RoDa: de baflene er kun midlertidige, det er "testriggen". Kommer gjerne på besøk en annen gang.
Rune S: du tror meg sikkert ikke men det låter ikke mer aggresivt hos meg nå (etter kun 4 timer) enn hos JVs AN/E kit 4 som han kjøpte av deg (der har vi en felles referanse). Forklaringen er at jeg kjører litt baffelstep gjennom First Watt delefilteret. Jeg vet ikke hvor gamle Lowther drivere du har erfaring med men på slutten sv 90 tallet endrer de ting for å gjøre dem mindre aggressive. Til og med Supertramp låter fint.
Det har jeg ingen problem med å tro på,alt handler om vilken sammenheng og hvordan man bruker elementene.Jeg har kun erfaring med Lowthere fra utpå 2000-tallet.
AN E Kit 04 er også en gjennomsiktig konstruksjon og kan forvandle veldig mye karakter med bytte av kun 2 utgangskondiser i for eksempel DAC.
Bra du er fornøyd med resultatet! Som sagt så liker jeg veldig godt desse alnico versjonene av Lowther,og spessielt da i en løsning som du bruker nå,åpen baffel der Lowtherene kan deles i området ca 200Hz og med passende bassløsning under.