HFS3 - veien videre.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Høvdingen skrev:
    Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.
    Ja dette må/bør være 100% før en endelig lansering skjer.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Høvdingen skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Uke 12 2012 kom og gikk uten at HFS3 åpenbarte seg.
    Pokker også, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Og jeg som til og med hadde skrevet "Husk og legg ut HFS3" på en Post-it lapp... ;D

Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.
    Hva kommer først i år?

eller

En riktig (påsk)rysare?

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.806
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hva gjør at HFS3 er så kritisk for å få lansert?
    Vil vi skrive mer fornuftig?
    Vil bruktmarkedet ta seg opp?

Forstår ikke den intense iveren som råder hos noen....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.907
    Torget vurderinger
    23
    -Hva er galt med toer'n :eek: :eek: 8)

C

Cyber

Gjest
    H.R skrev:
    Hva gjør at HFS3 er så kritisk for å få lansert?
    Vil vi skrive mer fornuftig?
    Vil bruktmarkedet ta seg opp?

Forstår ikke den intense iveren som råder hos noen....
    Enig der, ventingen er jo halve moroa - og vel så det.

T

Tittentei

Gjest
    Angående portering av databasen.

Hvis dere ikke klarer å kode et script som henter ut info fra den gamle versjonen til den nye, så er det en tanke å hyre inn en programmerer som kan gjøre arbeidet for dere. Jeg vet ikke hvilket system dette og det nye foraet er bygget på, men hvis det er open source eller mye brukte løsninger, så vil man nok kunne finne billig utenlandsk kompetanse på området. Det finnes websider hvor man kan utlyse en ønsket funksjon, gi et budsjett, og så vil folk som kan gjøre det gi anbud innenfor budsjettet. Freelancer.com er et slikt nettsted. Om dere ikke kan betale for dette selv, så får dere sette i gang kronerulling?

Husk også å omskrive alle URLer med 301 redirects (moved permanently), slik at søkemotorene opprettholder ranking, men endrer indeksene sine til å peke mot de nye URLene. Man kan fint dirigere URLer flere ganger før de lander på riktig ressurs. Det kan være nyttig f.eks. hvis den nye løsningen har SEO-vennlige URLer. Altså, dirigere ider fra gamle query strings til nye, og så fra de nye spørrestrengene til de rene URLene, dvs fra f.eks. index.php?viewtopic=1997483 til ny streng med ny id og så til dette-er-tittelen-pa-traden.html

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    tittentei1000 skrev:
    Angående portering av databasen.

Hvis dere ikke klarer å kode et script som henter ut info fra den gamle versjonen til den nye, så er det en tanke å hyre inn en programmerer som kan gjøre arbeidet for dere. Jeg vet ikke hvilket system dette og det nye foraet er bygget på, men hvis det er open source eller mye brukte løsninger, så vil man nok kunne finne billig utenlandsk kompetanse på området. Det finnes websider hvor man kan utlyse en ønsket funksjon, gi et budsjett, og så vil folk som kan gjøre det gi anbud innenfor budsjettet. Freelancer.com er et slikt nettsted. Om dere ikke kan betale for dette selv, så får dere sette i gang kronerulling?

Husk også å omskrive alle URLer med 301 redirects (moved permanently), slik at søkemotorene opprettholder ranking, men endrer indeksene sine til å peke mot de nye URLene. Man kan fint dirigere URLer flere ganger før de lander på riktig ressurs. Det kan være nyttig f.eks. hvis den nye løsningen har SEO-vennlige URLer. Altså, dirigere ider fra gamle query strings til nye, og så fra de nye spørrestrengene til de rene URLene, dvs fra f.eks. index.php?viewtopic=1997483 til ny streng med ny id og så til dette-er-tittelen-pa-traden.html
    Takk for rådene. Vi er godt kjent med alt du skriver, og problemet vi har er litt vanskelig å forklare, men vi får løst det rett over påske.

Mvh
    Høvdingen

T

Tittentei

Gjest
    Bra!

Håper det kommer en skikkelig god WYSIWYG-editor også! Det er en del medlemmer her som har quotedilla, og da blir det et svårig strev å lage svar på det de skriver når man skal bruke BBkode. Quoting er bra det, da står hvert innlegg for seg, og man kan linke til et innlegg uten at den som klikker på linken må lese 20 andre innlegg for å få kontekst.

Uansett, håper det blir en bra WYSIWYG-editor. Kan anbefale CKeditor (head-fi.org bruker denne).

Edit: Skrivefeil sa hallo.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer en mye bedre editor, og dette med quoting blir mye enklere enn i dag.

Jeg har flere ganger det siste året kommet med antatte lanseringstidspunkt av de nye sidene, men nå skal alle brikkene være på plass, og jeg kan i dag kunngjøre at HFS3 vil bli lansert 1. mai 2012.

Vi lanserte dagens versjon på samme dato i 2007, så vi synes dette er et godt tidspunkt.

Mvh
    Høvdingen

C

Cyber

Gjest
    Jeg synes dere er gode til å stå på i leiinga her, det er jo tross alt drevet på dugnad så vi har ingen grunn til å stønne og klage.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    1. mai feires hvert år med å gå i tog! Men kan selvsagt presse inn tid til å sjekke ut lanseringen også. :)

N

nysjerrigper

Gjest
    er det teknisk mulig å implementere en funksjon som luker ut bare bildene i en tråd?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    er det teknisk mulig å implementere en funksjon som luker ut bare bildene i en tråd?
    Den ligger der idag slik jeg kan se. dvs. ikke nødvendigvis bilder men alle vedlegg. (som regel bare bilder uansett).

trykk på bindersen så skal du få opp ei liste.
    hfs3.jpg

Sist redigert:
    N

nysjerrigper

Gjest
    ok, se der ja. men man må trykke på hvert bilde, så kan ta litt tid om ikke vet hva det er merket som evt. :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Å evt. kombinere denne funksjonaliteten med en "mass downloader" gjør susen.
    For min del med google chrome og en "extension" som heter Download Master så kan jeg enkelt laste ned alle vedlegg.

bia

9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.885
    Torget vurderinger
    9
    Hva med å slette halvparten av alle kategoriene? Hvem i helvete trenger 40 kategorier + underkategorier?
    Det er ikke rart det tok år å gjøre ferdig dette forumet. Virker som man bare har rotet seg lenger og lenger inn i duppeditter og finesser.

I beste mening...

Mvh

Redigert:

Åssen i helsike kom dere på å lage forumoversikten så uoversiktilig?

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å slette halvparten av alle kategoriene? Hvem i helvete trenger 40 kategorier + underkategorier?
    Det er ikke rart det tok år å gjøre ferdig dette forumet. Virker som man bare har rotet seg lenger og lenger inn i duppeditter og finesser.

I beste mening...

Mvh

Redigert:

Åssen i helsike kom dere på å lage forumoversikten så uoversiktilig?
    Forumoversikten er basert på det gamle forumet, og vi har planer om å endre en del på dette, men vi ønsket at det nye forumet skulle ligne så mye som mulig på det gamle i starten.

Vi er ikke ferdig ennå.

Mvh
    Høvdingen

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.538
    Beklager hvis dette har vært nevnt før, men jeg orker ikke lese gjennom ørten sider for å kanskje finne et svar?
    På gammelSentralen var det en funksjon som het noe sånt som "nye svar på tråder du har svart på".
    Noe sånt finnes visst ikke på nySentralen?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du har "nye innlegg" ihvertfall

Oppe til venstre etter at du har trykket forum.

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Beklager hvis dette har vært nevnt før, men jeg orker ikke lese gjennom ørten sider for å kanskje finne et svar?
    På gammelSentralen var det en funksjon som het noe sånt som "nye svar på tråder du har svart på".
    Noe sånt finnes visst ikke på nySentralen?
    Det skal vi få til etterhvert. Gi oss litt tid til å justere oss inn.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Beklager om det har vært svart på før, men fikk ingen umiddelbare søketreff:
    1. Kan man stille inn slik at det vises flere poster pr side?
    2. På HFS2 kunne man trykke på gul mappe som kom man til første innlegg man ikke hadde lest. Er denne funksjonen fjernet?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    539
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har knapt ord for hvor uoversiktlig og rotete det nye forumet er. Eier dere ikke estetisk sans? Og dette har vært i utvikling i ..3år?
    Det er også en haug av unødvendige subkategorier, og unødvendig funksjonalitet som en "Digg-link" og annet. Se på computeraudiophile f.eks. De bruker t.o.m samme forumsoftwaren.

Dette er bare min mening, og det *er* i beste mening (og jeg har ikke lest de tidligere sidene i denne tråden)

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Bump.
    Beklager om det har vært svart på før, men fikk ingen umiddelbare søketreff:
    1. Kan man stille inn slik at det vises flere poster pr side?
    2. På HFS2 kunne man trykke på gul mappe som kom man til første innlegg man ikke hadde lest. Er denne funksjonen fjernet?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har knapt ord for hvor uoversiktlig og rotete det nye forumet er. Eier dere ikke estetisk sans? Og dette har vært i utvikling i ..3år?
    Det er også en haug av unødvendige subkategorier, og unødvendig funksjonalitet som en "Digg-link" og annet. Se på computeraudiophile f.eks. De bruker t.o.m samme forumsoftwaren.

Dette er bare min mening, og det *er* i beste mening (og jeg har ikke lest de tidligere sidene i denne tråden)
    Vi har jo 90% av samme oppdeling som det gamle forumet, og hvis du ønsker enklere oversikt så kan du jo bruke forumoversikten som du mener vi bør ta bort.

Hva er ditt forslag til forbedring?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Takker så mye.
    Tror forøvrig forumet etter hvert tilfredsstiller de fleste, var jo mange som savnet HFS1 i kjølvannet av overgangen til HFS2 også. Hører ikke til så mye savn av HFS1 nå lenger :)
    Dette blir bra, beundringsverdig innsats.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå er det snart 1 års dag for HFS3 og det har blitt nevnt at mange nye funksjoner skal innfases etterhvert, men de har etter det jeg kan se uteblitt. Eneste jeg har merket er at det har kommet nye underkategorier. Når skjer det ting? Kunne ønsket meg mulighet til å endre bakgrunn til mørkere og flere layoutvalg for å nevne noe

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Vi er ferdig med første store oppgradering, og den kommer om kort tid. Vi er i siste beta-fase nå.

Det vil bli en ny forside som gir bransjeaktører mulighet til å legge ut nyheter direkte. Det kommer også nokså store oppgraderinger til Torget (bla. en egen side som heter Min side, og her vil alle annonser og aktivitet ligge på en side istedenfor diverse drop-down linker som vi har i dag).

Det kommer videre noen nye funksjoner og en rekke bug-fikser, men i denne omgang kommer det ikke noen flere layout muligheter.

Med denne oppdateringen så får vi endret på det meste som ikke fungerer i dag, og neste steg kan bli å lage en annen layout-mulighet, men det har ikke vært spesielt prioritert, da veldig få har nevnt ønske om det.

Mvh
    Høvdingen

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Jeg savner fortsatt hfs2. Den enkle layouten og basic- funksjonene var for meg tryggere, og jeg deltok på en helt annen måte enn jeg gjør idag. Opplever også at aktiviteten er mindre generelt, men det finnes det vel statistikk på om stemmer eller ikke.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror versjon 2 kommer tilbake, men jeg er strengt tatt glad for at det ikke kommer en masse nye forvirrende fubksjoner jevnt...

mvh
    Stian

S

sorgenfri

Gjest
    Jeg, har et forslag.

Kan ikke hodetelefoner på brukten få Egen kategori for forsterker/DAC ? Slik det er nå, legger vi inn alt under hodetelefoner - ikke at det er et problem , men hodetelefoner er mer​ enn hodetelefoner:)

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Vi kan godt endre litt på kategoriene på Torget.

Angående savn av HFS2 - det er sant at det gamle forumet var enklere, men ting går fremover, og vi må ha en plattform som er mer sikker, oppgraderbar og mange ønsket også flere funksjoner. Oppgraderingen som kommer har til hensikt å gjøre enkelte ting enklere, og mer oversiktlig. Vi skal ikke gjøre ting mer komplisert, men forsøke å få dagens versjon bedre for alle.

S

sorgenfri

Gjest
    Noen ganger når jeg går inn på HODETELEFONER popper dette opp:
    Skjermbilde 2013-04-28 kl. 12.38.36.png

Er det noe kun på min, maskin eller er det andre osgå som får opp dette? Det, skjer kun på HFS..Jeg har en Mac.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn