Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Har hatt hjemme H360 testet mot Bryston Bp26 Mps2/ 4B SST2, H360 er ikke i nærheten lydmessig.
    Interessant. På hvilken måte vil du si Bryston overgår Hegel?

    Nesten merkelig det ikke er enda mer fokus på Bryston enn det det er - 20 års garanti/lokalt produsert over there/stilreint til terningkast 7/osv
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    13.246
    Sted
    Sørlandet
    Var og hørte en halvtime på H590, ikke nok til og gjøre seg opp en fullgod mening, men det låt absolutt bra. Veldig nøytral uten mye som stakk seg ut, det er ofte positivt i det lange løp.
    En veldig interessant match hadde vært dine Kinki komponenter mot H590.

    -BB-
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.357
    Antall liker
    3.513
    Torget vurderinger
    49
    Var og hørte en halvtime på H590, ikke nok til og gjøre seg opp en fullgod mening, men det låt absolutt bra. Veldig nøytral uten mye som stakk seg ut, det er ofte positivt i det lange løp.
    En veldig interessant match hadde vært dine Kinki komponenter mot H590.

    -BB-
    Det hadde vært veldig interessant.
    Fikk tilbud om og prøve den hjemme, men siden jeg ikke er i markedet for og kjøpe den tror jeg ikke jeg kommer til og gjøre det.
    Er superfornøyd med Kinki, og har sjeldent følt meg så trygg på at jeg har funnet drømmeforsterkeren som nå.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.357
    Antall liker
    3.513
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt hjemme H360 testet mot Bryston Bp26 Mps2/ 4B SST2, H360 er ikke i nærheten lydmessig.
    Interessant. På hvilken måte vil du si Bryston overgår Hegel?

    Nesten merkelig det ikke er enda mer fokus på Bryston enn det det er - 20 års garanti/lokalt produsert over there/stilreint til terningkast 7/osv

    Mer riktig vil bli og spør, på hvilken måte vil du si Bp26 mps2\4B SST2 overgår Hegel H360 og H160,( har hatt hjemme H30 også).

    På mine høyttalere ProAc D30R (den gang)ble H360 og H160 for forsiktige og litt snille/tamme/kjedelige, Bryston settet hadde bedre kontroll og var mer løssluppent, foten og smilet kom med en gang og det ble morsomt og høre på musikk.
    Med en mer frempå høyttaler er det mulig Hegel hadde passet bedre.
    Dette er var mye takket være forforsterkeren Bp26 Mps2, med feks Devialet som pre hørtes 4B SST2 nesten ut som en Devialet.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Ble som sagt et impuls kjøp...... Er slett ikke sikker på om h360 er bedre, men en boks kontra to er en fordel i stuen!
    Uansett blir det spennende å sammenligne :)
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Da har jeg fått lyttet litt. Switchet frem og tilbake 3 ganger med kjendte sanger.....
    Med en gang syntes jeg rotel evt 1590 med bryston 4bsst2 var best i bassen..... men kanskje hegel 360 måtte varmes opp litt til. For de to siste gangene kunne ikke jeg høre forskjell. Så helt dødt løp i mine ører!
    Så jeg tror hegel blir stående siden det er en boks:)
    Høyttaler kabler var nordost heimdal biwire. Og optisk fra pc til begge dersom noen lurer. Og SA master explorer høyttalere:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.357
    Antall liker
    3.513
    Torget vurderinger
    49
    Da har jeg fått lyttet litt. Switchet frem og tilbake 3 ganger med kjendte sanger.....
    Med en gang syntes jeg rotel evt 1590 med bryston 4bsst2 var best i bassen..... men kanskje hegel 360 måtte varmes opp litt til. For de to siste gangene kunne ikke jeg høre forskjell. Så helt dødt løp i mine ører!
    Så jeg tror hegel blir stående siden det er en boks:)
    Høyttaler kabler var nordost heimdal biwire. Og optisk fra pc til begge dersom noen lurer. Og SA master explorer høyttalere:)
    Helt enig ang en boks, det tar seg bedre ut og det blir mindre variabler og tenke på:)
    Bare for moro skyld mens du holder på hadde det vært interesant om du testet H360 som forforsterker med 4B SST som effekt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hegel sin nye flerkanals 5-serie, skal man tro om dette - fullgod hi-fi eller best egnet i kinoen?

    Holder den mål innenfor ren musikkavspilling, også, og man har høyttalere med muligheter for bi-wiring.
    Snakker man en 4-kanaler på samlet 2 x 300 W til en særdeles sympatisk sum penger.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    506
    Sted
    Stockholm
    Noen som har testa H160 med Elac 247.2? Isåfall, funker det bra? Har hørt H300 og Elac 267, og det var utrolig bra.
     

    MrDynaudio

    Fersking
    Ble medlem
    09.12.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hej

    Jeg overvejer at bytte Min Hegel H300 ud med en H360. Hvor stor er forskellen på de to? Bruger udelukkende de digitale indgange på forstærkeren.

    Troede H360 var kraftigere end en H300, men er kommet i tvivl efter at have set dette link Hegel H360:*Seite 5*-*i-fidelity.net

    Tænker også på at beholde min H300 og så købe en ekstern dac til dacloop. Men virker dacloop og hvor god en dac skal man købe før det giver noget? Kigger pt. På en mytek liberty dac.

    Håber i har nogle erfaringer i vil dele af������
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hej

    Jeg overvejer at bytte Min Hegel H300 ud med en H360. Hvor stor er forskellen på de to? Bruger udelukkende de digitale indgange på forstærkeren.

    Troede H360 var kraftigere end en H300, men er kommet i tvivl efter at have set dette link Hegel H360:*Seite 5*-*i-fidelity.net

    Tænker også på at beholde min H300 og så købe en ekstern dac til dacloop. Men virker dacloop og hvor god en dac skal man købe før det giver noget? Kigger pt. På en mytek liberty dac.

    Håber i har nogle erfaringer i vil dele af������
    Hegel videreutvikles og forandres således hurtigere enn de fleste andre.

    Jeg ville lyttet til H190 først, dersom høyttalerne og spillestilen din ikke fordrer svært så mye krefter, om ikke annet for å vente på H390 (dersom du liker lyden av H190 bedre), som jeg er nesten sikker på vil se dagens lys.

    Hegel's -90 serie forsterkere er i desidert toppklasse!
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg synes H360 er en veldig bra forsterker :)
    har akkurat fått en selv!
    På Dynaudio c20 syntes jeg h360 spilte bedre enn mcintosh ma9000......
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    506
    Sted
    Stockholm
    Noen som har testa H160 med Elac 247.2? Isåfall, funker det bra? Har hørt H300 og Elac 267, og det var utrolig bra.
    Nå som jeg har kjøpt de kan jeg like godt poste et svar selv i tilfelle andre skulle lure på det senere.

    H160 og Elac 247.2 er en kanon match! Oppløst og varm lyd samtidig. Utrolig bass fra disse små rakkerne! Diskant som siktet hvetemel. Smakfullt!
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    506
    Sted
    Stockholm
    Ben Holter og medlemmer av HFS:

    Jeg ber om unnskyldning for det jeg i tidligere innlegg har sagt om den innebygde dac'en i H160. Det er først nå når jeg har bytta høyttalere at jeg hører hvor bra den er.
    Mine gamle JM lab Electra 936 var ikke oppløst nok i diskanten til å få fram den økte oppløsninga den innebygde dac'en gir ifht HD11. På Electra høyttalerne hørtes den innebygde litt tynn ut ifht HD11.

    Nå hører jeg hvilken fantastisk oppløsning den innebygde dac'en har med Jet V diskantene på Elac 247.2. Electra 936 takla ikke det helt, og dermed hørtes HD11 fyldigere ut og med litt mer fokus på bassen.

    Sorry, men jeg visste ikke!
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.686
    Antall liker
    1.862
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har en Mohican CD-spiller hjemme nå og jeg må si den er helt rå.. sitter litt å lurer på om det som kommer ut av høyttalerne er sant. Må legge til at når jeg testet H590 mot MA8000 så skrev jeg jo at DAC'n i H590 var en del bedre enn i MA8000 å det får jeg virkelig høre her nå. Hvis jeg noen gang skal kjøpe ny CD-spiller blir det en Mohican.
     

    Johnendre

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2018
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Hei,

    Kjøpte høyttalerne mine (Dynaudio Contour 3.4 LE) brukt for noen måneder siden. Disse var koplet på en Marantz receiver med et Doxa 140 Signature effekttrinn. Veldig fornøyd med lyden.

    Byttet ut Doxa`en med en Hegel H360, wow. Dette ble så bra at jeg følte jeg også fikk nye høyttalere. Dette var vanvittig mye bedre.

    Mye vil ha mer.....har lest litt her inne om DAC loop og ble nysgjerrig. Vil en Hegel HD25 løfte lydopplevelsen ytterligere ? Er jo fristet av en HD30, men den er veldig dyr ift en brukt HD25
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Har en Mohican CD-spiller hjemme nå og jeg må si den er helt rå.. sitter litt å lurer på om det som kommer ut av høyttalerne er sant. Må legge til at når jeg testet H590 mot MA8000 så skrev jeg jo at DAC'n i H590 var en del bedre enn i MA8000 å det får jeg virkelig høre her nå. Hvis jeg noen gang skal kjøpe ny CD-spiller blir det en Mohican.
    Spenndende å høre at det skjer ting i anlegget ditt!
    Sammenlignet du DAC'en i Mohican med den i H590? Jeg tenker at et godt drivverk (f.eks. CDP4AMKII som jeg bruker) sammen med DAC i H590 antagelig er like bra som Mohican. Men kanskje ikke?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har en Mohican CD-spiller hjemme nå og jeg må si den er helt rå.. sitter litt å lurer på om det som kommer ut av høyttalerne er sant. Må legge til at når jeg testet H590 mot MA8000 så skrev jeg jo at DAC'n i H590 var en del bedre enn i MA8000 å det får jeg virkelig høre her nå. Hvis jeg noen gang skal kjøpe ny CD-spiller blir det en Mohican.
    Hva er den bedre på - Mohichan - om du gidder beskrive litt nærmere?

    Man får mye streamer for pengene en Mohican koster.
    På den annen side - kanskje kun de som har hørt det du nå hører av denne spilleren - som kan forstå hvor bra det kan låte? Teker jeg...

    Mener også å huske at noen fra Hegel sa at DAC'en i H590 var enda bedre enn Mohican...
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Hvor mye plass trenger Hegels produkter rundt seg for lufting?

    Har 11cm over den... gir de fra seg mye varme?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Holder det. Min h300 ble ikke spesielt varm.. men like viktig å ha luft rundt den, ikke bare over.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.686
    Antall liker
    1.862
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har en Mohican CD-spiller hjemme nå og jeg må si den er helt rå.. sitter litt å lurer på om det som kommer ut av høyttalerne er sant. Må legge til at når jeg testet H590 mot MA8000 så skrev jeg jo at DAC'n i H590 var en del bedre enn i MA8000 å det får jeg virkelig høre her nå. Hvis jeg noen gang skal kjøpe ny CD-spiller blir det en Mohican.
    Spenndende å høre at det skjer ting i anlegget ditt!
    Sammenlignet du DAC'en i Mohican med den i H590? Jeg tenker at et godt drivverk (f.eks. CDP4AMKII som jeg bruker) sammen med DAC i H590 antagelig er like bra som Mohican. Men kanskje ikke?
    Hadde desverre ikke H590 samtidig som Mohican men DAC'n i H590 er bygget på DAC'n i Mohican. Forskjellen som jeg har forstått det er at DAC'n i Mohican er laget KUN for CD format og vil da kunne gjengi CD bedre enn om DAC'n skulle kunne håndtere alle formater vi er vandt til i dag. Men jeg var veldig imponert av DAC'n i H590 så var jeg deg hadde jeg fint beholdt CDp4a :)

    Mvh Aleksander
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.686
    Antall liker
    1.862
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har en Mohican CD-spiller hjemme nå og jeg må si den er helt rå.. sitter litt å lurer på om det som kommer ut av høyttalerne er sant. Må legge til at når jeg testet H590 mot MA8000 så skrev jeg jo at DAC'n i H590 var en del bedre enn i MA8000 å det får jeg virkelig høre her nå. Hvis jeg noen gang skal kjøpe ny CD-spiller blir det en Mohican.
    Hva er den bedre på - Mohichan - om du gidder beskrive litt nærmere?

    Man får mye streamer for pengene en Mohican koster.
    På den annen side - kanskje kun de som har hørt det du nå hører av denne spilleren - som kan forstå hvor bra det kan låte? Teker jeg...

    Mener også å huske at noen fra Hegel sa at DAC'en i H590 var enda bedre enn Mohican...
    På CD format er DAC'n i Mohican bedre.

    Vanskelig og forklare lyd syntes jeg men den var luftigere og mindre kornete og mer ro i lyd bildet :) kanskje mer presis og kjapp også

    Mvh Aleksander
     

    begd

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.01.2018
    Innlegg
    64
    Antall liker
    29
    Sted
    Trondheim
    Hei der! Grunnet gunstig pris vurderer jeg å oppgradere min Densen B-100 til en Hegel H200. Hva kommer jeg eventuelt til å oppleve av forskjeller?
    Jeg føler at B-100 ikke får ut alt av mine B&W P5 høyttalere, og at de trenger mer power og pondus. Kommer de 2x200w i H200 til å overkjøre de 2x60w i B-100, eller er det bare jeg som er blendet av spesifikasjoner?

    Vil bare nevne at jeg er fornøyd med B-100 med unntak av (kanskje) litt lite power :)

    Edit: Forsterkeren ble solgt, men lar innlegget stå i tilfellet jeg slår til ved en senere anledning
     
    Sist redigert:

    bardust

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2014
    Innlegg
    30
    Antall liker
    20
    Sted
    Trondheim
    God jul folkens :)

    Jeg ringte Soundgarden Oslo Centrum istad for å sjekke hvorvidt man kunne få lånt hjem en Hegel C55 for å teste i anlegget til svoger mens jeg er på besøk i juleferien. De har per nå ingen i butikk, men demo modeller er på vei til nyåret. De snakket om å sette opp et demorom for hjemmekino hvor de skal ha disse i oppsettet. Er det noen her som har fått hørt de noen steder allerede, eller som vurderer å bytte ut separate effektforsterkere til èn eller flere slike?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    God jul folkens :)

    Jeg ringte Soundgarden Oslo Centrum istad for å sjekke hvorvidt man kunne få lånt hjem en Hegel C55 for å teste i anlegget til svoger mens jeg er på besøk i juleferien. De har per nå ingen i butikk, men demo modeller er på vei til nyåret. De snakket om å sette opp et demorom for hjemmekino hvor de skal ha disse i oppsettet. Er det noen her som har fått hørt de noen steder allerede, eller som vurderer å bytte ut separate effektforsterkere til èn eller flere slike?
    Godt spørsmål, for dersom denne nye serien inneholder hi-fi seriens kvaliteter, skal det bli solgt mange C5 apparaturer i fremtiden :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Den låter som en liten, frisk H30, faktisk. Satte den opp hos en kunde. Det er en nydelig sak. En av tingene jeg liker best er at den låter likt enten du bruker en eller fem kanaler, da hver kanal har sin egen strømforsyning. Oppleves mer strømsterk enn en H190, men likner, lydmessig. Denne står øverst på lista over "må ha" produkter når jeg skal bygge kino.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Den låter som en liten, frisk H30, faktisk. Satte den opp hos en kunde. Det er en nydelig sak. En av tingene jeg liker best er at den låter likt enten du bruker en eller fem kanaler, da hver kanal har sin egen strømforsyning. Oppleves mer strømsterk enn en H190, men likner, lydmessig. Denne står øverst på lista over "må ha" produkter når jeg skal bygge kino.
    Ojsann, DERSOM den spiller så bra (som jeg tenker er for godt til å være sant), ser jeg for meg 4-kanaleren som en slager hos de som vet hva "nok effekt" har å bety. Tenker da først og fremst 2-kanals lytting på musikk og forutsatt muligheter for bi-wiring tilkobling på høyttalerne.

    4 x 150 W i 8 Ohm i Hegel lydkvalitet til kr 65.000 må være spiselig, selv om den er laget for å stå i et kino-rack og ikke som en pryd i stereobenken.
     

    Bum

    Fersking
    Ble medlem
    20.06.2017
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Langesund
    H90 og sonus chamelion b

    Hei har ikke hrøvd hegel enda. Men vurderer å bytte ut min kt88 rør forsterker med noe som er litt mer punch i så vurderer h90. Øvrig utstyr rega planar 2. (Med exact pic up) projecttube box ds RIAA. Hører primært på vinyl.men strømmer litt musik å har ingen dac nå( blå tann boks ) og sonus faber chamelion b. Så mit spørsmål er engentli er h90 og chamelion b en god match? Og øverig utstyr?

    God nytt år????????????
     
    Sist redigert:

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hei er det noen her som kan sende meg software får dsd og pcm til hd 12 jeg skal kjøre den i b på den usb mode knappen bak jeg finner ingen ting om det på hegels hjemmeside
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hei er det noen her som kan sende meg software får dsd og pcm til hd 12 jeg skal kjøre den i b på den usb mode knappen bak jeg finner ingen ting om det på hegels hjemmeside
    Hei. Gå til Index of /drivers

    Det er den CM6632A saken. Beklager at dette er skikkelig dårlig informert på nettsidene våre.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Ok takk for svaret da prøver jeg det jeg kjører windows 8
    kan ikke dere sende meg den drveren jeg får ikke åpnet noe av det der
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Hei igjen
    Altså, du må høyreklikke og laste ned. Det er en .zip fil, så du må pakke ut og klikke på å installere. Det blir ikke noe annerledes om vi mailer den til deg. Men om du ønsker, så kan du maile info(a)hegel.com

    Så vil kollegaen min sende den til deg. Bare få med at det er W8 og HD12 og at du ikke klarer laste ned fra nett.

    Ha en fin dag /ae
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Hei er det noen her som kan sende meg software får dsd og pcm til hd 12 jeg skal kjøre den i b på den usb mode knappen bak jeg finner ingen ting om det på hegels hjemmeside
    Hei. Gå til Index of /drivers

    Det er den CM6632A saken. Beklager at dette er skikkelig dårlig informert på nettsidene våre.

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    Ok takk for svaret da prøver jeg det jeg kjører windows 8
    kan ikke dere sende meg den drveren jeg får ikke åpnet noe av det der
    Får ikke lastet ned noe av det der er det en annen måte å gjøre det på
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Ok takk for svaret da prøver jeg det jeg kjører windows 8
    kan ikke dere sende meg den drveren jeg får ikke åpnet noe av det der
    Får ikke lastet ned noe av det der er det en annen måte å gjøre det på
    Hei. Jeg lastet den nettopp ned for å teste. Funket fint. Ellers mail oss, som nevnt ovenfor

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    jeg fikk lasted den ned det var en zip fil og jeg åpnet den og trykket på setup og der kom det bare opp this not support this plattform jeg har sendt en mail til dere tidligere idag angående dette problemet
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Får ikke lastet ned noe av det der er det en annen måte å gjøre det på
    Hei. Jeg lastet den nettopp ned for å teste. Funket fint. Ellers mail oss, som nevnt ovenfor

    Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
    jeg fikk lasted den ned det var en zip fil og jeg åpnet den og trykket på setup og der kom det bare opp this not support this plattform jeg har sendt en mail til dere tidligere idag angående dette problemet
    Du må høyreklikker zip fil og velg pakk ut
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn