"Vel, stoler fortsatt fullt og helt på den jobben John_M har gjort og gleder meg til å teste produktene !!"
Takker for tilliten Ludo! Jeg gjør så godt jeg kan, innimellom nattevakter, forkjølelse og en snart-forsvinnende samboer... ;D
"men når får vi vite om de andre leverandørene da?"
Når jeg får tid til å samle og organisere informasjonen jeg har, innimellom det jeg nevnte over.
"noen som vet noe om de KORSUN u2 som selges, noen hjemmesider fra kjøpere som sier denne er omtrent identisk med mark levinson red rose."
Korsun konstruerer alle RR's forsterkere, akkurat som Aurum Cantus produserer alle RR's høyttalere. Dette er rene fakta og ikke noe å lure på. Det som blir diskutert er hvorvidt RR produktene er bedre spesifisert fra Korsun fabrikken, eller om RR modifiserer dem etter ankomst. Når det gjelder U2, hvet jeg bare om den siden du (sikkert) refererer til. V8i eiere har jeg vært borti 4 av etterhvert, hvorav alle sier at de ikke har funnet noen kvalitetsmessige innvendige forskjeller mellom V8i og RR Affirmation (borsett fra at V8i har 50W mindre/kanal). Etter sigende kan det være forskjeller på printkort og layout, men det skal altså ikke være snakk om f.eks. at V8i har kjipe kondiser, liten og billig trafo, etc, etc, mens Affirmation har topp specs. Begge skal vistnok inneholde topp komponenter.
Bare så det er helt, 100%, klinkende klart: dette er tredjehånds info. Jeg VET ingenting av dette og garanterer ingenting overfor dem som evt. senere velger å bestille en V8i (eller ovenfor noen andre, for den del). Imidlertid har jeg vanskelig for å se hvorfor man evt. skulle lyve ovenfor en person man ikke kjenner og aldri mer kommer til å "snakke" med igjen (meg altså).
Når det gjelder Cattylink, så er det meg klinkende likegyldig hvor de får sine produkter fra, enten de kjøper fra fabrikken, på det grå markedet eller ad andre omveier. At de bruker feil bilde er noe merkelig, men det interesserer meg egentlig midt på ryggen det også.
Det som imidlertid interesserer meg, er:
a) At jeg er overbevist om at jeg/vi får det som blir bestillt. Hvorfor? Fordi jeg så langt KUN har funnet fornøyde Cattylink kunder (problemer med leveringstid, betalinger og andre ting har vært nevnt, men ikke selve produktene). Mulig utilfredse kunder også finnes, men jeg har altså ikke funnet noen - og det er jo litt overbevisende da, når dårlige nyheter som PAR sier alltid sprer seg raskere enn gode.
b) At jeg tror det her ennå en tid er muligheter til å skaffe seg produkter med kvaliteter LANGT utover prisen som betales. Det finnes tross alt en mengde brukertester på mange fora og etterhvert en del tester både på trykk og i nettmagasiner også. Jeg har ennå til gode å finne et produkt som ikke har fått stempelet godkjent eller bedre - og da typisk til priser langt (3-6X) over de vi betaler.
Imidlertid vil jeg anta det er snakk om kun få år før også disse merkene er godt representert også utenfor Kina og da vil muligheten til å handle på denne måten og til slike priser vi nå får kanskje bli langt mindre. Dette er som sagt antagelser, men det er i alle tilfelle helt tydelig mange kinesiske produsenter er lei av bare å være OEM leverandører til kjente merker, og heller ser at pengene går til dem selv, i stedet for RR, ML og mange andre kjente vestlige "produsenter".
Når det er sagt kan jeg legge til at det er ganske oppsiktsvekkende hvor mange kinesiske produkter som ligner faretruende på ting vi i vesten betaler usannsynlige og ufornuftige summer for. Alt fra vibrasjonsdempende duppedingser og kabler, til forsterkere, høyttalere og rack. Og svært ofte det vi anser som "high-end" produkter. Er det snakk om billige og dårlige kopier av vestlige produkter, eller importerer vestlige firma disse produktene og slenger på sine egne logoer? For et par år siden ville jeg tviholdt på det første, men med den informasjonen jeg har nå blir konklusjonen en helt annen. Se bare på Vincent, som fremstår som et papirfirma som ikke lager noe som helst. Noen hevder hardnakket at Vincent har tegnet alle produktene og bare får dem produsert i Kina, men dette faller på sin egen urimelighet og uvitenhet så snart man graver litt. RR er det samme og hvorfor ikke flere? Hvorfor ikke mange flere? Nåja, nok om det herfra. Dere får heller lete litt selv og gjøre dere opp deres egne meninger.
John M.