Mor10 skrev:
Ganske utrolig innlegg ja!
Jeg hadde ingen problemer med å få spilt plata mi på noen rom bortsett fra plenum-salene og Exotic-rommet. At du ikke tør å gå fram og spørre er jo ditt problem og ikke utstilleren. Han skal forholde seg til alle deltagerne på en messe, og har ikke en sjanse til å please noen, hvis han ikke spiller det du har med deg. Disse folkene skal selge et anlegg til deg, men det er samtidig opptil 10 andre i rommet han skal selge til samtidig. Jeg tømte flere rom med plata mi, men det var ingen utstillere som klagde for det
Har du noen forslag til hvordan man skal vise frem anleggene sine? Holde av 1 time til din musikk, en time til min musikk, private sesjoner, hva?
Det går jo nesten ikke an å ha en messe i norge, ettersom man til og med får kjeft av folk som ikke har vært der ;D
Det vi alle ønsker er at leverandørene kan stille seg i kø utenfor vårt eget lytterom, slik at vi kan få testet alt vi ønsker hjemme. Sannsynligvis kommer da hifi norge til å bli lagt ned, og vi må på Elkjøp og handle
Vil samtidig rette en stor takk til alle utstillerne som tok godt i mot oss og gjorde det beste ut av det de hadde
Jeg finnes ikke beskjeden og tør selvsagt be om at min plate skal bli spilt. Poenget mitt her er jo at jeg syns det blir unødvendig tidkrevende og slitsomt i lengden å som sagt "påtvinge" medbrakt musikk på så godt som hvert eneste rom. Tror neppe jeg ville rukket alle engang da jeg ikke gidder ta turen begge dager pga. reisevei, og det er heller ikke alle anlegg jeg ønsker å bruke like lang tid på, men som jeg likevel kunne tenkt meg å få et inntrykk av, hvis du ikke greier å se dette fra min side er det egentlig du som er "ganske utrolig".
Her er det ikke snakk om 1 time til min, din, kåre, per, trond, nils, petter osv sin musikk, her er det snakk om AVBREKK fra klassisk/jazz/bremnes. Så jeg vil egentlig snu dette andre veien, hvorfor er det kun DEN typen musikk som skal spilles? Jeg er som sagt nesten altetende og det er egentlig kun den type musikk som så ensformig blir praktisert på messen som virkelig byr meg imot. Nå var jeg som sagt ikke på årets messe, men jeg var i fjor og året før, og jeg har vanskelig for å tro at det har vært en revolusjon i hva som spilles tidligere år. De som faktisk var til stede i år må gjerne bekrefte eller avkrefte dette, ingenting ville gledet meg mer om det faktisk har vært en stor endring til det bedre i år.
For min del toppet det seg i fjor da jazzen ble direkte plagsom og jeg ble lei etter kort tid pga. musikken, og vi var på et rom der utstiller faktisk spurte hva vi ville høre, i det jeg var på vei til å åpne kjeften sa en på første rad "neeei.. hva med litt jazz??" DOOH!!! Da gikk jeg direkte til en prematur spisepause.
Jeg merker selvsagt at enkelte anlegg nærmest er konstruert for den type musikk, og da er det helt ok, da er det bare ikke min greie og jeg går til neste. Det er også flere rom der det er litt "hysj stemning" med lukket dør og det er en aktiv lyttesession der folk sitter i sweetspot og man på en måte aldri slipper til og føler ikke for å bryte seg frem og trumfe gjennom medbrakt, jeg tror du skjønner hva jeg mener her. Samme gjelder for enkelte av rommene som bare spiller en halvtime hver som på en måte har et "show" og det er et stort rom.
Jeg synes i utgangspunktet messer er et kjempetiltak og kudos til alle som stiller som bruker tid og krefter og til ustillerne som tar sjansen på investeringen.
Men konklusjonen for min del blir at musikken blir så enformig og så langt utenom alt jeg kan relatere meg til at det i den form det har vært de 2 årene jeg har besøkt messen er det rett og slett ikke er noe for meg. Det må i tilfelle bli for noen få utvalgte rom som jeg tar meg tid til å få lyttet til det jeg vil.
Du må gjerne synes jeg er utrolig, men for oss jazz-hatere blir det rett og slett ødeleggende å måtte forholde seg til i så omfattende og systematisk form.