HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• epicurus

Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Fra en utstillers synspunkt, er det selvsagt umulig å stille ut på en messe, og
    tilfredstille og imponere alle besøkende. Messeforhold, som er blitt nevnt, er ikke
    alltid ideele. Jeg observerte store variasjoner. Nett-spenningen kan dette rett ned,
    og når man kun har en 10A eller 16A kurs til disposisjon, for hele anlegget, er det ikke bra.
    Dette vil påvirke forskjellige anlegg på forskjellige måter. Jeg spilte en god del klassisk
    musikk med full orkester på søndag ettermiddag. Denne typen musikken er faktisk
    den meste kompleks og krevende som finnes, og lyden var ikke det samme, som det
    var tidlig på lørdag.

Som regel, kan man håpe å tilfredstille bare en små del. Folk har sine ’preferanser’, og
    anlegg som er veldig annerledes, hvor ukjent musikk spilles, presenterer en utfordring
    til lytterne. Folk som er veldig glad i rør utstyr f.eks, har store vanskeligheter, å like
    anlegg som ikke spiller på samme måten. (Dette er en diskusjon jeg har hatt med
    mange ’rør’ folk.) Avhengihet på harmonisk forvrenging, er meget vanskelig å
    slutte med. Virkeligheten er oftest, at folk benytter andre hifi anlegg som ’referans-
    punktet’. Virkelige instrumenter ”in real space”,(dvs. THE ABSOLUTE SOUND) uten
    forsterkeri, som egentlig skal være ’referansen’, er oftest fullstending ukjent, og et
    fremmed konsept.

Om noe folk ikke liker en presentasjon, kan de selvsagt si ifra. Det som ofte skjer på
    messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg,
    og går ut. De har hørt på anlegget.

Det er lett å publisere hets her på HFS, og noe folk later som hensikten som begrunner
    innleggene deres, eller motivasjonen bak innleggene, er ærlig, saklig, rosverdig og anstendig.
    Jeg beklager, men jeg mener at noe av innleggene her på HFS, er ikke rosverdige i det
    hele tatt. Det finnes folk som er rask ute med kniven, kjører den inn og vrir den, uten
    å nøle i et sekund.

I hvert fall, takker jeg alle som var innom, for besøket. Jeg hadde mange hyggelige
    opplevelser ved å treffe gamle og nye kjenter.

mvh

Peter
    Audiofreaks

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    limvingen skrev:
    FallenA skrev:
    Var AudioMedia Bergen med i år? Eller hvem hadde dette rommet?
    Hørtes det spennende ut?

Audio Media var på plass! De spilte mye vinyl, men ikke musikk som engasjerte massene. Ble imponert av dynamikken og detaljene i dette oppsettet!
    Samme her, dynamisk og virkelig fart i sakene! Dipol er spennende altså!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok de Nola'ene kunne fått fjernet laskene til basskassene i det rommet jeg hørte dem... ;D

funbunny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    201
    Sted
    Ved Mjøsa
    Synes dette rommet hadde den beste lyden. Ikke prangende, ikke jålete, bare musikk. Kunne faktisk godt tenkt meg å hatt et par tDP høyttalere i stua og testet litt. Vi får se...

;-P

FallenA skrev:
    Var AudioMedia Bergen med i år? Eller hvem hadde dette rommet?
    Hørtes det spennende ut?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Elsk eller hat lyd tydeligvis.
    Synes det er et spennende konsept.
    Det er dessuten veldig flott at AudioMedia endelig viser seg ute blant "folket"!!

Høyttalerne så relativt store ut.... var de det?

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    FallenA skrev:
    Det er dessuten veldig flott at AudioMedia endelig viser seg ute blant "folket"!!

Ikke noe særlig høye eller dype. Men med en bredde som en dør, gjorde de litt ut av seg ::)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    961
    FallenA skrev:

Ikke store sakene spør du meg, men når jeg fikk se LV`ne live så var jo det noen småtasser da :)

Fikk desverre ikke hørt disse høyttalerene, skulle jeg gjerne gjort,ble spilt på noe enda mindre de to gangene jeg var innom. Det var en Brinkman spiller som snurret i front, den så ikke halvgal ut heller;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    LVene er jo ikke så store... det er de ikke.... Men de spiller stort!! ;)
    Synd de ikke fikk de til på messa!
    TdP Ht ser vel nærmest ut som QAD ht i størrelse og format?!

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    6
    FallenA skrev:
    TdP Ht ser vel nærmest ut som QAD ht i størrelse og format?!
    Bredden er vel omtrent som på Quad, ihvertfall. De største Quadene er nok en del høyere.

TdP-høyttalerne låt fint, men litt blodfattig etter min smak. Det er vanskelig å få så små åpen baffel-høyttalere til å gi skikkelig fundament i bassen. Jeg ville nok vurdert å hekte på ekstra basshøyttalere i et oppsett med disse.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    epicurus skrev:
    Fra en utstillers synspunkt, er det selvsagt umulig å stille ut på en messe, og
    tilfredstille og imponere alle besøkende. Messeforhold, som er blitt nevnt, er ikke
    alltid ideele. Jeg observerte store variasjoner. Nett-spenningen kan dette rett ned,
    og når man kun har en 10A eller 16A kurs til disposisjon, for hele anlegget, er det ikke bra.
    Dette vil påvirke forskjellige anlegg på forskjellige måter. Jeg spilte en god del klassisk
    musikk med full orkester på søndag ettermiddag. Denne typen musikken er faktisk
    den meste kompleks og krevende som finnes, og lyden var ikke det samme, som det
    var tidlig på lørdag.

Som regel, kan man håpe å tilfredstille bare en små del. Folk har sine ’preferanser’, og
    anlegg som er veldig annerledes, hvor ukjent musikk spilles, presenterer en utfordring
    til lytterne. Folk som er veldig glad i rør utstyr f.eks, har store vanskeligheter, å like
    anlegg som ikke spiller på samme måten. (Dette er en diskusjon jeg har hatt med
    mange ’rør’ folk.) Avhengihet på harmonisk forvrenging, er meget vanskelig å
    slutte med. Virkeligheten er oftest, at folk benytter andre hifi anlegg som ’referans-
    punktet’. Virkelige instrumenter ”in real space”,(dvs. THE ABSOLUTE SOUND) uten
    forsterkeri, som egentlig skal være ’referansen’, er oftest fullstending ukjent, og et
    fremmed konsept.

Om noe folk ikke liker en presentasjon, kan de selvsagt si ifra. Det som ofte skjer på
    messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg,
    og går ut. De har hørt på anlegget.

Det er lett å publisere hets her på HFS, og noe folk later som hensikten som begrunner
    innleggene deres, eller motivasjonen bak innleggene, er ærlig, saklig, rosverdig og anstendig.
    Jeg beklager, men jeg mener at noe av innleggene her på HFS, er ikke rosverdige i det
    hele tatt. Det finnes folk som er rask ute med kniven, kjører den inn og vrir den, uten
    å nøle i et sekund.

I hvert fall, takker jeg alle som var innom, for besøket. Jeg hadde mange hyggelige
    opplevelser ved å treffe gamle og nye kjenter.

mvh

Peter
    Audiofreaks
    Var du fornøyd med lyden selv?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    NEVATON skrev:
    flere bilder?
    Jeg har bilder jeg skal gå gjennom. Hvis jeg finner noe av allmenn interesse så legger jeg det ut i kveld?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    epicurus skrev:
    Det som ofte skjer på messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg, og går ut. De har hørt på anlegget.
    Nettopp. Og derfor skal man ikke se på de kommentarene som kommer her inne som absolutte sannheter.

Det er mange parametre som kan spille inn om man synes ett anlegg låter bra eller ei. Det å gå rundt på ei messe er som å ha en speed date med 40 ulike på en kveld. Her er det førsteinntrykket som teller, og det danner man seg i løpet av svært kort tid - og da snakker vi om sekunder.

Musikken er nevnt, volumet har også mye å si. Jeg kom inn i flere rom der det var høyt lydnivå - og siden det er noe jeg ikke praktiserer hjemme så slår dette fort negativt ut. Er det varmt i rommet, er det mye folk, hadde man en positiv opplevelse i forrige rom - forventninger til et bestemt merke, mm. Støy fra naborom kan også slå negativt ut.

Noen likte ikke Montana tidligere her i tråden, jeg syntes det låt suverent både på Grieg og blues. Dette er smak og behag.

Om man er villig til å legge såpass mye penger på bordet som noen av disse oppsettene koster, så ville jeg ikke lagt så mye vekt på de kommentarene som kommer fra slike messerapporter.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Litt flere bilder kommer her:
    Usher B2 og Tiny Dancer

Kron Ampzilla og AudiaZ

Audiaz

J C Verdier

Acoustic plan

Eximus CD-spiller og Pass Labs forsterkere

Linjekilde (aner ikke hva de heter)

Brinkmann

Årets positive overraskelse: Sony SACD / Kora integrert og Usher Mini Dancer

Usher Mini Dancer aka Sinus Feber

Sony SACD og Kora integrert

Gallo / Bladelius Embla / Morten Ringvold

Morten (engasjert)

Knut Øystein Lauvland

EAR 912 pre

Kurti

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Antall liker
    21
    Da får vel jeg legge ut noen bilder også da. Det meste ligger vel her fra før, men noe mangler ser jeg...

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.071
    Torget vurderinger
    1
    Årets messe gjorde inntrykk på både kropp og sjel. Førstnevnte i form av hyggelig nachspiel. Ingen sak å være vert når det er LMC sine drikkevarer jeg deler ut, he-he. Jeg våknet på lugaren søndag morgen ca 7.30 i fosterstilling og med skoene på.

Takk til nye og gamle venner for et bra drikkelag; Vermin, Hagto, Gago, Oblivion, EiK, KW, BHO, OivindS, affen og achri-d. Også hyggelig å hilse på 65finger og gjengen forøvrig (the usual suspects).

Av åndelig føde så var årets høydepunkt atter en gang Audiofreaks. Jeg pleier alltid å sette av en times tid til å høre på Peters interessante musikksamling. Han er vel den utstilleren med det musikkonseptet som jeg liker best. Mye gullåter blant jazz og klassisk, fordelt på Vinyl, CD og DVD. Hendrix/Voodo Child på vinyl var nok litt "bråkete", ja, på lørdag formiddag. Men bortsett fra denne, så var lyden overraskende nøytral, dynamisk og med stort/presist lydbilde, de forholdsvis rimelige høyttalerne tatt i betraktning. Rommet fungerte brukbart, bortsett fra når det ble spilt veldig høyt, pga at det ikke hadde noen form for akustisk demping. Miles Davis/Seven Steps to Heaven på vinyl låt så realistisk at det var spooky.

Også Andervik Audio leverte varene med de store Respons høyttalerne. Arne Domnerus & Lars Erstrand/Drum boogie satt som et skudd.

Ellers ble også jeg imponert over hva Renaissance Audio fikk til med "15,000.- kroners anlegget" i tårnsuiten. Dette rommet er utrolig vanskelig å få til å spille, men Mikkelsen har både hardware og kompetanse til å få det til å spille på all slags musikk!

--------

Ellers er det for mye skravling på mange stands. Både utstillere og besøkende ødelegger for de som er der for å lytte. Hva jeg overhørte, så ble det stort sett pratet piss (ikke salgsrelatert i hvert fall). En annen uting er mangel på info over hva utstyret heter og koster. Det burde være skiltet om på alle stands. Sist men ikke minst er det mange som ikke har noe klart musikkprogram. Det spilles hele eller bruddstykker av vilkårlige låter. Alt dette er dårlig hjemmearbeid av utstiller. Det koster ikke noe av betydning å være forberedt. (Noen forhandlere har seg selv å takke for at de ikke selger mer enn de gjør).

