HFS3 - veien videre.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    Andre har ønsket seg muligheten til å "avabonnere" på en tråd som man har postet i tidligere, slik at nye innlegg i tråden ikke lenger varsles som "nye svar på dine innlegg". Det ville bedret signal/støy-forholdet.
    Abonneringssystemet på det nye forumet er mye, mye bedre enn dagens løsning. Under din Profil har du en egen fane hvor du får opp oversikt over tråder du abbonerer på, samt muligheten til å krysse bort de du ikke ønsker lenger + en del andre muligheter.
    Sweeeet. Tråden "hva lytter du til idag", er en tråd jeg oppsøker når jeg føler for det, ikke at svar nr 18530 er kommet ;)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan er sjangsen for støtte for Vimeo i HFS3?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    kaap skrev:
    Det er full støtte for Vimeo og flere andre i HFS3.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    kaap skrev:
    Det er full støtte for Vimeo og flere andre i HFS3.
    Tøft!

Mulig det er sagt allerede, men er det nevnt når HFS3 kan komme online? Hvilket år, halvår, kvartal, måned?

mvh

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Planen min var/er i slutten av første kvartal, men jeg vet hvordan det er å gi slike løfter, og det eneste jeg har sagt tidligere er året 2010. Jeg vil likevel tippe at det blir mot sommeren. Det er fortsatt mye som gjenstår, og spesielt med den nye bruktbørsen.

Vi har hatt en veldig stabil løsning siden mai 2007, og det er viktig at den nye løsningen er like stabil.

Mvh
    Høvdingen

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hva med en mulighet i HFS3 for enkelte tråder ikke blir synlige eller søkbare uten at man er pålogget. Hjemme-hos-tråder, spotify invites, eller mer private tråder kan være reservert for påloggede medlemmer.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    Hva med en mulighet i HFS3 for enkelte tråder ikke blir synlige eller søkbare uten at man er pålogget. Hjemme-hos-tråder, spotify invites, eller mer private tråder kan være reservert for påloggede medlemmer.
    Det er ikke noe problem å ordne, og det er faktisk en god ide.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Det er ikke noe problem å ordne, og det er faktisk en god ide.
    Det forslaget støttes herfra.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    orso skrev:
    Fjerne Off-topic (og You Tube) hjørnet fra "Siste fra vårt forum".
    <snip>
    +1

============

Mitt eget ønske er å kunne ha mulighet for å "abonnere" på enkelte tråder, særlig i "Vennetråder for hifimerker".
    Da kunne jeg holde meg hurtig oppdatert på innlegg for de(t) merke(r) jeg er intressert i uten å måtte lete dem opp. De øvrige innlegg/merkene i det forumet kunne da enten ikke vises eller legge seg under de du abonnerer på.
    En slags form for "personlig" sticky, om du heller vil.
    mvh
    JackX

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Det blir en litt annen form for abonnering i det neste forumet, men du får en egen side med abonnerte tråder hvor du kan velge hvordan/hvor ofte du skal motta varslinger, og en veldig grei oversikt over tråder og kategorier du følger med på.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    mmm... meget bra!
    Gleder meg!

Cheers!

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg onsker meg en utgave som er bedre tilpasset HTC/iPhone.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    har mast om det før, og gjentar meg til det kjedsommelige (mest fordi jeg vet at flere ønsker det samme)
    Er det mulig å få en egen "reisetips-tråd" , for plate og hifisjapper?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.505
    ErosLoveking skrev:
    har mast om det før, og gjentar meg til det kjedsommelige (mest fordi jeg vet at flere ønsker det samme)
    Er det mulig å få en egen "reisetips-tråd" , for plate og hifisjapper?
    What he said.

Det hadde vært utrolig kjekt å få samlet alt slikt på ett sted ! Særlig siden jeg er sikker på at Eros også mener at det skal innbefatte konsertsteder osv ;)

N

nb

Gjest
    Er det mulig å få en (lav) begrensning på maks antall linjer i signaturen? Enkelte har både 15 og 20 linjer, det hemmer lesbarheten til tråder ganske mye syenst jeg.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    mteinum skrev:
    Jeg onsker meg en utgave som er bedre tilpasset HTC/iPhone.
    Mmmm, en god ide.
    Høvdingen skrev:
    Dette med blogger vil komme i tillegg til vennetråder og billedtråder. Det er fullt mulig i det nye forumet og poste et innlegg på forumet, som også kommer over i deres egne blogg. Dette vil bli tydeligere når dere ser det.

Hele tanken med de nye sidene er bedre tilgang og mye større oversikt slik at ikke interessante ting drukner bort i mengden.

Det blir blant annet en link til en side som viser nyheter fra forumet, blogger, artikler, tester, galleri osv. Du får dermed oversikt over alt som har skjedd siden sist pålogging på en og samme side.
    en tanke.... iphone/htc + blogg.. hmm... noen som er kompetent til å lage en HFS-blogg-app ? ;D

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Det vil nok bli en iphone utgave av neste HFS.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    En tanke ift bruktmarkedet:

Hva med en "tagge-funksjon", som gjør at man kan tagge "forsterker" "cd-spiller" "dac"? Dette vil gjøre det mer oversiktelig når man etterhvert får multi-komponenter, i tillegg til at annonser for hele anlegg kun vil dukke opp en gang. Så kan man ha en "solgt" tagg, som man blant annet kan velge vekk, for å bli kvitt problemet med hva som er solgt og ikke.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Jeg ønsker meg en "quote-peker"

?

La oss si, i en lang tråd, du ser medlem B quote fra et medlem A, og dette quotet er fra kanskje 4 - 5 sider fremme. Hvis du ønsker å sjekke alt som ble sagt av medlem A, og ikke gidder/klarer å finne selve posten, kan en liten "peker" lette det for deg.

Sjekk denne linken:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=18556231&postcount=1128

Her har medlem oink blitt quotet av medlem Milt99. Men hva var hele teksten til oink, og hvor postet han den? Trykk på den blå pilen rett etter oink's navn, og du blir tatt med dit.

Handy!
    Mulig, Ugh?

Cheers!

JackX

G

Gjestemedlem

Gjest
    JackX skrev:
    Jeg ønsker meg en "quote-peker"

?

La oss si, i en lang tråd, du ser medlem B quote fra et medlem A, og dette quotet er fra kanskje 4 - 5 sider fremme. Hvis du ønsker å sjekke alt som ble sagt av medlem A, og ikke gidder/klarer å finne selve posten, kan en liten "peker" lette det for deg.

Sjekk denne linken:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=18556231&postcount=1128

Her har medlem oink blitt quotet av medlem Milt99. Men hva var hele teksten til oink, og hvor postet han den? Trykk på den blå pilen rett etter oink's navn, og du blir tatt med dit.

Handy!
    Mulig, Ugh?

Cheers!

JackX
    Du kan jo det i dag også...

Over quoten står det jo f.eks.

Sitat fra: JackX på I dag kl. 17:06:35

Hvis du trykker på dette linkes du jo videre til innlegget som det siteres fra.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Problem løst, hehe. Det vil være det samme i HFS3, men der vil det også bli mer overiktlig hvis en ønsker å quote flere i samme innlegg.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.727
    Sted
    Phobos
    Forslag til funksjonalitet i HFS3:

En sak som viser f.eks siste X-antall bilder lastet opp i tråder på forsiden. Når man klikker på bildet havner man i aktuell tråd. Dette bør være uavhengig av galleriet. Slik som det er her nå, og på de fleste andre forum, forsvinner bilder som lastes opp i tråder litt, noe som er synd all den tid det ofte er dette som fenger internessen i tråder som egentlig ikke interesserer så veldig i utgangspunktet og dermed aldri får sine fortjente klikk. Dette vil også gjøre sitt til at det å laste opp bilder vil øke en tråds popularitet.

En annen artig funksjon er å hente X-antall tilfeldige bilder fra trådene + galleri slik at man får et slags tilfeldig overblikk.

A

asvaberg

Gjest
    marsboer skrev:
    En annen artig funksjon er å hente X-antall tilfeldige bilder fra trådene + galleri slik at man får et slags tilfeldig overblikk.
    hehe - vært for lenge på et annet forum, du har Marsboer (sitat: Yoda)

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.727
    Sted
    Phobos
    Hehe, er det noen forum som har denne funksjonaliteten? Mange som viser bilder fra gallerier, men ingen som viser fra selve trådene.

A

asvaberg

Gjest
    marsboer skrev:
    Hehe, er det noen forum som har denne funksjonaliteten? Mange som viser bilder fra gallerier, men ingen som viser fra selve trådene.
    å, sånn - nei det kjenner jeg ikke til

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Under profilen til hver bruker vil det være oversikt over hvilke bilder vedkommende har postet rundt omkring med tilhørende link til tråden, albumet osv. og det er det nærmeste vi kommer. Egne bokser for siste bilder fra forumet har jeg ikke har tenkt på, og på stående fot ser jeg at det har sine fordeler og ulemper. Skal tenke litt på den.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg opplever at vi har fått for stor inndeling. Og dette har skapt mindre debatter og gjort hifisentralen mindre interessant. Mange av trådene jeg har startet har f.eks blitt flyttet til "Forskjeller og Testmetodikk". Under "Forskjeller og Testmetodikk" så står det følgende:
    Hører du faktisk forskjell eller lurer du deg selv? Her diskuteres hva slags lyd som er å foretrekke, placebo-effekt, blindtesting, psykologiske påvirkninger, reelle forskjeller, er det verdt prisen m.m.
    Mitt tips er at vi lager dette hjørnet smalere med f.eks praktiske blindtester og mer dyptgående diskusjoner rundt placebo og persepsjon. Hvis man kikker på overskriften til de emnene som er startet der, så mener jeg veldig mange av de burde lagt under Hifi generelt. Faren ved at vi "hjemmer bort alle" interessante temaer i en egen avdeling er mindre aktivitet og er kjedelig forum.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Hvordan er Chat-funksjonaliteten i HFS3, Thomas?
    Det jeg særlig skulle ha sett er følgende 2 funksjonaliteter:

- Se hvem som er pålogget Chatten
    - Mulighet for å føre direkte 1-1 chat.

Tidligere forummotorer har hatt denne mulighet i svært begrenset omfang (om overhodet), men kanskje forumutviklerne har kommet så langt at disse funksjonene er mulig å få implementert i HFS3?

mvh
    JackX

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    JackX skrev:
    Hvordan er Chat-funksjonaliteten i HFS3, Thomas?
    Det jeg særlig skulle ha sett er følgende 2 funksjonaliteter:

- Se hvem som er pålogget Chatten
    - Mulighet for å føre direkte 1-1 chat.

Tidligere forummotorer har hatt denne mulighet i svært begrenset omfang (om overhodet), men kanskje forumutviklerne har kommet så langt at disse funksjonene er mulig å få implementert i HFS3?

mvh
    JackX

Chatten i HFS3 er som dagens, men mer avansert. Lettere å legge inn linker, smileyes, søkemulighet for tekst som har blitt borte, og den nye chatten husker langt tilbake + en del andre funksjoner. Den er kort og greit proffere på alle måter, men det er ikke mulig å chatte 1-1. Det er ikke noe vanskelig å få til dette, men HFS er et åpent forum, og hvis folk ønsker å snakke sammen privat så er det mange andre muligheter for dette. Det krever også en annen chat-motor som vil sluke noe mer ressurser.

Som du sikkert forstår så er ikke chatting det primære med HFS, og det er jo mest ønskelig at folk skal bruke selve forumet.

Når det gjelder pålogging så vil du på den nye chatten se hvem er pålogget på selve chatten ettersom jeg har lagt chatten til en egen side, og ikke direkte på forumet slik som i dag. Det står under chat-bildet hvem som er pålogget.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da tipper vi over i 4re kvartal snart. Any news on HFS 3?
    mvh

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    hold twitter, facebook og annen nettskit unna HFS.
    Sentralen er ikke tjent med å sause inn andre tidsstjelende nettyver.

my two cents.....

N

nb

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Døgnet har tross alt bare 24 timer som kan stjeles, viktig at det ikke blir behov for flere.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    kaap skrev:
    Da tipper vi over i 4re kvartal snart. Any news on HFS 3?
    mvh
    Ting tar tid, og det eneste jeg vet er at vi lanserer en gang i år. Jeg hadde håpet på skolestart, men det gikk ikke, og jeg har ikke lovet noe som helst da jeg erfaringsmessig vet at det er umulig å sette en eksakt dato. De nye sidene må være dønn stabile før lansering, og det er de ikke pr. dags dato.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    nb skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Døgnet har tross alt bare 24 timer som kan stjeles, viktig at det ikke blir behov for flere.
    hehe

"HFS" som mediekanal er nødvendigvis ikke tjent med at brukerne tilbringer mer tid på twitter og facebook, enn HFS. Godt mulig jeg tar feil, men det er ihvertfall min "synsing" om den saken.
    Twitter har jeg og min bransje stor glede av daglig, utrolig hvor løsmunnet enkelte får seg til å være på den store ville weben.

Har sagt det før, og gjentar det gjerne igjen. Blir det en sammenkobling mellom facebook og HFS vurderer jeg mitt fremtidige medlemskap her. Facebooks såkalte garantier om vanntette skott og sikkerhet, gir jeg ikke en brun sur fis for.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ErosLoveking skrev:
    nb skrev:
    ErosLoveking skrev:
    hehe

"HFS" som mediekanal er nødvendigvis ikke tjent med at brukerne tilbringer mer tid på twitter og facebook, enn HFS. Godt mulig jeg tar feil, men det er ihvertfall min "synsing" om den saken.
    Twitter har jeg og min bransje stor glede av daglig, utrolig hvor løsmunnet enkelte får seg til å være på den store ville weben.

Har sagt det før, og gjentar det gjerne igjen. Blir det en sammenkobling mellom facebook og HFS vurderer jeg mitt fremtidige medlemskap her. Facebooks såkalte garantier om vanntette skott og sikkerhet, gir jeg ikke en brun sur fis for.
    Jeg sier nok takk for meg, jeg også, om sosiale medier blandes inn her.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn