den er rett og slett råstilig hifi guru 
mvh
mvh
"May the force be with you"Thomas1 skrev:romskip?![]()
draapen skrev:Vakre bilder hifiguru...
Jeg vil også ha et Naim anlegg til å sette hos dama hehe ;D
jasså du har vært å henta lyden hos kjerringa ja.... ;DSånn kan det gå....hifiguru skrev:draapen skrev:Vakre bilder hifiguru...
Nja, nå gikk det ikke helt som det skulle da, så nå får jeg litt til overs her......![]()
Ja det blir endel Naimbokser til overs her snart men det er jo bare å plassere dem rundt i kåken, de er jo så dekorative i seg selvssm skrev:jasså du har vært å henta lyden hos kjerringa ja.... ;DSånn kan det gå....hifiguru skrev:draapen skrev:Vakre bilder hifiguru...
Nja, nå gikk det ikke helt som det skulle da, så nå får jeg litt til overs her......![]()
Nyt tilværelsen,.....og bytt det overskytende i noen flasker malt , spill musikk og slukk sorgene....det kommer flere tog...
Mvh
Takk for omtanken begge to, joda Proac'ene låter fint! Skal jobbe litt med plassering, tror de har godt av å komme ytterligere 5cm høyere opp, så det blir å plage kompisen på Montèr over helgen. En tidligere eier har hærpa finishen ganske bra, de har faktisk vært sorte og vedkommende har slipet dem ned og beiset eller oljet dem med no teaklignende stoff. Har en annen kompis som lakkerer, kanskje pelle ut frontene og sprøytesparkle kassene og på med et par strøk billakk? Evt trekke hele fronten med sort filt? Bortsett fra fra kanten mot frontplaten er alle hjørner og kanter deilig avrundet som gjør dem stilige med lakk, kanskje sølv? Tøft mot de kraftige skruene i fronten, gir kanskje et industriellt røft preg. Foreløpig er det musikkglede som opptar meg så får vi se hvor mye jeg orker å legge i dem.Hugh skrev:Hifiguru,
Gratulerer med flotte nye høyttalere. Jeg synes ikke de er stygge. Stilrene og funksjonelle. Kanskje du kan friske opp fineren ved å dra over med fineste stålull og så sette de inn med møbelolje av beste kvalitet? Lyden er vel også fin, som fløte med ATC mellomtone dome og ørevennlig diskant. Går de bra sammen med den nye rørforsterkeren?
Synes det var litt matthet mellom linjene i uttrykket «finanskrisen har rammet hifiguru'n». Håper det går bra med deg og husk, som ssb så vakkert sa det, det kommer flere tog!
Neida, bra de, også kler de Naim veldig godt!ErosLoveking skrev:Ikke dumme de Eposene der, pris tatt i betraktning.
Jeg har to batteridriller, en som skal sparkle for meg, et par støttestaver, fatter'n jeg kan skjelle ut når alt går til h....Griffenfeldt skrev:Har du alt verktøyet du trenger til å jobbe med taket? Plateheis, gipsskruemaskin,sparkelspader,pistol til akrylen osv osv?
Minnes at ryggen din ikke er helt i vater, og da er det en utfordring å jobbe med tak.
Er meget spent på resultatet!
Har du bestemt deg for finishen på høyttalerene? Blir det afrikansk jordbærtre eller imitert elefantforhud?
De blir hvite, rullet med kortbust. Enkelt og greit.Andreas skrev:Veldig tøft prosjekt dette. Det er jo nokså lette HT å drive. Hvilken amp skal du bruke på dem og hvilken finish skal du ha på kassene?
Joda, men jeg vil ha remote og dac så jeg må spare litt....Andreas skrev:En alu - boks med velger og en tvc koster ikke allverden og da kan d kjøre flere kilder. En kompis har en slik løsning og jeg synes det låter bra. Ligger tråd på forumet (Mbares lyttestue) hvor du kan lese om inntrykk fra flere.
Ang amp så vil jeg tro du er godt dekket ettersom tangen kanskje har voicet HT opp mot slike forsterkere? Vil nok være moro å ha en SET-amp til å leke med også. MAE fra motron har veldig fin lyd og er enkel å bygge. Ikke mange du får så god brukerstøtte hos som de gutta der. Samtidig så har den ikke allverdens størrelse på OPTene og ruller derfor litt tidlig av i bassen. Med en såpass grom HT som du bygger her stiller jeg derfor sprm til om det er den rette ampen for deg. Ville lagt litt mer penger i kanskje et audionote kit1 eller tilsvarende amp som går helt ned.