HFS3 - veien videre.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Høvdingen skrev:
    Dette med re-opptelling av medlemmer er noe som er tenkt på. Jeg lurer på om de forløbig skal puttes i en egen gruppe som etterhvert blir slettet. Flere muligheter.
    Jeg ville syes det var dumt å slette medlemmer, men å putte dem i en "deaktivert"-bås som ikke synes i registeret, er kanskje en idé? ...Med en eller annen mulighet for reaktivering.

J

J.J

Gjest
    Skolestart har vært for å si det sånn.......... 8)
    Noe nytt om dato nå ??

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    J.J skrev:
    Noe nytt om dato nå ??
    Det er vel langt på vei besvart i svar #181-182, og utdypet i de påfølgende svar.

Svar #181-182:
    RJEL skrev:
    Nu er det skolestart over helga - får vi glede av HFS3 samtidig?
    Ikke meninga å mase, men er veldig spent !
    Høvdingen skrev:
    Nå ble akkurat bruktbørsen ferdig, og den ble kjempebra. Superask, oversiktlig, og alt som har manglet. Det gjenstår litt arbeid med galleridsider, og overføring av gamle sider. Sistenevnte kan bli tøft, men forhåpentligvis gjennnomførbart.

Det jobbet kontinuerlig med dette nå, og jeg lover at vi snart skal bli ferdig.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    CDWMcInSpots skrev:
    J.J skrev:
    Noe nytt om dato nå ??
    Det er vel langt på vei besvart i svar #181-182, og utdypet i de påfølgende svar.

Svar #181-182:
    RJEL skrev:
    Nu er det skolestart over helga - får vi glede av HFS3 samtidig?
    Ikke meninga å mase, men er veldig spent !
    Høvdingen skrev:
    Nå ble akkurat bruktbørsen ferdig, og den ble kjempebra. Superask, oversiktlig, og alt som har manglet. Det gjenstår litt arbeid med galleridsider, og overføring av gamle sider. Sistenevnte kan bli tøft, men forhåpentligvis gjennnomførbart.

Det jobbet kontinuerlig med dette nå, og jeg lover at vi snart skal bli ferdig.
    Alltid spennende å se når "snart" er..Men tipper det jobbes hardt med saken. Deadline ifht skolestart er det Høvdingen selv som har satt og regner med at han da "snart" vil etterleve den... ;D

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Vel, skolestart ble det ikke noe av, men det blir i høst. Det er det eneste jeg vet for sikkert. Det dukker opp bugs både her og der, og noen av dem tar dagevis å finne ut av. Noe av det viktigste uansett hvordan siden ender opp er at den er stabil og fungerer 100%.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Høvdingen skrev:
    Vel, skolestart ble det ikke noe av, men det blir i høst. Det er det eneste jeg vet for sikkert. Det dukker opp bugs både her og der, og noen av dem tar dagevis å finne ut av. Noe av det viktigste uansett hvordan siden ender opp er at den er stabil og fungerer 100%.
    Noen betatest på gang da?

J

J.J

Gjest
    Jakta har starta så da er det høst ;D

Blir varsling bedre på HFS 3 ?? ... nå får jeg snart ikke varsling på noen ting om helst - må jo følge med sjæl om enn skal holde seg oppdatert ;D ;D ;D

Mvh

JR

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er det snart jul... Så hvordan ligger det an ? Sakset ifra Høvdingens egne sider...

" Hifisentralen hadde cirka 200-300 faste brukere i 2001, og i 2006 var det over 10.000 medlemmer. Høsten 2006 trakk Jostein Berntsen seg fra Hifisentralen pga. jobbforfremmelse og familiøkning, og Høium tok over alt ansvar for sidene. I mai 2007 lanserte vi en oppgradert versjon av Hifisentralen, og det jobbes med utvikling av en ny utgave som vil lanseres en gang i 2010."

og denne fra lengre oppe av Høvdingen : " Vel, skolestart ble det ikke noe av, men det blir i høst. .... "
    8)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    HFS er nå ikke alene om å bomme litt på estimatene

For IT projects, an industry study by the Standish Group found that the average cost overrun was 43 percent; 71 percent of projects were over budget, exceeded time estimates, and had estimated too narrow a scope; and total waste was estimated at $55 billion per year in the US alone.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_overrun

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig i den Morten... Men for å vise at en tar brukerne sine seriøst er det gjerne lurt å informere litt underveis... Da blir ikke skuffelsen så stor... :'(

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Ta det med ro. Ny HFS 3 er underveis. Det er ingen grunn til å lansere et halvferdig produkt heller. Så lenge dagens HFS fungerer såpass knirkefritt, ser jeg ingen grunn til å haste på med et nytt forum som ikke er ferdig enda.

Ting Tar Tid. Sier man fortsatt -i Forsvaret.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Ta det med ro. Ny HFS 3 er underveis. Det er ingen grunn til å lansere et halvferdig produkt heller. Så lenge dagens HFS fungerer såpass knirkefritt, ser jeg ingen grunn til å haste på med et nytt forum som ikke er ferdig enda.

La vær å "love" noe da kanskje. Var snakk om til sommerferien, så sensommer, vinter osv osv. Ila 2011 skjer vel neppe da kan man anta ::)
    For min del er det ingen hast, men ikke rart folk lurer siden det har blitt gitt ca. tider siden i vinter - vår.

/jan

J

J.J

Gjest
    Og knirkefritt - det skjønner jeg nå er et relativt begrep ......... FØRST nå ....... :-X

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    HFS slik den er nå funker fint!

Så ingen hast, men det er vel 12 - 18 måneder man begynte å snakke om HFS3 nå?

Samme med var det med HFS2.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    bjornh skrev:

Tar det svært så med ro her... Men å love siden 2010 uten å følge om med info hvorfor det går så tregt er direkte slett!! Når det er snakk om penger til ny server skal disse komme adm av siten i hende så fort som råd er... Å da følge opp LITTTTTTTTT når det går over et år hadde jo vært TRIVELIG... ;)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg tok en titt og det første tidsløftet jeg fant var i svar #44 fra 09.01.2010 på side 3 i denne tråden:

Høvdingen skrev:
    Planen min var/er i slutten av første kvartal, men jeg vet hvordan det er å gi slike løfter, og det eneste jeg har sagt tidligere er året 2010. Jeg vil likevel tippe at det blir mot sommeren. Det er fortsatt mye som gjenstår, og spesielt med den nye bruktbørsen.

Vi har hatt en veldig stabil løsning siden mai 2007, og det er viktig at den nye løsningen er like stabil.

Mvh
    Høvdingen
    Man finner stadig ny tidsløfter senere i tråden som andre brukere med rette har påpekt.

Hvis jeg husker rett, skrev Høvdingen tidligere i år at den nye bruktbørsen endelig var ferdig.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    ...kan hende noen av dere til og med ønsker dere tilbake til dagens HFS når HFS 3 når den tid kommer... ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    bjornh skrev:
    ...kan hende noen av dere til og med ønsker dere tilbake til dagens HFS når HFS 3 når den tid kommer... ;D
    Får håpe det ikke blir et virrvarr av funksjoner, likes og annen facebook-styggdom. jeg tror det verste med tanke på den vanvittige lange tiden prosjektet har tatt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.907
    Torget vurderinger
    23
    Håper det blir en slags "Løkhode delete" funksjon. 8) 8)

R

rico

Gjest
    65finger skrev:
    bjornh skrev:
    Får håpe det ikke blir et virrvarr av funksjoner, likes og annen facebook-styggdom....
    "Frykter" også noe slikt...

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke noen kommer til å bli sjokkert med "nye" funksjoner og virvarr. De nye sidene har en enkel og oversiktlig meny, og jeg tror mange vil finne de nye sidene mer oversiktlig.

En av tingene som jeg tror blir satt pris på er en bedre forside, bedre søkemotor, mer oversikt i forumet og det at hver bruker får en profilside som viser alt brukeren har lagt ut av innlegg, bilder, bruktannonser osv.

Jeg ser at det finnes mange bra nettsider der ute, men felles for veldige mange er at det er vanskelig å orientere seg, og målet for HFS3 er enkelhet med flere muligheter.

Sidene er forøvrig ferdig utformet, men det gjenstår litt småspikkeri her og der, og vi skal ha en beta-testing som skal starte i julen.

Antatt lansering er nå satt til januar 2012, og hvis beta-testingen går som planlagt så er det lite som tyder på at det blir noen videre utsettelser, men som jeg har sagt før så lover jeg ingenting.

Mvh
    Høvdingen

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vil det komme noen forandringer/nye muligheter på "Mitt anlegg og billedtråder"?
    Mener å huske at noe slikt ble antydet for lenge siden.
    Kan det i så fall røpes hva?

Mvh.KW

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det kommer både "mitt anlegg/album" og et nytt "gallerisystem". Dette er noe som vi ikke er 100% ferdig med, og det er litt usikkert hva som blir sluttresultatet.

Mvh
    Høvdingen

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Høvdingen skrev:
    Ja, det kommer både "mitt anlegg/album" og et nytt "gallerisystem". Dette er noe som vi ikke er 100% ferdig med, og det er litt usikkert hva som blir sluttresultatet.

Mvh
    Høvdingen
    Håper ikke "mitt anlegg"-trådene blir en slags blogger, der eieren skrver og andre kun kan kommentere. Jeg synes de mitt anlegg-trådene vi har i dag ofte er blant de beste og mest interessante å "være i" på hele forumet, slik de er nå.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Vi kommer til å beholde "Mitt anlegg" trådene i forumet, og alle andre forumavdelinger/kategorier.

Nye HFS vil kun legge til funksjoner - det er ingenting av dagens innhold eller form som blir borte.

Mvh
    Høvdingen

N

nysjerrigper

Gjest
    HFS3 bør ha søkfunksjon innenfor hver tråd, evt. en "vis alle sider" knapp.
    også mulighet til å luke ut bare bildene i tråden, hvor teksten blir fjernet.
    mye mer effektivt om man er ute etter noe spesifikt. søking på hovedsiden vil ofte ikke gi et resultat engang! 3-4ord og alt man får til svar er "søket er ikke spesifikt nok" :mad:

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    Ønske: Når man fører musepekeren over Siste fra forum bør man få opp overskriftene i full lengde, slik som man får ved Siste fra bruktbørsen, uten å måtte åpne temaet.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    nysjerrigper skrev:
    HFS3 bør ha søkfunksjon innenfor hver tråd,
    Det har da HFS i dag. Det er vel kanskje det beste med søkemulighetene på HFS.

Avansert søk når man kjenner forfatter er også ofte til hjelp.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Nye HFS har en helt annen søkemotor, og med avansert søk kan en innsnevre nokså kraftig, både innenfor tråder, forfatter m.m.

Bruktbørsen har et eget filtreringssystem på sted, kategori, pris, forfatter m.m + en Ajax søkemotor for de som er ute etter spesifikke produkter.

Jeg tror vi har tenkt på det meste, men det er vel alltid noe en glemmer, og da får vi forbedre litt underveis.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Barbaresco skrev:
    Ønske: Når man fører musepekeren over Siste fra forum bør man få opp overskriftene i full lengde, slik som man får ved Siste fra bruktbørsen, uten å måtte åpne temaet.
    Dette har jeg aldri tenkt så mye over. De nye sidene har litt annen forside, og der hvor det er aktuelt skal vi ha dette i bakhodet. Takk for pekepinn.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Høvdingen skrev:
    Antatt lansering er nå satt til januar 2012, og hvis beta-testingen går som planlagt så er det lite som tyder på at det blir noen videre utsettelser, men som jeg har sagt før så lover jeg ingenting.
    Hva er status og planene nå? Blir det januar 2012?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.180
    Torget vurderinger
    2
    Status er at alt er ferdig med unntak av Galleri-sider. Vi har i alle år hatt galleri som støtter opplasting av enkeltbilder, men våre løsninger har vært uoversiktlig, lite brukt, og det virker langt mer fornuftig å ha løsning slik som AvForum og Minhembio med tanke på galleri.

Det finnes ingen software på markedet som hadde det vi var på jakt etter, og denne gangen har vi derfor laget vår egen løsning fra bunn av, og den antas å være ferdig i denne uken.

Galleri og bruktbørs er det som har tatt mest tid, men vi tror også løsningene vi har kommet frem til vil bli godt mottatt da vi har lagt stor vekt på enkelhet og brukervennlighet, samtidig som vi har laget en rekke løsninger som vi tror brukerne vil ha nytte av.

Kort oppsummert så er vi veldig nærme, og det siste som vil gjenstå er å overføre alle filer fra dagens forum. Der kan vi møte noen utfordringer, og det gjør at det blir vanskelig å si en eksakt dato, men det blir ikke lenge til. Jeg jobber med dette fra morgen til kveld hver dag nå, og jeg er veldig interessert i å lansere sidene så fort som mulig.

Mvh
    Høvdingen

N

nysjerrigper

Gjest
    ikke rart det når det er over 2år siden tråden ble startet ;D

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Hadde vært moro å se bilder av hfs3 :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    CDWMcInSpots skrev:
    Høvdingen skrev:
    Hva er status og planene nå? Blir det januar 2012?
    Høvdingen skrev:
    Status er at alt er ferdig med unntak av Galleri-sider.
    [...]
    Det finnes ingen software på markedet som hadde det vi var på jakt etter, og denne gangen har vi derfor laget vår egen løsning fra bunn av, og den antas å være ferdig i denne uken.
    [...]
    Kort oppsummert så er vi veldig nærme, og det siste som vil gjenstå er å overføre alle filer fra dagens forum. Der kan vi møte noen utfordringer, og det gjør at det blir vanskelig å si en eksakt dato, men det blir ikke lenge til. Jeg jobber med dette fra morgen til kveld hver dag nå, og jeg er veldig interessert i å lansere sidene så fort som mulig.
    Hva er status og planene nå?

Mvh.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn