HFS3 - veien videre.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror mange misforstår koblingen til Facebook. Når du registerer deg så får du muligheten til å bruke ditt Facebook abbonement slik at ditt ekte bilde, navn og brukerdata blir overført til HFS. Med andre ord så kan du velge å stå frem med din sanne personlighet fremfor et anonymt nick. Det går ikke noe informasjon tilbake til Facebook, og det er ingen som har noe å bekymre seg for.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Høvdingen skrev:
    Planen min var/er i slutten av første kvartal, men jeg vet hvordan det er å gi slike løfter, og det eneste jeg har sagt tidligere er året 2010. Jeg vil likevel tippe at det blir mot sommeren. Det er fortsatt mye som gjenstår, og spesielt med den nye bruktbørsen.
    Noen ETA? 2010 går snart ut på dato.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    De nye sidene har vært ferdig utformingsmessig en god stund, men det jobbes med en rekke bugs og hastighet. Som jeg skrev tidligere i tråden så er det helt umulig å gi noen løfter om lanseringsdato, men håper at det ikke blir så lenge til alt er klart. Det er ikke umulig at det blir lansering før jul, men ingen garanti.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vi de gamle trådene bli flyttet over eller starter #3 med blanke ark og fargestifter?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Nei, alle tråder vil bli flyttet over. Vi kan ikke starte med blanke ark. Mere usikkert er det med galleri og linkesider. Her er det laget nye løsninger, og jeg vet ikke om vi klarer å konvertere over filene, men det er ikke sikkert at det gjør så mye. Vi kan beholde de gamle galleri-sidene under en arkiv-avdeling.

C

Cyber

Gjest
    Blir jo artig å se hvordan det hele blir. Ligger det no screenshots ute?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Vi de gamle trådene bli flyttet over eller starter #3 med blanke ark og fargestifter?
    Høvdingen skrev:
    Nei, alle tråder vil bli flyttet over. Vi kan ikke starte med blanke ark.
    Jeg stemmer for at man starter fra scratch uten tråder og med helt nye, og andre, brukere.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Eg stemmer for at alle må bruke ekte navn.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    cybervision_ skrev:
    Blir jo artig å se hvordan det hele blir. Ligger det no screenshots ute?
    Nei, det gjør det ikke.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Ja, sånn at de som har lyst på nytt anlegg uten å betale for det bare kan browse seg frem til et de liker i "mitt anlegg", og så finne adressen det kan hentes på i telefonkatalogen. ;)

C

Cyber

Gjest
    Dazed skrev:
    Brasse skrev:
    Ja, sånn at de som har lyst på nytt anlegg uten å betale for det bare kan browse seg frem til et de liker i "mitt anlegg", og så finne adressen det kan hentes på i telefonkatalogen. ;)
    Nettopp, jeg kunne også tenkt et forum med fullt navn, men blir jo "kom og stjel" for alle penga da...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    vel, det tar ca 3 minutt uansett.
    Nå har ikke jeg personlig noe mot å fremstå med fullt navn. I alle fall ikke i profilen eller noe slikt. ...Men det er slett ikke noe de fleste er i stand til, å finne frem til navn og adresse til en "anonym" forumbruker med skjult e-postadresse på et forum. Såvidt jeg vet er det kun moderatorer som kan se IP-adressen innlegg er postet fra, og selv med den skal det en rettslig kjennelse til for å få ISP-en til å fortelle hvem som hadde det IP-nummeret på det aktuelle tidspunktet.

Hvordan mener du at du skal finne slikt på tre minutter?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Hvordan mener du at du skal finne slikt på tre minutter?
    Dersom vi tar bort tidsaspektet og heller "overvåker" bruktbørsen, så kan man over tid skape seg et godt bilde av hvem de fleste er. Mye navn/telefonnummer som legges ut.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    I tillegg er bruktbørsen chachet i Google, så det er temmelig enkelt å finne navn / telefonnummer. Mange har også registrert epostadresse eller bruker samme brukernavn på fleire forum. Og så har ein gjerne registrert alder og by. Eller ein skriv "mvh" ved ein glipp :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, på den måten går det jo an, men da er det ikke forumets feil.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    hehe, nei det er sant!
    eg har ikkje eit veldig behov for at folk står fram med ekte navn, men eg har gode erfaringer med forum der folk brukar navna sine eller er "seg sjølv". blir ofte hyggeligare då. men dette kjem jo forsåvidt i hfs3, der ein kan koble sammen hfs og facebook, om ein ynskjer det.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    hehe, nei det er sant!
    eg har ikkje eit veldig behov for at folk står fram med ekte navn, men eg har gode erfaringer med forum der folk brukar navna sine eller er "seg sjølv". blir ofte hyggeligare då.
    Det er sant. Jeg har samme erfaring.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For protokollen har hacker-Brasse "funnet meg". ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    hacker nei! berre googler. men om ein virkelig vil finn ein stort sett ut kva ein vil. ikkje at eg kan hacke eller grovsnoke på nokon måte.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Neida. Det var en spøk. Selvsagt kan man med et par søkemotorer og litt tankegang finne frem til litt av hvert om de fleste på nettet. Jeg mener bare at ikke forumet bør tvinge folk til å liste opp korrekt kontaktinformasjon tilgjengelig for verden, hvis de ikke vil.

Jeg ser verdien av å ikke kunne være helt anonym på forumet, selvsagt. Det er min erfaring også at det blir en del hyggeligere og bedre oppførsel når forumdeltakerne "kjenner" hverandre og man må stå for det man sier.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    enig med deg.
    eg trur hfs3 legger opp til akkurat den synligheten eg synes er bra (og kjekk på nettet).
    så får de usynlige forbli usynlige.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    ang. kategorier.
    dataavspeling blir berre større og større.
    kanskje datahjørnet kan deles opp i hardware (musikkservere, dacs, harddisker) og programvare (operativsystemer, avspillingsprogramvare, tweaks og driver)?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Lille_Adam skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Høvdingen skrev:
    Jeg stemmer for at man starter fra scratch uten tråder og med helt nye, og andre, brukere.
    Be my guest.
    Til det forsvinner alt for mye bra energi og arbeid lagt ned i eksisterende tråder. Se bort fra bøsset, og sug til deg næring. Mulig du forsøker å være ironisk mann, men jeg blir fxxx ikke klok på folk her på HFS.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Halvveis ironisk. Eller kanskje 35-40% eller så. Eller 65-70%. Kommer an på dagsformen og humøret.

Egentlig hadde to sentraler vært det ideèlle: en som fungerer som nå, hvor det altoverveiende bedrives repetisjon og krangel, og som man kan ignorere, og en hvor det ikke skrives direkte overhodet, men hvor de svært sjeldne, verdifulle trådene herfra og fra den nye sentralen kan arkiveres og utstilles. Redaksjons- og arkivararbeidet utføres selvsagt av et team oppnevnt av meg.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lille_Adam skrev:
    Egentlig hadde to sentraler vært det ideèlle: en som fungerer som nå, hvor det altoverveiende bedrives repetisjon og krangel, og som man kan ignorere, og en hvor det ikke skrives direkte overhodet, men hvor de svært sjeldne, verdifulle trådene herfra og fra den nye sentralen kan arkiveres og utstilles. Redaksjons- og arkivararbeidet utføres selvsagt av et team oppnevnt av meg.
    Det er vel mer eller mindre en wiki?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    620
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Lille_Adam skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Høvdingen skrev:
    ;D ;D ;D

Hvor skal vi få tak i dem?

C

Cyber

Gjest
    oyvjorge skrev:
    Lille_Adam skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Høvdingen skrev:
    ;D ;D ;D

Hvor skal vi få tak i dem?
    Nei, vi har nok samlet alle de/oss gale på et fat her... :)

Er det ETA på HFS3 i 2010 enda?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    cybervision_ skrev:
    Er det ETA på HFS3 i 2010 enda?
    Det tror jeg ikke vi rekker, men det blir i såfall første kvartal 2011. Det ble langt flere forsinkelser enn påregnet, men vi er straks i mål.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det er ofte de siste 10% som tar 90% av tiden...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Og den siste 1%'en tar gjerne over 100% av tiden. Kona og jeg skal flytte etter 30 år på samme sted, og vi har ennå et par småting - lister og slikt - som vi (= jeg) ikke har somlet oss (= meg) til å bli ferdig med.

JHolm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    mteinum skrev:
    Det er ofte de siste 10% som tar 90% av tiden...
    Ja, noe i den retningen. En programmerer el vel “alltid” ferdig med 80% av jobben? ;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    HFS3 - bruk av kun offisielle skriftspråk

Jeg ønsker meg forbud mot å skrive på dialekt, synes dialekt på forumet er en uting på linje med sms språk.

Det bør være en overkommelig oppgave å holde seg til et offisielt skriftspråk.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    Støttes. I tillegg selvsagt forbud mot skrivefeil og slett grammatikk. For ikke å snakke om logiske feilslutninger. En måneds automatisk utestengelse for overtredere.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Kan vi ikke holde oss til saklige synspunkter her?

J

J.J

Gjest
    Nå har jeg ikke lest hele tråden - ei heller fått med meg det andre steder - derfor jeg spør.

Hva med profilsiden vi har - blir den endret ? Kan det bli slik at vi kan skrive i den og og personalisere den .. evnt legge inn en "mitt anleggstråd" ifra den siden ?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Lille_Adam skrev:
    Støttes. I tillegg selvsagt forbud mot skrivefeil og slett grammatikk. For ikke å snakke om logiske feilslutninger. En måneds automatisk utestengelse for overtredere.
    Nå er det et saklig innlegg fra min side.

Er medlem på et annet forum hvor brukere blir bedt om å holde seg til et offisielt skriftspråk og det er mye enklere å lese innlegg på enten bokmål eller nynorsk enn å tolke en eller annen sær dialekt, jeg mener dialekt er likestilt med sms-språk på et forum.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Enig med Anonym. Muntlig dialekt i skriftlig form er utrolig slitsomt og unødvendig irriterende. Innleggene blir ikke bedre eller mer folkelig av den grunn.
    Debattinnleggene på nett i min lokalavis "Avisa Sør-Trøndelag" er skrekkeksempel på hvor jævlig det kan bli.

Her et eksempel av idag under artikkelen "Råning i Hemne"

"Taxichaffeuran igjen da vettu som itj tåle at ungdom hjelpe kvarannjer, å kjøre heim kompisa fra fest. Aller helst skulla veian vert spærra for privatbila heile lørdagsnatta. Ihvertfall virke det som at de e det taxichaffeuran syns. Alle bila some e ute om lørdagskveln, e tysk, eldre enn ti år, å litt laber teknisk stand blir automatisk anmeldt for grisekjøring. Veit det godt, for æ har sjøl en litt nyer fransk bil som æ råne med, å æ har aldri blitt anmeldt. De e itj kosn du kjøre som bestemme ka som e griskjøring, de e ka du kjøre. Har du MB eller BMW, da må du bare hold dæ på matta. Har du Renault Clio V6 eller Peugeot 305 GTi, da e de bare å peis på."
    :p

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    sidan du var i tråden min og kommenterte språket mitt så rekner eg med du ønsker at eg kutte dialektutrykk og halde meg til nynorsk.
    eg kan ikkje love noko, men skal prøve å sette sjølvsensuren eit knepp opp, om det eg skriv ikkje er forstålig.

Anonym skrev:
    Jeg ønsker meg forbud mot å skrive på dialekt, synes dialekt på forumet er en uting på linje med sms språk.

Det bør være en overkommelig oppgave å holde seg til et offisielt skriftspråk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn