vredensgnag skrev:
Mange land som er råtne. Forestill deg norsk økonomi og velstandsnivå uten oljen, og vær takknemlig. Hva tror du folk i andre land ville sagt om det norske uføreuføret?
Land i Vesten vil møte utrolige utfordringer fremover. Arbeidsplassene er flyttet til andre verdensdeler (mye spa, frisører og holistiske lysfonteneutsalg som erstatning, selvsagt). Velferdsnivået kan ikke lenger opprettholdes, baby boom generasjonen er ved å bli pleietrengendegammel, infrastrukturen skranter og man må komme frem til et helt nytt energiregime i konkurranse med sterke vekstøkonomier.
Kikk på hva som skjer med industri og produksjon - hva som stenges og sliter for tiden. Folk kommer til å vise hvor lite de verdsetter hva politikere og makteliter har foretatt seg i strid med folkets interesser.
Det som skjer i Hellas er bare begynnelsen.
Når det gjelder nevnte uføreuføret kan jeg først og fremst snakke for meg selv...
Jeg ble uføretrygdet for litt over året etter sykehusfeil...
Fikk medhold angående to stk sykehustabber som var de jeg listet opp, kunne gjerne listet opp det dobbelte og sikkert fått medhold der også.
Reiste titt og ofte til ett universitetsykehus over en tid på 4 år, hadde nærmere 100 narkoser, bla 2 innleggelser på mellom 40 og 50 dager bla. en hel Jul og nyttår.
Følte at jeg var mellom barken og veden kontra behandlig på sykehus og behandling / hjelp fra NAV.
På den ene siden ( NAV ) måtte jeg forsvare meg til tross for at det var sykehusets feil at jeg var havnet i det uføre jeg var i.
På den annen side kunne jeg ikke forandre på sykehusets behandlingsrutiner og prognoser.
Jeg var på alle måter prisgitt det Norske helsevesen eller velferdsmodell som enkelte politikere kaller det.
Resultat:
Minst 60% invaliditet konstantert ved ST. Olavs hospital, også UNN Tromsø har en vurdering liggende ett sted..
At jeg vant en erstatningssak er liten trøst på sikt, og veier på langt nær opp for de virkelige tap økonomisk sett.
I tillegg kommer alt det andre som fulgte med under denne episode/er.
De uføre har mange ansikter, er ikke nødvendigvis latsabber og unnasluntrere, kan like gjerne være en som er blitt invalidisert etter din/dine sønners uvørne bilkjøring...
Tror man bør bruke de små grå, før man trekker bastante slutninger...