Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    jeg vurderer kjøp av en H300 til mine Audio physic tempo 6 er det noen som har noen innvendinger på hvordan denne matchen kan bli?
    Jeg har Hegel H200 og Audio Physic Scorpio 2.
    Spiller meget godt og med fantastisk holografi så lenge innspillingene er bra.
    Desverre kan det til tider låte litt tynt i mellomtonen på middelmådige plater, men er usikker på om det er utstyret eller musikken som er synderen.
     

    Nuth1986

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2011
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Slemmestad
    oki, ja har vurdert samme forsterker som deg, med hd20 dacen, hadde vært morro å sjekke ut hvordan det låter.
     

    DroneOn

    Medlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    8
    Sted
    Bærum
    Har fått meg en Hegel H-100 som jeg er storfornøyd med, så da er jeg vel venn jeg også!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Et spørsmål til dere som har hegel forsterkere , er det noen av dere som har prøvd dem på klipsch høyttalere.
     

    DroneOn

    Medlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    8
    Sted
    Bærum
    Et spørsmål til dere som har hegel forsterkere , er det noen av dere som har prøvd dem på klipsch høyttalere.
    Nei... kjøpte nye høyttalere på lørdag etter å ha lyttet på en del forskjellig, men siden jeg bor i leilighet så sto ikke Klipsch på lista mi. Mener at jeg har lest at det funker. Selv synes jeg Hegel virker veldig nøytralt og slett ikke hardt, men det kommer kanskje an på ører og matching.
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    HD20 i hus, så da ble jeg en liten Hegel venn:)
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Mulig feil forum, men prøver likevel: Har en MacMini (2007 mod.) som sender signalene via en USB-kabel (eplegrå type) til en Hegel HD10 som igjen sender signalene via Nordost Red Dawn XLR til en Hegel H100. I tillegg er TV'n koblet til H100 via RCA-kabler. Det som er problemet er at lyden er litt "sløret" når den kommer via HD10, mens direkte fra TV er lyden "hvassere". Og det kan vi ikke finne oss i! Er "synderen" den "eplegrå" USB-kabelen? Kan meget lite om kabler, men vet at det er noe som kalles toslink-kabel. Hvilken toslink skal jeg i så fall få tak i? Noen som har vært borti noe lignende, og fått det til å lyde bedre?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.025
    Antall liker
    4.124
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Da kan jeg endelig melde meg inn i klubben med min Hegel H300!

    En helt fantastisk forsterker, spiller helt rått på mine Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand! :))
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.025
    Antall liker
    4.124
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen som har testet DAC-Loop på H300? Eventuelt med hvilke DAC'er og har det noe gevinst lydmessigt? :)

    Tenkte å teste med HD25 når den kommer på markedet, eventuelt NAD M51 og HD11/HD20.
     
    S

    SAH

    Gjest
    Med Hegel H200, HD20 og CDP2 i oppsettet er det vel på tide å melde seg inn som venn.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.025
    Antall liker
    4.124
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Da ser jeg at Hegel HD25 er kommet på Soundgardens hjemmeside!

    Prisen kom på 14995.- ! skal prøve å få lånt med meg en hjem til test i DAC-Loop med H300'en min før ett eventuelt kjøp! Skal da også prøve å få låne en HD20 og kanskje HD11!

    Den ser jo meget lovende ut på papiret!
     

    megog

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Mulig feil forum, men prøver likevel: Har en MacMini (2007 mod.) som sender signalene via en USB-kabel (eplegrå type) til en Hegel HD10 som igjen sender signalene via Nordost Red Dawn XLR til en Hegel H100. I tillegg er TV'n koblet til H100 via RCA-kabler. Det som er problemet er at lyden er litt "sløret" når den kommer via HD10, mens direkte fra TV er lyden "hvassere". Og det kan vi ikke finne oss i! Er "synderen" den "eplegrå" USB-kabelen? Kan meget lite om kabler, men vet at det er noe som kalles toslink-kabel. Hvilken toslink skal jeg i så fall få tak i? Noen som har vært borti noe lignende, og fått det til å lyde bedre?
    Det høres jo ut som om noe må være "feil" et sted. Er langt fra expert. Teknisk null egentlig men tror alikevel at kabel f.eks kan være synder. Tos link er optisk kabel, dvs rødlys. Har du optisk utgang på Macèn. Bruker selv tos link ut fra et gforce lydkort i pc,n og det funker fint. Men USB skal etter sigende funke fint det også. Prøv å få lånt deg en kabel for å sjekke. Selv med en helt vanlig USB kabel tror jeg ikke det er meningen at det skal låte kjipt.
    Som sagt ingen expert men det er ingen andre som svarer.
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg endelig melde meg inn i klubben med min Hegel H300!

    En helt fantastisk forsterker, spiller helt rått på mine Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand! :))

    Skulle gjerne hørt denne komboen.... noen i vestfold?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke noe direkte feil her. Har hatt både HD10 og HD20 i mitt system, begge er litt mer tilbaketrukket via USB enn de andre inngangene.
    Fikk kanskje et lite løft ved å bruke en skikkelig skjermet USB kabel.

    Mulig feil forum, men prøver likevel: Har en MacMini (2007 mod.) som sender signalene via en USB-kabel (eplegrå type) til en Hegel HD10 som igjen sender signalene via Nordost Red Dawn XLR til en Hegel H100. I tillegg er TV'n koblet til H100 via RCA-kabler. Det som er problemet er at lyden er litt "sløret" når den kommer via HD10, mens direkte fra TV er lyden "hvassere". Og det kan vi ikke finne oss i! Er "synderen" den "eplegrå" USB-kabelen? Kan meget lite om kabler, men vet at det er noe som kalles toslink-kabel. Hvilken toslink skal jeg i så fall få tak i? Noen som har vært borti noe lignende, og fått det til å lyde bedre?
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Er vel på tide å melde seg inn her med årelang nyting av Hegel DACer gikk jeg til skrittet å anskaffe meg H300 :) Synes det låter skambra sammen med PSB Synchrony Two.

    Synes det er en fin balanse av detaljert, åpent og tøfft når det trengs. Er særlig imponert over hvor mye dynamikk jeg opplever på lavt volum.
     

    Snurr&stuk

    Medlem
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    33
    Antall liker
    6
    Et spørsmål til dere som har hegel forsterkere , er det noen av dere som har prøvd dem på klipsch høyttalere.
    Jeg brukte HD10 og H200 på mine RF82 i ca seks måneder før jeg fikk et tilbud på rørforsterker som jeg ikke kunne si nei til. Hegel og Klipsch var veldig morsomt! Følelsen av stålkontroll på elementene uansett volum var rett slett avhengighetsskapende. (Fikk besøk av flere naboer som var ganske oppgitte og fikk noen skriftelige advarsler..) Alt som ble satt på tok denne komboen seg godt av med en lekenhet som gjorde at jeg spilte låt etter låt..."bare en låt til" H+K spilte ekstremt bra på techno og annen basstung musikk. Rock fra 60-70-tallet spilte også meget bra, men jeg syntes til tider det låt litt skarpt i diskantområdet. Jeg kommenterte dette til flere som var på besøk for en lytt og de var ikke helt enig med meg. Ja, de hørte at det av og til låt lyst, men ikke skarpt og skjærende som jeg til tider opplevde.

    Det ble spilt mye elektronisk musikk på denne komboen, og på den typen musikk var det som kom ut av høyttalerne ren magi. Gikk så over til rør fordi jeg lenge hadde hatt ønsker om å teste rørteknologi og mitt ønske om varmere lyd. Rørene ga meg alt jeg hadde savnet med H+K komboen, men jeg mistet også noe. I dag er jeg ganske fornøyd med lyden som kommer ut av høyttalerne, men føler jeg har vokst ifra 82erne og trenger noe som er bedre :p Savner til tider H+K.. Minnene om den dynamikken og stålkontrollen som denne komboen ga påminner meg at lydnirvana enda er et stykke unna.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har erfaring rundt Hegel forsterkere og JBL Studio 190 høytalere?P Går med litt oppgraderingstanker om dagen, har fra før en H/K 3490 da. Har akkurat kjøpt ett Cary PH-302 RIAA-trinn fra sentralen, og da går det jo en litt faen i meg mot mere innkjøp :p
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Hmm,aner kanskje håp om noen HD20 på brukten snart da :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Må si testen som er gjort på hegel sin nye hd 25 lover bra .
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Etter å ha testet Nad M 51 noen dager og så Hegel HD 25 var valget enkelt.
    Det låt mye bedre i mitt annlegg med Hegel HD 25 sammen med Parasound JC 1 og B&W 802D.
    Nå er det bare å spille på : )
     

    Mrgstar

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Melder meg på her jeg også. For under en uke siden var jeg så heldig å kommer over en brukt Hegel H200. Bare tilfeldigheter gjorde at det blei denne og ikke Cambridge 851A. Jeg sto nemlig på venteliste på Hi-Fi-klubben, og ventet bare på neste leveranse. Betalte bare en 1000-lapp mer for den 10 måneder gamle Hegel'en enn det Cambridgen hadde kommet på. Jeg er ikke i tvil om at jeg fikk veldig mye mer for pengene ved å gå for en H200 på brukten.
    Jeg oppgraderte fra en Nad C315BEE, og er nå i en helt annen liga:cool:

    H200'en driver et par Klipsch RF62 Mk1. Tenkte å oppgradere HT etterhvert men har ikke råd med det første...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Vart Hegel igjen på meg gitt.. :)

    H100 m/usb

    usb låt dårlig mot min eksterne, se signatur.

    Låter flott på mine Kudos C2 Godt fornøyd.

    Lufter litt for fremtiden.. Mer lydkvalitet å hente på H300? F.eks bredere lydbilde og sånt?
     
    Sist redigert:

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn med en H200 og H11 DAC.

    Så kommer ett lite spørsmål, jeg er på jakt etter nye høgtallere som er en god match for Hegel-lyden. Pr. i dag har jeg ett par JBL studio 190 som gir godlyden fra seg. Skal ta meg en kikk igjennom denne tråden og se om jeg får noen fikse idèer. Sånn på rask løs lesning har jeg hørt at Sonus Faber kan være en god match her, om noen har hørt høgtallere fra SF og kan bekrefte? Har også blitt fortalt at Patos også kan levere varene sammen meg Hegel. Blir uansett noen mnd. med undersøking og ikke minst sparing :cool:
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg inn med en H200 og H11 DAC.

    Så kommer ett lite spørsmål, jeg er på jakt etter nye høgtallere som er en god match for Hegel-lyden. Pr. i dag har jeg ett par JBL studio 190 som gir godlyden fra seg. Skal ta meg en kikk igjennom denne tråden og se om jeg får noen fikse idèer. Sånn på rask løs lesning har jeg hørt at Sonus Faber kan være en god match her, om noen har hørt høgtallere fra SF og kan bekrefte? Har også blitt fortalt at Patos også kan levere varene sammen meg Hegel. Blir uansett noen mnd. med undersøking og ikke minst sparing :cool:
    Vis du vil ha lyden fra SF, kan eg bekrefte at VA Mozart låt flott. + at på film var det rått. Så kan sikkert tenke meg at det kan vere bra på SF :)
    Da jeg hadde Mozart var det litt savn med at det kunne vert mer trøkk i mellombassen, men det er nok høyttalerne sin feil.
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaring med Elac sammen med Hegel? Har totalt forelsket meg i Elac FS 247 Black Edition..
     

    6arken

    Medlem
    Ble medlem
    15.03.2006
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har erfaring med Elac sammen med Hegel? Har totalt forelsket meg i Elac FS 247 Black Edition..
    Hei MortenD.
    Jeg kjører Hegel H200, HD11 DAC, med noen fantastiske Elac 330 Jet stativhøyttalere! Synes det spiller kjempebra, som heller en tanke til det analytiske. Skulle gjerne prøvd noen gulvstående som de du refererer til da jeg tror det er en kjempematch. Tror ikke du trenger å være redd for den komboen. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd.
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Det høres bra ut da jeg har planer om Bi-amp med H100 og H2A MK2. Som signal kjører jeg CDP2A MK2, Chord Odessy til høytalerene og Van Den Hul som signal..

    Valget mitt står mellom; Elac FS 247 BE, Audivector Ki3 Sign, Dali Mentor 5 eller Monitor Audio RX6/8.



    Er det noen som har erfaring med Elac sammen med Hegel? Har totalt forelsket meg i Elac FS 247 Black Edition..
    Hei MortenD.
    Jeg kjører Hegel H200, HD11 DAC, med noen fantastiske Elac 330 Jet stativhøyttalere! Synes det spiller kjempebra, som heller en tanke til det analytiske. Skulle gjerne prøvd noen gulvstående som de du refererer til da jeg tror det er en kjempematch. Tror ikke du trenger å være redd for den komboen. Jeg er i hvert fall strålende fornøyd.
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Hallois!
    Har nettopp fått en brukt Hegel CDP2 i hus. Skal koble den til en HD10, men både USB og digital inngang "er brukt opp". Det er vel coax-inngangen (en av to) jeg må koble meg inn på da? Må jeg kjøpe en egen coax-kabel, eller er det det samme som en RCA-kabel? Er klar over at dette høres litt dumt ut, men er novise i denne sammenhengen. (Forresten novise i mye annet også!).
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hallois!
    Har nettopp fått en brukt Hegel CDP2 i hus. Skal koble den til en HD10, men både USB og digital inngang "er brukt opp". Det er vel coax-inngangen (en av to) jeg må koble meg inn på da? Må jeg kjøpe en egen coax-kabel, eller er det det samme som en RCA-kabel? Er klar over at dette høres litt dumt ut, men er novise i denne sammenhengen. (Forresten novise i mye annet også!).
    Er nøden stor, KAN en vanlig RCA analog signalkabel fungere - i hvert fall såpass at du får lyd. Det er helt ufarlig å prøve. Virker det, så virker det. Men på sikt bør du satse på en 75 ohms koaks kabel. Du får kjøpt helt OK slike på Clas Ohlson, Elkjøp etc. for en hundrelapp - pluss, minus.
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Takker for svar. Da gjenstår det bare å ta en tur på byen og handle da. Billig blir det også. Noen som har erfaringer med "dyrere" coax-kabler. Blir litt merkelig å bruke en hundrelapp for å koble sammen cd og dac til 15/20K med en kabel til en hundrings.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takker for svar. Da gjenstår det bare å ta en tur på byen og handle da. Billig blir det også. Noen som har erfaringer med "dyrere" coax-kabler. Blir litt merkelig å bruke en hundrelapp for å koble sammen cd og dac til 15/20K med en kabel til en hundrings.
    Det fortoner seg nok merkelig for flere enn deg, men det er antageligvis like mange som mener at det er helt OK å gjøre det på den måten. Og for mine egen del, kan jeg bare si at når det gjelder digitalkabler, har jeg aldri greid å høre forskjell. Verken på dyre og billige koaks-kabler, eller på koaks og optisk. Test gjerne selv før du bruker veldig mye penger på dette - f.eks. med et hjemlån.
     

    frojac

    Medlem
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Nykirke
    Jeg hadde klipsch rf52 med Hegel h100usb
    Det ble veldig bra trykk i ht, men det ble en veldig masete/ slitsom diskant .
    Var veldig klar over at dette ville komme, så byttet til sa1750 som igjen har blitt byttet til audio physic sitara.
    Oppløst er det men litt lite bass, så spiller in xtz10 tommer nå
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.147
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    1
    Må vel blåse liv i Hegeltråden.

    Det jeg lurer på om det er noen som har erfaring med de forskjellige DAC'ene til Hegel. Spesielt om HD10 og HD20 er likt lydende og om HD11 og HD25 låter likt. Fortrinns ved bruk av coaxinngangen.

    Videre lurer jeg på om det er noe å hent ved å kjøre HD11 eller HD25 DACloop, i forhold til HD20 i DACloop med H300?

    Har en HD20 og snuser litt på en H300, og dermed om det er noe å hente ved å bytte til en av 32bits DAC'ene.
     

    megog

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Hei. Har en Hegel P4a som tuller litt med meg. Det arter seg slik at når jeg kobler den opp begynner høytalerelementene og bevege seg på egenhånd og det så kraftig at jeg slår av hele greia så fort som mulig. Feilen må ligge i hegel-pre`n for de andre komponentene fungerer helt fint. Videre er det sånn at når jeg vrir på ingangsvelgeren knepper det i den to ganger, et dobbeltknepp liksom. Det er vanlig at det knepper en gang (mener jeg og huske). Videre går den litt av seg selv også, at den spretter tilbake et hakk eller ikke flytter seg når jeg vrir på ingangsvelgeren. Er der noen her som har peiling på hva det kan skyldes og hvor jeg eventuelt kan henvende meg for å få dette fikset? Selv er jeg teknisk analfabet men blir sikkert ikke dummere om noen kan hjelp meg med råd, eventuellt hvor jeg kan få den fikset. Garantitiden er nok forlengst passert.

    Vil være takknemlig for svar.

    Mvh Terje
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens :)

    DACen som er innebygget i min H100 syns jeg er elendig mot min eksterne DAC, se signatur.
    Hvor mye bedre er HD20 og HD25??
    H100 hadde "noe" som hvar bra, men klarer ikke si hva det var..kanskje sorte rommet? Ikke sikker hva det er.
    Men min egen DAC spiller så utrolig mye bedre på alt, så lurer jo på om det er noe å hente på å skifte den ut?


    http://www.hifisentralen.no/forumet...41-en-kja-rlighetshistorie-2.html#post1442243
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.147
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hatt en Hegel H300 oppkoblet siden i går, og erstatter for tiden Hegel HD20 (brukt som forforsterker) og LC Audio The End Millennium XP.
    Førsteinntrykket var litt kaldt og hardt som forventet av kald elektronikk, men mye av det forsvant utover kvelden og i dag er det bare godlyd å høre. Selvsagt vanskelig å si hva som gjør hva når man bytter ut såpass mye, men vil likevel si at H300 er fantastisk. Lydbilde er åpnere med flere detaljer og så vidt jeg kan bedømme veldig nøytral med en tanke mot det varme. Tilbakemeldinger om skarphet i toppen og overdreven fokus på bass er ikke noe jeg kjenner meg igjen i i mitt anlegg (Klipsch er ikke kjent for å kamuflere unoter fra elektronikken). Dette er det første systemet jeg har prøvd som er nesten helt stille i diskanten når det står på (en ulempe med høyttalere med høy følsomhet).

    Positivt med H300:
    Nøytral, men på den varme siden.
    Masse krefter.
    Integrert forsterker som har «alt».
    Mye mer dempet lys i displayet i forhold til HD20.
    Veldig god mottakerforhold for fjernkontroll så man slipper å peke direkte på forsterkeren.

    Negativt med H300:
    Bare ett sett med høyttalerterminaler.
    Ikke XLR ut, bare phono.
    Kan ikke regulere styrken på lyset i displayet, bare av og på.
    Kan ikke slå av H300 med fjernkontrollen.
    Ganske betydelig blop i høyttalerne ved påslag.
    Skruene under fjernkontrollen stikker ut og vil skrape opp underlaget!

    I løpet av neste uke skal jeg koble opp HD20 i DAC-loop for å se om det er mer å hente.
     
    Sist redigert:

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.147
    Antall liker
    3.292
    Torget vurderinger
    1
    I løpet av neste uke skal jeg koble opp HD20 i DAC-loop for å se om det er mer å hente.
    Så da har jeg testet litt frem og tilbake med HD20 i DAC-loop, og jeg må få si at det er veldig lite som skiller disse i mitt anlegg. Med HD20 ble lydbilde en smule bredere men også mer ufokusert, mens med "bare" H300 ble lydbilde mer samlet og bedre definert. Av disse to foretrekker jeg H300. Vil også nevne at dette ble utført kun med Blu-Ray spilleren som kilde tilkoblet med coax, da 99,99% av all musikken jeg hører på går via den.

    Ble litt overrasket da jeg har lest om til dels store forandringer med en DAC i DAC-loop, men på en annen side så leste jeg at den eneste av Hegels DAC'er som overgår den innebygde er HD25, så da burde kanskje HD20 være bittelitt dårligere? Det kan også hende at det kan være mer å tjene på dette via USB?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn