HFS partiet

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.105
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg går herved av som Elektrostatminister av familiære grunner.

Den litt uheldige episoden hvor Statsministeren refunderte kostnaden med å fly inn to lærkledde dominaer fra Hamburg har ingenting med dette å gjøre.
Jeg står til min seksualitet, og er glad for at alle kan se dette på YouTube!

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Komponenten skrev:
Da trenger vi ny finansminister. OMF, kan det være noe for deg? Men da må du artikulere litt tydeligere, så vi alle forstår hva du sier.
Tror jeg avstår da jeg frykter det kan ta tid og ressurser fra mine meningsløse skribelerier her på sentralen - men takk for tilbudet! ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
OMF skrev:
Komponenten skrev:
Da trenger vi ny finansminister. OMF, kan det være noe for deg? Men da må du artikulere litt tydeligere, så vi alle forstår hva du sier.
Tror jeg avstår da jeg frykter det kan ta tid og ressurser fra mine meningsløse skribelerier her på sentralen - men takk for tilbudet! ;D
En fornuftig beslutning. Folk som har fagkunnskap om sitt arbeidsområde bør ikke sitte i regjering. I Kongeriket er dette allerede gjennomført. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Man ser tydelig at Hr. Partisekretæren har trådd til. Ministe avgår og andre takker beskjedent ( beksjemmet ) nei til opprykk!??

Jeg mistenker den partisekretæren sterkt for å vite litt mer om oss enn bare "hvor du bor!" :eek: Kabeldragern, det er NÅ du begynner å få grunn til bekymring!! ::) :-\

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Partisekretær. Selvsagt må vi ha partisekretær, hvordan har vi egentlig klart oss uten?
Der lettet det en bør fra mine skuldre, sekretæren er ansatt, og kan straks gå i gang med å utarbeide valgprogrammet, vi må jo bestemme hva vi mener. Hva mener vi?
Du kan også få ansvaret med å holde styr på alle ministrene, de kommer og går i såpass stort tempo at jeg innimellom sliter med å holde oversikten, midt oppi alle andre møter og konferanser jeg er engasjert i med denne valgkampen.

Thorgir har jo sagt seg villig til å ta på seg en viktig oppgave, HMS skal man ikke ta lett på, og jeg har ikke inntrykk av at Thorgir tar lett på ting.
Han er nå utnevnt til HMS-ansvarlig i Direktoratet for Semantikk og Sveler.
De ukjente dyrereasene kan kanskje diskuteres med Pinki (om han fremdeles er på frifot) Noen av disse kan kanskje falle under hans departement, men vi tar imot alle stemmer med åpne armer, her skal ingen føle seg utenfor, og de som føler sterk tilknytting til denne type dyrearter har helt sikkert behov for å føle sine interesser ivaretatt, det finner de hos oss.

Trist å høre at Destiny ennå har problemer med vikling, dette var en riktig lei historie, men den endte heldigvis godt denne gangen og. Men jeg forstår din frustrasjon, dette må være direkte plagsomt.
Om du ønsker å være skjebneminister og føler at dette er noe du kan takle er jobben din, kanskje kan det hjelpe på å involvere seg i andres skjebner så dine egne problemer kommer til i bakgrunnen?

Øyvind har bedte pent om å bli fratatt det store ansvaret som finansminister. Det har jeg forståelse for, og du utnevnes i stedet til ansvarlig for internpost.
Men ta nå ikke for lett på den oppgaven.

Jeg lurer på om vi ikke bør få trykket opp noen fine T-skjorter til valgkampen, noen som har tips til motiv og slagord?
Godt. Da kan jeg gå i gang med å finne lus...

Og jeg mener at dere skal høre etter hva jeg mener. Men først: kom med et bra Partiprogram her. Vi trenger aktvitet, vi trenger fraksjonering, vi trenger mobilisering, vi trenger medlemmer, vi trenger vårt eget partihus, og vi kunne trenge noen bombefly. Lette bombefly, vel å merke.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
................. vi kunne trenge noen bombefly. Lette bombefly, vel å merke.

Oddgeir har vel de rette kvalifikasjoner og tilgang på nødvendig materiell.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kan montere bombeslipp på Dora jeg om jeg får tillatelse av Kommandanten.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vi er da et fredselsekende parti, er vi ikke?

Bomber og granater er det nok av andre steder på jorda.

Kan vi ikke bare forholde oss til taburettklatring, småkrangling om partiprogram og snekring av valgspråk (som velgerne ikke skjønner) - litt slik som "ordentlige" partier... ;D

...så kan jo jeg samtidig prøve å finne en skikkelig konspirasjonsteori vi kan kverulere over... ;)

Konspiratorisk hilsen
Kabeldragern

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er bitt avant garde å ta makten ved våpen igjen. Berlusconi har brakt pengemetoden til endes.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Høh. Ein Panzerkampfwagenministerum sofort! ;D
DET hadde vært et ministerium for AFFA den gamle soldat!! ;D ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Kabeldragern skrev:
Vi er da et fredselsekende parti, er vi ikke?

Bomber og granater er det nok av andre steder på jorda.

Kan vi ikke bare forholde oss til taburettklatring, småkrangling om partiprogram og snekring av valgspråk (som velgerne ikke skjønner) - litt slik som "ordentlige" partier... ;D

...så kan jo jeg samtidig prøve å finne en skikkelig konspirasjonsteori vi kan kverulere over... ;)

Konspiratorisk hilsen
Kabeldragern
All intern krangling klubbes ned. Offentlig skittentøysvask ender med ekssklusjon. Votering ved akklamasjon.

Partisekretæren

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.761
Komponenten skrev:
Jeg er spesielt bekymret over dette:

http://www.dagbladet.no/2009/06/15/nyheter/utenriks/kriminalitet/6733637/

Har Pinki noe å si til sitt forsvar?
Clouseau har kludret det til igjen og Dagbladet har selv diktet opp en historie. For det første, det finnes kun en Pink Panther. For det andre så handler saken om veldedighetsorganisasjonen "Pink Ladies" og deres rundreise i det gamle Østeuropa. Det angivelige tyvegodset var gaver som de skulle dele ut til trengende.
Slagord/motto for partiet bør være "HFSpartiet, vi hører hva folk flest sier. Vi gjør hva vi selv vil"

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja her skal man ikke være opptatt med mye møtevirksomhet før ting har skjedd…

Når det gjelder politisk farge foreslår jeg lilla, da passer det dårlig med røde tær, selv om det selvsagt er hyggelig at noen setter pris på noe så trivielt. Et øre hadde kanskje vært bedre?

Vi trenger ikke konge, og Statsministeren vil ikke beskyldes for å være svak for Elvis, så jeg tror vi dropper konge, det blir bare styr med slikt, de er så sære. Men kanskje jeg skulle påta meg å være dronning og...? ;) ::)

Ellers synes jeg det kom inn gode forslag til slagord, jeg foreslår at vi lar flere få mulighet til å komme med forslag før vi bestemmer oss, kanskje med en avstemning.
Det var riktig synd at elektrostatministeren forlater oss, men med tanke på den noe uheldige hendelsen har jeg forståelse for dette, vi skal ikke rippe mer opp i det.. (kremt)

Partisekretæren går tøft ut, det er bra. Vi trenger medlemmer og velgere, som moderator klarer du vel å få meldt inn alle HFS-medlemmene uten at de merker det? Er det ikke den metoden de fleste bruker i disse dager? Og når de første er innmeldt skjønner de vel at de må betale medlemskontingent og selvsagt stemme på oss, noe annet ville være unaturlig.

OMF feiger ut, jaja, her ser man en mann som ikke vet å disponere sin tid riktig, men det finnes jo slike og, så vi bærer over med det. Finner du en viktig, noe mindre arbeidskrevende post, kan vi vurdere det.

Eros hva er du da? Henger du rundt her uten noe å gjøre, vi må få satt deg i arbeid, hva vil du drive med? Hva kan du?

Vi er definitivt et fredselskende og svært sympatisk parti. Noen små uoverensstemmelser angående kabler og annet skal ikke få ødelegge for den gode stemningen til denne svært sympatiske , svært fredsommelige, litt daffe gjengen som lever i den tro at bare lyden er bra er alt godt.

Kanskje det kan være et forslag til slagord forresten:
Bare lyden er bra er alt godt.
Bare lyden er bra er jeg glad.

Det var beroligende å høre at Pinki hadde en troverdig forklaring på situasjonen han så ut til å være rotet opp i, selvsagt hadde Dagbladet diktet igjen, at jeg aldri kan lære meg å ta det som står der med et kilo salt…

Slagordet ditt var veldig bra, til internt bruk. Men utad foreslår jeg at vi omskriver bittelitt:
HFS- Det lyttende partiet…. (så kan man lede folket til å tro at det er dem man lytter til, mens vi selvsagt er opptatt av annen lytting, og gjør hva vi selv vil…)

Om vi ikke skal være 100% ærlige og si det som det er da… men er det taktisk lurt?
For det var et fengende slagord når jeg tenker meg om…

Så var det det partiprogrammet da… ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
Partisekretæren bør vel sette ned en hurtigtenkende komité som kan jobbe med å knekke surround-koden i god tid før valget.

Tenk om vi våkner opp til en ny hifi-dag etter valget som ser slik ut: :'(

Vedlegg

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Gjestemedlem skrev:
Partisekretæren bør vel sette ned en hurtigtenkende komité som kan jobbe med å knekke surround-koden i god tid før valget.

Tenk om vi våkner opp til en ny hifi-dag etter valget som ser slik ut: :'(

En strekkode?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.660
For det første synes jeg vi skal støtte arbeieras krav om høyrere lønn på fritiden.

Dessuten er det vel en selvfølge at alle med rørforsterkere og hornhøyttalere
bør få skattelette, siden det bevirker til bedre livskvalitet.
Bedre livskvalitet er vi veldig opptatt av her på meninga-med-livet dept.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Partisekretæren melder herved alle medlemmer inn i vårt nye parti, der de godtar alle vilkår som settes for medlemskap. Utmelding kun gjennom ekssklusjon. Slik jeg ser det, er det viktig at ytterfløyene settes under umiddelbar kritikk og overvåkning i tilfelle de utgjør en trussel mot vårt demokrati.

R

Roysen

Gjest
Nå er jo ikke jeg en del av ledelsen her, men for å oppnå min stemme ville jeg nok kreve at følgende ble gjennomført:
-Oljefondet nedlegges, men fortsetter i det hemmelige. Den offesielle grunnen til nedleggelsen bør skyldes mangel på oljefelter.
-Det skjulte oljefondet bør benyttes til å delfinansiere en rekke tiltak som listes opp nedenfor.
-All offentlig støtte i form av pensjoner, trygd etc. bør nedlegges. Det er tross allt en stund siden krigen nå og folk bør være i stand til å ta vare på seg selv. Midlene bør benyttes til ytterligere å finansiere nedenforstående. Dette gjelder selvsagt ikke stortingsrepresentanter. Disse må tross all ha litt igjen for sin innsats for landet i form av et rikt tilbud av trygdeløsninger og pensjon.
-Alle nye bygg som oppføres skal i følge ny byggingslov inneholde minst et lytterom med dedikert elektrisk opplegg for best mulig strøm.
-Alle har krav på et konsertlokale eller operahus av størrelsesorden den norske opera innenfor 5 minutters gange. Om plass skulle være et problem får vi lage de underjordiske. Disse bør i tillegg til en konsertsal inneholde et lytterom for allmenn hifi nytelse med dertil egnet anlegg og musikkbibliotek. Byggingen av disse bør forøvrig rette på den nå noe økende arbeidsledigheten.
-Audiofilia nevrosia må annerkjennes som en sykdom med musikk og hifi som eneste kur. Man burde i denne sammenhengen forby alternativ medisin som akupunktur, fysioterapi, kiropraktikere og den type ting og istedet tillatte innleggelse på hifi salonger som alternativ medisin. Snåsamannen og hans slikesinnede kan imidlertid få lov til å drive.
-Hifi bør inn i grunnskolen som et eget fag med både lyttetrening og DIY som valgfag.

Hva med et moderniserings og hifi ministerium?

Mvh
Roysen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Partisekretæren innvender at det er for dårlig å innføre Hi-Fi faget uten å KREVE at det er obligatorisk. "Valgfag"..? Tvang er tingen.

R

Roysen

Gjest
bjornh skrev:
Partisekretæren innvender at det er for dårlig å innføre Hi-Fi faget uten å KREVE at det er obligatorisk. "Valgfag"..? Tvang er tingen.
Selvfølgelig!

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
Roysen skrev:
Hva med et moderniserings og hifi ministerium?
Som et simpelt medlem i partiet (som jeg forøvrig nettopp oppdaget at jeg var blitt) så har jeg neppe noen form for vetorett, men jeg synes nå å ha registrert at disse to sakene ikke nødvendigvis går hånd i hånd. Forslaget bør således ikke tas til følge, da vi risikerer å bli sittende med en minister som utelukkende kommer til å bruke sin dyrbare tid til å sitte og lese trusler i brevs form og som da følgelig står i fare for å erfare handlingslammelse fra dag en.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.353
Torget vurderinger
1
Partisekretæren innvender at Hi-Fi som fag skal være obligatorisk for å oppnå generell studiekompetanse.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
SAS varsler om billige flybilletter mellom Tromsø og Bergen.

Har Statsministeren og Partisekretæren noe på gang? Ser vi starten på en konspirasjon for å kuppe hele HFS med server, medlemmer og det hele??

Kabeldragern
konspirasjonsminister

R

Roysen

Gjest
Videre mener jeg at man bør innføre et nytt påleggg til alle arbeidsgivere og et nytt krav alle arbeidstakere må ha som tiliser at arbeidsgiverne plikter å legge til rette slik at arbeidstakerne kan få mulighet til å få 5 minutters lyttetid i et hi-fi anlegg på arbeidsplassen pr. arbeidstime.

Mvh
Roysen

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
HFS-partiet 1. Lov:

JA til all form for naturlig lyd. NEI til all form for krymping og digitalisering av lyd!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vanlige arbeidstagere skal arbeide hele tiden, det er det de får betalt for.
Det er kun medlemmer av kabinettet samt øvrige med tilhørighet til den eleverte klasse som kan lytte til musikk i arbeidstiden, om vi skulle nedlate oss til å arbeide da. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå begynner det å skje ting her ser jeg, vi har fått inn en rekke eminente forslag til partiprogrammet, ytterst gledelig.

Jeg antar at partisekretæren noterer så blekket spruter, eller tastaturet ynker seg?
Ellers er jeg imponert over effektiv jobbing med medlemsmassen, dette var over all forventning!

Det er ellers betryggende å se at konspirasjonsministeren gjør jobben sin, men årsaken til disse billige billettene har jeg fra troverdige kilder fått bekreftet er på grunn av at fagforeningen til isbjørnene i Tromsø har stilt som krav at de minst tre ganger i året skal få reise på studietur for å studere pingvinene i Akvariet i Bergen. Men selvsagt må jeg og min sekretær benytte oss av denne gylne muligheten til å treffes for å finpusse på partiprogrammet, jeg tror rett og slett jeg inviterer til kake i hagen for alle som har mulighet til å komme førstkommende regnværsdag. Liker dere sånn gul? Det kan nok bli en råd med brus og.

Å ”legge ned” oljefondet var rett og slett et genialt forslag, at det så langt ikke er blitt gjort sier mye om inkompetansen og fantasiløsheten til de som sitter ved roret nå, der er det ikke mye kreative sjeler som forstår hvordan et land bør styres.
For å få folket med oss må vi selvsagt jobbe for skattelette, da blir alle fornøyde, samtidig som vi vil klare å gjennomføre våre hjertesaker vil folket bli svært imponert over hva vi får til, med "så lite penger".
Trygde- og pensjons-pengene sier vi at den nåværende regjeringen dessverre kom til å rote vekk på grunn av dårlige investeringer og finanskrisen, tror ingen vil ane ugler i mosen der, sånn kan det rett og slett gå..
En del av tiltakene er det nok noen som vil stille spørsmål ved, rett og slett fordi de ikke vet bedre, men når tiltakene først er satt i gang vil nok alle forstå at det er til deres eget beste, og vår oppslutning vil garantert øke til uante dimensjoner.

Jeg foreslår Roysen som medlem av regjeringen, men er enig med vta (velkommen som medlem, hyggelig at du støtter oss!) i at kombinasjonen hifi og modernisering kan være noe uheldig, har noen et forslag til navn på ministerpost for denne kreative mannen med de gode forslagene?

I disse tider hvor man ser en sterk draging mot fundamental religion burde vi kanskje innføre bud, faller det bedre i smak enn lover?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.241
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Det er kun medlemmer av kabinettet samt øvrige med tilhørighet til den eleverte klasse som kan lytte til musikk i arbeidstiden, om vi skulle nedlate oss til å arbeide da. 8)
Høh...hvorfor ikke innføre slavedrift igjen? Pluss aktiv dødshjelp til alle over.....ja, la oss si 55 år. De er jo ubrukbare i jobbsammenheng og er bare en byrde! Det har jo pågått i det skjulte i andre land over en lengre tid.

Konspirasjonsminister.

R

Roysen

Gjest
Kabeldragern skrev:
oddgeir skrev:
Høh...hvorfor ikke innføre slavedrift igjen? Pluss aktiv dødshjelp til alle over.....ja, la oss si 55 år. De er jo ubrukbare i jobbsammenheng og er bare en byrde! Det har jo pågått i det skjulte i andre land over en lengre tid.

Konspirasjonsminister.
Jeg synes ikke alder bør være avgjørende for om vi kan tillate aktiv dødshjelp. Hørsel derimot bør være avgjørnde. Aktiv dødshjelp burde innvilges ut fra når man begynner å høre så dårlig at man ikke har nytte av hifi mer. Da er vel alle enige om at det bør gjøres en ende på lidelsen.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Utmerket, atonal. Både kraften og den mørke side vil tjene partiets interresser. Strategien sørger vår utmerkede sekretær for.

Topp Bunn