkternt med Kinki enn Spec fremfor at Spec rent lydmessig var en så pyton match til dine Harbeth,,,beklager off topic. synes bare at det blir litt tåpelig at du skal slakte/dra frem Spec på denne måten.men mulig jeg missforstår deg.
    Mvh
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på å kjøpe en HD25 så er da spørsmålet hvor mye bedre er HD30? Er den verdt 15-20k mer?

    Jeg trenger ikke volum styring heller, er det da andre Hegel dacer som er verdt å se på?

    Mvh Aleksander
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    Etter min smak er Hegel Hd25 og Bel Canto 2.5 knall dacer som de aller fleste kan bli fornøyd med uansett pris og kvalitet de måtte ha på resten av utstyret di bruker.

    Men som du nevner er HD30 er hakket bedre men til en betydelig høyere pris, om den er verdt prisen er jeg ikke helt sikker på som rein Dac i hvert fall.
    Hvilken Dac det er best å bruke penger på kommer litt ann på resten av utstyret ditt også, noen liker att toppen kanskje blir litt snillere pga litt lystklingende utstyr i så fall kan for eksempel HD20 være ett bra valg.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på å kjøpe en HD25 så er da spørsmålet hvor mye bedre er HD30? Er den verdt 15-20k mer?

    Jeg trenger ikke volum styring heller, er det da andre Hegel dacer som er verdt å se på?

    Mvh Aleksander
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.952
    Antall liker
    8.255
    Torget vurderinger
    1
    Å fordoble prisen fra et produkt til et annet innebærer ikke nødvendigvis dobbelt så bra lyd.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HD30 er ikke mye bedre enn HD25, noe man finner ut når man korrigerer for nivåforskjell ut av dac. Mulig den er noe bedre, men ingen dac er verdt 20k mer enn HD25.

    Det er ikke på bedre dac enn HD25 man bør kaste penger etter først, da er det bedre å se på akustikk, bedre integrering av sub og, ikke minst, justere bort romresonans og få bedre tonal klangbalanse ved hjelp av EQ.

    Hva er det i lydbildet ditt du føler det mangler noe? Har du målt responsen i rommet for å se om noe av forklaringen ligger der?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    HD30 er ikke mye bedre enn HD25, noe man finner ut når man korrigerer for nivåforskjell ut av dac. Mulig den er noe bedre, men ingen dac er verdt 20k mer enn HD25.

    Det er ikke på bedre dac enn HD25 man bør kaste penger etter først, da er det bedre å se på akustikk, bedre integrering av sub og, ikke minst, justere bort romresonans og få bedre tonal klangbalanse ved hjelp av EQ.

    Hva er det i lydbildet ditt du føler det mangler noe? Har du målt responsen i rommet for å se om noe av forklaringen ligger der?
    Jeg regner med at det er til meg du skriver :) Nei, jeg er fornøyd med lyden her hjemme men har ingen DAC foruten den i cdspiller, så er kun CD og Vinly det går i men har lyst til å ha muligheten til å spille fra spotify hvis jeg plutselig kommer over ny musikk :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok, da ville jeg forsøkt med HD25 og sett om det funker godt nok. Mohican vil nok for det meste høres bedre ut enn Spotify + HD30 uansett, så da tenker jeg at det kan være penger å spare.
    Til ditt bruk kan det argumenteres for at HD30 er å skyte spurv med kanoner ;)
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    594
    HD30 er ikke mye bedre enn HD25, noe man finner ut når man korrigerer for nivåforskjell ut av dac. Mulig den er noe bedre, men ingen dac er verdt 20k mer enn HD25.

    Det er ikke på bedre dac enn HD25 man bør kaste penger etter først, da er det bedre å se på akustikk, bedre integrering av sub og, ikke minst, justere bort romresonans og få bedre tonal klangbalanse ved hjelp av EQ.

    Hva er det i lydbildet ditt du føler det mangler noe? Har du målt responsen i rommet for å se om noe av forklaringen ligger der?
    Jeg regner med at det er til meg du skriver :) Nei, jeg er fornøyd med lyden her hjemme men har ingen DAC foruten den i cdspiller, så er kun CD og Vinly det går i men har lyst til å ha muligheten til å spille fra spotify hvis jeg plutselig kommer over ny musikk :)
    Jeg kan forsikre deg om att HD25 gjør jobben meget godt, jeg har også HD30 og begge funker meget godt i de hi-end anleggene jeg har, men som jeg skrev i innlegget over kan det også fint hende att du blir fornøyd med HD20 event HD12 også, flere jeg kjenner som bruker de og er kjempefornøyd.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    HD30 er ikke mye bedre enn HD25, noe man finner ut når man korrigerer for nivåforskjell ut av dac. Mulig den er noe bedre, men ingen dac er verdt 20k mer enn HD25.

    Det er ikke på bedre dac enn HD25 man bør kaste penger etter først, da er det bedre å se på akustikk, bedre integrering av sub og, ikke minst, justere bort romresonans og få bedre tonal klangbalanse ved hjelp av EQ.

    Hva er det i lydbildet ditt du føler det mangler noe? Har du målt responsen i rommet for å se om noe av forklaringen ligger der?
    Jeg regner med at det er til meg du skriver :) Nei, jeg er fornøyd med lyden her hjemme men har ingen DAC foruten den i cdspiller, så er kun CD og Vinly det går i men har lyst til å ha muligheten til å spille fra spotify hvis jeg plutselig kommer over ny musikk :)
    Jeg kan forsikre deg om att HD25 gjør jobben meget godt, jeg har også HD30 og begge funker meget godt i de hi-end anleggene jeg har, men som jeg skrev i innlegget over kan det også fint hende att du blir fornøyd med HD20 event HD12 også, flere jeg kjenner som bruker de og er kjempefornøyd.
    Takk for gode svar og tips fra flere av dere :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God kveld. Jeg ser på bruktmarkedet for tiden, at Hegel eiere forventer tidvis urimelig høy bruktpris. I et ellers rolig marked. Man kan undres hvorfor. F.eks er det en Hegel H80 til 10.000 kr :) 100 kr mer enn ny. 4000 kr mer enn tilbudspris ved sluttsalg. Hegel H160 til 16000 kr. Ble sluttsolgt ned til 12900 kr. Selvsagt blir det ikke solgt til den prisen. Men hvorfor engang prøve? :) Kanskje litt off topic, men har i aller høyeste grad med Hegel å gjøre. Ikke lenge siden nevnte forsterkere ble solgt til fornuftig pris, sett fra Nypris og sluttsalgpris. Fant mange H80 til 5000 kr. Og H160 titt og ofte til 12000. Faktisk så langt ned som 9000 kr. Hegel er vel verdt kroner, men ikke overpriset sett mot andre merker. Har selv eid masse fra Hegel og har vært fornøyd. Så ingen dissing. Kun en observasjon i bruktmarkedet. Flere enn meg som har reagert på dette?
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    103
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Har også tenkt det samme. Det meste av hifi i norge faller jo ca 50 % i pris så fort det er åpnet og testet, men ser Hegel som regel alltid er høyt priset på brukten. F eks H360 burde vel kanskje ligget til rundt 20k, men ser den som oftest til 25-27k. H190 har jeg heller ikke sett i nærheten av 50 % avslag fra ny pris. Men men det er jo hva folk er villige til å betale som bestemmer prisene i ett slikt marked.

    Ett annet merke som også er høyt priset er Naim, men det har det vel alltid vært. Får litt assosiasjoner til Apple når det gjelder Naim. Men det er en annen diskusjon.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Alltid noen som har fantasipriser på det de skal selge. De merker vel fort at det ikke funker. Har en følelse av at mange av de er de samme som ofte forsøker å prute hensynsløst på ting de vil kjøpe.

    Jeg syns rundt halv pris av ordinær pris er greit hvis det er snakk om velholdte produkter. Et lite skjær i sjøen er alle tilbudene Soundgarden har kjørt. Det gjør bruktmarkedet tøft om man vil oppgradere til noe nytt.
     

    Brommle

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Ja denne h360 var en deilig forsterker.. Kraftplugg med eleganse som jeg har fått hørt til nå! dønn stille lydbilde, ingen trafosum fra de gamle nadene hehe.. og sub elementene på arendal towerne har fått mye mer skyv nå (bare for å nevne noen ting). Skulle bare ønske den hadde support for spotify connect, kanskje noen firmware update fikser dette?

    Ett problem jeg har er å få igang DACen. Toslink fra pc til amp = ingen lyd. Streaming fra mobil med bubble upnp til hegeln virker jævlig bra lydkvalitetsmessig, men musikken stopper opp, appen er treig, tar lang tid å bytte sang, ingen autoplay osv... hjelp!
    Kjøpte du en Hegel H360 i dag? Er jo fint at den koster 30K på tilbud. Det kan vel hende at også Hegel Røst og H90 kommer på tilbud denne uka (hhv. 13K og 10K).

    Vis vedlegget 518280
    Blackfriday ja! :)
     

    Brommle

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Jeg er spent på forskjellen på en forsterker til 40k og en til 6k, om det er verdt det. (de gamle nadene klarte iallefall å sprenge 6 elementer på mine tower 1723.)
    De har nok ikke sprengt pga for mye strøm.. er ikke veldig glad i 4 Ohm bro kobla de NAD ampene du har hatt tror jeg :)

    Mvh Aleksander
    Hvis dette er sant og jeg kan spille enda høyere, når jeg evt får en til hegel amp senere... FY faen sier jeg bare..! :)
     

    Brommle

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Var og hørte en halvtime på H590, ikke nok til og gjøre seg opp en fullgod mening, men det låt absolutt bra.
    Veldig nøytral uten mye som stakk seg ut, det er ofte positivt i det lange løp.
    Samtidig var den noe mer leken og spretten enn det jeg husker H360 og H160, kanskje ikke like engasjerende som H190, men mere pondus og overskudd.
    Andre høyttalere og intern dac kan ha mye og si her, allt i allt fikk jeg et veldig solid inntrykk og hørte ingenting av den «litt kunstige» lyden som ble nevnt i en annen tråd, hørtes troverdig ut i mine ører.
    Soundgarden Forus er hifibutikk med hyggelige folk, har god service og høy kompetanse, første handel med Odd Kåre (butikksjef) var vel på Hifisenterkjeden Stavanger for 20 år siden.
    Takk for lytten:)

    Vis vedlegget 519986 Vis vedlegget 519987
    Det du sier her om de forskjellige hegelene... Er nesten så jeg tenker jeg burde valgt h190 over h360 til Arendal tower 1723? Savner spesielt de nye funksjoenene i x90 utgavene.
     

    Brommle

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Hei. Har nettopp kjøpt meg en ny h360 til 30k. Skal kjøre med arendal tower 1723 og lurer på om dette er en bra forsterker? har til nå brukt nad 372+272 brokoblet.
    Spennende kombo:)
    Dette må du holde oss oppdatert om :)
    Skal prøve å gjøre det! :) Har "nye" elementer påtur så når får jeg snart testet den litt iallefall. :p
     

    Brommle

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Ja, hva er det som er bra hegel utstyr å sitte med da? Kjøpte en h360 for 30k black friday, paret med Arendal tower 1723. Har ikke fått hørt så mye siden høytalerne er til reprasjon. Iallefall, nå kommer jo h390. Har jævlig lyst på x90 serien sine specs, men 20k for å få spotify connect, blir ikke det litt drøyt? :p

    Også stiller jeg spørsmålet.. Hvem forsterker mener du har kjemi med Tower 1723?

    Og er det noen som kan gi sine meninger om 190vs360vs590? Har hørt minstebroren merkelig nok skal være den mest engasjerende og best likt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn