Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    det så ikke vondt ut det der H.R :) godt jobba

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.201
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    hyggelig at du kaller meg guttunge
    mcintosh fikk nytt hjem ja
    og hjemmet trengte mcintosh

haavard

Sist redigert:

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    12.229
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Tror også at mcintosh'n heller ønsker seg en plass hvor den blir spilt og stelt med, istedenfor å være støvsamler i boden.;)
    Skal ikke se bort ifra at denne forsterken om noen år står i racket ditt igjen. he he Jeg er vel eier nr 4 allerede, og det bare på en sju-årsperiode.- Eller kanskje sirkelen slutter på kolbu?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Aner ikke historien, annet en hvem den ble handlet av.men mc2102 er en helsikkens god amp. Ikke mye å trekke på den synes jeg.
    Årsaken til at den ikke ble er mingda blokkene som kom i hus. I tillegg så ble den kun brukt til mellomtone og diskant, og der likte jeg rett og slett 805 rørene best. Gjør seg som bodfyll også forresten.

nå er det bare å få hentet pærene slik at det blir lys, jokris startet den prosessen og så hastet det liksom ikke for meg, liker ikke unødvendig lys i forsterkeriet.....

inselwind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    12.229
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Er ihvertfall en kraftkar av en forsterker som jeg virkelig har fått sansen for. Ja, blir greit å få inn samtlige lys i den.- Litt bling bling er bare moro!

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Wow!
    fikk med meg en prototypedac fra fagernes i dag.gidder ikke ta bilde, men det er en boks med usb inn, strøm og to ballanserte utganger.

dette var saker!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Knips ett mobil bilde og fyll inn med mer info da :) Høres spennende ut!

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Artig og følge med på tråden din HR.Ser du er endel på Fagernes kjører du E16 er det mulighet for pit stop ved Valdresporten.
    Mvh Finbeck

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Treboks uten lys. Innmaten har jeg ingen kunnskap om, men den spiller forrykende, til tross for at den kjører for halv maskin.
    blir en dual mono har jeg forstått og spiller rett fra mdp playeren, det betyr ingen ekstra transportkasser.

jeg testet ut marantz sin nye na 11s1 her om dagen og den imponerte stort. Særdeles god dac og brukervennlighet som er i toppklasse. Skulle likt å kjørt dem mot hverandre men sånn gikk det desverre ikke.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Aner ikke historien, annet en hvem den ble handlet av.men mc2102 er en helsikkens god amp. Ikke mye å trekke på den synes jeg.
    Årsaken til at den ikke ble er mingda blokkene som kom i hus. I tillegg så ble den kun brukt til mellomtone og diskant, og der likte jeg rett og slett 805 rørene best. Gjør seg som bodfyll også forresten.

nå er det bare å få hentet pærene slik at det blir lys, jokris startet den prosessen og så hastet det liksom ikke for meg, liker ikke unødvendig lys i forsterkeriet.....
    har hatt gleden av å ha denne og jeg likte den veldig godt, en svært musikalsk amp som rett og slett er vanskelig og ikke like imo :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.201
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører til Årdal rett som det er og heter også Haavard, antar jeg har samme invitasjon :cool:

Haavard

Artig og følge med på tråden din HR.Ser du er end
    el på Fagernes kjører du E16 er det mulighet for pit stop ved Valdresporten.
    Mvh Finbeck

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Spilte en del på prototypedac'n som har halv strømforsyning. I tillegg så skal en del andre endringer gjøres. Misunner dem som venter på de ferdige dacene som har oppgraderte kort og ser ut som noe annet en en trekasse.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.201
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Vi skal vel snart på tur vi vel H.R?

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    I går etter fagernesturen, så kom jeg hjem til dette. Dette kalles motivasjonslapp. Ungene hadde startet å rive ned første lag på eget iniativ, men de er jo 10-12 og 14 så dette var i gode hender.
    L1040135.JPG

med så klar tale så var det jo bare å hve seg rundt og snart så det slik ut.
    L1040147.JPG

D jeg egentlig ikke ser noen poeng i å poste bilder av en boks som ser ut som en boks uten mer mas, tenkte jeg at dette interesserer ingen. I tillegg så vet jeg ikke hva som er inni - noe som er totalt ubetydlig når det spiller som det gjør.

Fagernesboksen er lite spennende på utsiden - det er en boks.
    L1040138.JPG

Men etter en god del timer så våknet den virkelig til liv - samme med disse
    L1040143.JPG

Og hadde jeg giddet å bøye meg ned så ville man sett alt det kom lyd ut av, men disse diskantene tåler et bilde til.
    L1040142.JPG

Er farlig å konkludere uten å komme seg på vidvanke, men synes fruen gjorde opp status rimelig greit og kortfattet i går aftens når jeg etter noen timer spurte hva hun syntes. Svaret kom ikke uventet og med rimelig kort betenkningstid. "Dette er jo den lyden vi har vært på jakt etter".

Klar tale mao.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.201
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er tak i disse unga dine H.R, det skal de ha.

Håvard

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har du noen tips for å korte ned bryggetiden H.R? Selve bryggingen tar jo ikke mer enn 3 timer, men med oppvarming og nedkjøling og vasking ender vi opp med 6+ timer hver gang. Noe som i grunn umuliggjør brygging på kveldstid i ukedagene.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Er nok ingen snarveier her pahf. Det tar den tiden det tar. Men om du starter med å klargjøre alt når du kommer hjem, fyller vann i kjelen, varmer opp til 30-40 grader før de andre kommer så vil jo tiden for de andre være vesentlig kortere.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det var den løsningen vi kom frem til også, men måtte høre om det var enda mer å hente ut vedrørende tiden. Velvel, ikke noe å gjøre med. Satte en IPA i går, lukter antageligvis humle over hele småbruket enda til trodd for mobil vifte løsning ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.527
    Torget vurderinger
    23
    Humlepung derimot....

Litt av sjarmen med denne bryggingen er jo egentlig tidsforbruket - beviset på godt og ekte håndtverk, forventningens tid.... skapelsen...:cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    humle lukter godt det. Men man kan også bruke f.eks einebær i kombinasjon med humle, samt en masse annet for å sette smak.
    Synes også det er helt greit at det tar tid, iallefall når man er i godt selskap.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.527
    Torget vurderinger
    23
    6-7 timer ølbrygging = perfekt kombinasjon med hifi/juging/kaffe

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.527
    Torget vurderinger
    23
    H.R.'s matinteresse er omtrent på det nivået der..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    kan ikke noen av dere gutta som har peil, starte en egen ølbryggetråd.

Blir bråtørst og veldig nysgjerrig på om jeg skal kaste meg på bølgen. Har flere og flere kompiser som holder på.
    Mitt eneste bidrag kan være en bildeserie fra bryggeriet på Atna hvis det er interesse for det?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Eros - det er jo bare å ta turen neste gang vi skal brygge det - så ser du fort om dette er noe for deg.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    H.R.'s matinteresse er omtrent på det nivået der..
    All mat skulle blitt servert i følgende form - dagens matbehov unnagjort på 5 sekunder.
    Dessuten - jeg liker mat - er bare ikke så opptatt av det.
    Vis vedlegget 196942
    Jeg er så enig, mat smaker godt, men tar for mye tid. Tid er penger.
    Omtrent som og sove det, det mest ubrukelige mennesket gjør. fucking waste of time

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    har løst søvnproblemene med å krype ned til 2-3 timer i døgnet. Fremdeles litt mye, men merker meg at det er vanskelig å krype enda lenger nedover.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er stor fan av humlelukt, det var vel mer konemor i huset det sto på ;) Nuvel, får kjøpe en 3liter med noe rødt skvip så blir det nok greit til neste brygging ..

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Der var jaggu meg første ladning med vinduer kommet. U verdi på 0.5 og -43.5db i glassene. Regner med at dette senker støygulvet i hus sammen med utforing av vegger.
    vinduer.jpg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bra vinduer!
    Har de samme i fjøset, vedlikeholdsfritt er digg

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.843
    Sted
    oslo
    Har du noen tips for å korte ned bryggetiden H.R? Selve bryggingen tar jo ikke mer enn 3 timer, men med oppvarming og nedkjøling og vasking ender vi opp med 6+ timer hver gang. Noe som i grunn umuliggjør brygging på kveldstid i ukedagene.
    mye tid å spare på småting hvis man planlegger litt.

ingen grunn til å vaske maskinen grundig før du begynner, bare skyll med litt vann for å bli kvitt støv.
    sett vannet til oppvarming før du begynner å måle opp korn, dropp kompliserte meskesjema og gå rett opp på 60 tallet fra starten av, utmesk på 78 går fint, men kan også droppes uten store problemer.
    varm opp skyllevannet slik at det blir klart i det røret skal løftes, og sett vørteren på kok mens maltrøret fortsatt renner av seg.
    vask opp ting som maltrør og siler etterhvert som du blir ferdig med dem.

gjæringsdunken er det bare å fylle med noen liter kaustisk soda og riste, så vasker den seg selv mens du brygger.
    skyll etter en time, fyll med en liter starsan-vann og rist.

når vørteren er helt på dunk drar du bare hele maskinen inn i dusjen og vasker med en oppvasksvamp uten såpe.
    ta av dusjhodet og spyl gjennom pumpen med dusj-slangen. ingen grunn til å demontere den, siden all driten sitter ganske løst.

med en gang du har teknikken inne tar det ikke mer enn 5-10 min å vaske speidelen og alt utstyret. :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn