Fra en utstillers synspunkt, er det selvsagt umulig å stille ut på en messe, og
tilfredstille og imponere alle besøkende. Messeforhold, som er blitt nevnt, er ikke
alltid ideele. Jeg observerte store variasjoner. Nett-spenningen kan dette rett ned,
og når man kun har en 10A eller 16A kurs til disposisjon, for hele anlegget, er det ikke bra.
Dette vil påvirke forskjellige anlegg på forskjellige måter. Jeg spilte en god del klassisk
musikk med full orkester på søndag ettermiddag. Denne typen musikken er faktisk
den meste kompleks og krevende som finnes, og lyden var ikke det samme, som det
var tidlig på lørdag.
Som regel, kan man håpe å tilfredstille bare en små del. Folk har sine preferanser, og
anlegg som er veldig annerledes, hvor ukjent musikk spilles, presenterer en utfordring
til lytterne. Folk som er veldig glad i rør utstyr f.eks, har store vanskeligheter, å like
anlegg som ikke spiller på samme måten. (Dette er en diskusjon jeg har hatt med
mange rør folk.) Avhengihet på harmonisk forvrenging, er meget vanskelig å
slutte med. Virkeligheten er oftest, at folk benytter andre hifi anlegg som referans-
punktet. Virkelige instrumenter in real space,(dvs. THE ABSOLUTE SOUND) uten
forsterkeri, som egentlig skal være referansen, er oftest fullstending ukjent, og et
fremmed konsept.
Om noe folk ikke liker en presentasjon, kan de selvsagt si ifra. Det som ofte skjer på
messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg,
og går ut. De har hørt på anlegget.
Det er lett å publisere hets her på HFS, og noe folk later som hensikten som begrunner
innleggene deres, eller motivasjonen bak innleggene, er ærlig, saklig, rosverdig og anstendig.
Jeg beklager, men jeg mener at noe av innleggene her på HFS, er ikke rosverdige i det
hele tatt. Det finnes folk som er rask ute med kniven, kjører den inn og vrir den, uten
å nøle i et sekund.
I hvert fall, takker jeg alle som var innom, for besøket. Jeg hadde mange hyggelige
opplevelser ved å treffe gamle og nye kjenter.
mvh
Peter
Audiofreaks
tilfredstille og imponere alle besøkende. Messeforhold, som er blitt nevnt, er ikke
alltid ideele. Jeg observerte store variasjoner. Nett-spenningen kan dette rett ned,
og når man kun har en 10A eller 16A kurs til disposisjon, for hele anlegget, er det ikke bra.
Dette vil påvirke forskjellige anlegg på forskjellige måter. Jeg spilte en god del klassisk
musikk med full orkester på søndag ettermiddag. Denne typen musikken er faktisk
den meste kompleks og krevende som finnes, og lyden var ikke det samme, som det
var tidlig på lørdag.
Som regel, kan man håpe å tilfredstille bare en små del. Folk har sine preferanser, og
anlegg som er veldig annerledes, hvor ukjent musikk spilles, presenterer en utfordring
til lytterne. Folk som er veldig glad i rør utstyr f.eks, har store vanskeligheter, å like
anlegg som ikke spiller på samme måten. (Dette er en diskusjon jeg har hatt med
mange rør folk.) Avhengihet på harmonisk forvrenging, er meget vanskelig å
slutte med. Virkeligheten er oftest, at folk benytter andre hifi anlegg som referans-
punktet. Virkelige instrumenter in real space,(dvs. THE ABSOLUTE SOUND) uten
forsterkeri, som egentlig skal være referansen, er oftest fullstending ukjent, og et
fremmed konsept.
Om noe folk ikke liker en presentasjon, kan de selvsagt si ifra. Det som ofte skjer på
messer, er at mange folk kommer inn på et rom, står stille i et par sekunder, snur seg,
og går ut. De har hørt på anlegget.
Det er lett å publisere hets her på HFS, og noe folk later som hensikten som begrunner
innleggene deres, eller motivasjonen bak innleggene, er ærlig, saklig, rosverdig og anstendig.
Jeg beklager, men jeg mener at noe av innleggene her på HFS, er ikke rosverdige i det
hele tatt. Det finnes folk som er rask ute med kniven, kjører den inn og vrir den, uten
å nøle i et sekund.
I hvert fall, takker jeg alle som var innom, for besøket. Jeg hadde mange hyggelige
opplevelser ved å treffe gamle og nye kjenter.
mvh
Peter
Audiofreaks