Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kun vennskapelig ment fra min side, hanspf  :D
Og som sagt så har jeg ikke med dette å gjøre i det hele tatt..

Jeg gleder meg i spenning sammen med dere, og håper varene snart er i hus og at dere alle blir veldig nøgde!

Mvh Vidar P
 
L

Ludo

Gjest
Det blir vi nok - om enn kanskje litt senere enn planlagt !

John_M har gjort en super jobb til nå...

Hanspf : Tror vi må smøre oss litt til med tålmodighetskremen...
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Æsj ser ut som det blir litt forsinket for meg, statusen står som "Please contact DHL" cattylink skulle sjekke det opp!
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Er det avtalt noe mer om henting av varer? Hvordan vi gjør det? Kommer de på gardermoen?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Du er en utålmodig sjel hanspf ;) ::)
Hadde nok også vært slik hadde jeg ventet på nytt utstyr.
Vet dere om det finnes noen bassforsterker for innbygging og CD spiller i halvformat fra Kina?
Adresser?
Mvh Jan I
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Hmm prøvde å kammuflere tålmodigheten min med ett saklig spm..klarte jeg ikke det alltså?
 

Thror

Medlem
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
33
Antall liker
3
Maila Cattylink og spurte hva som skjedde, de skulle sjekke det opp. Fikk dette svaret:
DEAR MR VOLDSTAD,

WE HAVE OBTAINED A REPLY FROM DHL. THEY EXPLAINED THAT THE DELAY WAS DUE TO CHINA CUSTOMS INSPECTION. WHILE WE TEND TO BE NOT SATISFIED WITH THEIR EXPLANATION, WE CAN CHECK THAT NOW THE PROCESS HAS RESUMED.

WE ARE SORRY FOR THE DELAY THAT RESULTED, PLEASE ACCEPT OUR DEEPEST APOLOGY FOR THAT.

SINCERELY,

SNOWY LAW
Får håpe dere ikke er like uheldige og får ekstra ventetid... :(
 
J

John_M.

Gjest
Da har jeg omsider noe konkret å komme med!

Den første forsendelsen ligger nå i Køben og kan være på Gardermoen i løpet av dagen. Denne inneholder:

1 x SA-93 + SP-993
1 x SP-993
1 x Shengya SV233
1 x Shengya CD-S3
1 x Shanling CD-A10T
1 x pair Ming Da MC300C mono blocks
1 x Korsun V8i
1 x Korsun Ks99
3 x BADA LB3000 Power Filter
1 x pair Shengya SP-T100
2 x FP-1 Power Cords
1 x FP-Gold Power Cord

14 kolli, 315 kg.

Varene kan ligge max tre dager på Gardermoen (hos SAS) før det beregnes avgift på oppbevaring. Agent ved mottak er Cargoworld, ved Wilhelmsen Agencies, som i tillegg til MVA vil innkreve 1321,- i gebyrer. Frakt til meg i Fredrikstad kan ordnes for 800,- Dette er kanskje å anbefale, da det for min del blir svært kort varsel å "booke" transport på. For de som hadde tenkt å møte opp for å hente ting blir Fredrikstad sikkert noe lengre å kjøre, men på den annen side kan de jo i så fall komme akkurat når de vil.

Her behøver jeg altså snarest input fra dem det gjelder, for å bestemme om ting skal hentes eller leveres hos meg. I tillegg vil det bli nødvendig med en mindre innbetaling fra hver som mottar varer, for å dekke gebyrene (og evt. frakt). E-mail meg snarest!

Når det gjelder de resterende varene gjør jeg alt jeg kan for å få vite hvordan landet ligger, men kommunikasjonen i det siste har vært mildt sagt sporadisk. Virker som de er alt for få, med alt for mye å gjøre.... For å se det positive i situasjonen, så har vi i det minste mottatt halvparten av det vi bestilte og kan dermed være ganske sikre på at vi ikke blir snytt - for dem som evt. hadde begynt å lure på denslags.

Salaam,

John M.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Dette var i alle fall gode nyheter, ikke sant hanspf? ;D

Driver å undersøker transportalternativene nå, skal gi beskjed til deg ganske snart....
 
J

John_M.

Gjest
Den er god! Regner med at det blir frakt av varene hit, siden tiden er vel knapp. Om det er lettest å arrangere frakt til deg fra Oslo, kan jo noen derfra ta dem med når de henter sine egne ting her.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Tja, litt gode nyheter. Har fått lov av John å være utålmodig her, og det er jeg fortsatt ettersom jeg kun mottar en strømledning i første forsendelse!! Men kanskje den andre forsendelsen er like rundt svingen?
 
J

John_M.

Gjest
KRK: Har du anledning til å kjøre en test av pre/power settet ditt opp mot noe annet/tilsvarende og skrive noen ord? Om ikke her, så kanskje "internt" for de som er interessert?

Hadde vært svært interessant å høre en vurdering av 93/993 opp mot noe som er tilnærmet likt priset (norsk pris, tenker jeg på).

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
snakker om utålmodig her..begynner å mase om tester av produkter før de har landet på norske moder jord allerede! :)
 
J

John_M.

Gjest
Mulig du har et poeng... :)

Bare sånn til etteretning, så strener jeg nå i retning bingen, da jeg gikk av nattevakt i morges og ennå ikke har fått no' søvn. Svarer på evt. mail når jeg er tilbake på nett.

Da jeg ikke får tak i noen til å kjøre til/fra G.moen på så kort varsel, blir det dessverre til at sakene må fraktes hit for kroner 800,- Håper ingen tar sin død av det.... ;)

Night, night.

John M.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
KRK: Har du anledning til å kjøre en test av pre/power settet ditt opp mot noe annet/tilsvarende og skrive noen ord?  Om ikke her, så kanskje "internt" for de som er interessert?

Hadde vært svært interessant å høre en vurdering av 93/993 opp mot noe som er tilnærmet likt priset (norsk pris, tenker jeg på).
Har litt begrensede muligheter til å teste mot tilsvarende produkter, men skal se hva jeg kan få til etterhvert.

Umiddelbart vil jeg bare kunne si noe om hvordan det låter i forhold til AR's Ice forsterker sammen med EC 4.7.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
Har folk fått sin forsendelse nå..?Ligger det på gmoen eller i Johns lille lune hjem i frstad? Hmm tipper han har satt opp alt i anlegget sitt og ruger på det :) He, he
 
J

John_M.

Gjest
I wish... Nå nei, så kjapt går det vel ikke.

Forsendelsen ankom Gardermoen i ettermiddag, men for sent til at det kunne gjøres noe særlig. Jeg har sendt faktura til agenten og meddelt dem at jeg vil ha det fraktet hit. Dette kommer som før nevnt på 800,- Jeg betaler gebyrer, frakt og MVA enten cash ved levering eller via nettbank i forkant - har ikke fått svar på dette enda. Foretrekkes nettbank, vil det si en ekstra dag før betalingen er registrert; er det greit med cash spørs det kun hvor kjapt tollbehandlingen går og hvor fort utkjøring kan arrangeres.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Ørnen har landet og varene kommer hit i morgen. Sender mail til de som mottar varer i løpet av dagen. Nå lurer jeg bare på om garasjen er stor nok....

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Niks, bare en forsendelse - sorry, min feil som ikke sjekket hva jeg skrev ovenfor! Hans, ikke gå i spinn!!!

John M.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
John M: Jeg skal sende varene til Trondheim med Nor-Cargo. Ser at de har et kontor i Fredrikstad, kan du levere varene der? Du får nærmere info på e-post.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
He, he føre var der John..ventet vel raskt en 10 innlegg fra meg der...men jeg er tålmodiheten selv jeg..ingen hast her i gården. Håper den kommer før st.hans? :)
 
J

John_M.

Gjest
KRK: Helt sikkert null problem!

hanspf: Tålmodigheten selv - ja jøss, helt klart..... ;D Når er det St. Hans forresten? Holder kun styring på når det er jul og nyttår, i tillegg til at jeg av og til husker at jeg har fødselsdag. Håper å ha en SACD til jul i alle fall! ::) Heldigvis har jeg en DV-656 + en glitrende DAC som holder meg gående mens jeg venter.

John M.
 

hanspf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
146
Antall liker
9
st. hans er rundt utbetaling av skattepenger og det er vel rundt midten av juni? :). men det må vel gå ann å få noe svar fra vår venn Law hvor lenge etter neste forsendelse kommer, eller tar det lang tid å få svar på slike henvendelser?.
Fine greier Thror..morro med bilder
 
L

Ludo

Gjest
Thror - hva heter CD-spilleren ? Er det CD-S10 eller noe sånt no ??
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Har jeg forstått det rett at Shengya (eller hva det nå var) er det samme som Vincent??
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Vincent kjøper produktene fra Shengya, trykker merkenavnet sitt på dem og ganger prisen med 4 :)
 

Stian_G

Medlem
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
25
Antall liker
0
Vincent kjøper produktene fra Shengya, trykker merkenavnet sitt på dem og ganger prisen med 4  :)
Er du sikker på at dette er 100% riktig? Vincent hevder jo selv at de driver egen produktutvikling?

Fra Neby Hifi sine hjemmesider:

"Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. F.eks. er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent."
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Er du sikker på at dette er 100% riktig? Vincent hevder jo selv at de driver egen produktutvikling?

Fra Neby Hifi sine hjemmesider:

"Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. F.eks. er ShengYa transfomatorene  ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent."
100% sikker er jeg ikke.  Neby vil selvfølgelig beskytte sine egne interesser. At Shengya ikke er 5 KV testet eller CE-godkjent betyr ikke at produktene ikke er like.

Vi får ta en titt når prylarna dukker opp. Hva med en liten test i anlegget ditt, SG  ;)
 

Stian_G

Medlem
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
25
Antall liker
0
Vi får ta en titt når prylarna dukker opp. Hva med en liten test i anlegget ditt, SG  ;)
Du får bære dem over gårdsplassen :) Slipper Linjegods-regning, da... :)
 
J

John_M.

Gjest
John M: "Sender mail til de som mottar varer i løpet av dagen."

Og det hadde jeg gjort om jeg ikke hadde blitt kalt ut til jobben.... Kommer i løpet av natten i stedet.

SG: "Er du sikker på at dette er 100% riktig? Vincent hevder jo selv at de driver egen produktutvikling?"

Redd for at dette trolig er 100% riktig. Beviset ligger ganske enkelt i at Vincent nylig har kjøpt designene av SA-T1/SP-T100 og SA-93/SP-993 av Shengya, for å forhindre denslags handel vi har gjort her. Om disse designene tilhørte/var gjort av Vincent til å begynne med, ville de a) ikke behøve å kjøpe eneretten til dem og b) Shengya ville i utgangspunktet ikke hatt anledning til å selge disse og alle andre "Vincent" modeller både innenlands og utenlands.

Når det gjelder Nebys utsagn - "Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. F.eks. er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent." - så henger det vel ikke helt på greip. At utstyret evt. ikke er testet eller godkjent etter CE regler medfører ingen fysiske forskjeller i seg selv, kun at produktene ikke har gått gjennom CE prosessen. Neby påpeker altså ingen konkrete forskjeller, høyst sannsynlig fordi det ikke finnes noen..... Dette er imidlertid kun antagelser fra min side.

Det svært få ser ut til å innse (inkl. meg selv inntil nylig) er at Kina har en svært oppegående Hi-Fi bransje, som en god stund har produsert habile komponenter (etter alt å dømme) både for salg innenlands og for OEM salg utenlands. Vel er de et fattig land om man regner på gjennomsnittslønninger og slikt, men med langt over en milliard mennesker har de vel flere kakser og potensielle "High-End" (blæ!) kjøpere enn det finnes mennesker i skandinavia.... Tar man f.eks. Meixing (Ming Da) som eksempel, så har de eksistert siden 1991 og selger sine produkter under eget og MANGE andres navn - i USA, UK, Frankrike, Australia, Tyskland, etc, etc. Kjøp siste Hi-Fi News og sjekk selv. Rør forsterkerne deres får ellers generelt svært gode skussmål i magasiner såvel som på nettet, uansett hvilket navn som er stemplet på fronten. For å ta noen flere eksempler, så har Chengdu Xindak Electronics (Xindak) vært til stede siden 1988, Aurum Cantus siden 1994, Shengya siden 1991, Yushang Audio (Classic) siden 1994, Hengdong Audio Technology (Jungson) siden 1993 og Opera Audio siden 1996. Om de ikke akkurat har stamtrær som ligner Krells eller C-Js, så er de heller ikke "fly-by-nights", som noen liker å hevde. Personlig har jeg uansett vanskelig for å se hvorfor en kinesisk fabrikk i utgangspunktet ikke skulle kunne lage like bra produkter som en hvilken som helst vestlig produsent av "Haute Couture" Hi-Fi.

Tror jeg man kan få top-of-the-line Krell-kvalitet til Cambridge-priser fra Hong Kong/Kina? Selvsagt ikke, men kanskje man kan få mid-range Krell kvalitet til Rotel og H-K priser hvis man vet hva man skal se etter.... Sjekk ut denne fra Jungson.

John M.

PS - Om noen føler at jeg er litt vel defensiv på vegne av kinesisk Hi-Fi, så kan de ta en titt på signaturen min, eller hjemmesiden her på sentralen. Kinesiske produkter florerer ikke nettopp....
 
L

Ludo

Gjest
Synes igrunnen at det er bra argumentasjon - føler vel at vestlige produkter blir overpriset endel bare fordi det er vestlig high-fi uten at det nødvendigvis gir valuta for hver eneste av de 5-sifrede antall kroner det koster pr enhet...
 

Ziggy

Medlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
22
Antall liker
1
Er det noen som har mottatt sine produkter nå?

Det hadde vært sinnsykt kult med noen førsteinntrykk og bilder, da jeg ikke får mine varer før ved neste forsendelse.
 
J

John_M.

Gjest
De blir levert hos meg om 2-3 timer ifølge sjåføren som ringte akkurat nå.

John M.
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Regner med at jeg får mine ting i begynnelsen av neste uke, rett før siste matteeksamen :-/

Da blir det åpningsseremoni og bildeknipsing. Skal få lagt ut noe da...
 
Topp Bunn