HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Nå ser jeg dessverre i en annen tråd at det ikke blir messe i Trondheim i år... :(

bummer...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Noen som husker merke og pris på komponentene som ble brukt på Martin Logan Spire?
    Hele ruklet lå på ca. 200 000,- sub inkl.
    Copland cd og pre. Atlas kabler, Anthem amp (350W sak) ML sub.

/jan

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    PM Audio,

Ja - enten var det mangel på katt eller rottefelle ;D

Det var mye støy i rommet og naborommet, men inntrykket var at dette var noen små bokser med stor åpen lyd. Passer svært godt på akustisk musikk ala MA recordings, mm.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Naborommet:

Vet ikke helt hva det var, men følte ikke dette var noe å rope hurra for. For høyt? feil musikk? messe?

Og her var det så varmt at det burde stått sauna på denne døra og ikke naborommet...

Synes demomusikken på disse var snål. Først en innspilling som var så skrikende at den kunne skjære glass, deretter noe kvinnevokal som smattet slik at du kunne se hva hun hadde hatt til frokost. Så en plate med såkalt bass og trommer som man ikke fant på vanlige innspillinger, men med noe høyfrekvent støy som ikke var til å holde ut... vi gikk.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    mteinum skrev:
    Synes demomusikken på disse var snål. Først en innspilling som var så skrikende at den kunne skjære glass, deretter noe kvinnevokal som smattet slik at du kunne se hva hun hadde hatt til frokost. Så en plate med såkalt bass og trommer som man ikke fant på vanlige innspillinger, men med noe høyfrekvent støy som ikke var til å holde ut... vi gikk.

Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.492
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    cardas skrev:
    Hvem er denne kjekke mannen tro? ;)

Som medlem i GLL vet jeg jo hvem han er. Det er jo Brian, faktisk GLL kjekkeste.... 8)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Nå begynner det å smake fugl..

Imponerende dynamikk på både klassisk og blues.

Flott homogen lyd fra dette systemet - både LP og CD. Lofgren plata burde de latt være...

Wow! disse var enorme ;D

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hehe, en "tweak" som heter Con. Artig. The Con kanskje?

Makan, skinnpose med sand eller bly, eller hva det nå er. Kanskje jeg skal alliere meg med svigers, lage min egen variant.

Erni

Medlem
    Ble medlem
    12.03.2005
    Antall liker
    0
    Det berste på messa = HiFi Huset !

Det absolutt beste fra messa fant en del av oss inne på HiFI-husets sitt rom. Der spillte en Meridian på Montor Audio høytalere. Dette lille opsettet med en ganske normal amp og greie kabler ga oss hakeslepp. Forr en dynamikk!!! ;D Helt outstanding. Vi undrer - hva var det som fikk dette opsettet til virkelig `synge`? Var det en meget heldig kombinasjon eller var det noen komoponent i det hele som stakk seg ut ? Er det noen som har samme intrykk som vi så vore det artig å høre hva dere mener.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    mteinum skrev:
    SOEDAL skrev:
    De små. Dette var på søndagen.
    Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?

Noen andre som har kommentarer angående Mini Dancer 2?

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    6
    Erni skrev:
    Det berste på messa = HiFi Huset !

Det absolutt beste fra messa fant en del av oss inne på HiFI-husets sitt rom. Der spillte en Meridian på Montor Audio høytalere. Dette lille opsettet med en ganske normal amp og greie kabler ga oss hakeslepp. Forr en dynamikk!!! ;D Helt outstanding. Vi undrer - hva var det som fikk dette opsettet til virkelig `synge`? Var det en meget heldig kombinasjon eller var det noen komoponent i det hele som stakk seg ut ? Er det noen som har samme intrykk som vi så vore det artig å høre hva dere mener.
    Jeg har en kamerat som har disse Monitor Audio-høyttalerne, og med riktig forsterkervalg spiller de veldig bra, med dynamikk i hele frekvensregisteret. Får de forsterkere som har skikkelig med krefter til skyv i bassen, så er det ingen som savner noe i dypet heller med disse. Har også hørt dem på Rogue Stereo 90 og Emotiva XPA-2, og høyttalerne har en egen evne til å vise fram det beste som bor i forsterkerne man kobler til.

Min erfaring er rett og slett at dette er veldig godt konstruerte høyttalere, og mye god lyd for pengene.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så noen rom uten lyd da vi var innom:

Det var også lite lys hos kringlyd...

Her var det lyd - og det var bra også :) Jack Johnson, Fourplay, mm. helt i min gate ;D

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?

Det var nok grunnet meget spesiell utvalgt musikk som gjorde inntrykket negativt. Den høyfrekvente lyden var fra plata og ikke et problem med selve anlegget, men det virket rart å bruke denne som demoplate.

Dersom de kunne valgt noe "normal" musikk tror jeg inntrykket hadde blitt mye bedre - og vi fikk en hyggelig Usher opplevelse senere.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dette virket bra, men det var ikke lett å danne seg et inntrykk pga mye støy fra andre rom.

Av en eller annen grunn så kom jeg hjem uten ny musikk, og med dette rommet så vet jeg ikke helt hvorfor - får skylde på dårlig rutine.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Disse relativt store kassene, med de små elementene ble jeg nysgjerrig på.
    Her luktet det musikk.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Disse låt også veldig bra. Homogene over hele frekvensområdet.

Noen nye bokser fra KingRex

Det var godt jeg tok med 11mm linsa ;D Her fra lytteposisjon

Den, eller de som klager og setter spørsmåltegn ved Vadseth's flygel i stua må få frysninger av denne konstruksjonen ;D ;D

Mer eyecandy

Vi ble en god stund i dette rommet.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Noen burde hatt større rom, og Linn/Naim settet var nok ett av de. Her var også lydnivået en del høyere enn hva jeg synes er behagelig.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ErosLoveking skrev:
    Disse relativt store kassene, med de små elementene ble jeg nysgjerrig på.
    Her luktet det musikk.

AN-E (tror jeg det var) spilte faktisk veldig bra selv om Andy fra AN mente veldig bestemt at rommer var for lite.
    Syns det spilte meget engasjerende og igjen, best på Meishu ampen iflg mine ører 8)

/jan

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tok en usving i dette rommet - ikke pga. lyden her, (det var heller stille her), men ble noe mettet av Usher i rommet nede.. Du verden jeg skulle ta feil..

Her fikk jeg litt bakoversveis, hørte det med en gang vi gikk inn døra at her var det kvaliteter. Detaljert luftig lydbilde.

Problemet i dette rommet var de som var under. Men, messe er messe.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det beste på messa var nattsession hos Audiofreaks og det sosiale med avslutning i båten som vanlig
    sistemann gikk i fem-tiden
    var opp igjen ti og båten så godt besøkt ut i cockpit 8)bra med sigarvrak,ølbokser og rosa gailcoat!
    mvh
    Leif

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    mteinum skrev:
    Her fikk jeg litt bakoversveis, hørte det med en gang vi gikk inn døra at her var det kvaliteter. Detaljert luftig lydbilde.

Hvilke Wilson Benesch høyttalere er dette?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    De gangene jeg var innom her var det alltid mye folk

Så det ble lite lyd i form av musikk, bare en kakafoni av mennesker.

Mye duppeditter å se på.

Nei det er ikke pizzabakemaskin, hårføner og buksepresse, men demagnitizer, antistatpistol (?) og vinylutretter.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    OMG! for en bass :D Dette var sannelig en liten ulv i fåreklær

Endestasjonen ble oppe i 3 etg.

Ny headamp fra KingRex, men spotify som kilde? fy-fy... HD650 krever god kilde og kildemateriale.

Nesten som hjemme

Her låt Usher bra, og det ble benyttet "normal" musikk.

Helt på slutten så ble 80W ampen til KingRex koblet opp - og denne viste at Usher hadde stort potensiale nedover. Svært god kontroll, flott åpen lyd og det til en hyggelig pris.

Og dette bildet ble tatt kl 18. Jeg lurte fælt på hvorfor forsterkere og annet ble pakket ned - tiden går fort når man har det gøy - messa var over for denne gang. Til neste år så må jeg nok også ha med meg lørdagen.

Mor10

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2005
    Antall liker
    0
    SOEDAL skrev:
    mteinum skrev:
    SOEDAL skrev:
    De små. Dette var på søndagen.

Syntes Mini Dancer 2 spilte hakket mindre detaljert på EC enn Mini Dancer 1 på KorA og Sony spilleren oppe på "Privaten". Beryllium diskanten er noe av det bedre jeg har hørt og dette er høyttalere jeg veldig godt kunne tenkt meg selv i stua. Deilig kontrollert bass og som sagt meget godt oppløst og detaljert.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.307
    Torget vurderinger
    10
    mteinum skrev:
    Noen burde hatt større rom, og Linn/Naim settet var nok ett av de. Her var også lydnivået en del høyere enn hva jeg synes er behagelig.

Simen fra Kontrapunkt var i slaget og kjørte ordentlig demo på Naim. Selv om rommet var trangt, varmt og fullt av mannfolk så fikk vi erfare forskjellen på naim integrert med og uten ekstern strømforsyning og naim separert med og uten separat strømforsyning. Kjempeartig å bruke litt tid og konsentrasjon til å lytte seg frem til nyansene. Og ekstra powersupply, ja det gir bedre lyd. Men Naim separert løsning (forforsterker og effektforsterker) gir litt bedre lyd enn integrert med ekstra powersupply selv om det separerte settet ikke hadde ekstra powersupply :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.307
    Torget vurderinger
    10
    cardas skrev:
    Her stod det en gjeng med unge menn med Maxwell skilt på brystet og pratet med hverandre. Selv om jeg klart og tydelig signaliserte at jeg var interessert i en preamp til snaue 30.000 så hadde de hverken tid eller interesse til å prate med meg.

TERNINGKAST 1 :p

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    hel skrev:
    Simen fra Kontrapunkt var i slaget og kjørte ordentlig demo på Naim. Selv om rommet var trangt, varmt og fullt av mannfolk så fikk vi erfare forskjellen på naim integrert med og uten ekstern strømforsyning og naim separert med og uten separat strømforsyning. Kjempeartig å bruke litt tid og konsentrasjon til å lytte seg frem til nyansene. Og ekstra powersupply, ja det gir bedre lyd. Men Naim separert løsning (forforsterker og effektforsterker) gir litt bedre lyd enn integrert med ekstra powersupply selv om det separerte settet ikke hadde ekstra powersupply :)
    simen er en gentleman ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ukjente greier det her.
    Prislappen på røforterskeriet var ikke så borte vekk.

Fyll gjerne på med mer info den som vil

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Var AudioMedia Bergen med i år? Eller hvem hadde dette rommet?
    Hørtes det spennende ut?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Ear-pre'en kunne vært morsomt å testa i heimen.
    Ellers syns jeg det ble litt anemisk og flatt i dette rommet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn