HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.329
    Antall liker
    11.050
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nyyyydelig drivverk :) (okeida - har samme selv)
    Evt. er den telefonen brukt som kilde?

    det er nesten mer interessant å lese inntrykkene når jeg ikke var der selv merker jeg
     

    petal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Griffenfeldt skrev:



    Harman nordic
    det var stengt der da jeg kom, av ukjent grunn. Og åpnet ikke før 45 minutter senere. Jeg hadde ikke mulighet å vente så lenge. Veldig synd, for dette var noe jeg virkelig ønsket å både se og høre.


    Leif A

    eier av:

    jbl 4430
    jbl b460 (18" sub)
    jbl bx63a elektronisk delefilter
    jbl 18ti
    jbl 4628b (4 stk)
     

    petal

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    cybervision_ skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Upgrade Audio
    Tror kona hadde fått hjertefeil om de skulle inn i stua.... :)
    Ja, jeg reagerte faktisk selv på utseende når jeg så de, og tenkte at kona mi ville nok også reagert om jeg hadde kommet hjem med disse høyttalerne.
    Ikke det at hun elsker de jeg har nå heller, men jeg tror faktisk de er et hakk bedre, selv om de ruver godt.


    Leif Arild (IMM)
    http://avforum.no/minhifi/show.php/imm
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Min rapport fra Jazzmessa for menn mellom 40 og 50:

    Det var veldig lite som imponerte meg dessverre, men ingen som hadde direkte dårlig lyd heller. Egentlig syntes at mye låt ganske så likt, men få særpreg (ikke negativt ment). Montana var den største skuffelsen. At noe så dyrt og figert (forsterker) ikke engasjerte mer var overraskene.

    For å ikke virke for negativ så går jeg til det mest positive. Gallo og Bladelius låt både nøytralt, engasjerende og åpent. Morten traff godt med det oppsettet! Men det var endel anlegg som farget lyden endel. WLM, Audio Note og noen andre. Var det tilfeldig at alle spilte med rør? Harbeth er heller ikke min kopp te. For mye kasseresonanser. Den andre som fikk frem smilet var Von Sneickert (sikkert feil skrevet) stativhøyttalere. De låt flott med god kropp og drama. Martin Logan var uheldig med forsterkermatchen (vet ikke hva det var). Litt klemt og småhardt i mellomtonen. Høyttalerne til Snickers-is synes jeg virket lovende. Synd han hadde så mye rombidrag. Høyttalerne på forsiden av Fidelity synes jeg låt pent og bra, men frembragte ikke noe stort smil (foruten utseende). De nye JBL høyttalerne spilte høyt, men traff meg ikke (for lite rom for de rockehøyttalerne). Traff dårlig med timingen i Wilson Audio rommet dessverre, så der fikk jeg ikke hørt stort.

    Musikken var som vanlig safe og kjedelig. Jeg må si at jeg dessverre kjedet meg og gikk fort i mellom dem.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    AN-E ruver ikkje så mykje når dei kjem i ei stove, "fotprintet" er ikkje større enn ein stativhøgtaler.
    Når det gjelder musikken så kan jo sjølvsagt ein be om kva ein vil, ta med kva ein vil og få spelt kva ein vil.
    Men generelt, når demoisten vel, er det trasige saker. Norsk Audioteknikk hadde nokre kule spor.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Jeg synes nå da at AN-E hos Upgrade er utrolig lekre jeg da.. ;)
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Takker for bilder og (lyd)inntrykk
    Men hva er dette for platespiller?


    Noen gode tilbud på platespillere,armer og pickuper på messa?

    Mvh Jan I
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jan_I skrev:
    Takker for bilder og (lyd)inntrykk
    Men hva er dette for platespiller?


    Noen gode tilbud på platespillere,armer og pickuper på messa?

    Mvh Jan I
    Her var det mye farget lyd. Kanskje den dårligste høyttalerne på messa, imo. år ut i fra at elektronikken er besre enn som så.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    12
    Jan_I skrev:
    Takker for bilder og (lyd)inntrykk
    Men hva er dette for platespiller?


    Noen gode tilbud på platespillere,armer og pickuper på messa?

    Mvh Jan I
    verdier
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Jeg blir like skuffet hvert år.. Elendige rom har skylden hvert eneste år, men likevel drar jeg. Jeg tror nok det er for kun å kikke, og for å se om noen har fått det til.. Fantastisk å høre anlegget til Maxvell, utifra en relativt liten sum låt det knall.

    Både Audio Note UK og Upgrade Audio (Audio Note kits) slet kraftig med rommene sine, og anleggene til AN var ikke til å kjenne igjen, i forhold til her hjemme i stua mi, noe jeg synes er synd, da AN kan spille så fantastisk mye bedre.. Om jeg hadde stilt ut der hadde jeg vurdert om jeg skulle ha spilt noe i det hele tatt, da noen av rommene kun er brukelige til kun å sove i..

    Hurra for maxvell og rommet til Soundgarden med McIntosh og Dynaudio, de var bra!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Borgenvik skrev:
    Jeg blir like skuffet hvert år.. Elendige rom har skylden hvert eneste år, men likevel drar jeg. Jeg tror nok det er for kun å kikke, og for å se om noen har fått det til..
    Jeg synes det var veldig moro første gangen, men så går det nedover. Gikk nok med samme grunn som deg. Eledige rom går igjen som undskyldninger, men jeg er i tvil. Noen rom er opplagt dårlige, mens andre rom synes jeg det burde kunne gå an å få bra lyd. Hva tror du skyldtes rommet der AN sto? Det som jeg ikke likte var som sagt farget lyd og jeg tenkte ikke så mye over dårlig akustikk. Merker enda tydeligere at nøytral lyd passer meg best om de klarer å engasjere samtidig som at de ikke blir for avslørende. På messa spilles så og si ingen utfordrende plater da. Kan jo godt forstå det.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Hififun skrev:
    Ny distributør af EAR/Yoshino i Norge

    Exotic Audio A/S er ny distributør af EAR/Yoshino i Norge. På Hi Fi Messen 2010 I Horten viser vi hele EAR/Yoshinos fine program frem og der vil blandt andet blive mulighed for at se EAR Disc Master, Paravicini 312 og M100A.

    http://www.ear-yoshino.com/
    http://www.exoticaudio.dk/

    Vi ses i Horten!

    Vennlig hilsen.

    Herregud! Kan ikke EAR hyre en designer? Hvem vil ha noe slikt i hjemmet? Ser ut som det er laget av vesener fra det ytre rom, utstyrt med tentakler og dårlig smak (og sikkert ånde).
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Herregud! Kan ikke EAR hyre en designer? Hvem vil ha noe slikt i hjemmet? Ser ut som det er laget av vesener fra det ytre rom, utstyrt med tentakler og dårlig smak (og sikkert ånde).
    Da har du ikke sett hva disse gutta holder på med: http://electronluv.com/

    EAR ser svært så stuevennlig i sammenligning.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Så mye sutring det er her da!

    Hadde med madamen på messa og til og med hun var fornøyd, slik jeg var :D
    Kan jo ikke forvente opptimale forhold på ei messe og må si meg godt fornøyd med en del rom hvor jeg fikk en rask lytt og det frister til mer lytting på en del av utstyret som jeg ikke hadde hørt tidligere.

    Var desverre alt for mye jeg ikke rakk å få sett og hørt på, får sette av mer tid neste år! Skulle gjerne fått med meg Wilson/Krell, Avalon/Edge samt en ny lytt på Eben høyttalerne som imponerte meg stort i fjor!

    Rommene/utstyret jeg trivdes med på messa:

    Midgard med prototyp høyttalere og Adam
    NAT med Gallo
    Flerkanals lyd og bilde med Swans høyttalere
    Forsman, ble mest overrasket over småtassene, sikkert pga det lille rommet og den "lave" prisen på disse


    Må også legge til at i disse rommene var det trivelige og service innstilte innehavere som bidrar til en god opplevelse. Er så mye dårlig kundebehandling i dag at det er usedvanlig hyggelig når man opplever det motsatte
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.407
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    Jan_I skrev:
    Takker for bilder og (lyd)inntrykk
    Men hva er dette for platespiller?


    Noen gode tilbud på platespillere,armer og pickuper på messa?

    Mvh Jan I
    Her var det mye farget lyd. Kanskje den dårligste høyttalerne på messa, imo. år ut i fra at elektronikken er besre enn som så.
    Det låt bra når de brukte høyttalerene ved siden av på samme elektronikken.

    Hodetelefonriggen inne på det rommet låt meget bra :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.131
    Antall liker
    5.023
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ultralydvaskeren for vinyl har fått veldig stor oppmerksomhet. Takk til Runesande som kom til messa med den.
    Som tidligere skjønte ikke fidelity redaktøren noen ting.
    For å få det beste ut av rillene må de være rene. De blir renest med en slik vask som denne gjør.



    Rune har også laget en sentrifuge som rister av vannet i full fart.





     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder Hans! Ryddig og fint oppstilte forsterkere også. Du burde ha en kilde og noen høyttalere der også ;)

    mvh
    Lars
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.131
    Antall liker
    5.023
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    sclalars skrev:
    Flotte bilder Hans! Ryddig og fint oppstilte forsterkere også. Du burde ha en kilde og noen høyttalere der også ;)

    mvh
    Lars
    Hadde det da............... ;D

     

    staker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    504
    Antall liker
    43
    Lyngen skrev:
    Borgenvik skrev:
    Jeg blir like skuffet hvert år.. Elendige rom har skylden hvert eneste år, men likevel drar jeg. Jeg tror nok det er for kun å kikke, og for å se om noen har fått det til..
    Jeg synes det var veldig moro første gangen, men så går det nedover. Gikk nok med samme grunn som deg. Eledige rom går igjen som undskyldninger, men jeg er i tvil. Noen rom er opplagt dårlige, mens andre rom synes jeg det burde kunne gå an å få bra lyd. Hva tror du skyldtes rommet der AN sto? Det som jeg ikke likte var som sagt farget lyd og jeg tenkte ikke så mye over dårlig akustikk. Merker enda tydeligere at nøytral lyd passer meg best om de klarer å engasjere samtidig som at de ikke blir for avslørende. På messa spilles så og si ingen utfordrende plater da. Kan jo godt forstå det.
    Du evaluerer jo etter egen mening om hva som er god lyd. Det er mage av oss som fåretrekker en mer ørevennlig lyd fremfor nøytralitet og klinisk lyd. Det er jo ikke dermed sagt at det ene er bedre enn det andre. Kommer jo helt ann på hva du liker. Slik sett vil det kanskje si at det er bedre lyd på forskjellige rom enn hva du anntyder. I dag er det jo dag to, og da har man jo hatt en dag å justere på..
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    staker skrev:
    Det er mage av oss som fåretrekker en mer ørevennlig lyd fremfor nøytralitet og klinisk lyd.
    Må jo si at for meg er nøytral lyd ofte ørevennlig, og ikke noe jeg forbinder med klinisk lyd
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Klinisk er jo ikke nøytralt og naturlig. Det er klinisk!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fortvil ikke, østfold's utsendte reporter og kameramann skal over etterpå og få finlyttet litt ;)

    /jan
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Da blir det sånn

    ørevennlig nøytralt kilinisk

    ;D ;D ;D
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    impulse skrev:
    cybervision_ skrev:
    impulse skrev:
    Klinisk er jo ikke nøytralt og naturlig. Det er klinisk!!
    Klinisk - er ikke det nøyaktig og korrekt?

    Nei, det er blekt, fargeløst og langt fra naturlig.

    Hvilke definisjoner lenes de ulike tolkningene på?.

    Er seriøst ørlitte interessert i begrepsbruken vi har ift. lydreproduksjon.
    Wikipedia sin def. passet ihvertfall dårlig ;) (temaet, har for alt jeg vet, egen tråd)

    "Klinisk
    Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

    Klinisk, betyr det som foregår i klinikk, f.eks en avdeling på et sykehus. Det omfatter alt som er direkte rettet mot pasienten, uten å trekke inn laboratorieundersøkelser og liknende. Å jobbe klinisk vil derfor si at man ikke sitter på et kontor og leser seg til kunnskap, men at man observerer og samhandler med pasienten."

    ::)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn