OuchEnda et overpriset produkt som måler elendig, Ayre integrert forsterker denne gang
Vis vedlegget 756446
OuchEnda et overpriset produkt som måler elendig, Ayre integrert forsterker denne gang
Vis vedlegget 756446
Ja mange av de der ute men som låter fantastisk då hva vil du frem til ?Enda et overpriset produkt som måler elendig, Ayre integrert forsterker denne gang
Vis vedlegget 756446
Nei vel! så når produsenter over flere tiår voicer sine produkter som folk elsker så er det feil ? ser jo ut til at folk kloden over elsker slike produkter så får resten der ute høre på Amir før de handler utstyrproblemet med argument som at det "likevel låter fantastisk" osv er at slikt tilsvarende kan skaffes for en brøkdel av summen, bare man finner en med ca tilsvarende forvrening osv. så hva betaler man for da egentlig? ikke ytelse iallefall
Hvilke målekriterier har du for overpris? Er det kun basert på et produkts egenskaper eller tar du høyde for potensiell eiers økonomi, behov og ønsker? For like mye som jeg hører rosende omtaler av nærmest alle produkter fra pressen, hører jeg noen rope; "Overpriset!"Enda et overpriset produkt som måler elendig,
Så den låter likt som en forsterker på Elkjøp til 5000.- ? hvilken forsterker ? jeg kjøper den i morgen!Ja ja. Jeg er bare ganske skuffet over at Ayre som har laget mye fint ender opp med å å ta 60 000 for noe som blir forbikjørt av ting på den laveste hylle på Elkjøp til en 5-10% av prisen. Dermed er det overpriset for meg. Min forsterker er også klart overpriset med en faktor på 5 , men den har i allefall en god teknisk kvalitet . Det kan man ikke si om Ayren.
Betaler man premium pris skal man kunne forvente normalt teknisk kvalitet i det minste , men her innfris det ikke desverre
Måler dårligere er vel det som sies? Noen vil antageligvis ha en forsterker som kun forsterker, go figure.Så den låter likt som en forsterker på Elkjøp til 5000.- ? hvilken forsterker ? jeg kjøper den i morgen!
Du slakter en forsterker du ikke har lyttet til
Jeg kommenter overraskende dårlige tekniske målinger. Hvordan den låter er irrelevant her.Men målingene som vises viser en teknisk dårlig utførelse , hvor hørbart det er blir spekulasjoner og avhenger Av høyttaler og volumSå den låter likt som en forsterker på Elkjøp til 5000.- ? hvilken forsterker ? jeg kjøper den i morgen!
Du slakter en forsterker du ikke har lyttet til
Skal vi gå denne runden, igjen? Jeg er villig til å lytte til noe som måler bra, og til noe som måler dårlig, for å høre om mine preferanser med ørene liker det jeg hører. Å se på en måling for å konstatere at en ikke vil lytte pga en graf forekommer meg snevert.Jeg kommenter overraskende dårlige tekniske målinger. Hvordan den låter er irrelevant her.Men målingene som vises viser en teknisk dårlig utførelse , hvor hørbart det er blir spekulasjoner og avhenger Av høyttaler og volum
Man kan jo sammenlign med en forsterker som måler godt til halve prisen Vis vedlegget 756533
Vis vedlegget 756534
På ingen måt uenig i at pris burde gi et teknisk godt produkt. Var det ikke en Marantz ? ... Men låt bra gjorde den. Poenget er at, det for min del, gjerne lyttes til ting FØR jeg ser på grafer. Og ikke noe ekskluderes automatisk fordi grafen ikke er slik vi tenker den bør være.. Å ekskludere ting kun grunn gitt grafer er for meg rett og slett snevert av vedkommende som gjør dette..Som det ble sagt før - et dyrt produkt bør ha matchende teknisk kvalitet også, synes jeg.
Når det er sagt er det mye billig som både måler og låter bra. Du har jo selv hørt min 3000 kroners Yamaha receiver…
Pris, lik tosken, finner jeg sekundær all tid det finnes mye billig som spiller minst like bra som såkalt dyre ting. Litt den følelsen jeg hadde i går når et par billige gamle Snell stativ som fikk meg til å tenke på å selge Magnepan.. Høy pris er def IKKE garanti for at det låter bra.. Men diskusjonen, for min del, dreier seg mer om at produkter som ikke har de rette målinger automatisk IKKE kan lyttes til, kun basert på grafer.Yamaha RV-X671 er det jeg har på Maggiene på stua. Dette er en surround receiver med HDMI og mye stuff som kun handler om bilde. Og fem kanaler med effektforsterker. Noe kompromiss må det jo bli når prisen er så lav som den er. Når den likevel låter som den gjør så kan en begynne å lure hvorfor ekstremt dyr hi-fi ikke låter så veldig mye bedre.
Hvorfor ? Ayre har vel en signatur folk liker! Det er vel bevist her inne på sentralen for lenge siden at svært mye populært utstyr måler svakt!Jeg kommenter overraskende dårlige tekniske målinger. Hvordan den låter er irrelevant her.Men målingene som vises viser en teknisk dårlig utførelse , hvor hørbart det er blir spekulasjoner og avhenger Av høyttaler og volum
Man kan jo sammenlign med en forsterker som måler godt til halve prisen Vis vedlegget 756533
Vis vedlegget 756534
"I don't believe in system matching. If something is good, it's good. If it only sounds good under certain conditions, it is not good - it is incorrect. - Charles Hansen (Ayre)"Signatur ?hvor da?
Det der er ikke bra i det hele tatt. Selv en chipamp til en hundrelapp eller to har langt bedre ytelse enn det der. I utgangspunktet er et design basert på ingen NFB en Dårlig Idé fra starten av, men hvis man ikke lenger er i stand til å source så godt matchede utgangstransistorer som et slikt design forutsetter burde Ayre bare stoppet produksjonen inntil de fikk tak i riktige deler. Men neida.Enda et overpriset produkt som måler elendig, Ayre integrert forsterker denne gang
Vis vedlegget 756446
Jeg gjør det gjerne litt motsatt. Måler det bra, så er det også interessant å lytte til det....Å se på en måling for å konstatere at en ikke vil lytte pga en graf forekommer meg snevert.
Jeg vil tro at de kjøper med øynene og ser på helt andre specks enn målinger....Hvor dårlig skal en måling være for at til og med de som ikke bryr seg om målinger faktisk reagerer?
Helt klart ikke noe feil med det. Tenker begge tilnærminger er rett for den det gjelder. Ulik kompetanse gir ulik tilnærming til hobbyen. Skulle jeg lagt AI til grunn, og ved hjelp av alogaritmer funnet rett komponent, kunne det sikkert det vært gøy, men det er tross alt en hobby for de fleste av oss. Uten at det faktum at er en hobby til forkleinelse for hverken den ene eller andre.Jeg gjør det gjerne litt motsatt. Måler det bra, så er det også interessant å lytte til det....
Først må en forutsette at målingen kan leses og forstås. Dette enkle faktum er ingen selvfølge. Det å hverken kunne eller ikke ha interesse av å lære seg diskvalifiserer vel ikke fra det å LYTTE til musikk ?Hvor dårlig skal en måling være for at til og med de som ikke bryr seg om målinger faktisk reagerer?
Ubalanserte måleverdier. Tror jeg står over...Et pent ytte og Utseende teller en del ,jeg innrømmer det
Vis vedlegget 756591
Jeg har hørt på noen matcher som har blitt anbefalt av enkelte brukere her inne som bare hører med ørene, uten at de forstår en graf. Problemet er at mange av disse bare er nødt til å være døve, ihvertfall i mine ører. Tviler på at de kan høre en mygg selv om den sitter i øret, men ifølge de selv kan de høre myggen noen mil unna..Hvor dårlig skal en måling være for at til og med de som ikke bryr seg om målinger faktisk reagerer?
Jepp, hørte disse på Hifiklubben. De må nok ha hatt dotter i ørene de som utviklet klangbalansen.B&W 805 D4 Loudspeaker Lab Report
Lab Report B&W's most compact D4 model shares its 25mm Diamond Dome tweeter, set within the tapered and recently elongated 'solid body on top', with the flagship 801 D4 [HFN Nov '21]. This rigid and lightweight dome has a very extended HF response, reaching out to 61kHz (–6dB re. 10kHz), with...www.hifinews.com
noen som har vært å hørt på disse? Ser jo langt fra bra ut…