Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ivrig sjel dette her.
    image.jpg

Kortene er ferdige og mangler bare strøm samt å få loddet på plass noen transistorer og et par led.
    image.jpg

Blir nok ferdig ila et par timer...

imens tar jeg meg en Ale tenker jeg.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.917
    Torget vurderinger
    3
    Kult :) Å hvilken konsentrasjon på den mannen. Nesten skremmende :) :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kult.. Det er en stjerneamp. Og artig at du har fått snekker H til å tørre lodde litt.. Ikke lite pedagogikk i det.. :)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    han hadde ikke noe valg - svetteperlene siler og han har tatt av seg 13 kilo til nå - og enda ikke ferdig.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Da gjenstår biasjustering (som tar sin tid før alt er blitt varmt) og ny frontplate/bakplate. Ikke hadde totningen med høyttalerterminalene heller så da var stopp.. De platene vi hadde var på 20cm, men ribbene var jaggu meg på 21cm.
    ikke no å gjøre med det, ordner i morgen.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Så trivelig ut! Kult at du har funnet en transeamp som funker så bra. At det var en Pass konstruksjon var kanskje ingen bombe, men kult lell:) Haavard skal ha kudos for pågangsmot Blir morsomt å se det ferdige resultatet og å høre hvordan ampen til Haavard fungerer hos ham.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vet ikke om dette blir min siste amp, det tviler jeg på. Den er god, men vet at det finnes bedre. Skal bygge en turboutgsve til bassene da jeg føler vel at volumet må litt opp for at bass skal komme frem, og den får pustebesvær når jeg spiller grisehøyt...alt mellom 65db opp til 100 funker fett. Finner også musikk hvor det låter bedre med mingda blokkene og phasen.

Det artigste er at jeg for første gang kan si at selv om jeg skrur pot på full guff utn musikk på så er det helt tyst fra hønna.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja, her har det vært liv mens jeg svinger loddebolten.
    H.R er pedagogisk anlagt. Gått greit hittil.

Til info H.R. Funnet fram 6 små vinkler. Fant en bakplate til en diy pre med div på som vi kan skru i treplaten som midlertidig sak. Skal leite fram høyttalerterminaler nå

Håvard

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Øy, her bruker jeg hele dagen på at du skal få deg amp, så er du frekk og kaller meg pedagogisk anlagt?
    nei makan. Straffetur til sverige på deg i morgen! Husk snus:cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Der forsvant f5 klonen på vei til toten. En provisorisk kasse ble bygget, stygg som rakkaeren men den ble dønn tyst og virker. Regner med at haavard poster noen bilder når han har fått den på plass i heimen.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Eros, hadde du gjort som meg så kunne du kombinert en øl og jobb, samt sitte ute å høre på musikk i beste arbeidstid.
    viktig når man tenker karriere at man aldri trenger å kle seg om fra slåbrok.

de eneste gangene jeg fratrer disse godene er når jeg bestemmer meg for en tur på kontoret, men det er selvsagt lagt inn obligatorisk bigdipper handling på veien, og jeg mistenker at kontorturene blir styrt av noe jeg vil ha på dippern.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    selv om det er litt mer slack på helgedagene, og jeg jobber litt hjemmefra kjøkkenbenken på starten av vakta, passer det dårlig med øl dessverre. Bilkjøring og alkohol er sjeldent dårlig kombinasjon. :)

Dumt selvsagt at man har valgt en karriere som krever mer enn å tusle rundt i trusa og spille rock.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bilkjøring løses enkelt. Få noen til å kjøre deg. Det funker for meg, så hvorfor ikke for deg?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for lytten hos deg H.R. Det var som fa.. til greier... Som jeg sa til deg, en kan bli lettere deprimert av anlegget ditt... Skal en strekke seg etter dette...Hmm...Det er ikke en gang i samme solsystem som de fleste anlegg jeg har hørt, men befinner seg i en annen galakse... Og en er jo ikke supermann heller.. :p... På toppen av alt får du meg seriøst til å vurdere å være litt gal når det gjelder høyttalere...Nei, det var ikke snilt... :eek:...

Anlegget spiller sømløst, med perspektiv og dybde..Og det er fullfrekvent...Og på alle lyttenivåer..Det er vel kanskje det som imponerer mest.. Vet om andre som blåser opp volumet for å imponere og å få frem dynamikken, hos H.R er dynamikken i hele spektret påtagelig selv ved svært lave nivåer...

Idet hele tatt, detta ga mersmak ja for en enkel sjel som meg.. :rolleyes:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    selv om det er litt mer slack på helgedagene, og jeg jobber litt hjemmefra kjøkkenbenken på starten av vakta, passer det dårlig med øl dessverre. Bilkjøring og alkohol er sjeldent dårlig kombinasjon. :)

Dumt selvsagt at man har valgt en karriere som krever mer enn å tusle rundt i trusa og spille rock.
    i trusa? slagstøvler og hvit stråhatt får holde

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det finnes godt øl i Danmark også. og fotball, masse fotball. Nå venter 1/8 dels finale etter å ha grisebanket Bærums verk 10-0. Får håpe det holder helt inn før Norway cup neste uke
    Til dere som har barn som skal velge idrett. Velg noe annet som bridge eller frimerker. Da kan man være hjemme i istedenfor

J

J.J

Gjest
    Til vi som ikke har barn, SKÅL!!!!!!!

Slipper å tenke på idrett, matpakker,grettne lærere.... arv.. gleden med å ha barn... jepp.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vel gleden er jo til stede når de vinner mot et lag fra canada. Det betyr enda en dag her, men skitt au, ungene er fornøyd og det er jo pokker så fint da

A

aair

Gjest
    Jenteungen gjør det bra på banen, mens far super øl og egentlig vil hjem. Bra forbilde ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Bedre. Sitter på rommet og super mens de ande foreldra sitter i baren å super mens de snakker fotball..

btw, slektskapet ditt klarer seg bra.

A

aair

Gjest
    Hahaha ;)
    Hyggelig at jentene gjør det bra. Vi heier på Ullkisa/Kløfta.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.532
    Torget vurderinger
    23
    :cool::cool::cool:
    flagg red.png
    :rolleyes: ;);)
    flagg red.png