Var ment som en spøk fra min side - et jo bare positivt at de legger ut info og har et opplegg.Anonym skrev:Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
Hadde også vært en ide å spilt litt musikk med "normal" lydkvalitet - alt som nevnes her er vel KKV eller 2L og slike "hi end" studioer?nb skrev:Spilleliste:
Animusic-Gyrodrums
Kari Bremnes
Solveig Slettahjell"ComesLove
EsbjørnSvenssonTrio "From Gagarins pointofView"
Clannad"The Bridge ofTears"
Hans Thessink"Feellike goinghome"
Solveig SlettahjellMy heartbelongsto daddy"
Diana Krall"Boulevardofbroken Dreams"
Bodil Niska-Over therainbow
Klassisk musikk
Astor Piazolla
Trondheim solistene Mozart
MelodyGardot
KatieMelua
Sade
Får ta med meg noe Emperor eller Mayhem selv da
Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Selv om musikken ikke akkurat er mitt førstevalg er den godt egnet til å demonstrere et anleggs kvaliteter.
Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
Et godt anlegg skal være altetende...Plingogplong og Kari Bremnes blir for snevert for meg.. Skal kunne spille jalla 80-talls rock uten å blø i øra... ;DGammeln skrev:Men du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Det er vel på heller dårlige innspillinger at man skiller klinten fra hveten når det gjelder høyttalere, forsterkeri, avspiller.....
Nei, men gode innspillinger låter jevnt over bra på nær sagt "alt" av anlegg.Gammeln skrev:Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.Gammeln skrev:Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Enig!Snickers-is skrev:Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.Gammeln skrev:Mener du å si at et godt anlegg får dårlige innspillinger til å låte bra?Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Det er ganske mange som har rapportert at de kan hente frem deler av platesamlingen som tidligere knapt var spillbar etter at de har gjort div oppgraderinger. Det er et godt tegn.
Etter min mening bør man skille dem. Hvordan anlegget låter på referanseinnspillinger og hvordan de takler "vanlige" plater. Referanser trengs for å vite hvordan anlegget låter, men trengs ikke for å vite hva man liker best. Jeg tar med meg vanlig rockeskiver denne gangen. Ok, kanskje én god en.Supertramp skrev:Tja, er det det? Så gode innspillinger skal bare låte godt, uansett.Anonym skrev:Jeg gleder meg iallfall til å høre VSS4 og 5.
Hvorfor skape slike skiller? Er innspillinger dårlige - ja så er de det. Hvis man synes anlegget er dårlig fordi de avslører det - ja så er det greit. Vil man ha anlegg så får frem det beste i gode innspillinger - ja så er det et valg også. Jeg synes man skal si det som det er og være konkret.Snickers-is skrev:Mange bruker anlegget for å dømme innspillinger nord og ned. Egentlig bør man bruke innspillinger til å dømme anlegget nord og ned.
Det ble jeg ferdig med i god tidbambadoo skrev:Kjipt.. Kjipt fordi jeg ikke er tilstede der det skjer. Jaja - får liste noen vinduer i stedet da
Kanskje messen må åpne først? ;DJøgga skrev:For oss som er altfor langt unna:
Bilder, noen, værsåsnill ?
Pokker, der skulle jeg gjerne værtAudiomix skrev:... Peter Watson kommer til å holde foredrag om rør og rørproduksjon lørdag (mest sannsynlig fra kl 18) og søndag rundt midt på dagen.
Jeg er dessverre en elendig fotograf Men jeg ser andre tar litt mer proffe bilder, så jeg antar de kommer ut etterhvert.Jøgga skrev:For oss som er altfor langt unna:
Bilder, noen, værsåsnill ?
Det var fult.bambadoo skrev:De er nok ikke det desverre. Det var audiofoni jeg snakket med. De fikk ikke rom som de kunne spille på. Alt var fullt.
Olof kan lydroger skrev:Synes faktisk at den beste lyden var i rommet til Olof, Upgrade Audio.
Mvh Roger
;D ;DBrasse skrev:Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.
Ikke bare ræva mao, godt godtBrasse skrev:Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.
Larsen var morsomt, Harbeth var grisebra, Gallo likeså. Swans var brekningsfremkallende, Avalon spilte bare lyd og ellers er mesteparten glemt. Jo! Det oppsettet til Anicent Audio (?) var fint.
Jaha.Brasse skrev:Ellers kan eg melde at Roysen lever og at tunfisksalaten på Sjøsiden ikke er å anbefale.
Jepp, sånn må det være. Ingen Horten messe uten sutringDevilEj skrev:He he. Synes disse kommentarene går igjen hvert år.
Brasse skrev:Så mykje jævlig musikk på en plass finner ein ikkje om ein så drar til helvete der Kenny G, Starship og Michael Bolton holder konsert samtidig.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kunne ikke vært mere enig der nei.
Hva med å sjokkere litt, å spille noe så tungt å rocka som f.eks Gitarkameratene?
Samma kjedelige triste pling-plong musikken hvert år.
Får virkelig mesteparten av folka på messa,noe ut av det med slik type musikk?