Enig med deg der, må være likt
Taurin og L-serin burde stå på de aller flestes diett.
Lykke til med hørselen.
-BB-
Velkommen i klubben, jeg har samme problem, på slutten av nittitallet var det en som trakk av en 357 magnum revolver 30 cm unna mitt høyre øre, fikk kruttslammet i hodetHar som noen her har lest slitt med ene øret som er overfølsomt i mot lyse/skarpe toner. Det er til tider så plagsomt at jeg bare må sitte alene i et stille rom. Dette er en av grunnene til at jeg ikke er så glad i hornhøyttalere,til tider er det ille nok her. Med PS Audio låt det bra en stund men øret mitt blir ikke bedre men værre så det gikk skeis med PS også. Fikk et tips her av en HFS’er at Taurin kan hjelpe på dette problemet,noe det også gjør om jeg tar Taurin annen ver dag (det tar toppene men ikke alt). Har også byttet om på kabler for en ting så er det litt gøy og høre om det gjør noen forskjeller, for det andre koster det ikke skjorta,kjøpte noen kabler i fra lilleeng for en tid tilbake som ikke gjorde noe til eller fra bare låt fint,kjøpte litt senere et sett i fra EirikB her på HFS med biwire så jeg kunne fjerne jumperene opp til mellomtone/Diskanten. Det har hjulpet på diskanten da den er litt rundere men fortsatt like detaljert som jeg liker den. Bassen går også litt dypere(kansje placebo
) Accuphase er nok det som har satt mest preg over lyden her med sin noe mørke klang kontra PS Audio. I dag er det sånn passe ille igjen så jeg tar det litt lavt her på volumet,men noe har temmet øret mitt vet ikke hva som er årsaken men en av de 3 har gjort en forskjell,så trollet er temmet litt og det er gledelig
.
En dag så blir det stille på det øret men frem til det blir så gleder jeg meg over musikken!.
O
En aminosyre akkurat som Taurin. Anbefaler deg å se denne dokumentaren hvor du også vil få en intro om L-serin:Taurin og L-serin burde stå på de aller flestes diett.
Lykke til med hørselen.
-BB-
L-serin ? Hva er det?
Takk for det,BB
O
Det er en skade ja,en som plystret meg høyt rett inn i øret så det pep i flere dager,det ble værre og værre over tid. Fikk senere vite at det hadde skadet indreøret så mye at det ikke går an og gjøre noe med det. Etter at jeg fikk kjøttetende bakterier i halsen så kuttet de en nervebane som også har kontakt med øret da de skar opp halsen min. Skal ikke være lett detteDette er jo et åpent forum, og kanskje ikke stedet for de dype helsefaglige diskusjonene - i alle fall ikke knyttet til enkeltpersoners indre ve og vel. Men likevel, siden du er så vidunderlig åpen: Vet du om problemet er tiltagende "larmskade", DVs for stor disponering for støy, eller er det andre organiske årsaker til at du (ifølge deg selv) vil høre dårligere og dårligere på det ene øret?
For meg høres det ut som om du gjennom stadig lytting irriterer nervesystemet. Kabelbytte kan faktisk være en god ide, idet noen kabler gir rundere topp enn andre. Men å få til maksimal oppløsning i toppen samtidig som det ikke skal lyde skarpt, tror jeg blir vanskelig. Det du eventuelt kan forsøke, er å tune ned lydnivået i frekvensene fra ca 6k og oppover, men uten å kutte dem helt ut. Sannsynligvis vil du ikke like det, men det går an å forsøke.
Ta dette i beste mening.
Harald
Kan ikke trykke liker på den men ønsker deg alt godt for fremtidenDet er en skade ja,en som plystret meg høyt rett inn i øret så det pep i flere dager,det ble værre og værre over tid. Fikk senere vite at det hadde skadet indreøret så mye at det ikke går an og gjøre noe med det. Etter at jeg fikk kjøttetende bakterier i halsen så kuttet de en nervebane som også har kontakt med øret da de skar opp halsen min. Skal ikke være lett detteDette er jo et åpent forum, og kanskje ikke stedet for de dype helsefaglige diskusjonene - i alle fall ikke knyttet til enkeltpersoners indre ve og vel. Men likevel, siden du er så vidunderlig åpen: Vet du om problemet er tiltagende "larmskade", DVs for stor disponering for støy, eller er det andre organiske årsaker til at du (ifølge deg selv) vil høre dårligere og dårligere på det ene øret?
For meg høres det ut som om du gjennom stadig lytting irriterer nervesystemet. Kabelbytte kan faktisk være en god ide, idet noen kabler gir rundere topp enn andre. Men å få til maksimal oppløsning i toppen samtidig som det ikke skal lyde skarpt, tror jeg blir vanskelig. Det du eventuelt kan forsøke, er å tune ned lydnivået i frekvensene fra ca 6k og oppover, men uten å kutte dem helt ut. Sannsynligvis vil du ikke like det, men det går an å forsøke.
Ta dette i beste mening.
Harald. Så det er bare og nyte og kose seg så lenge det varer,grammo
O
Dritt det der med hørselenHar som noen her har lest slitt med ene øret som er overfølsomt i mot lyse/skarpe toner. Det er til tider så plagsomt at jeg bare må sitte alene i et stille rom. Dette er en av grunnene til at jeg ikke er så glad i hornhøyttalere,til tider er det ille nok her. Med PS Audio låt det bra en stund men øret mitt blir ikke bedre men værre så det gikk skeis med PS også. Fikk et tips her av en HFS’er at Taurin kan hjelpe på dette problemet,noe det også gjør om jeg tar Taurin annen ver dag (det tar toppene men ikke alt). Har også byttet om på kabler for en ting så er det litt gøy og høre om det gjør noen forskjeller, for det andre koster det ikke skjorta,kjøpte noen kabler i fra lilleeng for en tid tilbake som ikke gjorde noe til eller fra bare låt fint,kjøpte litt senere et sett i fra EirikB her på HFS med biwire så jeg kunne fjerne jumperene opp til mellomtone/Diskanten. Det har hjulpet på diskanten da den er litt rundere men fortsatt like detaljert som jeg liker den. Bassen går også litt dypere(kansje placebo
) Accuphase er nok det som har satt mest preg over lyden her med sin noe mørke klang kontra PS Audio. I dag er det sånn passe ille igjen så jeg tar det litt lavt her på volumet,men noe har temmet øret mitt vet ikke hva som er årsaken men en av de 3 har gjort en forskjell,så trollet er temmet litt og det er gledelig
.
En dag så blir det stille på det øret men frem til det blir så gleder jeg meg over musikken!.
O
Trist lesing Ove, ikke mye gøy når kroppen sliter uansett hva det erhåper noen finner på noe som kan hjelpe deg etter vert? eller kanskje du bare må akseptere at ting svikter.
Håper og tror at du kan nye musikken i mange år enda
Kos deg med musikk og et oppsett det står respekt av
mvh
Takker for det,har funnet høyttaler kabler som funker fint nå,Eirik84 laget noen flotte kabler til megDritt det der med hørselenHar som noen her har lest slitt med ene øret som er overfølsomt i mot lyse/skarpe toner. Det er til tider så plagsomt at jeg bare må sitte alene i et stille rom. Dette er en av grunnene til at jeg ikke er så glad i hornhøyttalere,til tider er det ille nok her. Med PS Audio låt det bra en stund men øret mitt blir ikke bedre men værre så det gikk skeis med PS også. Fikk et tips her av en HFS’er at Taurin kan hjelpe på dette problemet,noe det også gjør om jeg tar Taurin annen ver dag (det tar toppene men ikke alt). Har også byttet om på kabler for en ting så er det litt gøy og høre om det gjør noen forskjeller, for det andre koster det ikke skjorta,kjøpte noen kabler i fra lilleeng for en tid tilbake som ikke gjorde noe til eller fra bare låt fint,kjøpte litt senere et sett i fra EirikB her på HFS med biwire så jeg kunne fjerne jumperene opp til mellomtone/Diskanten. Det har hjulpet på diskanten da den er litt rundere men fortsatt like detaljert som jeg liker den. Bassen går også litt dypere(kansje placebo
.
Odet er nok flere av oss som har noen skavanker i øregangene, meg selv inklusive. Tenkte bare komme med ett tips på kabelmerke som jeg selv opplever med en rolig/fyldig topp uten og bli lukket i lyden. Analysis Plus Silver Oval som jeg selv har XLR og strømkabler fra, sammenligner man disse med Transparent som er veldig åpne oppover/detaljert med en friskere topp så blir Analysis mer behagligere og lytte til om man foretrekker det slik.
Kan låne ut for test vid ett passende tilfelle om det ønskes.
Mvh
Roger
Enig. Og så må du unngå sånne kjøttetende bakterier - uten at jeg helt vet hvordan de oppfører seg.Kan ikke trykke liker på den men ønsker deg alt godt for fremtidenDet er en skade ja,en som plystret meg høyt rett inn i øret så det pep i flere dager,det ble værre og værre over tid. Fikk senere vite at det hadde skadet indreøret så mye at det ikke går an og gjøre noe med det. Etter at jeg fikk kjøttetende bakterier i halsen så kuttet de en nervebane som også har kontakt med øret da de skar opp halsen min. Skal ikke være lett detteDette er jo et åpent forum, og kanskje ikke stedet for de dype helsefaglige diskusjonene - i alle fall ikke knyttet til enkeltpersoners indre ve og vel. Men likevel, siden du er så vidunderlig åpen: Vet du om problemet er tiltagende "larmskade", DVs for stor disponering for støy, eller er det andre organiske årsaker til at du (ifølge deg selv) vil høre dårligere og dårligere på det ene øret?
Ta dette i beste mening.
O
mvh
De bokstavlig talt spiser opp kjøttet dittEnig. Og så må du unngå sånne kjøttetende bakterier - uten at jeg helt vet hvordan de oppfører seg.Kan ikke trykke liker på den men ønsker deg alt godt for fremtidenDet er en skade ja,en som plystret meg høyt rett inn i øret så det pep i flere dager,det ble værre og værre over tid. Fikk senere vite at det hadde skadet indreøret så mye at det ikke går an og gjøre noe med det. Etter at jeg fikk kjøttetende bakterier i halsen så kuttet de en nervebane som også har kontakt med øret da de skar opp halsen min. Skal ikke være lett detteDette er jo et åpent forum, og kanskje ikke stedet for de dype helsefaglige diskusjonene - i alle fall ikke knyttet til enkeltpersoners indre ve og vel. Men likevel, siden du er så vidunderlig åpen: Vet du om problemet er tiltagende "larmskade", DVs for stor disponering for støy, eller er det andre organiske årsaker til at du (ifølge deg selv) vil høre dårligere og dårligere på det ene øret?
Ta dette i beste mening.
O
mvh
Så bra det gikk godt Ove, det kunne ha gått skikkelig galtDe bokstavlig talt spiser opp kjøttet dittEnig. Og så må du unngå sånne kjøttetende bakterier - uten at jeg helt vet hvordan de oppfører seg.Kan ikke trykke liker på den men ønsker deg alt godt for fremtiden
mvhhos meg så spiste de opp mandlene mine og hadde spist litt av strupehodet. Jeg hadde de over hele halsen innvendig så jeg lå i koma i 12 dager mens de skrapte ut bakteriene til de fant en bredspekktret antibiotica som virket,de første var de resistente i mot. Så det så ikke lyst ut de første 9 dagene,godt jeg lå i koma og ikke merket noe
.
O
Grøss. Og i tillegg har du hatt denne aorta-affæren med hjertestans/infarkt og alt? Utrolig at du lever. Skjønner godt at du velger å nyte livet mens du fortsatt har det.Så bra det gikk godt Ove, det kunne ha gått skikkelig galtDe bokstavlig talt spiser opp kjøttet dittEnig. Og så må du unngå sånne kjøttetende bakterier - uten at jeg helt vet hvordan de oppfører seg.Kan ikke trykke liker på den men ønsker deg alt godt for fremtiden
mvhhos meg så spiste de opp mandlene mine og hadde spist litt av strupehodet. Jeg hadde de over hele halsen innvendig så jeg lå i koma i 12 dager mens de skrapte ut bakteriene til de fant en bredspekktret antibiotica som virket,de første var de resistente i mot. Så det så ikke lyst ut de første 9 dagene,godt jeg lå i koma og ikke merket noe
.
O
mvh
Det burde alle gjøre,i morgen kan det bli mørkt,og du får ikke en pøkk med deg i gravenGrøss. Og i tillegg har du hatt denne aorta-affæren med hjertestans/infarkt og alt? Utrolig at du lever. Skjønner godt at du velger å nyte livet mens du fortsatt har det.Så bra det gikk godt Ove, det kunne ha gått skikkelig galtDe bokstavlig talt spiser opp kjøttet ditthos meg så spiste de opp mandlene mine og hadde spist litt av strupehodet. Jeg hadde de over hele halsen innvendig så jeg lå i koma i 12 dager mens de skrapte ut bakteriene til de fant en bredspekktret antibiotica som virket,de første var de resistente i mot. Så det så ikke lyst ut de første 9 dagene,godt jeg lå i koma og ikke merket noe
.
O
mvh
Det gjalt først og fremst pre/power,og Luxman parkerte PS Audio Preampen så det holder. Dacen til PS er bra den men sammenlignet med CEC så er det litt som PS la et laken over høyttalerene. Pluss for PS er at den har streamer,men jeg likte ikke Appen deres,klønete og ustabil.Men for å gå over til noe litt mer Hi-Fi-relatert. Var det slik at du opplevde den PS-dacen som litt skarp i lengden? Eller gjaldt det et annet produkt fra PS? Spør fordi jeg vurderer storebror-dacen, dvs. ikke junior.
Takk for nyttig info. Laken over høyttalerne er jo ikke noe vi ønsker. Da er dasspapir mer diskret.Det gjalt først og fremst pre/power,og Luxman parkerte PS Audio Preampen så det holder. Dacen til PS er bra den men sammenlignet med CEC så er det litt som PS la et laken over høyttalerene. Pluss for PS er at den har streamer,men jeg likte ikke Appen deres,klønete og ustabil.Men for å gå over til noe litt mer Hi-Fi-relatert. Var det slik at du opplevde den PS-dacen som litt skarp i lengden? Eller gjaldt det et annet produkt fra PS? Spør fordi jeg vurderer storebror-dacen, dvs. ikke junior.
O
Ja den må du ha! Big Dipper3k for en Lp plate er vel litt i overkant? er denne så bra at jeg også må kjøpe den?
Hvor har du kjøpt den henne?
mvh
Takker, må høre litt på youtube først om det er noe for megJa den må du ha! Big Dipper3k for en Lp plate er vel litt i overkant? er denne så bra at jeg også må kjøpe den?
Hvor har du kjøpt den henne?
mvh
O
Den er vel etterspurt, da? Markedet bestemmer. Men nå skal det sies at originalutgivelser og nypressinger (evt. også remastring) er to forskjellige verdener prismessig.Ser noen plass på bayen skal de ha godt å vel 5 k for platen, hva er så spesielt med den?
mvh
Grunnen er vel mest at den ble gitt ut i en kort periode først.Ser noen plass på bayen skal de ha godt å vel 5 k for platen, hva er så spesielt med den?
mvh
Se der ja.Vis vedlegget 526594
Denne har jeg vært på nippen til og kjøpe flere ganger på discogs,men 3000kr for et strøkent ex er litt i overkant
Nå blir den jaggu solgt på nytt gitt,var ikke sen da
O
Skal oppgradere igjen så det kan jeg,bluesJeg tror JapanCD på din rigg vil låte best hos deg , men det er jo artig å ha.
-Og sammenligne kanskje, men nå har du jo nedgradert på vinylsida så det er vel ikke helt sammenlignbart.