HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    FallenA skrev:
    Messa for meg er uansett mer for å kikke på spennende utstyr, og treffe kjente og ukjente "medpasienter". Det sosiale står absolutt i første linje,

Det som jeg gjerne synes har vært savnet ved flere slike messer er muligheter for å skaffe seg "duppeditter" og "dingser", samt godt utvalg av ny og brukt musikk.
    Enig med deg i dine utsagn.

Når det gjelder duppeditter så ble jeg også litt skuffet, men det er ikke værre enn å spørre om messe tilbud og få det tilsendt. Kjøpte noe i år med 48% messe rabatt. Fikk også bra tilbud i fjor som jeg slo til på. Det er jo selgere/kremmere som stiller ut og det er fullt mulig å gjøre en god handel, hvis man ikke er redd for å spørre.

Mvh
    RBN

Vinyldust

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2002
    Antall liker
    1
    Lyngen skrev:
    LMC skrev:
    for meg kan de spille hva de vil
    jeg hører forbi det om det spiller bra eller ikke
    imo
    Mvh
    Leif
    Jo mer variert musikk som spilles jo mer avslører det dets kvaliteter, imo.

Åhhh , takk en som har skjønt det!!!! :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.787
    Arcturus skrev:
    Når jeg skal lytte kritisk på et fremmed anlegg, bruker jeg alltid å be dem spille musikk jeg har medbrakt. Fremmed musikk på fremmed anlegg gir ikke mer enn en indikasjon på at dette kan være bra.
    Tiltredes 8)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.230
    Torget vurderinger
    32
    kjoenik skrev:
    Jeg hørte Audiofreaks sitt oppsett i butikken til Roald en uke før messa. Da var det Act2 som ble brukt som forforsterker.
    Satt alene i sweetspot i tre kvarter, hørte variert musikk, og ble ganske imponert.

Synes mange her inne er veldig kjapp med å avskrive komponenter/oppsett som gjerne kunne ha vært helt fantastisk i eget rom/oppsett.
    Hvis man hører et oppsett på en messe som låter for dårlig til å være sant, så er det sannsynligvis ikke sant.
    Sant nok, men det må jo være lov å påpeke at en importør ikke har vært heldig med lyden, om det er det man mener. Selv har jeg hørt Audiofreaks med strålende lyd på Horten-messa, men i år synes jeg ikke Peter fikk det til å stemme.

Roy

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    NÅ har innleggenes innhold endelig tatt seg kvalitetesmessig opp her,.

Lenge leve messe, dedikerte importører, ulik opplevelse OG hifisentralen :)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.857
    R.E.S. skrev:
    kjoenik skrev:
    Jeg hørte Audiofreaks sitt oppsett i butikken til Roald en uke før messa. Da var det Act2 som ble brukt som forforsterker.
    Satt alene i sweetspot i tre kvarter, hørte variert musikk, og ble ganske imponert.

Synes mange her inne er veldig kjapp med å avskrive komponenter/oppsett som gjerne kunne ha vært helt fantastisk i eget rom/oppsett.
    Hvis man hører et oppsett på en messe som låter for dårlig til å være sant, så er det sannsynligvis ikke sant.
    Sant nok, men det må jo være lov å påpeke at en importør ikke har vært heldig med lyden, om det er det man mener. Selv har jeg hørt Audiofreaks med strålende lyd på Horten-messa, men i år synes jeg ikke Peter fikk det til å stemme.

Roy
    jeg hadde en skikkelig schizo opplevelse i dette rommet. Første gang jeg var inne, var det en cello/klaver-sonate (eller no´)

Det låt oppsiksvekkende godt. Jeg satt meg neg, så kom det litt gitarmusikk - som også låt veldig levende og dynamisk - helt til fandenskapet ble tilført en stemme - da gikk det til helvete.

Alt i alt et anlegg jeg ble nysgjerrig på.

...og det er vel litt av hensikten???

Helt enig med LMC. Jeg er fullt i stand til å høre "rundt musikken" og inn til anlegget. Det har med det å gjøre at man har hatt diverse komponenter og preferanser opp gjennom årene (var ikke LMC i flere år medlem av Levinson-menigheten :) :) :)
    Og ikke minst - noen av oss liker - og spiller - utrolig mye forskjellig musikk.

Alt i alt, lighten up! Horten-messa med alle sine feil og mangler, er et flott tiltak.

Big up (som min 13 årige sønn ville sagt) til arrangørene!

Jeg kommer tilbake neste år (riktignok med et par egne cd-er :)

ABC

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    0
    Hei og takk til alle som verdsetter arrangørenes og utstillernes anstrengelser for å rigge i stand et slikt event :)

Innlysende nok har bransjen egeninteresser i å profilere seg og vise frem sine produkter. For HighEnd sin del dreier dette seg i stor grad også om entusiasme for musikalske opplevelser, akkurat den samme entusiasmen som de fleste som er medlemmer her på forumet har, foruten et et ønske om å dele musikalske opplevelser med et større publikum; til stadighet fikk vi spørsmål fra publikum om hvilke artister som ble spilt og de noterte flittig navn på artistene - dette er deling av musikalske opplevelser i praksis og det var mange som fikk noe ut av det - både hyggelig og positivt :)

Anledningen benyttes samtidig til å annonsere at vinneren av et par MONTANA Monitor er trukket:

HighEnd gratulerer Rune Nerhagen fra Oslo, som virket genuint lykkelig da han fikk beskjed over telefon i kveld om han han vant loddtrekningen :)

Mer om loddtrekningen finner du her: http://www.highend.no/Nyheter.html

Fortsatt trivelig hi-fi-kveld!

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens!

Vil bare komme med et lite innspill vedrørende elektronikken og høyttalerne som Audiofreaks brukte på messen. Jeg kjenner utstyret særdeles godt, og kan forsikre dere som er skeptiske til om det "fungerer" til å spille musikk på - at det spiller særdeles godt i min butikk i Bergen. Jeg har utelukkende god erfaring med produktene, og vet at også mange andre deler samme oppfatning.....basert på konkret erfaring. Det er ikke alltid like lett å lykkes på messe!!!!
    Ellers vil jeg takke dere som besøkte meg på Privaten, og gjorde det til en særdeles minneverdig Hortenmesse for mitt vedkommende. Kjekt å treffe så mange engasjerte mennesker :)

Mvh.
    Roald Mikkelsen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Jeg er en av de som synes og har skrevet at Audiofreaks ikke hadde min favorittlyd på messa. Men, jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at utstyret i en annen sammenheng og et annet lokale spiller fortreffelig. Så erfaren er jeg at jeg vet at messelyd ikke betyr at utstyret er dårlig. Og jeg har hørt god lyd fra Audiofreaks på messe før. Ingen stor skade skjedd.

funbunny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    201
    Sted
    Ved Mjøsa
    Synes ikke det er noen grunn til å klage, verken på utstillere eller konseptet med Horten-messen.

Messe har sine fordeler og ulemper og det må vi leve med. For meg er det masse positivt med å dra på en slik happening og jeg koser meg ( forøvrig både lørdag og søndag i år ). Jeg er ute etter å snakke med likesinnede, hi-fi gale mennesker, og høre på nyheter på produktsiden. Se på produktene kan jeg gjøre i hi-fi pressen og på internet.

Det som teller når jeg er på messe er altså fortrinnsvis å høre. At enkelte utstillere ikke makter å få utstyret sitt til å låte bra, får være deres problem. Jeg kan ikke anta at utstyret fungerer bedre enn det gjør der og da, med mindre jeg har hørt det tidligere og har erfart annerledes. Det er i selgerenes interesse at vi er der, det er de som skal selge og tjene penger. Hvis de ikke klarer å vise varene sine på en god måte, beklager - intet salg. Det er vanskelig å selge en bil som ikke virker selv om du bedyrer at den "skal virke"...

Jeg har forøvrig med meg en egen CD hvis jeg ikke finner at jeg kan bedømme utstyret med den musikken som spilles. Jeg fikk lov å spille egen musikk alle steder jeg spurte og ble bare godt mottatt.

Såfremt jeg har tid kommer jeg gjerne igjen neste år!

J

Janpe

Gjest
    funbunny skrev:
    Det som teller når jeg er på messe er altså fortrinnsvis å høre. At enkelte utstillere ikke makter å få utstyret sitt til å låte bra, får være deres problem. Jeg kan ikke anta at utstyret fungerer bedre enn det gjør der og da, med mindre jeg har hørt det tidligere og har erfart annerledes. Det er i selgerenes interesse at vi er der, det er de som skal selge og tjene penger. Hvis de ikke klarer å vise varene sine på en god måte, beklager - intet salg. Det er vanskelig å selge en bil som ikke virker selv om du bedyrer at den "skal virke"...
    Hvis utstillerne på Horten-messen skulle ha dette som utgangspunkt kunne de droppe hele messen. I Horten er det såvidt meg bekjent ikke et rom som gir utstyret gode arbeidsbetingelser eller ihvertfall tilnærmet det man har i et bra lytterom. Det er viktig å ha dette i bakhodet FØR man går på messen.

At noen tilsynelatende får det til ok KAN være (jeg sier kan) være noe hell samt at det brukte utstyret "passer" ok med det rommet som brukes. Det kan være en synergi mellom størrelse på rom og anleggets størrelse. Roald hadde bra lyd synes jeg, men anlegget var av beskjedne dimensjoner og plassert midt i rommet. Og det ble ikke (når jeg var der) spilt særlig høyt eller spesielt krevende musikk. Men for all del, all ære til Roald.

Det utstillerne oppnår ved å være tilstede er å treffe kunder eller potensielle kunder. Og så får man vist frem utstyr, nyheter etc. Altså, å så noen frø som kanskje blir til noe på sikt. Men lydmessig er ikke Horten en opptur, IMHO.

Mvh
    JP

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    Trondmeg skrev:
    Jeg er en av de som synes og har skrevet at Audiofreaks ikke hadde min favorittlyd på messa. Men, jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at utstyret i en annen sammenheng og et annet lokale spiller fortreffelig. Så erfaren er jeg at jeg vet at messelyd ikke betyr at utstyret er dårlig. Og jeg har hørt god lyd fra Audiofreaks på messe før. Ingen stor skade skjedd.
    Har det i det hele tatt blitt nevnt noe annet i denne tråden? Enkeltmedlemmers opplevelsen av lyd er publisert, men om noen har avskrevet enkeltprodukter eller produsenter har i tilfelle gått meg hus forbi.

Jeg forstår ikke oppstandelsen rundt dette, men det er nå meg!

Ellers virker årets messe å nærme seg utdebatert, så får vi håpe det blir noe tilsvarende også neste år. Jeg synes nå messe er litt moro jeg :)

mvh.

Designeren

Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Takker JP for at han synes det spilte bra i mitt rom :) , men jeg vil påpeke at det ikke er tilfeldig.
    Det er visse hensyn en er nødt til å ta for å oppnå god lyd. Jeg plasserte høyttalerne slik jeg gjorde, fordi det er "kommunikasjonen" mellom rom og høyttaler som er den aller største faktoren for nettopp det lydmessige resultatet. Rommet gir rammebetingelser som en må ta hensyn til om en vil ha best mulig resultat! Høyttalerne stod ikke midt i rommet, men der det var hensiktsmessig for meg å ha dem for at anlegget i sin helhet skulle gi folk en best mulig musikkopplevelse. Det er også en del kunnskapsrike folk som har hevdet at "mitt" rom er vanskelig å få til, og gitt meg ros for lyden. At resultatet ble som det ble skyldes ikke hell eller tilfeldigheter....., men steinhard jobbing langt utover natten - i kombinasjon med godt utstyr ;)

Mvh.
    Roald.

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    Designeren skrev:
    ..Det er også en del kunnskapsrike folk som har hevdet at "mitt" rom er vanskelig å få til, og gitt meg ros for lyden. At resultatet ble som det ble skyldes ikke hell eller tilfeldigheter....., men steinhard jobbing langt utover natten og en flaske rom - i kombinasjon med godt utstyr ;)

Mvh.
    Roald.
    fixed it

;D

J

Janpe

Gjest
    Designeren skrev:
    Takker JP for at han synes det spilte bra i mitt rom :) , men jeg vil påpeke at det ikke er tilfeldig.
    Det er visse hensyn en er nødt til å ta for å oppnå god lyd. Jeg plasserte høyttalerne slik jeg gjorde, fordi det er "kommunikasjonen" mellom rom og høyttaler som er den aller største faktoren for nettopp det lydmessige resultatet. Rommet gir rammebetingelser som en må ta hensyn til om en vil ha best mulig resultat! Høyttalerne stod ikke midt i rommet, men der det var hensiktsmessig for meg å ha dem for at anlegget i sin helhet skulle gi folk en best mulig musikkopplevelse. Det er også en del kunnskapsrike folk som har hevdet at "mitt" rom er vanskelig å få til, og gitt meg ros for lyden. At resultatet ble som det ble skyldes ikke hell eller tilfeldigheter....., men steinhard jobbing langt utover natten - i kombinasjon med godt utstyr ;)

Mvh.
    Roald.
    Hei Roald.

Som sagt synes jeg det klaffet veldig bra for deg og det er ingen tvil om at det du presenterte gir god lyd for pengene. Så, all honnør for det. Det er ikke tilfeldig at nettopp du klarte deg bra.

God helg.

Mvh
    JP

epicurus

Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Trondmeg skrev:
    Jeg hørte store variasjoner (i lydkvaliteten) i løpet av messen. Folk som var innom
    mer enn en gang, har kommentert dette. Mesteparten av mitt utstyr er ikke laget
    for å fungere optimalt på 197V-når det er slik, er det hørbart, og dette påvirker
    forskjellige anlegg på forskjellige måter. En små kurs, (som jeg kun hadde til disposisjon),
    med syv komponenter oppkoblet, var ikke det beste utgangspunktet heller. Det tok ikke
    mye å få sluttrinnet å klippe,- lyden var 'flatere', da nettspenningen var på sitt lavest,
    og det er det som noe folk har reagert sterk på. Når to kutt låter fint, men den tredje
    skaper klipping, er det tydelig at noe 'uønsket' foregår.

Lørdag kveld, da de alle fleste utstillere ikke var i gang, var den beste tiden, og søndag
    ettermiddag, pussig nok.

God helg :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.787
    Designeren skrev:

Mvh.
    Roald.
    Resultatet av din steinharde jobbing var en lydgjengivelse som gav holografi og perspektiv langt ut over forventningene.
    Det var videre en selvfølge for meg at dette anlegget ikke gav store dynamiske utsving, aksellererte i Ferrrari klasse eller gjengav kjellerdyp bass.
    Men til musikkmateriale du presenterte oss for låt det forbløffende virkelighetsnært og behagelig.
    Rett og slett et "columbi egg" som nok mange ville kunne ha stor glede av ut over oss tonnasje og attack junkiene ;)
    Takk for lytten Roald 8)

Mor10

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Antall liker
    0
    Designeren skrev:

Mvh.
    Roald.
    Takk for den gode lyden oppe hos deg, samt at du velvillig spilte demo-sporet fra jazz-funk plata mi :D

Det var forøvrig Downright Upright med Brian Bromberg jeg spilte, dersom du ikke fikk det på søndag.

Kunne veldig gjerne tenkt meg å spilt alt fra orkestermusikk til Dirty Dozen Brass Band på dette anlegget.

Flott fra topp til tå på "enkle" komponenter - meget bra.

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    6
    Fikk desverre ikke vært på messa da jeg måtte jobbe...
    Derfor: Er det noen som satte seg ned og hørte på den CD-spilleren som Morten peker på?
    Noen som lyttet? Kommentarer?

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.051
    Sted
    Porsgrunn
    Det er faktisk en CD-spiller. Du kan velge om du vil bruke den som en ren CD-spiller, eller laste ned til disken. I Basic versjonen bruker man flash og i Classic en SSD disk. I følge folk på Hififorum.nu er forskjellen mellom å kun bruke CD-spilleren og såkalt bitperfekt spilling fra minne ganske stor.

Nå var det umulig for meg som ikke kjente noen av komponentene det ble spilt på, og si noe om Bladelius Embla. Litt informasjon finner du her http://hificonsult.se/bladelius/index.php?menuid=002,004, her http://hificonsult.se/bladelius/index.php?menuid=002,004,001 og her http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=71910&SearchTerms=bladelius+embla.

Nicket Rickardo her på sentralen har gått til innkjøp av Embla, og i tråden Drammensere!! har man skrevet litt om inntrykkene. Link: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=12243.120

Håper det var til litt hjelp. Hilsen Jabba-Jabba

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.126
    Torget vurderinger
    1
    Finn M skrev:
    Fikk desverre ikke vært på messa da jeg måtte jobbe...
    Derfor: Er det noen som satte seg ned og hørte på den CD-spilleren som Morten peker på?
    Noen som lyttet? Kommentarer?

Ufattelig kult bilde!! ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.778
    Torget vurderinger
    4
    Ja, dette må være årets hifi-bilde!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.126
    Torget vurderinger
    1
    Morten ser helt "dark side" ut. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ahemm... Da har jeg oppdaget to ting:

#1 Jeg satte hele tyngden på et par føtter i tillegg til mine egne.

#2 Jeg hadde piggsko på meg innendørs (skamme seg).

Men når det er sagt. Jeg syntes det låt 'fælt' hos Audiofreaks i år. Jeg skal ikke påberope meg evnen til å høre forbi noe som helst, og det er altså demonstrasjonen jeg snakker om. Hva de enkelte komponentene er gode for hver for seg (eller sammen) kan være noe helt annet og mye mer.

Når det gjelder fravær av imponatorbass, som pedal er inne på, er det ikke det det handler om. Imponatorbass har jeg ikke hjemme heller. Snarere var det en topp som stakk av, og en mellomtone som ga 'hodet i ei plastbøtte'-asosiasjoner.

For ordens skyld har jeg også, som så mange andre, hatt gode opplevelser på messedemo med Audiofreaks. Det er heller ingen tvil om at Audiofreaks fører en rekke produkter av skikkelig klasse.

Før jeg tar piggskoene av, forresten:

Det rommet med EAR/ de Paravicini overbeviste ikke akkurat det heller. Der låt det skikkelig klemt og udynamisk (i det minste der jeg satt). Også her produkter med et rykte som ikke henger sammen med min opplevelse.

Altså: Svar er ikke avgitt....

En ting til, forresten. Et anlegg man må bruke tid på å venne seg til kan arte seg på flere måter.

En mulighet er et anlegg som umiddelbart låter litt anonymt, men etter hvert viser kvaliteter. Da er min erfaring at det oftest er en god ting.

En annen mulighet er at det umiddelbart låter uvant, annerledes, fremmed, eller spektakulært på en eller annen måte. Da vil man kanskje kunne lære seg å lytte rundt det som gjerne er avvik fra nøyrtal gjengivelse uten at det noen gang vil bli helt riktig.

If it sounds to good to be true, it probably is.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Vinyldust skrev:
    Lyngen skrev:
    LMC skrev:
    for meg kan de spille hva de vil
    jeg hører forbi det om det spiller bra eller ikke
    imo
    Mvh
    Leif
    Jo mer variert musikk som spilles jo mer avslører det dets kvaliteter, imo.

Åhhh , takk en som har skjønt det!!!! :D
    Jeg er delvis enig i dette, men da må man ta seg tid til å høre noen kutt, ikke bare en enkelt låt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har fått pepper fordi jeg har vært krass mot et anlegg. Fair enough, men ikke tilkjenn det undetegnedes valg av rør og vinyl som hovedkilde.

Generelt ble det hos de aller fleste utstillerne spilt med volum et hakk eller to høyere enn hva jeg syns er behagelig når jeg er hjemme. Så fremt det ikke er litt promille og fest med inn i bildet. Innimellom lurer jeg på om det er endel hørselskade ute å går blant folket?

Det største problemet med anlegget jeg slakta var at jeg fikk direkte ørevondt (nei, det ble ikke spillt såååå høyt) Mulig jeg ikke har skjønt "konseptet" bak, men det kan ikke være meningen at det skal være fysisk ubehagelig. For ordens skyld, jeg satt ned og hørte 5-6 låter (både CD og vinyl som kilde). Selvsagt for lite, burde rent ideelt vært en time eller to, men jeg klarte faktisk ikke mer........ Senere når jeg kom tilbake og Hendrix ble spilt så snudde jeg nesten på dørstokken, det skal jeg innrømme. Uansett jeg har ikke tenkt å legge meg mer ut med utstiller, det her er en rent subjektiv opplevelse fra min side

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har vel slengt litt med leppa vedrørende jazz og sånt også.

Har ingenting imot jazz, men i denne settingen ble det i overkant mye "hifi-jazz". Det blir for lyttevennlig, på grensa til muzak, og det er ikke noe særlig. Vil dog si at på f.eks Maxwell's stand og Harbeth-demoen jeg overvar, ble det spilt jazz jeg fikk fot av, og som jeg fint kunne sittet lenge og hørt på. Problemet er at det virker som det er gått opp noen veldig trygge stier når det gjelder musikkutvalget. Det kan da ikke være så vanskelig å utvide repertoaret et par hakk, uten at noen sove dårligere om natta av den grunn.
    De fleste av oss lytter vel mest til "bruksmusikk" eller hva?

Selvsagt bør en ha med cd'er (vinyl??) selv, men for min del er det mest snakk om å få et inntrykk, og ideer om hva som ville vært spennende å hørt mer av under andre forhold. Siden jeg er i markedet for nye høytalere, så hadde jeg for min del særdeles fokus på de. Fikk bekrefta 2-3 merker som særs interessante. Merker jeg kun har hørt om via omtaler her på HFS, i ordelag og tilbakemeldinger som jeg har følt passet min smak.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Det er jo en artist som går igjen da, utrolig nok hørte jeg ikke noe spilt noe sted men.....

Vår alles kjære Kari:

enda mer

Blir nesten fascinert over hififolkets tilsynelatende fascinasjon av dama.

Hadde et par tre skiver på CD før, men de har svigermor stjælt (!)
    Må nesten vurdere å kjøpe noen titler igjen, for å henge med i tiden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Katalogen hennes blir sikkert remastredet og gitt ut i mono og stereoversjoner henholdsvis på LP og CD i bokser

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ellers var det jo andre skiver å få kjøpt

brukt som nytt.

Andreas fra Big Dipper hadde ihvertfall god trafikk på standen virket det som.
    Audiofile skiver på den ene siden, og mer av alt annet på den andre
    (noen som kjenner seg igjen?)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kjenner igjen herren i front. Takk for sist hvis du leser dette :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Et siste bilde i denne tråden fra meg.

Detaljbilde denne gang.

Nei,har dere sett!!!! ;D ;D ;D

Don't shoot the messenger.........................

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    En af Storkøbenhavns medlemmer var på den messe. Han påstår at han ikke hørte en eneste højttaler som blot kom i nærheden af vores klubhøjttaler. Påfaldende synes jeg ;D ;D ;D En af årsagerne til at jeg yderst sjældent besøger udstillinger.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Duelund_Support skrev:
    En af Storkøbenhavns medlemmer var på den messe. Han påstår at han ikke hørte en eneste højttaler som blot kom i nærheden af vores klubhøjttaler. Påfaldende synes jeg ;D ;D ;D En af årsagerne til at jeg yderst sjældent besøger udstillinger.
    Den høytaleren deres står muligens ikke i et trangt hotellrom eller?

FR

Medlem
    Ble medlem
    02.08.2009
    Antall liker
    0
    ErosLoveking skrev:
    Gago skrev:
    dette anlegget låter veldig bra på musikk som ikke er for kompleks, dvs. ikke mange instrumenter samtidig, og ikke instrumenter tilkoblet strøm.
    Blokkfløyte?
    Harpe? Så dyrt utstyr, så dårlig lyd. Forferdelig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn