HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    jones skrev:
    Er det virkelig slik at jazz og klassisk er så ekstremt utbredt i hifi-miljøet? Er det flere enn meg som ønsker litt mer trøkk, rock, pop og klassikere (ikke klassisk) på messer?

Er det pga. at et anlegg lettere fremstår som godt med denne type musikk?
    Strengt talt JA på alle spørsmålene dine. I alle fall når det gjelder jazz - hvirker som det er mange som har noen jazz-plater i samlinga, dog ikke nødvendigvis av den kliniske jazz-en. Samtidig har jeg på messene i Trondheim (jeg var ikke i Horten) ofte ønsket meg litt mere pop/rock. Personlig foretrekker jeg (etter å ha vært på noen messer) enkeltstående demo-er fremfor ei hel messe. Da er det også enklere å ha med egne cd-er :)
    Hvor lenge vil disse messene egentlig overleve, man kan kanskje lure på det?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    torem skrev:
    Hvor lenge vil disse messene egentlig overleve, man kan kanskje lure på det?

med en håndfull besøkende, hvorav brorparten løper ut på diverse nettfora etterpå for å slenge bastant dritt om lyden de hørte på diverse hotellrom, så kan man godt lure på hvorfor forhandlerne i det hele tatt gidder å stille.

jeg hadde fan ikke giddet.

U

utgatt60135

Gjest
    jones skrev:
    Ja, definitivt. Mange våger ikke spille noe annet som de ikke har kontroll over. Dessuten vet de kanskje ikke om gode innpillinger med andre sjangre (vanskeligere å finne).

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Lyngen skrev:
    jones skrev:
    Ja, definitivt. Mange våger ikke spille noe annet som de ikke har kontroll over. Dessuten vet de kanskje ikke om gode innpillinger med andre sjangre (vanskeligere å finne).
    Var inne hos NAT hvor Morten ved et par anledninger spurte om ikke noen hadde med seg egen musikk. Det er fortsatt noen som tør å hoppe i det. Synd det ikke er flere.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    for meg kan de spille hva de vil
    jeg hører forbi det om det spiller bra eller ikke
    imo
    Mvh
    Leif

Mor10

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Antall liker
    0
    jones skrev:
    Jeg valgte faktisk bort messen i år mye på grunn av musikken som blir spilt. Jeg har vært på 2 messer og en gjenganger er klinisk jazz, klassisk og Kari Bremsespor. Det gir meg så lite at det for det første blir umulig for meg å sammenligne med anlegget hjemme, i tillegg til at jeg finner det rett og slett pinefullt. Jeg er stort sett altetende hva musikk angår, men 3 unntak, jazz, klassisk, opera. Og ja, jeg vet jeg kan ha med egen musikk, men det blir noe slitsomt å "tvinge" gjennom min egen musikk på samtlige rom jeg ønsker å lytte til.

Er det virkelig slik at jazz og klassisk er så ekstremt utbredt i hifi-miljøet? Er det flere enn meg som ønsker litt mer trøkk, rock, pop og klassikere (ikke klassisk) på messer?

En opptur de 2 årene jeg har vært på messen er derimot dansken med holfi/usher, der har jeg t.o.m funnet ny musikk jeg har hatt stor glede av i ettertid, til STOR kontranst fra resten der jeg i beste fall har plukket opp et par artister jeg skal holde meg langt unna.

Rock on!
    Ganske utrolig innlegg ja!

Jeg hadde ingen problemer med å få spilt plata mi på noen rom bortsett fra plenum-salene og Exotic-rommet. At du ikke tør å gå fram og spørre er jo ditt problem og ikke utstilleren. Han skal forholde seg til alle deltagerne på en messe, og har ikke en sjanse til å please noen, hvis han ikke spiller det du har med deg. Disse folkene skal selge et anlegg til deg, men det er samtidig opptil 10 andre i rommet han skal selge til samtidig. Jeg tømte flere rom med plata mi, men det var ingen utstillere som klagde for det :)
    Har du noen forslag til hvordan man skal vise frem anleggene sine? Holde av 1 time til din musikk, en time til min musikk, private sesjoner, hva?
    Det går jo nesten ikke an å ha en messe i norge, ettersom man til og med får kjeft av folk som ikke har vært der ;D

Det vi alle ønsker er at leverandørene kan stille seg i kø utenfor vårt eget lytterom, slik at vi kan få testet alt vi ønsker hjemme. Sannsynligvis kommer da hifi norge til å bli lagt ned, og vi må på Elkjøp og handle :(

Vil samtidig rette en stor takk til alle utstillerne som tok godt i mot oss og gjorde det beste ut av det de hadde :)

Mor10

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Antall liker
    0
    Lyngen skrev:
    jones skrev:
    Se innlegget over. Regner med at du kanskje ikke umiddelbart klarer å trekke ut en låt med gode innspillinger som jeg liker?
    Hvis jeg skulle lytte hos deg, hadde du satt på en låt med gode innspillinger som jeg liker?
    Kom an gutta, ut av sofaen og kos dere med messer som er satt opp for oss :) Drit i hva som blir spilt og be om deres egen plate neste gang.... Utstillerne kommer til å ta deg godt i mot, og ikke vær redd for at andre i rommet ikke liker musikken din. De går jo bare, hvis de ikke vil være der ;D

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det var flere steder der utstillere nektet å avspille det folk hadde med. Dette synes jeg er veldig trist, da vedkommende faktisk kan være i kjøpeposisjon... Sannsynligvis har noen utstillere gått glipp av noen salg.

Mor10

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Antall liker
    0
    TTmania skrev:
    Det var flere steder der utstillere nektet å avspille det folk hadde med. Dette synes jeg er veldig trist, da vedkommende faktisk kan være i kjøpeposisjon... Sannsynligvis har noen utstillere gått glipp av noen salg.
    Det blir for dumt!
    Heldigvis hadde ikke vi de problemene....

U

utgatt60135

Gjest
    Mor10 skrev:
    Lyngen skrev:
    jones skrev:
    Se innlegget over. Regner med at du kanskje ikke umiddelbart klarer å trekke ut en låt med gode innspillinger som jeg liker?
    Hvis jeg skulle lytte hos deg, hadde du satt på en låt med gode innspillinger som jeg liker?
    Kom an gutta, ut av sofaen og kos dere med messer som er satt opp for oss :) Drit i hva som blir spilt og be om deres egen plate neste gang.... Utstillerne kommer til å ta deg godt i mot, og ikke vær redd for at andre i rommet ikke liker musikken din. De går jo bare, hvis de ikke vil være der ;D
    Hadde jeg holdt en demo ville jeg spilt god musikk fra de fleste sjangre, men selvfølgelig være obs på den tekniske innspillingen. Dette med å få spille egne plater har jeg delt erfaring med. Noen er åpne, andre ikke. Jo færre folk jo lettere stort sett. De demonene jeg har likt meg best i er de hvor utstilleren med tydelig viser at ham er en musikkelsker. Fokus på musikken, selv om man skal selge HiFi. Er det god musikk så stimulerer det for HiFi´n også. Men det er ikke hverdagskost på messer synes jeg.

U

utgatt60135

Gjest
    LMC skrev:
    for meg kan de spille hva de vil
    jeg hører forbi det om det spiller bra eller ikke
    imo
    Mvh
    Leif
    Jo mer variert musikk som spilles jo mer avslører det dets kvaliteter, imo.

V

vredensgnag

Gjest
    Alle burde spilt samme musikken - det var vel fordelen med Kari Bremnesbølgen. ;D

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    Mor10 skrev:

Jeg hadde ingen problemer med å få spilt plata mi på noen rom bortsett fra plenum-salene og Exotic-rommet. At du ikke tør å gå fram og spørre er jo ditt problem og ikke utstilleren. Han skal forholde seg til alle deltagerne på en messe, og har ikke en sjanse til å please noen, hvis han ikke spiller det du har med deg. Disse folkene skal selge et anlegg til deg, men det er samtidig opptil 10 andre i rommet han skal selge til samtidig. Jeg tømte flere rom med plata mi, men det var ingen utstillere som klagde for det :)
    Har du noen forslag til hvordan man skal vise frem anleggene sine? Holde av 1 time til din musikk, en time til min musikk, private sesjoner, hva?
    Det går jo nesten ikke an å ha en messe i norge, ettersom man til og med får kjeft av folk som ikke har vært der ;D

Det vi alle ønsker er at leverandørene kan stille seg i kø utenfor vårt eget lytterom, slik at vi kan få testet alt vi ønsker hjemme. Sannsynligvis kommer da hifi norge til å bli lagt ned, og vi må på Elkjøp og handle :(

Vil samtidig rette en stor takk til alle utstillerne som tok godt i mot oss og gjorde det beste ut av det de hadde :)
    Jeg finnes ikke beskjeden og tør selvsagt be om at min plate skal bli spilt. Poenget mitt her er jo at jeg syns det blir unødvendig tidkrevende og slitsomt i lengden å som sagt "påtvinge" medbrakt musikk på så godt som hvert eneste rom. Tror neppe jeg ville rukket alle engang da jeg ikke gidder ta turen begge dager pga. reisevei, og det er heller ikke alle anlegg jeg ønsker å bruke like lang tid på, men som jeg likevel kunne tenkt meg å få et inntrykk av, hvis du ikke greier å se dette fra min side er det egentlig du som er "ganske utrolig".

Her er det ikke snakk om 1 time til min, din, kåre, per, trond, nils, petter osv sin musikk, her er det snakk om AVBREKK fra klassisk/jazz/bremnes. Så jeg vil egentlig snu dette andre veien, hvorfor er det kun DEN typen musikk som skal spilles? Jeg er som sagt nesten altetende og det er egentlig kun den type musikk som så ensformig blir praktisert på messen som virkelig byr meg imot. Nå var jeg som sagt ikke på årets messe, men jeg var i fjor og året før, og jeg har vanskelig for å tro at det har vært en revolusjon i hva som spilles tidligere år. De som faktisk var til stede i år må gjerne bekrefte eller avkrefte dette, ingenting ville gledet meg mer om det faktisk har vært en stor endring til det bedre i år.

For min del toppet det seg i fjor da jazzen ble direkte plagsom og jeg ble lei etter kort tid pga. musikken, og vi var på et rom der utstiller faktisk spurte hva vi ville høre, i det jeg var på vei til å åpne kjeften sa en på første rad "neeei.. hva med litt jazz??" DOOH!!! Da gikk jeg direkte til en prematur spisepause.

Jeg merker selvsagt at enkelte anlegg nærmest er konstruert for den type musikk, og da er det helt ok, da er det bare ikke min greie og jeg går til neste. Det er også flere rom der det er litt "hysj stemning" med lukket dør og det er en aktiv lyttesession der folk sitter i sweetspot og man på en måte aldri slipper til og føler ikke for å bryte seg frem og trumfe gjennom medbrakt, jeg tror du skjønner hva jeg mener her. Samme gjelder for enkelte av rommene som bare spiller en halvtime hver som på en måte har et "show" og det er et stort rom.

Jeg synes i utgangspunktet messer er et kjempetiltak og kudos til alle som stiller som bruker tid og krefter og til ustillerne som tar sjansen på investeringen.

Men konklusjonen for min del blir at musikken blir så enformig og så langt utenom alt jeg kan relatere meg til at det i den form det har vært de 2 årene jeg har besøkt messen er det rett og slett ikke er noe for meg. Det må i tilfelle bli for noen få utvalgte rom som jeg tar meg tid til å få lyttet til det jeg vil.

Du må gjerne synes jeg er utrolig, men for oss jazz-hatere blir det rett og slett ødeleggende å måtte forholde seg til i så omfattende og systematisk form.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det spilles jazz fordi det nesten alltid låter bra og setter ikke anlegget i særlig grad på prøve.

Da jeg var på messen i fjor, fikk jeg spille egen medbrakt musikk overalt hvor jeg spurte med unntak av et sted. Da var det anlegg som virket til å låte ganske bra med jazz, som ble totalt avslørt med annen musikk og andre frekvenser. Så jeg deler ikke helt synet til LMC. En del musikk vil trigge problemområder som annen musikk ikke gjør.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    i og for seg enig med deg ORSO
    MEN om jeg merker at det bare spilles musikk, som ikke setter systemet på prøve,konkluderer jeg bare med at det ikke tåler en stresstest,og da går jeg!
    mao utstillers risiko for å miste potensielle kunder
    imo
    Mvh
    Leif

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    jones skrev:
    Mor10 skrev:

Jeg finnes ikke beskjeden og tør selvsagt be om at min plate skal bli spilt. Poenget mitt her er jo at jeg syns det blir unødvendig tidkrevende og slitsomt i lengden å som sagt "påtvinge" medbrakt musikk på så godt som hvert eneste rom. Tror neppe jeg ville rukket alle engang da jeg ikke gidder ta turen begge dager pga. reisevei, og det er heller ikke alle anlegg jeg ønsker å bruke like lang tid på, men som jeg likevel kunne tenkt meg å få et inntrykk av, hvis du ikke greier å se dette fra min side er det egentlig du som er "ganske utrolig".

Her er det ikke snakk om 1 time til min, din, kåre, per, trond, nils, petter osv sin musikk, her er det snakk om AVBREKK fra klassisk/jazz/bremnes. Så jeg vil egentlig snu dette andre veien, hvorfor er det kun DEN typen musikk som skal spilles? Jeg er som sagt nesten altetende og det er egentlig kun den type musikk som så ensformig blir praktisert på messen som virkelig byr meg imot. Nå var jeg som sagt ikke på årets messe, men jeg var i fjor og året før, og jeg har vanskelig for å tro at det har vært en revolusjon i hva som spilles tidligere år. De som faktisk var til stede i år må gjerne bekrefte eller avkrefte dette, ingenting ville gledet meg mer om det faktisk har vært en stor endring til det bedre i år.

For min del toppet det seg i fjor da jazzen ble direkte plagsom og jeg ble lei etter kort tid pga. musikken, og vi var på et rom der utstiller faktisk spurte hva vi ville høre, i det jeg var på vei til å åpne kjeften sa en på første rad "neeei.. hva med litt jazz??" DOOH!!! Da gikk jeg direkte til en prematur spisepause.

Jeg merker selvsagt at enkelte anlegg nærmest er konstruert for den type musikk, og da er det helt ok, da er det bare ikke min greie og jeg går til neste. Det er også flere rom der det er litt "hysj stemning" med lukket dør og det er en aktiv lyttesession der folk sitter i sweetspot og man på en måte aldri slipper til og føler ikke for å bryte seg frem og trumfe gjennom medbrakt, jeg tror du skjønner hva jeg mener her. Samme gjelder for enkelte av rommene som bare spiller en halvtime hver som på en måte har et "show" og det er et stort rom.

Jeg synes i utgangspunktet messer er et kjempetiltak og kudos til alle som stiller som bruker tid og krefter og til ustillerne som tar sjansen på investeringen.

Men konklusjonen for min del blir at musikken blir så enformig og så langt utenom alt jeg kan relatere meg til at det i den form det har vært de 2 årene jeg har besøkt messen er det rett og slett ikke er noe for meg. Det må i tilfelle bli for noen få utvalgte rom som jeg tar meg tid til å få lyttet til det jeg vil.

Du må gjerne synes jeg er utrolig, men for oss jazz-hatere blir det rett og slett ødeleggende å måtte forholde seg til i så omfattende og systematisk form.
    Fantastisk innlegg, og jeg er enig i alt du skriver... Jeg droppet også året messe nettopp på grunn av Jazz\Bremnes\Katie med lua osv... Orker ikke dette i hvert eneste rom..

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.274
    Torget vurderinger
    32
    Å ikke gå på en messe fordi man ikke liker muskken som spilles, blir som å ikke gå på en restaurant fordi man ikke liker maten kelneren tror du liker.

Det kunne kanskje vært en ide å stå for bestillingen selv. ;)

Det er sjelden man finner mennesker som liker alle typer musikk. Jeg hørte både Lynyrd Skynyrd, Jimi Hendrix og Infected Mushroom på årets messe, så det var ikke bare jazz og klassisk. Den enkeltlåten jeg hørte mest av var Nils Lofgrens "Keith Don't Go", men jeg hadde med musikk selv, og det var aldri noe problem å få folk til å spille min musikk. Jeg ble faktisk ikke nektet et eneste sted, men det hendte rett som det var at det var folk foran meg i køen som hadde med sine plater som skulle spilles først.

Man må gjerne sutre fordi man ikke får leke med den røde trehjulssykkelen med en gang, men med tålmodighet, så får man seg gjerne en tur. Sånn er det på hifimesser også.

Roy

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Er det virkelig utstilllernes foretrukne demomusikk som skal begrense interessen for å oppsøke et hifi-duppeditt-treffe andre-se-høre-klå på utstyrs-treff? Det har ikke en gang slått meg at det skal være noen begrensning. Men jeg har også få sperrer når det gjelder musikk; muzak.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja for meg en det en helt absurd problemstilling å bli hjemme av den grunn
    begynn med grotteklatring istedet...DA slipper du det sosiale!
    imo
    mvh
    Leif

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Ikke nødvendigvis musikksmak.
    Ikke nødvendigvis musikk heller.
    Ofte er det dog en sammenheng.

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    Jeg skulle også likt å sett reaksjonen på miljøets mest garva jazz-medlemmer om det var bøddel-rock/metal konstant på hvert eneste rom, tror ikke "du kan jo ha med egen musikk" hadde falt i god jord der.

Det jeg er mest overrasket over er at det ikke er enda flere som sitter med samme følelsen. Er jazz så over-utbredt i hifi/high-end miljøet?? Har de med normal musikksmak (beklager på forhånd uttrykket) bare godtatt at slik er det på messer? Er det å banne i kjerka å gå så hardt ut mot akkurat dette? Det kan virke sånn.

Og joda, første året var jeg som en unge på julaften til tross for jazzen, og fikk sett og hørt anlegg jeg aldri engang hadde sett bilder av. Men som sikkert flere har opplevd går mye av de samme oppsettene igjen fra år til år i nærmest uendret form, og da blir fort det fort kjedelig å bare SE på fint og fett utstyr, igjen.

N

nb

Gjest
    jones skrev:
    Jeg skulle også likt å sett reaksjonen på miljøets mest garva jazz-medlemmer om det var bøddel-rock/metal konstant på hvert eneste rom, tror ikke "du kan jo ha med egen musikk" hadde falt i god jord der.

Det jeg er mest overrasket over er at det ikke er enda flere som sitter med samme følelsen. Er jazz så over-utbredt i hifi/high-end miljøet?? Har de med normal musikksmak (beklager på forhånd uttrykket) bare godtatt at slik er det på messer? Er det å banne i kjerka å gå så hardt ut mot akkurat dette? Det kan virke sånn.
    De to gangene jeg har vært på messen, så har jeg stusset på hvor lite variasjon det var i musikken som ble spillt, også som "medbrakt". Det var mye Dire Straits og Kari Bremnes for å si det slik. En av ustillerene ba meg (høflig) sette på noe annet når jeg dyttet en skive av Zeppelin i CD-spilleren på demoen hans. "Hvorfor satte du på den, det der låter vel ikke noe særlig, gjør det vel?" var hans kommentar. Synd buksevann er avskaffet :-[

Det sagt, så fikk jeg nesten utelukkende positive kommentarer på musikken jeg hadde, og det virket som de fleste satte pris på litt variasjon. Og jeg fikk i alle fall frelst to nye til Tom Waits' musikalske univers.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    når jeg kom inn på rommet med AN høyttalere og P4 mono spilte de noe jævlig høy piggtrådmusikk som jeg absolutt ikke syntes "kledde" systemet og i alle fall ikke var min smak,men det sa meg noe om systemet likevel
    jeg klarer fint å evaluere et system selv om de ikke spiller min favorittmusikk
    ser ærlig talt ikke problemet
    virker noe opp-konstruert
    imo
    mvh
    Leif

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    For å faktisk prøve å komme med et forslag og ikke bare slenge drit om hva jeg ikke liker:

Hva med å ha en fast messe-cd som alle utstillere har lett tilgjengelig, med 15-20 varierte låter som selvsagt også i stor grad varierer fra år til år. Da kan også de uten medbrakt lettere sammenligne 2 forskjellige systemer på samme låten innen sin egen sjanger ved å be anlegg nr2(og 3 og 4 osv) sette på akkurat det spor nr 14 han lyttet til det andre anlegget med.

Dette bidrar selvsagt til at musikken fortsatt blir noe ensformig, men samtidig laaaaangt mer variert enn hva som er tilfelle i dag.

Gjerne med en heftig diskusjon/avstemning her på sentralen om hvilke låter fra hvilke sjangere som bør inn på "Årets-Messe-Cd".

Ang. rettigheter osv er det vel ikke verre enn å faktisk på området besitte samtlige plater/singler som er på den aktuelle platen. Og joda, jeg ser dette blir noe verre på vinyl-rommene, men da har de i det minste sjansen til å skaffe seg låtene i rimelig tid innen messestart.

Jeg tror også dette vil føre til at mange lettere får lyttet til sin egen favoritt-sjanger da man vet at spor 2, 7 og 18 er å foretrekke. Det vil nok i stor grad oppleves som lavere terskel å be om spor 18 fra "Messe-CD`en" enn å på forhånd velge ut musikk hjemme, ta denne med, be om å få den satt på.

Kanskje også økning i salget? Hvem vet...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    danske High Fidelity har jo allerede gitt ut 80 slike så hva i all verden skal vi med en til?
    det blir i alle fall en trengsel etter å komme inn på de rommene som IKKE bruker denne cd´n etter noen timer
    imo
    mvh
    Leif

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    LMC skrev:
    danske High Fidelity har jo allerede gitt ut 80 slike så hva i all verden skal vi med en til?
    det blir i alle fall en trengsel etter å komme inn på de rommene som IKKE bruker denne cd´n etter noen timer
    imo
    mvh
    Leif
    Mulig du har rett, som sagt, bare et forslag. Og med fare for å være fordomsfull har jeg mine tvil om hvor variert og fri for alt for mye jazz og klassisk det faktisk er på de cd`ene der.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dessuten, skal det ha noe mening, bør alle rommene ha samme akustikk,størrelse,like mange personer likt kledd,med samme hårklipp inne samtidig,med like strømtilførsler
    HALLO blir denne messen noe av i det hele tatt? ::)
    mvh
    Leif

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Skjønner heller ikke helt vitsen med å standardisere musikken.
    Mye ensformig musikk kan det bli uansett, men utstillerne generelt synes jeg er ganske flinke til å variere. At de ikke tilfredsstiller alle er jo ganske naturlig.
    At man har medbrakt musikk i alle kategorier er nok mer passende. Og er det mye folk, så får man da ta hensyn til det, og finne seg i at man ikke får løpe frem for å spille sin musikk. På messen i fjor hadde jeg med meg en "hjemmebrent", og opplevde ikke problemer med å spille den av hos noen av de jeg spurte. Noen plasser måtte jeg jo vente, men det er vel naturlig... eller hva?

På den cden fantes både Tom Waits, Patricia barber, Solveig Slettahjell, Tool, AC/DC, Jimi Henderix, Led Zepelin, Pearl Jam, Dee Purple, Jaques Louissier Trio, Opeth, etc.

Ganske variert, og ingen negative tilbakemeldinger :)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Messa for meg er uansett mer for å kikke på spennende utstyr, og treffe kjente og ukjente "medpasienter". Det sosiale står absolutt i første linje,

Det som jeg gjerne synes har vært savnet ved flere slike messer er muligheter for å skaffe seg "duppeditter" og "dingser", samt godt utvalg av ny og brukt musikk.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    beste måten å unngå musikk man ikke orker,er å bli hjemme
    imo
    mvh
    Leif

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    FallenA skrev:
    Det som jeg gjerne synes har vært savnet ved flere slike messer er muligheter for å skaffe seg "duppeditter" og "dingser", samt godt utvalg av ny og brukt musikk.

Enig med du.

Foreslår at vi bruker denne tråden det er linket til konstruktive innspill i en postiv tone
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=38224.0

så kan vi fortsette å være happy eller surmaga i gjeldende tråd.

Er det forresten ingen flere med bilder her?
    Som nevnt tidligere så har det vel ikke vært samlet så mange kameraer på et sted siden Gerd Liv Vallas avgang.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.751
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jo nettopp og da er vel det temaet utdebattert
    mvh
    Leif

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Trondmeg skrev:
    NEVATON skrev:
    flere bilder?
    Jeg har bilder jeg skal gå gjennom. Hvis jeg finner noe av allmenn interesse så legger jeg det ut i kveld?
    Hadde du bare private "party" bilder denne gangen også?
    Har en av de tilreisende Egersunderne lånt kameraet? ;D

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    ErosLoveking skrev:
    LMC skrev:
    beste måten å unngå musikk man ikke orker,er å bli hjemme
    imo
    mvh
    Leif
    blir ikke det for dommt ?(som i dumt)
    Veldig dommt og ganske trist. Men ut ifra responsen her virker de fleste relativt happy med tingenes tilstand og jeg må vel fort bare akseptere at det ikke er veldig mye lys i tunnelen fra min side. Så da blir løsningen å enten holde seg hjemme med egen musikk eller væpne innerlomma med egne plater og kjøre show 8)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hørte Audiofreaks sitt oppsett i butikken til Roald en uke før messa. Da var det Act2 som ble brukt som forforsterker.
    Satt alene i sweetspot i tre kvarter, hørte variert musikk, og ble ganske imponert.

Synes mange her inne er veldig kjapp med å avskrive komponenter/oppsett som gjerne kunne ha vært helt fantastisk i eget rom/oppsett.
    Hvis man hører et oppsett på en messe som låter for dårlig til å være sant, så er det sannsynligvis ikke sant.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn