Ja det håper jeg da. Er super fornøyd med komboen Accu/SF,Accuphase klasse A låt nok på en måte noe bedre men uten den livligheten til E-480. Med den nye RIAA’n så føler jeg at det ikke er noen"hull" i oppsettet og stor eierglede. Vet Accuphase ikke er for alle men for meg er det noe av det fineste jeg vetKan tenke meg det blir skikkelig dig å få igjen hørselen på begge ørene. Accuphase blir enda bedre i stereo
Glass har ingenting i HiFirack å gjøre, er min erfaring da(lydmessig altså)
Følte for å dele erfaring om at Eq 500 synes å profitere berydelig på bedre rør enn de originale JJ- røra. Etter å ha hørt oppgraderingen ved å bytte ut både de 4 ecc83 og 2 ecc82 røra til Telefunken varianter, testet vi en del ulike typer ecc82- MED nærmest "hakeslipp" over hva et par Telefunken 802S bidro til i her De ble sittende der kan du si, selv om prisen på slike jo er som den er (Kudos til JBH. som sørget for muligheten til å teste et utvalg ulike, før handel) Mvh K.
Det var lillebroren som ble solgtDet lå eller ligger en Lux riaa på Finn, er det samme som den du har? (Skal se om jeg finner den at att
Nyyyyydelig spiller,men jeg skal nok ikke starte med kassetter igjen
Ja det ligner på den øvste
Artig med innspill,men ikke for å være frekk.Glass har ingenting i HiFirack å gjøre, er min erfaring da(lydmessig altså)
Følte for å dele erfaring om at Eq 500 synes å profitere berydelig på bedre rør enn de originale JJ- røra. Etter å ha hørt oppgraderingen ved å bytte ut både de 4 ecc83 og 2 ecc82 røra til Telefunken varianter, testet vi en del ulike typer ecc82- MED nærmest "hakeslipp" over hva et par Telefunken 802S bidro til i her De ble sittende der kan du si, selv om prisen på slike jo er som den er (Kudos til JBH. som sørget for muligheten til å teste et utvalg ulike, før handel) Mvh K.
Ja det var det,jeg så det og pratet med han som kjøpte det i dag tidligJa det ligner på den øvste
At man kan høre om en har rack/benk i glass eller annet er jo bare noe tull men folk hører så mye rartArtig med innspill,men ikke for å være frekk.
At det har noe for seg å bytte rør tviler jeg ikke på. Men hakeslipp forskjeller er jeg næggu ikke sikker på at høres med over 50 år gamle ører. Jeg vet at du hører forskjell på strømkabler/signalkabler men der er ikke jeg. Ikke nevner du hva slags spiller/PU som ble brukt heller. Har aldri klart å høre at det er glass/treverk i rack heller. Heldig for meg egentlig da sparer jeg masse penger
Nei en venn gjorde detSå du kjøpte det???
Det er sånn i denne hobbyen Frank,noen hører forskjell på alt. Jeg er ikke derAt man kan høre om en har rack/benk i glass eller annet er jo bare noe tull men folk hører så mye rart
mvh
Ikke jeg hellerDet er sånn i denne hobbyen Frank,noen hører forskjell på alt. Jeg er ikke der
Tja, men fem forskjellige utgaver av samme plate har du? Hmm...Det er sånn i denne hobbyen Frank,noen hører forskjell på alt. Jeg er ikke der
Tror det var han som solgte EQ500 som kjøpte lillebrorenSå du kjøpte det???
Ok. Det var det jeg trodde. Ikke alltid så lett å vite slektskapet til alle har inneTror det var han som solgte EQ500 som kjøpte lillebroren
Det har noe med hukommelse å gjøre ikke lydtyp hmmm har jeg den?Tja, men fem forskjellige utgaver av samme plate har du? Hmm...
Det er så mye tulle snakk om dette spørsmålet om hifi at jeg blir rent svett. Jeg har tross alt holdt på med dette siden 1981 med mange oppsett billige som dyre, jeg skal vedde på at flere her inne ikke hadde hørt forskjell på hva platespilleren deres sto på i en blindtest.Hvis man spiller vinyl og ikke hører forskjell på hvilket underlag platespilleren står på, da lurer jeg litt. Man trenger ikke å være supernerd med flaggemushørsel for å høre forskjell på dette. Dessuten er det ikke ny kunnskap akkurat. Det samme gjaldt på 70 og 80 tallet da alle hadde platespiller som kilde.
Jeg er litt forundret over at dette ikke taes mer hensyn til, når det ellers legges store summer i utstyr. Dette er heller ikke det som nødvendigvis koster mest å gjøre endringer på. Helt frivillig selvsagt, men vi er tross alt på et hifi-forum!
Redigerte meg litt,men påstanden min stårDet var vel mest innlegg #20735 jeg kicka på.
En hver må gjøre som man lyster, selvfølgelig.
Hva som er "tull" får vel være opp til den enkelte. Absolutt ikke behov for å forsvare egen opplevelse. Kommentaren om glass som underlag, var ment på skrå en med glimt i øyet- selv om opplevelsen jo ER reell for meg.At man kan høre om en har rack/benk i glass eller annet er jo bare noe tull men folk hører så mye rart
mvh
...men å høre om den sto på hadde vel de fleste klartjeg skal vedde på at flere her inne ikke hadde hørt forskjell på hva platespilleren deres sto på i en blindtest.
Er usikker. Her er det så mye rart at......men å høre om den sto på hadde vel de fleste klart
Her er vi helt på linje Bluesbreaker.Hvis man spiller vinyl og ikke hører forskjell på hvilket underlag platespilleren står på, da lurer jeg litt. Man trenger ikke å være supernerd med flaggemushørsel for å høre forskjell på dette. Dessuten er det ikke ny kunnskap akkurat. Det samme gjaldt på 70 og 80 tallet da alle hadde platespiller som kilde.
Jeg er litt forundret over at dette ikke taes mer hensyn til, når det ellers legges store summer i utstyr. Dette er heller ikke det som nødvendigvis koster mest å gjøre endringer på. Helt frivillig selvsagt, men vi er tross alt på et hifi-forum!
Jo takk for detHva som er "tull" får vel være opp til den enkelte. Absolutt ikke behov for å forsvare egen opplevelse. Kommentaren om glass som underlag, var ment på skrå en med glimt i øyet- selv om opplevelsen jo ER reell for meg.
Er med på at definisjonen av "hakeslipp" er vanskelig. Og igjen absolutt ikke ment for å fortelle/ belære hva andre skal høre, eller oppleve. Kun et velment innspill, etter min/vår erfaring etter utprøving av rør i samme produkt.
Skal ikke kommentere om hva som måtte være hørbart eller ikke. En ting er vel temmelig sikkert, blir nok aldri konsensus om det blant hifi- entusiaster. Selv hører jeg jo "forskjell" på nær sagt "alt" Samtig tror jeg på minimalt av det jeg hører- OG bare halvparten av det jeg ser
Slår fortsatt et ørlite slag for Telefunken 802s (for de som måtte slumpe til å ha glede av å lese om slike opplevelser).
Uansett- lykke til videre med fin Riaa
Du skjønte kanskje hva jeg mente?...men å høre om den sto på hadde vel de fleste klart
Nå var ikke mitt innlegg myntet på spes platespillere, der har underlag mye å si men tenkte generelt hva boxene våre står påHvis man spiller vinyl og ikke hører forskjell på hvilket underlag platespilleren står på, da lurer jeg litt. Man trenger ikke å være supernerd med flaggemushørsel for å høre forskjell på dette. Dessuten er det ikke ny kunnskap akkurat. Det samme gjaldt på 70 og 80 tallet da alle hadde platespiller som kilde.
Jo, men mitt innlegg tror jeg ikke du skjønteDu skjønte kanskje hva jeg mente?
Joda,men som jeg skrevikke min beste dag i dag. Holder kjeft til i morgen da øret skal åpnes igjenJo, men mitt innlegg tror jeg ikke du skjønte