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    6
    pedal skrev:
    Av åndelig føde så var årets høydepunkt atter en gang Audiofreaks. Jeg pleier alltid å sette av en times tid til å høre på Peters interessante musikksamling. Han er vel den utstilleren med det musikkonseptet som jeg liker best. Mye gullåter blant jazz og klassisk, fordelt på Vinyl, CD og DVD. Hendrix/Voodo Child på vinyl var nok litt "bråkete", ja, på lørdag formiddag. Men bortsett fra denne, så var lyden overraskende nøytral, dynamisk og med stort/presist lydbilde, de forholdsvis rimelige høyttalerne tatt i betraktning. Rommet fungerte brukbart, bortsett fra når det ble spilt veldig høyt, pga at det ikke hadde noen form for akustisk demping. Miles Davis/Seven Steps to Heaven på vinyl låt så realistisk at det var spooky.
    Har sett ellers i tråden at Audiofreaks har fått pepper for lyden, og jeg har stusset på det, for i mine ører var det ganske klangnøytralt og relativt åpent lydbilde med god dynamikk i mellomtone og diskant, ihvertfall (musikken jeg hørte der ga ikke grunnlag for å bedømme bassen så godt mhp. dynamikk). Så selv om det for meg ikke var et musikkutvalg som traff like godt, så må jeg si meg enig i pedals karakteristikk av lydbildet over. Slett ikke messas dårligste lyd, og med den rette musikken tror jeg de relativt små høyttalerne kunne spille riktig så bra.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.071
    Torget vurderinger
    1
    roffe skrev:
    Har sett ellers i tråden at Audiofreaks har fått pepper for lyden, og jeg har stusset på det, for i mine ører var det ganske klangnøytralt og relativt åpent lydbilde med god dynamikk i mellomtone og diskant, ihvertfall (musikken jeg hørte der ga ikke grunnlag for å bedømme bassen så godt mhp. dynamikk). Så selv om det for meg ikke var et musikkutvalg som traff like godt, så må jeg si meg enig i pedals karakteristikk av lydbildet over. Slett ikke messas dårligste lyd, og med den rette musikken tror jeg de relativt små høyttalerne kunne spille riktig så bra.
    Godt poeng. Disse høyttalerne har ikke imponatorbass. Deres oppløsning og homogenitet er kvaliteter som fordrer at man setter seg ned og lytter en stund på akustisk musikk, før man blir imponert. Det ble i hvertfall jeg.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.674
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det stod liste utenfor nesten hvert eneste rom om hvilket oppsett som ble spilt på, dog uten pris.... For de som etterlyste det

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.675
    Sted
    Østfold
    epicurus skrev:
    ...at folk benytter andre hifi anlegg som ’referans-
    punktet’.
    En interessant betraktning som jeg også deler, selv om, dersom man skal tenke kommersielt, man bør vurdere å møte de ønsker man kan forvente av de besøkende. Jeg skal stille ut på et par interiørmesser i høst, og det kunne for eksempel ikke falle meg inn å stille ut noe stort og dyrt bare for å fortelle folket hva som er korrekt lyd. Her er det nok lifestyle og rimeligere "folkehøyttalere" som gjelder.

epicurus skrev:
    messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg, og går ut. De har hørt på anlegget.
    Dette er jeg hjertens enig i. Dette er jo et typisk messefenomen, spesielt på Hortenmessa, der man kan undres over hva som er enkeltes motivasjon for å i det hele tatt "vurdere" et oppsett:

"Det ble spilt feil musikk etter min smak, jeg bare gikk uten å si noe"
    "Jeg stod langs veggen, det burde jo låte bra der også"
    "Anlegget låt ikke bra, altså, Infected Mushroom låt ikke imponerende på et par stativhøyttalere..."
    And the list goes on and on.

...forøvrig var det en del som på lørdag kommenterte at du hadde spilt for alt høyt på lørdag, i hvertfall på den type musikk som du spilte. Man kan kanskje mene at de burde ha delt sin oppfatning med deg i stedet for med alle andre, men i praksis viser det seg jo at det ofte ikke skjer, noe som øker ansvarsbyrden for oss utstillere, vi skal være tankelesere også :D

epicurus

Bransjeaktør
    Ble medlem
    31.05.2004
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    0
    Jo, iblant spilte jeg for høyt, men, som regel, forsøkte jeg å redusere volumen.
    Det var ikke alltid lett. En flygel, f.eks. når man står rett ved siden av,
    mens den er spilt på (-akkurat hvordan de alle fleste innspillinger er laget),
    har MASSE energi, og er høyt. De alle beste systemer i dag, begynner å
    tilsi dette emm. Det samme gjelder trompet, sax osv.

Dog spilte jeg MICHAEL HEDGES en god del, som var en akustisk gitarist.
    Lenge siden var jeg heldig å se ham live tre ganger, og han benyttet
    forsterkeri på en viss måte, for å oppnå en viss 'effekt', hvor lyden ble høyt.
    (De som er interessert, kan gjerne forsøke

http://www.youtube.com/watch?v=tLXBABH2JuY

og blir dere ikke skuffet.) Da forsøkte jeg å oppnå den samme live effekten,
    og det er forståelig at folk, når de hører på en akustisk gitar, forventer
    en mer beskjeden prestasjon.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    epicurus skrev:
    Jo, iblant spilte jeg for høyt, men, som regel, forsøkte jeg å redusere volumen.
    Det var ikke alltid lett. En flygel, f.eks. når man står rett ved siden av,
    mens den er spilt på (-akkurat hvordan de alle fleste innspillinger er laget),
    har MASSE energi, og er høyt. De alle beste systemer i dag, begynner å
    tilsi dette emm. Det samme gjelder trompet, sax osv.

Dog spilte jeg MICHAEL HEDGES en god del, som var en akustisk gitarist.
    Lenge siden var jeg heldig å se ham live tre ganger, og han benyttet
    forsterkeri på en viss måte, for å oppnå en viss 'effekt', hvor lyden ble høyt.
    (De som er interessert, kan gjerne forsøke

http://www.youtube.com/watch?v=tLXBABH2JuY

og blir dere ikke skuffet.) Da forsøkte jeg å oppnå den samme live effekten,
    og det er forståelig at folk, når de hører på en akustisk gitar, forventer
    en mer beskjeden prestasjon.
    Dette er så utrolig bra skrevet! Jeg forsøker å få til samme effekten på mitt anlegg, og føler jeg har lyktes ganske så bra! Noen liker ikke at det låter mest mulig "live" da det kan noen ganger bli ganske så intenst, men det synes dog ikke jeg.. Jeg mener det SKAL låte mest mulig slik det høres ut live..

Prøv å stå ved siden av en elektrisk gitar mens denne spilles live.. Det høres for å si det mildt...

Mvh
    Ole.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.262
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Prøv å stå ved siden av en elektrisk gitar mens denne spilles live.. Det høres for å si det mildt...
    Det gjør sikkert større inntrykk hvis man står ved siden av forsterker/høytaleren! ;D ;D

Takker for mange flotte bilder og tilbakemeldinger!

Mvh
    OMF

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg regulerer live følelsen hjemme med volumet
    live-følelsen kicker ikke inn, før jeg drar på til live nivå
    resten er på plass uavhengig av volum
    mvh
    Leif

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    OMF skrev:
    Borgenvik skrev:
    Det gjør sikkert større inntrykk hvis man står ved siden av forsterker/høytaleren! ;D ;D

Takker for mange flotte bilder og tilbakemeldinger!

Mvh
    OMF
    Er forsåvidt det jeg mente! ;D

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    LMC skrev:
    jeg regulerer live følelsen hjemme med volumet
    live-følelsen kicker ikke inn, før jeg drar på til live nivå
    resten er på plass uavhengig av volum
    mvh
    Leif
    Enig her også! :) Et godt poeng..

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.669
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det hadde vært moro og hørt de nye avalon-tassene forspent til en kraftig rørforsterker.
    synes som sagt de spilte ypperlig på visse typer musikk/opptak.
    måten de formidlet de nedre registrene på flygelet fikk kjeven min til å dette litt ned, og jeg tror pedal bemerket noe av det samme da vi satt ved siden av hverandre under dvd-seansen på kvelden.

på cecilia bartoli-opptaket kunne sopranstemmen bli litt klemt til tider, hence min nysgjerrighet på rørforsterker.

forøvrig synes jeg vi skal ta det litt easy når det gjelder å omtale lyd og utstillere i etterkant av en messe.
    det er mange faktorer som kan spille inn når det gjelder en lydopplevelse i noen få minutter på et tilfeldig hotellrom.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    en av faktorene er alkohol! 8)
    mvh
    Leif

J

Janpe

Gjest
    Jeg synes man skal ha respekt for at lyden på en slik messe aldri kan bli optimal og justere sin kristiske sans etter det. Noe jeg synes mange, deriblant Pedal m. flere evner å gjøre i denne sammenheng.

Ellers tar jeg meg selv i å like opera og klassisk musikk generelt bedre på messer enn hjemme. Jeg lurer på om dette kan ha noe å gjøre med inntaket av gode, franske hvitviner. Og ikke minst de musserende!

Mvh
    JP

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    Jeg valgte faktisk bort messen i år mye på grunn av musikken som blir spilt. Jeg har vært på 2 messer og en gjenganger er klinisk jazz, klassisk og Kari Bremsespor. Det gir meg så lite at det for det første blir umulig for meg å sammenligne med anlegget hjemme, i tillegg til at jeg finner det rett og slett pinefullt. Jeg er stort sett altetende hva musikk angår, men 3 unntak, jazz, klassisk, opera. Og ja, jeg vet jeg kan ha med egen musikk, men det blir noe slitsomt å "tvinge" gjennom min egen musikk på samtlige rom jeg ønsker å lytte til.

Er det virkelig slik at jazz og klassisk er så ekstremt utbredt i hifi-miljøet? Er det flere enn meg som ønsker litt mer trøkk, rock, pop og klassikere (ikke klassisk) på messer?

Er det pga. at et anlegg lettere fremstår som godt med denne type musikk?

En opptur de 2 årene jeg har vært på messen er derimot dansken med holfi/usher, der har jeg t.o.m funnet ny musikk jeg har hatt stor glede av i ettertid, til STOR kontranst fra resten der jeg i beste fall har plukket opp et par artister jeg skal holde meg langt unna.

Rock on!

Arcturus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2006
    Antall liker
    28
    Sted
    Vestfold
    jones skrev:
    Jeg valgte faktisk bort messen i år mye på grunn av musikken som blir spilt. Jeg har vært på 2 messer og en gjenganger er klinisk jazz, klassisk og Kari Bremsespor. Det gir meg så lite at det for det første blir umulig for meg å sammenligne med anlegget hjemme, i tillegg til at jeg finner det rett og slett pinefullt. Jeg er stort sett altetende hva musikk angår, men 3 unntak, jazz, klassisk, opera. Og ja, jeg vet jeg kan ha med egen musikk, men det blir noe slitsomt å "tvinge" gjennom min egen musikk på samtlige rom jeg ønsker å lytte til.

Er det virkelig slik at jazz og klassisk er så ekstremt utbredt i hifi-miljøet? Er det flere enn meg som ønsker litt mer trøkk, rock, pop og klassikere (ikke klassisk) på messer?

Er det pga. at et anlegg lettere fremstår som godt med denne type musikk?

En opptur de 2 årene jeg har vært på messen er derimot dansken med holfi/usher, der har jeg t.o.m funnet ny musikk jeg har hatt stor glede av i ettertid, til STOR kontranst fra resten der jeg i beste fall har plukket opp et par artister jeg skal holde meg langt unna.

Rock on!
    Når jeg skal lytte kritisk på et fremmed anlegg, bruker jeg alltid å be dem spille musikk jeg har medbrakt. Fremmed musikk på fremmed anlegg gir ikke mer enn en indikasjon på at dette kan være bra.

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    6
    ErosLoveking skrev:
    Et bilde sier mer enn 1000 ord... Fantastisk bilde!
    Gallo, Embla og Transparent.... sikkert bra lyd også.... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn