Ja dette må/bør være 100% før en endelig lansering skjer.Høvdingen skrev:Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.
Ja dette må/bør være 100% før en endelig lansering skjer.Høvdingen skrev:Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.
Hva kommer først i år?Høvdingen skrev:Pokker også, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Og jeg som til og med hadde skrevet "Husk og legg ut HFS3" på en Post-it lapp... ;DCDWMcInSpots skrev:Uke 12 2012 kom og gikk uten at HFS3 åpenbarte seg.
Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.
Hemoroiderpengesluk skrev:-Hva er galt med toer'n 8)
Enig der, ventingen er jo halve moroa - og vel så det.H.R skrev:Hva gjør at HFS3 er så kritisk for å få lansert?
Vil vi skrive mer fornuftig?
Vil bruktmarkedet ta seg opp?
Forstår ikke den intense iveren som råder hos noen....
Takk for rådene. Vi er godt kjent med alt du skriver, og problemet vi har er litt vanskelig å forklare, men vi får løst det rett over påske.tittentei1000 skrev:Angående portering av databasen.
Hvis dere ikke klarer å kode et script som henter ut info fra den gamle versjonen til den nye, så er det en tanke å hyre inn en programmerer som kan gjøre arbeidet for dere. Jeg vet ikke hvilket system dette og det nye foraet er bygget på, men hvis det er open source eller mye brukte løsninger, så vil man nok kunne finne billig utenlandsk kompetanse på området. Det finnes websider hvor man kan utlyse en ønsket funksjon, gi et budsjett, og så vil folk som kan gjøre det gi anbud innenfor budsjettet. Freelancer.com er et slikt nettsted. Om dere ikke kan betale for dette selv, så får dere sette i gang kronerulling?
Husk også å omskrive alle URLer med 301 redirects (moved permanently), slik at søkemotorene opprettholder ranking, men endrer indeksene sine til å peke mot de nye URLene. Man kan fint dirigere URLer flere ganger før de lander på riktig ressurs. Det kan være nyttig f.eks. hvis den nye løsningen har SEO-vennlige URLer. Altså, dirigere ider fra gamle query strings til nye, og så fra de nye spørrestrengene til de rene URLene, dvs fra f.eks. index.php?viewtopic=1997483 til ny streng med ny id og så til dette-er-tittelen-pa-traden.html
Den ligger der idag slik jeg kan se. dvs. ikke nødvendigvis bilder men alle vedlegg. (som regel bare bilder uansett).er det teknisk mulig å implementere en funksjon som luker ut bare bildene i en tråd?
Forumoversikten er basert på det gamle forumet, og vi har planer om å endre en del på dette, men vi ønsket at det nye forumet skulle ligne så mye som mulig på det gamle i starten.Hva med å slette halvparten av alle kategoriene? Hvem i helvete trenger 40 kategorier + underkategorier?
Det er ikke rart det tok år å gjøre ferdig dette forumet. Virker som man bare har rotet seg lenger og lenger inn i duppeditter og finesser.
I beste mening...
Mvh
Redigert:
Åssen i helsike kom dere på å lage forumoversikten så uoversiktilig?
Det skal vi få til etterhvert. Gi oss litt tid til å justere oss inn.Beklager hvis dette har vært nevnt før, men jeg orker ikke lese gjennom ørten sider for å kanskje finne et svar?
På gammelSentralen var det en funksjon som het noe sånt som "nye svar på tråder du har svart på".
Noe sånt finnes visst ikke på nySentralen?
Beklager om det har vært svart på før, men fikk ingen umiddelbare søketreff:
1. Kan man stille inn slik at det vises flere poster pr side?
2. På HFS2 kunne man trykke på gul mappe som kom man til første innlegg man ikke hadde lest. Er denne funksjonen fjernet?
1. http://www.hifisentralen.no/forumet/profile.php?do=editoptions Gå til "Number of Posts to Show Per Page:" Da kan du velge antall poster pr. side.Bump.
Vi har jo 90% av samme oppdeling som det gamle forumet, og hvis du ønsker enklere oversikt så kan du jo bruke forumoversikten som du mener vi bør ta bort.Jeg har knapt ord for hvor uoversiktlig og rotete det nye forumet er. Eier dere ikke estetisk sans? Og dette har vært i utvikling i ..3år?
Det er også en haug av unødvendige subkategorier, og unødvendig funksjonalitet som en "Digg-link" og annet. Se på computeraudiophile f.eks. De bruker t.o.m samme forumsoftwaren.
Dette er bare min mening, og det *er* i beste mening (og jeg har ikke lest de tidligere sidene i denne tråden)