HFS3 - veien videre.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Status er fortsatt at vi holder på med galleri-sidene, men det begynner å se bra ut nå. Jeg håper at vi kan få lagt ut de nye sidene i løpet av 1-2 uker, men jeg tør ikke love noe som helst.

Jeg skjønner at folk begynner å bli lei av å høre om lanseringer osv., men dette er et stort prosjekt for oss, og vi må bare ta den tiden det tar.

Tidligere har vi benyttet stort sett ferdig-løsninger som har blitt endret på i henhold til vårt design, mens denne gangen har vi egenutviklet en rekke løsninger, og det er veldig tidkrevende.

Mvh
    Høvdingen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Krysspost (mine uthevinger):

Høvdingen skrev:
    På HFS3 har vi innebygget re-sizer, og maks grense på hver fil til 8mb. Da skulle mye frustrasjon forsvinne.

Det kommer også en helt ny galleri-side som vil kjøres parallellt med avdelingen for bildetråder. I galleriet er det satt opp ulike kategorier (eks. Min Hi-Fi, min hjemmekino, På besøk hos, Hifi Shows osv.), og det vil være mulig å sette opp presentasjoner med mange store bilder og tekst.

Det kommer med andre ord til å bli enklere å laste opp bilder, og mye av tanken bak HFS3 er mer bruk av bilder.

Da er det sikkert mange som vil spørre - når kommer HFS3?

Vi er nå ferdig med alt, og denne uken skal vi gjøre første forsøk på å overføre den nåværende databasen fra dagens forum til de nye sidene. Hvis det går bra, så er det littegranne som må settes opp her og der, og lansering kan da skje i løpet av 1-2 uker.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Nye kategorier inkl. for for hodetelefoner
    Krysspost slik at vi finner igjen innlegget ved senere behov (min utheving).

Høvdingen skrev:
    Det kommer snart nye sider, og da har vi en litt ny form for inndeling. Ettersom vi snart skal føre over innleggene fra dette forumet til det nye, så er det ikke ønskelig med større oppdeling før det nye forumet er på plass.

Det vil bli både kategori for hodetelefoner, rør og andre ting på det nye forumet. Det vil også bli enklere å navigere, samt bedre oversikt for å følge med på alt som skjer på sidene.

Mvh
    Høvdingen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Høvdingen skrev:
    [...]
    Da er det sikkert mange som vil spørre - når kommer HFS3?

Vi er nå ferdig med alt, og denne uken skal vi gjøre første forsøk på å overføre den nåværende databasen fra dagens forum til de nye sidene. Hvis det går bra, så er det littegranne som må settes opp her og der, og lansering kan da skje i løpet av 1-2 uker.
    Hva er status (drøye) 2 uker senere?

Mvh.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    De nye sidene er helt ferdige, og vi holder på med litt siste finpussing og serveroptimalisering.

Det er nok ikke lenge før nå.....

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    De nye sidene er helt ferdige, og vi holder på med litt siste finpussing og serveroptimalisering.

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    125
    Torget vurderinger
    14
    I forbindelse med bruktbørs og selektering så hadde det vært en fordel og kunne søke innenfor hver enkelt kategori etter enten salgspris eller nypris. For egen del er jeg lei av alt mulig billig skvip som tielleres med Hi-End tekst. (det er ok med ting i alle prisklasser, men da det å beskrive eget utstyr er vanskelig for noen hadde det vært greit med en "nøytral" kategorisering)
    Capita

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    capita skrev:
    I forbindelse med bruktbørs og selektering så hadde det vært en fordel og kunne søke innenfor hver enkelt kategori etter enten salgspris eller nypris. For egen del er jeg lei av alt mulig billig skvip som tielleres med Hi-End tekst. (det er ok med ting i alle prisklasser, men da det å beskrive eget utstyr er vanskelig for noen hadde det vært greit med en "nøytral" kategorisering)
    Capita
    Jeg tror du vil sette pris på den nye bruktbørsen. Den har alle muligheter for sortering og søk, og den legger også opp til at folk må skrive navnet på produktet i overskriften slik at vi vil unngå produkter som selges til f.eks. "pølsepriser".

Mvh
    Høvdingen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Høvdingen skrev:

Ikke lenge før er ?

/jan

C

Cyber

Gjest
    Med den kritiske medlemsmassen vi har her kan jeg godt skjønne leiinga vil kvalitetssikre produktet før de tør la de store hordene slippe til. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vi er nett som unger på juleaften ;D ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    2.5 års utvikling av et forum. her er det høye forventninger. Samme tidsramme som Golfprosjektet til forsvaret

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    65finger skrev:
    2.5 års utvikling av et forum. her er det høye forventninger. Samme tidsramme som Golfprosjektet til forsvaret
    Dette går vel på idealisme og ulønnet arbeid på fritiden eller hur?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    TTmania skrev:
    65finger skrev:
    Dette går vel på idealisme og ulønnet arbeid på fritiden eller hur?
    selvsagt. er ikke så viktig heller. HFS2 fungerer bra. Er veldig nyskjerrig på neste versjon, derfor litt utolmodig :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nå.
    Maser og maser. Det er da "ledelsen" her som har lovt underveis.

/jan

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har aldri lovet noen eksakt dato, men jeg har flere ganger antatt lanseringstidspunkt. Vi har vært veldig nærme lansering et par uker nå, men det dukker hele tiden opp noe, og i øyeblikket holder vi på med en mobil-versjon av den nye bruktbørsen. Vi hadde først tenkt at vi skulle begrense mobil-delen til kun forumet, men bruktbørsen er jo vel så viktig.

Litt tålmodighet til må nok påregnes, men det blir nok ikke så lenge til.

Mvh
    Høvdingen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og da optimaliseres det hele for iphone, android og windows tlf ?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    HCS skrev:
    Og da optimaliseres det hele for iphone, android og windows tlf ?
    Det blir en egen stil for mobiltelefon, og den skal fungere like bra på alle typer mobilplattformer.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Høvdingen skrev:
    Jeg har aldri lovet noen eksakt dato, men jeg har flere ganger antatt lanseringstidspunkt. Vi har vært veldig nærme lansering et par uker nå, men det dukker hele tiden opp noe, og i øyeblikket holder vi på med en mobil-versjon av den nye bruktbørsen. Vi hadde først tenkt at vi skulle begrense mobil-delen til kun forumet, men bruktbørsen er jo vel så viktig.

Litt tålmodighet til må nok påregnes, men det blir nok ikke så lenge til.
    Hvorfor kan dere ikke lansere HFS3 med alt som er ferdig, og så slippe mobilbruktbørsen senere når den er klar? Det er ingen grunn til at mye (forhåpentlig) bra skal henge på en (liten) "ting".

En nær forestående lansering av HFS3 har nå i flere år blitt benyttet som grunn for ikke å gjøre endringer i HFS2 inkl. noe (formodentlig) så enkelt som å revidere og utvide kategorisystemet. Når man ser dette i sammenheng og hvordan det skrider frem, spør man seg om hvor klokt det er.

Det er mye klokskap i uttrykket "Det beste kan bli det godes fiende".

Mvh.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    For sentralens egen del mener jeg det er på høy tid å komme på banen med den lenge omtalte oppgraderingen til HFS3

Det vil alltid være slik at brukere kommer og går, men det siste året er det påfallende mange aktive brukere som er (tilnærmet) forsvunnet uten at det nødvendigvis i samme periode har kommet til så mye friskt blod. Flere og flere tråder fremstår mest som et langt ekteskap utgått på dato. Senest i dag er det flere eksempler på generell nebbete oppførsel, gamle ektepar verdig.

Sist sommer var helt horribelt i perioder, og det blir for enkelt å skylde på agurktid. En håndfull brukere klarte ihvertfall å få meg til og avstå fra videre deltagelse på sentralen,og det ganske lenge. Nå er vi i midten av mars og neste agurksommer kommer raskere enn vi tror.

Det utgåtte ekteparet trenger å få piffet opp sexlivet, og det litt kjapt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Enig med dine betraktninger Eros. For meg virker det arrogant å stadig skyve på lanseringen av HFS3 spesielt når man i 3 år har begrunnet et hvert avslag på forbedring av dagens forum med at hfs3 kommer snart. jeg tror ikke lanseringen av HFS3 kommer i 2012. Hvorfor ikke lansere en versjon og revidere den med jevne mellomrom?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er forsåvidt enig i at HFS3 er vel på overtid, men HFS2 fungerer da greit nok? Eros' tro på at innføring av HFS3 vil redusere frafallet av bidragsytere deler ikke jeg. I den grad HFS har et problem så er det at medlemsmassen er for dårlig (inkompetent, uinteressert i å dele erfaringer og kunnskap, frekke og usympatiske, uten evne til å kommunisere), og det avhjelpes ikke med ny plattform.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    totte skrev:
    Jeg er forsåvidt enig i at HFS3 er vel på overtid, men HFS2 fungerer da greit nok? Eros' tro på at innføring av HFS3 vil redusere frafallet av bidragsytere deler ikke jeg. I den grad HFS har et problem så er det at medlemsmassen er for dårlig (inkompetent, uinteressert i å dele erfaringer og kunnskap, frekke og usympatiske, uten evne til å kommunisere), og det avhjelpes ikke med ny plattform.
    derfor er det fint å få ignorerefunksjon blant annet

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    totte skrev:
    Joda, enig i det, kjekt å ha, men jeg tror det har lite å si for om folk blir værende eller ikke. Men jeg har tatt feil før*.

*Presisering: Ved en rekke tilfeller har det blitt meg fortalt at jeg tar feil, men jeg stiller meg avvisende til dette.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    totte skrev:
    65finger skrev:
    totte skrev:
    Joda, enig i det, kjekt å ha, men jeg tror det har lite å si for om folk blir værende eller ikke. Men jeg har tatt feil før*.

*Presisering: Ved en rekke tilfeller har det blitt meg fortalt at jeg tar feil, men jeg stiller meg avvisende til dette.
    du tatt feil ???har jeg aldri lest

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Enig med dine betraktninger Eros. For meg virker det arrogant å stadig skyve på lanseringen av HFS3 spesielt når man i 3 år har begrunnet et hvert avslag på forbedring av dagens forum med at hfs3 kommer snart. jeg tror ikke lanseringen av HFS3 kommer i 2012. Hvorfor ikke lansere en versjon og revidere den med jevne mellomrom?
    Jeg har på mange måter forståelse for at enkelte er lei av å vente, og at enkelte begynner å miste troen på hele greia.

Det jeg kan si med sikkerhet er at vi nå står ovenfor en lansering i løpet av kort tid, og denne gangen blir det ingen siste planer eller uventede utsettelser som følge av nye tillegg til sidene. HFS3 er ferdig, og jeg håper at vi kan lansere til uken som kommer. Det eneste som evnt. kan hindre dette må være problemer med overføring av eksisterende database, men det tror jeg kommer til å gå greit. De nye mobilsidene som jeg snakket om ble ferdig i går, og vi jobbet nærmeste døgnet rundt for å få fortgang på det.

Jeg tror ikke vi kan forvente at det nye forumet vil påvirke brukermassen og deres meninger i særlig grad, men vi ønsker å sette mer fokus på bildereportasjer fra bransje, private og messer, og kanskje vi kan flytte fokuset litt bort fra de sedvanlige diskusjonene som mange begynner å bli lei av. Erfaring har vist at bildetråder skaper større og mer positivt engasjement, og det har vi forsøkt å ta hensyn til.

Vi får også langt flere moderatorverktøy som vil gjøre det enklere å holde kontroll der det er nødvendig, og det er ønskelig fra vår side at forumet skal være en trivelig plass.

L

Lars.N

Gjest
    Høvdingen skrev:
    65finger skrev:
    Jeg har på mange måter forståelse for at enkelte er lei av å vente, og at enkelte begynner å miste troen på hele greia.

Det jeg kan si med sikkerhet er at vi nå står ovenfor en lansering i løpet av kort tid, og denne gangen blir det ingen siste planer eller uventede utsettelser som følge av nye tillegg til sidene. HFS3 er ferdig, og jeg håper at vi kan lansere til uken som kommer. Det eneste som evnt. kan hindre dette må være problemer med overføring av eksisterende database, men det tror jeg kommer til å gå greit. De nye mobilsidene som jeg snakket om ble ferdig i går, og vi jobbet nærmeste døgnet rundt for å få fortgang på det.

Jeg tror ikke vi kan forvente at det nye forumet vil påvirke brukermassen og deres meninger i særlig grad, men vi ønsker å sette mer fokus på bildereportasjer fra bransje, private og messer, og kanskje vi kan flytte fokuset litt bort fra de sedvanlige diskusjonene som mange begynner å bli lei av. Erfaring har vist at bildetråder skaper større og mer positivt engasjement, og det har vi forsøkt å ta hensyn til.

Vi får også langt flere moderatorverktøy som vil gjøre det enklere å holde kontroll der det er nødvendig, og det er ønskelig fra vår side at forumet skal være en trivelig plass.
    Håper det blir rom for å laste opp større filer som service / bruker manualer i pdf .

Mvh

Lars

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    laban skrev:
    Håper det blir rom for å laste opp større filer som service / bruker manualer i pdf .
    Svaret på dette er enkelt og greit JA. Du kan laste opp langt større filer enn i dag, og vi har også en egen nedlastingsside for musikk-program, musikk, manualer osv.

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Lykke til med innspurten! Heier på dere som legger ned mye arbeid i dette som vi andre bare kan nyte.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Høvdingen skrev:
    laban skrev:
    Svaret på dette er enkelt og greit JA. Du kan laste opp langt større filer enn i dag, og vi har også en egen nedlastingsside for musikk-program, musikk, manualer osv.

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Høvdingen skrev:
    65finger skrev:

Først av alt vil jeg takke for det arbeid og engasjement som blir lagt ned i det å drifte et såpass stort forum.

Du svarer jo egentlig delvis på hvorfor det er viktig å få på plass HFS3. Selvsagt er det vanskelig å forandre folks holdninger, standpunkt og i enkelte tilfeller mangel av ren folkeskikk. Har også tidligere forstått at moderatorverktøyene blir utvidet, bra!
    Bildetråder er som du sier ofte en kime til positivt engasjement og respons. Slettes ikke dumt med økt fokus i den retning. Regner med at det også blir en egen "reiseavdeling", med mulighet for posting av tips og bilder av/fra hififoretninger og platesjapper rundt omkring i den store verden.

Forumet trenger i høyeste grad mer feelgood, og det skal bli spennende å se.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Noe man kunne vurdere er en "anbefaler"-ordning av et slag. Spesielt gode og/eller underholdende tråder finnes i de fleste genre og årganger, i fleng nevnes KnBs 300B-byggetråd, Slarsens Hodofon-byggetråd, Asbjørns Loudness-wartråd, Vredens reisetråd fra San Sebastian og den famøse Edge-tråden, og disse kan etter at trådene er avsluttet drukne i den grå massen og dermed aldri oppdages av nye brukere. Hva som er mest hensiktsmessige måte å løfte disse frem på vet jeg ikke, men noe hensiktsmessig bør på plass, tror jeg.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:
    Noe man kunne vurdere er en "anbefaler"-ordning av et slag. Spesielt gode og/eller underholdende tråder finnes i de fleste genre og årganger, i fleng nevnes KnBs 300B-byggetråd, Slarsens Hodofon-byggetråd, Asbjørns Loudness-wartråd, Vredens reisetråd fra San Sebastian og den famøse Edge-tråden, og disse kan etter at trådene er avsluttet drukne i den grå massen og dermed aldri oppdages av nye brukere. Hva som er mest hensiktsmessige måte å løfte disse frem på vet jeg ikke, men noe hensiktsmessig bør på plass, tror jeg.
    Vi har flere nye løsninger som gjør at brukerne selv kan bokmerke og finne tilbake til tråder eller enkelt-innlegg, men vi har ingen tiltenkt løsning for et system hvor nye brukere kan finne interessante tråder som har druknet pga. alder.

Dette er en god idé, og noe vi bør se nærmere på.

Takk for tipset.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Høvdingen skrev:
    65finger skrev:

[...]
    Uke 12 2012 kom og gikk uten at HFS3 åpenbarte seg.

T

Torget

Gjest
    Høvdingen skrev:
    totte skrev:
    Vi har flere nye løsninger som gjør at brukerne selv kan bokmerke og finne tilbake til tråder eller enkelt-innlegg, men vi har ingen tiltenkt løsning for et system hvor nye brukere kan finne interessante tråder som har druknet pga. alder.

Dette er en god idé, og noe vi bør se nærmere på.

Takk for tipset.
    "HORNOGRAFI !!!"-tråden bør så absolutt "reddes", om hyppigheten på nye innlegg noen gang(;D) skulle avta.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    CDWMcInSpots skrev:
    Uke 12 2012 kom og gikk uten at HFS3 åpenbarte seg.
    Pokker også, jeg visste det var noe jeg hadde glemt. Og jeg som til og med hadde skrevet "Husk og legg ut HFS3" på en Post-it lapp... ;D

Fra spøk til alvor - vi sliter litt med overføring av den eksisterende databasen, og vi lanserer så fort vi finner en løsning på problemet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn