Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ikke stort som skjer her i forgården.
    En liten tur på konsert på rockefeller her på fredags som var.

Passe minimalistisk her

20130503_213417.jpg

Og noen har glemt å fortelle at jula bare varer frem til påske..
    20130503_215702.jpg

Konserten var bra - fin plass på galleriet og der liker jeg meg best - lyden var god og musikken bedre. Dette er historefortelling og teater i ett.

Driver å gjør litt småendringer i hus som å sette inn nye vinduer, fjerne noen, så da siden jeg har et par dager ekstra fri i mai så tenkte jeg å fore ut alle vegger, ny isolasjon samt gips på veggene. Legger opp en nye kurser til stuen og anlegget i samme slengen. Da rølpeanlegget er lånt bort til fingers så blir det spilt lite musikk, men sånn får det være inntil videre.

20130507_191216.jpg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.201
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takk for sist.
    Tar gjerne en tur til med deg på konsert.

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Selvsagt skal du det haavard
    ser at avett brothers kommer tilbake om ikke så lenge. Forrige konsert var fabelaktig og til dem som ikke var der da burde billetter bookes.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.526
    Torget vurderinger
    23
    Ungdommens grenseløse energi er besnærende å skue. Heldigvis kom regnet akkurat før jeg hadde bestemt meg for en beiseøkt. Gud er god.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.526
    Torget vurderinger
    23
    Yessir! Sitter og tegner ferdig noen dingsbomser, feste for noen nye FLH for 15" og litt annet snask. Plutselig er sommeren over og da gjelder det å være forberedt..:cool:

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    regnvær kan faktisk være helt ok , trenger ikke være feil og nerde med litt stereo`n. Nye FLH 15 - jaha produktiviteten holder du ihvertfall oppe !

mvh

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    fikk revet ned 4 vegger, to lass avgårde til ØRAS, et par tilhengerlass med isolasjon og materiale - inn med to nye vinduer og tettet veggene før regnet kom og jeg måtte se på fotballkamp - i morgen blir det bare kosedag med utforinger - plast og isolasjon før jeg kan legge trekkerør og få opp bokser til strøm. Blir godt med en fridag hvor jeg ikke trenger å jobbe med annet en dette.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Omsider ble det lyd i stua i går. Opp med en halvfungerende audioskrot forsterker, et par tandberg høyttalere og squeezebox. Låt helt himmelsk...i går iallefall. Abstinenser er en god ting forstår jeg. I dag låter det spinkelt og rimelig kjipt, men bedre en ingenting.

fikk opp gips og sparklet et rom i dag, samt panel på rom nummer to, samt handlet inn materialer til helgens aktiviteter. I morgen blir det utforing av resten av stua samt legge trekkerør slik at elektrikeren kommer til dekket bord. Oppussing er gøy er mitt mantra disse dager.

Sist redigert:

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Omsider ble det lyd i stua i går. Opp med en halvfungerende audioskrot forterker, et par tandberg høyttalere og squeezebox. Låt helt himmelsk...i går iallefall. Abstinenser er en god ting forstår jeg. I dag låter det spinkelt og rimelig kjipt, men bedre en ingenting.
    Har samme opplevelser hele tida, go`e og dårlige dager. Og etter etter lengre tid uten lyd, blir litt musikk rene balsamen aahhhhh.

god aften !

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    haha har spilt bare på høyre kanalen i 2 dager mens jeg har oljet og styrt med venstre
    filteret er snart klart
    abstinens......
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    siden du river ned den gamle rønna og bygger ny villa, kan det være ok med litt arbeidsmusikk for å få fart på sakene.

snakker om bowie, selvsagt.

jeg skriver i alle fall best når jeg har bowie på full tut gjennom øreproppene.

f.eks. "cat people" (fra filmen ved samme navn, og gjenbrukt senere av tarantino i "inglorious basterds").

nastassja kinski forvandler seg til kattedyr, og greier.
    state of the art-effekt anno åttitallet...

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    nå ble jeg lei så koblet opp anlegget i stua for helgen. Litt spent da jeg har gjort store endringer med utforing av vegger, et lag med osb og et lag med gips.
    En del nytt som må spilles inn, men det får jeg komme tilbake til senere tenker jeg

dagens.jpg

A

aair

Gjest
    Gældigre høyttalere og verre skal det visstnok bli. Godlyden på byggeplassen i kveld var et par hakk opp med ekstra isolasjon og gipsplater på veggene. Nytt heftig musikkapparatur gjorde seg heller ikke bort. Ellers ble stua sabla fin med de nye dørene og større vindusflater. Transparent og luftig - akkurat som godlyden :cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ny eletronikk ja.
    en slik en har funnet vei til forgården.
    Dette er en NA-11s1 som man garantert kommer til å lese mye om fremover.

Kan ikke si annet en at dette er et fantastisk produkt. Tok 10 sekunder å sette opp etter å ha kobelt til usb kabel og nettverkskabelen, usb rett fra server, steramer airplay og finner frem til delt musikk på intranettet uten vanskligheter. Leser minnepinner også og burde dekke alle behov når det kommer til tilkoblinger. Tenk om alt var like lett å koble opp. En egen app fra maranz kan installeres og vips så trenger man ikke den medfølgende fjernkontrollen innen rekkevidde heller. Pluss for at den tar nærsagt alle lydformater inkl dsd opptil 5.6mhz og at man kan koble til en ekstern dac dersom den innebyggede ikke holder mål.

ungene elsket at de kan ta ipader og telefoner og streame direkte uten engang å måtte stille inn noen ting som helst. At det låter bra er det ingen tvil om.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.288
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hei

For et par helger siden var jeg så heldig å få høre dette anlegget. Dagen før hadde jeg lyttet til LMC sitt; og det er fascinerende hvor ulike disse anleggene er til tross for at de har mye til felles; begge baserer seg på løsninger med få (om noen) kompromiss i bassen, og begge baserer seg på horn/kompresjonsdrivere tatt langt i størsteparten av frekvensregisteret; begge høres enormt bra ut, men de er svært forskjellige. Sannsynligvis fordi begge løsninger handler om å realisere eiernes preferanser, og disse er forskjellige.
    H.R. sa han foretrakk 10rads opplevelsen, mens LMC trolig vil være lenger fremme. Foretrukket lyttevolum er også forskjellig; ditto lytteavstand, som er mye lenger unna i H.R sin stue.
    Det som 16" basselementene fra tad presterte i de over 500 liter store kassene var imponerende; de gjorde det de skulle, fullstendig uten å be om oppmerksomhet. Litt som å se på fagmessig svært godt utført håndverk. Med første øyekast ser du ikke hvor dyktig utført det er. Mellomtonedriveren fra Ale i Tad 4003 horn var likeledes glimrende, men uten imponatoreffekter. Kun diskantdriveren fra Ale hørtes litt trang ut i toppen; det har nok lite med driverne å gjøre. Stua var under oppussing og var så godt som tom; det var så vidt det var vegger og vinduer der!
    Dette anlegget var lett å lytte på, og veldig bra. Jeg har aldri før hørt et anlegg som fungerte så godt på så lang avstand, og jeg tolker dette som om verten vet hva han vil og evner å realisere det. Jeg takker for besøket!

(Undertegnede var forøvrig også litt trang i toppen den dagen, både pga konsert m.m. dagen i forveien, og fordi jeg tenkte på at det er mange timer å kjøre før jeg var hjemme i Trondheim. I alle fall ble jeg litt lytterastløs, til tross for at verten hadde en svært spennende og omfangsrik platesamling..)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    hyggelig at du tok deg tid til å stikke innom i kaoset Burnt. I går ble siste veggen isolert og lagt til et lag med osp og gips. Alle vinduer er også på plass så nå begynner det å nærme seg ned pakking av anlegget igjen for å unngå at det blir fullt av svevestøv når jeg pusser. Blitt ferdig med to utvendige vegger med kledning og foret ut enda et rom i mellomtiden da madammen ønsket å sette i gang med å vaske ned allerede eksisterende kledning før maling, og da blir det jo slik.

Det artige for meg er at selv om det er et tomt rom uten noen form for dempninger så låter det ikke så halvgalt. Tror dette blir bra jeg.

K

Khanate

Gjest
    Ny eletronikk ja.
    en slik en har funnet vei til forgården.
    Dette er en NA-11s1 som man garantert kommer til å lese mye om fremover.

Kan ikke si annet en at dette er et fantastisk produkt. Tok 10 sekunder å sette opp etter å ha kobelt til usb kabel og nettverkskabelen, usb rett fra server, steramer airplay og finner frem til delt musikk på intranettet uten vanskligheter. Leser minnepinner også og burde dekke alle behov når det kommer til tilkoblinger. Tenk om alt var like lett å koble opp. En egen app fra maranz kan installeres og vips så trenger man ikke den medfølgende fjernkontrollen innen rekkevidde heller. Pluss for at den tar nærsagt alle lydformater inkl dsd opptil 5.6mhz og at man kan koble til en ekstern dac dersom den innebyggede ikke holder mål.

ungene elsket at de kan ta ipader og telefoner og streame direkte uten engang å måtte stille inn noen ting som helst. At det låter bra er det ingen tvil om.
    Gratulerer. Kan den strømme direkte fra Wimp og Spotify?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    jeg har ikke testet spotify (ser at det er innebygget for konto i selve boksen), men en av ungene sier at hun streamer direkte fra ipad'n fra spotify og youtube.
    Selv har jeg wimp og streamer direkte fra den.
    Ellers så fungerer den sammen med squeezeserver og vortexbox og usb, Qobus, usb og har en egen app til android og iOS.
    Testet å spille DSD filer som ligger på serveren via mpod etter at jeg kom på at jeg faktisk måtte trykke på "play" knappen i appen.

Det som slår meg at ting bare virker - uansett hva jeg tester av tilkoblinger.

At den i tillegg låter bra er jo ikke et minus akkurat.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er dacen i denne sammenlignet med qnktc dacen din da?

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Den Marantz-boksen ser rett og slett fristende ut med tanke på funksjonalitet - at den låter bra, og i tillegg ikke er direkte stygg er jo heller ikke dumt.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Maranzen er lekker, enkel og virker. Funksjonaliteten er knall. Sitter å hører på et youtube konsertkutt streamet til anlegget og det låter så bra som et youtubeklipp kan låte. jeg måtte vente en stund på at akustikk skulle få den inn, da big swifty her på sentralen fikk sin fra første leveranse til norge. Etter han hadde vært oppom her med sin så bestemte jeg meg pronto fot at en slik skal jeg eie.

Skulle man sammenligne med Transporteren som står på kontoret er denne mange hakk vassere og låter i mine ører som et vesentlig bedre produkt. Enkelt forklart virker den mer analog i lyden. At den ser flott ut med kobber i innmaten bevitner gjerne at dette er forseggjort.

Lydmessig er den overlegen QNkTC dacen, men vi snakker om to helt forskjellige produkter og den koster jo litt mer. Qnktc dacen er på utlån hos en som ville sammenligne med og uten strømforsyning.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Morro! Skulle fått prøvd en slik en endag da skjønner jeg. Mtp fleksibiliteten og brukervenneligheten den tydeligvis har så er det ikke sikkert prisen er så ille da.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.920
    Kan bare underskrive det H.R. sier. En fabelaktig maskin. Super lyd og et helt overlegent grensesnitt.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Finnes mange bokser man skulle prøvd. Dette er nok en av dem i all sin enkelhet. Selv hadde jeg ønsket at det sto en linje med transistor klasse a forsterkere her til utprøvning. Har fremdeles et ønske om å komme vekk fra rør.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvem har vel ikke det? Trodde rør var bare fryd og gammen, men den lille billige mosfet ampen min har slått ut begge rørforsterkene som har vært innom her, da er det bare kl.a som gjenstår

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vel for meg er det motsatt. Har enda ikke hørt en transistor som gir meg det jeg ønsker over 600hz. Under styres av en modda phase linear 700 som har stålkontroll.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må ærlig innrømme at jeg ikke hadde trodd at transeamper skulle passe meg bedre enn det rør gjør, og det er sikkert noen rørforsterkere som kan fungere bedre enn kt88 og 845 som jeg har prøvd nå, men enn så lenge så holder jeg en knapp på transeampen her hjemme. 300B kanskje..

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.230
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    300B som driver 805 slukket alle mine hifi-følelser fra "helvetes forgård".... Prøv en kraftig god SET før Musical Innovation-tråden sluker deg! :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Mi vil jeg ikke ha. Orker ikke de ustabiliteter som det kan medføre om noe skal skje med produktet.
    Forøvrig så bruker jeg 2a3 som driverrør til 805.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Er åpent for alt jeg, holder meg helt uavhengig fra alle produsenter og kategorier. Det som gir meg best opplevelser er mitt valg :) SET har jeg ikke prøvd, men det kunne vært veldig morro å fått sjekket ut.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.230
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    @H.R; 300B foran 805 er det jeg har erfaring med. Har kjørt 300B fra Cary tidligere, men kraften, størrelsen og kontrastene fra 805 er faktisk avhengighetsskapende! Om 2A3 er bedre enn 300B til å drive 805 kan godt hende - har lest det flere plasser - men min forsterker må bygge om glødekretsløpet for å bruke 2A3. Det står på listen over gjøremål i den mørke årstiden. Kan du beskrive forskjellene H.R ?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har ikke hørt 300b utgaven så det kan jeg ikke dessverre, men jeg ville ikke nølt. Tviler på at det er mye som må endres for å få kommet i mål da. Satte inn et par potter i stedenfor de 47k motstandene på 805 røret og på 2a3 røret. Tenkte å gå mer drastisk til verks og fjerne overskytende deler som volumpot osv slik at det blir reine poweramper, men alt til sin tid. Nå er det sparkling og pussing som blir det eneste saliggjørende den neste perioden.

8

8x12_TOM

Gjest
    Kan se ut som et brukbart Øvre bass, nedre mellomtone element;) Bra data ihvertfall

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn