Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Har du fått deg MiniDisc?
    Hadt lenge den,stått på boden i 1års tid. Rota den frem i stad når jeg lette etter kabler :)
    Artig og spille noen gamle discer,har 59 stk med ymse musikk på.

O
    he he, så gøy. Jeg kjøpte en bærbar sak i fjor for å avspille gamle opptak, men jeg finner dem ikke igjen. Hadde vært artig med et gjenhør av 90 tallet. :cool:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.519
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja det kan jeg tenke meg,regner med at dette må gå veien så du kan finne roen igjen Ove :)
    Ha en fortsatt fin helg, her blir det å snurre vinyl hele dagen og barnedåp i morgen.

mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja det kan jeg tenke meg,regner med at dette må gå veien så du kan finne roen igjen Ove :)
    Ha en fortsatt fin helg, her blir det å snurre vinyl hele dagen og barnedåp i morgen.

mvh
    Går i vinyl her også,spiller igjenom Genesis katalogen. Startet med "The Lamb Lies Down on Brodway".
    Ha en fin helg du også,Frank :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er ikke fritt for det,Øyvind :)
    Håper den får bli hos deg en stund,det er en god amp. Kanskje Accordo hadde vert noe med den ;)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Håper den får bli hos deg en stund,det er en god amp. Kanskje Accordo hadde vert noe med den ;)

O
    Ja jeg fikk trøkket litt på i dag. Spilte veldig bra må jeg si. Kontrollert og meget bra separasjon av stemmer og instrumenter. Alt i lyden får god plass. Det er viktig. Har full kontroll virker det som også. Og det er høyt her med viseren på ca kl 10-11 :) Accordo hadde nok passet bra slik jeg husker dem. Jeg har dem i bakhodet ;)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Gøy å se at accuphase leieret begynner å våkne til liv igjen :). Venter spent på inntrykkene til den A-36 ampen.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Ja jeg fikk trøkket litt på i dag. Spilte veldig bra må jeg si. Kontrollert og meget bra separasjon av stemmer og instrumenter. Alt i lyden får god plass. Det er viktig. Har full kontroll virker det som også. Og det er høyt her med viseren på ca kl 10-11 :) Accordo hadde nok passet bra slik jeg husker dem. Jeg har dem i bakhodet ;)
    Den spiller bra ja,det er ikke alle som liker Accuphase men det er deres tap ;). Klasse A er det desidert beste jeg har spilt på Amatiene med,rør er NR 2 men hadde ikke den stramme bassen klasse A har. Håper Accuphase klasse A blir like bra om ikke bedre enn Luxman L 590 ax.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er ikke bare i kabeltrådene det går en kule varmt:) I en lang vennetråd er det hett også ;). Tror jeg holder meg til merker med seriøse produsenter,og forhandlere som svarer på tlf.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja jeg tror nesten det,produkter som det nesten er umulig og finne ut av,pluss at de ikke er like men med samme betegnelse må da være frustrerende???.

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

O
    Den spiller bra ja,det er ikke alle som liker Accuphase men det er deres tap ;). Klasse A er det desidert beste jeg har spilt på Amatiene med,rør er NR 2 men hadde ikke den stramme bassen klasse A har. Håper Accuphase klasse A blir like bra om ikke bedre enn Luxman L 590 ax.

O
    Ja Accuphase er et trivelig nytt bekjentskap for meg :) Kan forstå at mange liker dem. Bygget solid også. Blir spennende å høre hva du syns når A-36 kommer i hus :) Nærmer seg.....

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.480
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke bare i kabeltrådene det går en kule varmt:) I en lang vennetråd er det hett også ;). Tror jeg holder meg til merker med seriøse produsenter,og forhandlere som svarer på tlf.

O
    Det får gå men er det den produsenten jeg tror du mener så er nok ikke klasse A produktene noe dårligere. En del kraftigere strømforsyninger bare :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Det får gå men er det den produsenten jeg tror du mener så er nok ikke klasse A produktene noe dårligere. En del kraftigere strømforsyninger bare :)
    Lydmessig så sammenlignet jeg den som du hadde med en CJ preamp side om side
    Og der kom MI ikke godt ut av det,i mellomtonen ble det nesten et"hull" og bassen fløt ut. Klasse A produktene til Accuphase og Luxman hadde jeg valgt før MI enver dag,MI ser ut som det snekkret sammen bak låven i forhold. Mangler merking på inn/utganger,fjerkontroll som er forskjellige på samme produkt samt annenhåndsverdien er jo i dass,da hjelper det lite at trafoen er større;). Sorry amason men jeg skulle ønske MI hadde orden i sysakene sine men det er lysår unna det gitt,og for meg betyr det mye. Hadde nok kjøpt omtrent ett hva som helst produkt før jeg kjøper MI.

O

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kontra accuphase, ser jo alt ut til å blitt snekra i en bakgård ;). Hihi jævlig bra dem treffer så godt på lydkvaliteten attåt . :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kontra accuphase, ser jo alt ut til å blitt snekra i en bakgård ;). Hihi jævlig bra dem treffer så godt på lydkvaliteten attåt . :)
    Ja det skader ikke det,har ikke så veldig lang erfaring med Accuphase men håper jeg får det ;)

O

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.480
    Torget vurderinger
    8
    Se på innmaten både på pre, strømforsyning og effekt så forstår man at hadde dette hvert et av de store navnene så hadde prisen hvert høyere enn tilsvarende Accuphase/luxman etc. Til prisen så produserer jo disse andre underdimensjonerte strømforsyninger etc kontra pris. Betaler nok mye bare for merkenavn :)
    NB! Den basskontrollen Ml23 har er det få andre pre som matcher uansett pris :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Se på innmaten både på pre, strømforsyning og effekt så forstår man at hadde dette hvert et av de store navnene så hadde prisen hvert høyere enn tilsvarende Accuphase/luxman etc. Til prisen så produserer jo disse andre underdimensjonerte strømforsyninger etc kontra pris. Betaler nok mye bare for merkenavn :)
    NB! Den basskontrollen Ml23 har er det få andre pre som matcher uansett pris :)
    Mulig det amason,nå minner du stygt om auditor og hans misjonering om Bladelius.:) Nå er vi ferdige med det i denne tråden,over til ting jeg liker ;)
    O

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser at den effekten din Luxman C-600F pre egentlig venter på ligger for salg i danmark nå da Luxman M-900-U ;) hehe
    mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    godt å se du har god plass til den nye effekten ;) faen å kjipt det er å gå å vente min Luxman M-08 skulle vært her på døra i går den men trur du bring fikk til det da først innen kl 18 så forsinket til kl21 ingen oppring og null oppdatering,,så fort det kommer til norge så kan enn bare drite i det :p
    endte med en ringerunde med 10 nummre i dag der alle skyldte på alle :p som han ene i hifi delirium sa at den som venter på noe godt kan vente lenge :p håper virkelig du får Accuen til tia :) og får spillt musikk med stoor M snart igjen :)
    mvh
    Ivan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    godt å se du har god plass til den nye effekten ;) faen å kjipt det er å gå å vente min Luxman M-08 skulle vært her på døra i går den men trur du bring fikk til det da først innen kl 18 så forsinket til kl21 ingen oppring og null oppdatering,,så fort det kommer til norge så kan enn bare drite i det :p
    endte med en ringerunde med 10 nummre i dag der alle skyldte på alle :p som han ene i hifi delirium sa at den som venter på noe godt kan vente lenge :p håper virkelig du får Accuen til tia :) og får spillt musikk med stoor M snart igjen :)
    mvh
    Ivan
    Det der er noe jeg hater med posten i Norge:mad:
    Håper den dukker opp Rapido :)

O

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja skikkelig typisk :( vært mye sånn når jeg har leita på japanske auksjoner også dukker alltid opp det enn egentlig skulle ha rett etter man har gambla på noe annet , men sånn er det jo uansett hva man kjøper hehe :p
    enig men når man først har valgt så ``kravstore/ dyre talere så ber man jo egentlig om å gjøre det såpass vanskelig for seg selv anngående å egentlig måtte inngå kompromissa som slike talere egentlig fortjener da :p men alt kan jo ikke alltid kjøpes på en gang hehe, er jo ikke akk gratis denne hobbyen :)
    ble slik med mine onkyo talere også som visstnok skal ha følsomhet på 93db men var først når jeg fikk på 2 monoblokker på 150w de først viste meg hva de egentlig hadde av realisme i seg ,de spillte for all del rykende flott på mindre rørsaker og skulle ønske det holdt men fikk liksom ikke den realistiske skalaen og roen over det hele :) så det komplekse delefilteret spiser nok 10 ganger mer til frokost enn hva følsomheten tilsier :) ville tro det blir litt det samme på Amatiene når dem holder så høy klasse :).
    håper virkelig det holder med A-36 hos deg , men innbiller meg at det er mindre strømforsyning i A-36 enn både AX-590 MK2 og E-408 og at du helst burde hoppa på minimum A-46 helst A50-70 men det er bare min vinkling av det :) og håper så klart at A-36 blir midt i blinken :) og rommet ditt er vel heller ikke alt `` for stort``:)

ja posten her i norge får ikke til stort , kommer til å ringe dem kl 08.00 i morra for i morra Skal den stå her ! :p
    mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vi får se om det holder med en A36,kan jo spe på med en til om det ikke duger :)
    Rommet er ca 20 kvadrat,L590 holdt opp til relativt høyt volum med knall bra lyd. Tiden vil vise ;)

O

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.726
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det lille jeg har hørt av ax-590 var også fantastisk og ingenting å utsette på lydmessig og vil påstå noe av det bedre man får til 80k nypris uansett sjanger så lenge man ønsker pur musikkformidling :) blir spennende å følge med her vidre nu ;)
    mvh
    ivan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn