LydMekk
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 01.08.2003
- Antall liker
- 2
Nå ser jeg dessverre i en annen tråd at det ikke blir messe i Trondheim i år...
bummer...
bummer...
Hele ruklet lå på ca. 200 000,- sub inkl.atonal skrev:Noen som husker merke og pris på komponentene som ble brukt på Martin Logan Spire?
Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?mteinum skrev:Synes demomusikken på disse var snål. Først en innspilling som var så skrikende at den kunne skjære glass, deretter noe kvinnevokal som smattet slik at du kunne se hva hun hadde hatt til frokost. Så en plate med såkalt bass og trommer som man ikke fant på vanlige innspillinger, men med noe høyfrekvent støy som ikke var til å holde ut... vi gikk.
Som medlem i GLL vet jeg jo hvem han er. Det er jo Brian, faktisk GLL kjekkeste.... 8)cardas skrev:Hvem er denne kjekke mannen tro?
så så ;D2m skrev:Som medlem i GLL vet jeg jo hvem han er. Det er jo Brian, faktisk GLL kjekkeste.... 8)cardas skrev:Hvem er denne kjekke mannen tro?
De små. Dette var på søndagen.SOEDAL skrev:Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?
Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?mteinum skrev:De små. Dette var på søndagen.SOEDAL skrev:Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?
Jeg har en kamerat som har disse Monitor Audio-høyttalerne, og med riktig forsterkervalg spiller de veldig bra, med dynamikk i hele frekvensregisteret. Får de forsterkere som har skikkelig med krefter til skyv i bassen, så er det ingen som savner noe i dypet heller med disse. Har også hørt dem på Rogue Stereo 90 og Emotiva XPA-2, og høyttalerne har en egen evne til å vise fram det beste som bor i forsterkerne man kobler til.Erni skrev:Det berste på messa = HiFi Huset !
Det absolutt beste fra messa fant en del av oss inne på HiFI-husets sitt rom. Der spillte en Meridian på Montor Audio høytalere. Dette lille opsettet med en ganske normal amp og greie kabler ga oss hakeslepp. Forr en dynamikk!!! ;D Helt outstanding. Vi undrer - hva var det som fikk dette opsettet til virkelig `synge`? Var det en meget heldig kombinasjon eller var det noen komoponent i det hele som stakk seg ut ? Er det noen som har samme intrykk som vi så vore det artig å høre hva dere mener.
Det var nok grunnet meget spesiell utvalgt musikk som gjorde inntrykket negativt. Den høyfrekvente lyden var fra plata og ikke et problem med selve anlegget, men det virket rart å bruke denne som demoplate.SOEDAL skrev:Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?
Noen andre som har kommentarer angående Mini Dancer 2?
AN-E (tror jeg det var) spilte faktisk veldig bra selv om Andy fra AN mente veldig bestemt at rommer var for lite.ErosLoveking skrev:Disse relativt store kassene, med de små elementene ble jeg nysgjerrig på.
Her luktet det musikk.
Syntes Mini Dancer 2 spilte hakket mindre detaljert på EC enn Mini Dancer 1 på KorA og Sony spilleren oppe på "Privaten". Beryllium diskanten er noe av det bedre jeg har hørt og dette er høyttalere jeg veldig godt kunne tenkt meg selv i stua. Deilig kontrollert bass og som sagt meget godt oppløst og detaljert.SOEDAL skrev:Jeg ble meget fasinert av disse høyttalerne i det andre rommet(Brygga). Ser at alle kommentarene dine om lyden går på høyfrekvensen. Personlig syntes jeg at det øvre registeret var helt fantastisk på disse høyttalerne, men samtidig lurer jeg på om det kan bli litt for mye av det gode? Mistenker du at noe av problemene du beskriver kan komme pga høyttalerne?mteinum skrev:De små. Dette var på søndagen.SOEDAL skrev:Var det de små eller de store høyttalerne som du fikk demonstrert?
Noen andre som har kommentarer angående Mini Dancer 2?
Simen fra Kontrapunkt var i slaget og kjørte ordentlig demo på Naim. Selv om rommet var trangt, varmt og fullt av mannfolk så fikk vi erfare forskjellen på naim integrert med og uten ekstern strømforsyning og naim separert med og uten separat strømforsyning. Kjempeartig å bruke litt tid og konsentrasjon til å lytte seg frem til nyansene. Og ekstra powersupply, ja det gir bedre lyd. Men Naim separert løsning (forforsterker og effektforsterker) gir litt bedre lyd enn integrert med ekstra powersupply selv om det separerte settet ikke hadde ekstra powersupplymteinum skrev:
Her stod det en gjeng med unge menn med Maxwell skilt på brystet og pratet med hverandre. Selv om jeg klart og tydelig signaliserte at jeg var interessert i en preamp til snaue 30.000 så hadde de hverken tid eller interesse til å prate med meg.cardas skrev:
simen er en gentleman ;Dhel skrev:Simen fra Kontrapunkt var i slaget og kjørte ordentlig demo på Naim. Selv om rommet var trangt, varmt og fullt av mannfolk så fikk vi erfare forskjellen på naim integrert med og uten ekstern strømforsyning og naim separert med og uten separat strømforsyning. Kjempeartig å bruke litt tid og konsentrasjon til å lytte seg frem til nyansene. Og ekstra powersupply, ja det gir bedre lyd. Men Naim separert løsning (forforsterker og effektforsterker) gir litt bedre lyd enn integrert med ekstra powersupply selv om det separerte settet ikke hadde ekstra powersupply
tøff bilde.nice ;DErosLoveking skrev:Disse relativt store kassene, med de små elementene ble jeg nysgjerrig på.
Her luktet det musikk.