HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fra Hifiman.com:

Warranty Conditions

HE-R10D: 30-day refund and 2-year warranty

• Liker
    Reaksjoner: JK

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.849
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelige greier, det ordner seg sikkert. Jeg opplever god kundeservice fra dem.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    976
    Torget vurderinger
    9
    Kjedelige greier, det ordner seg sikkert. Jeg opplever god kundeservice fra dem.
    Fikk svar med en gang i dag. Fikk beskjed om å sjekke en hel ting først, men alt fungerer, det er bare det at det kan høres ut som mellomtone/diskatområdet er skadet. Lyden er svært dårlig og sammenlignet med Ananda så høres nå HE-10 ut som noe en har kjøpt på Temu....

Uansett så har jeg nok av hodetelefoner å bruke.... :D

SiSt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    1.676
    Sted
    Hamar
    Da har jeg fått løst problemet med trådløst oppsett av Wiim pro plus, og er nå godt i gang med å få brukt den for fullt. Må si dette er et svært godt produkt som har alt man kan ønske seg.

Relevant her er at jeg endelig får satt EQ på mine Hifiman HE6se v2. Foreløpig trives jeg godt med instillingene til oratory1990, men har også lagt inn Arminms tall. Mest åpenbare forbedring er nok i basssen (mer), men synes at også vokalområdet har fått et tydelig løft i klarhet. Kommer sikkert flere tanker etterhvert da det er veldig kjapt og enkelt å bytte mellom presets/skru av og på EQ i wiim.

Kommer sikkert til å jazze litt med justeringer av EQ-innstillinger etterhvert, men nå skal det først og fremst høres musikk. :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.849
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Synes også hodetelefonene "vokser" med litt justering, hadde ikke klart meg uten tror jeg. Hos meg ligger innstillingene i roon så da virker de (dsp) på alle plasser i huset jeg kan spille av roon som per dags dato er åtte plasser.

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    15
    Synes også hodetelefonene "vokser" med litt justering, hadde ikke klart meg uten tror jeg. Hos meg ligger innstillingene i roon så da virker de (dsp) på alle plasser i huset jeg kan spille av roon som per dags dato er åtte plasser.
    Hvordan løser du det ift vinylavspillling. Har du rootet dette til Roon også?

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    15
    Da har jeg gjort meg noen erfaringer med Hifiman HE-6se. Har fra før Sennheiser HD600 og Focal Bathys BT, samt WF-1000XM4 IEM. Bestilte også et par med HE-10D, men disse ble jeg aldri helt fortrolige med og sendte dem tilbake. Kort fortalt var det noe med gjengivelsen av de nedre oktaver (som når jeg først hørte det ikke klarte å la være å høre etterpå) samt at de framsto generelt «litt billige.» HE-6se er et helt annet rasedyr. Her er det meste på plass, uten å begi meg ut på blomsterspråk eller panegyriske ytringer. De responderer og sier klart og tydelig i fra på kilde- og forsterkervalg. Direkte fra Metric Halo ULN-8 spiller det mer enn godt nok. Alt blir bedre med Hifiman sitt adapter koblet til ht-utgangen på ulike forsterkere. Foreløpig vinner er en eldre klasse A rated i Stereophile fransk integrert forsterker på 50W med doble trafoer (YBA Integré DT). Her spiller det med nerve, gyldne klangfarger og den lettbente og sprettene gjengivelsen av de nedre oktaver slik jeg liker det. Ingen overivrige sibilanter eller lyttetretthet som mange på ulike fora nevner. Neste for tur er å prøve hvordan AN 300B klarer seg. Uansett, HE-6se blir.
    IMG_Headphone.jpg

SiSt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    1.676
    Sted
    Hamar
    Kommer sikkert til å jazze litt med justeringer av EQ-innstillinger etterhvert, men nå skal det først og fremst høres musikk. :)
    Erfaringer så langt med EQ på HE6se v2:

Arminm sin kurve har for mye bass og den mangler mye rundt 9kHz, så oratory1990 sin er å foretrekke som utgangspunkt IMO. Jeg har redusert hevingen i bassen til 4dB, samt dratt ned den på 1,9kHZ til 5, og den på 9,5 til 3. Synes det beholder mye av det grunnleggende, uten at det blir slitsomt eller påfallende.

IMG_4939.jpeg

audiy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2005
    Antall liker
    7
    Nokon som har gode råd til lodding av SMC-pluggar? Kablane som fylgde med mine fint brukte HE 500 har SMC-pluggar i hodetlf og singleended 6,3 mm jack mot forst. Kjøpte inn komponentar til å lage ny balansert kabel etter oppskrifta på sida som salmacis tipsa om. Såg kurant ut, men å lodde dei bitte små smc-kontaktene var plundrete. SMC er nok berekna for koaksial kabel med stiv enkel leiar. Då er det sikkert greitt nok. Men å få lirka "stranded" inn i den tynne senterpinnen var plundrete. Prøvde fleire tilnærmingar, men lukkast berre å få til den eine pluggen uten at det blei overslag. Gode råd mottas.

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    316
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Du kan prøve å kun lodde leder på senter pinnen og krympe på skjermen (klemme hylsen over skjermlederen / el negativ leder om du vil) . Det skal holde. Veldig knot å lodde på skjermen. Også bruker du krympeslange over SMC kontakten slik at det avlaster noe. Jeg brukte veldig tynn ren sølv leder, tror det var 0,5mm og jeg brukte 2 ledere til senterpinnen. Det gikk så vidt.

audiy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2005
    Antall liker
    7
    Du kan prøve å kun lodde leder på senter pinnen og krympe på skjermen (klemme hylsen over skjermlederen / el negativ leder om du vil) . Det skal holde. Veldig knot å lodde på skjermen. Også bruker du krympeslange over SMC kontakten slik at det avlaster noe. Jeg brukte veldig tynn ren sølv leder, tror det var 0,5mm og jeg brukte 2 ledere til senterpinnen. Det gikk så vidt.
    Det er senterpinnen som er problemet. Kan virke som det blir kluss i overgangen pinne/isolasjon slik at det blir overslag til kontaktkroppen. Må kanskje finne ein kabelbit med stivare og tynnare leder som er letter å tre i senterpinne og så skøyte ut forbi med den ordinære kabelen.

nrs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Antall liker
    117
    Kjøpte meg Arya Organic like før Jul. Har He6se v2, Edition Xs og He1000se også.

He6se v2 har høyt potensial hvis man har god nok og kraftig nok forsterker. Kjører de med en Sugden klasse A forsterker noe som er veldig fornøyelig. Mangler ørlite attack og dynamikk med Sugden, men det er vanskelig å finne en forsterker som gir optimalt på alle områder, Sugden er utrolig god på sweetness og sjel i gjengivelsen.

Når det gjelder Arya Organic så føler jeg at Hifiman har truffet riktig på mange områder. Den har klart å levere på de områdene som jeg har feks savnet på He1000se og det 'humpf', attack og dynamikk, der leverer de ekstremt godt, der leverer de så godt at savnet av dynamikken til gode dynamiske drivere ikke er savnet, samtidig som Organic beholder alle de gode områdene som gjør at vi elsker planar-drivere. Bassen virker mer tilstede, spesielt i mellom og øvre bass, samtidig som de er mer dynamisk og tunge. Bassen på He1000se er teknisk bedre og bedre definert men mangler den samme dynamikken og driv.

Organic drives også lett av min RME ADI-2 FS også.

Salmacis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Antall liker
    316
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Det er senterpinnen som er problemet. Kan virke som det blir kluss i overgangen pinne/isolasjon slik at det blir overslag til kontaktkroppen. Må kanskje finne ein kabelbit med stivare og tynnare leder som er letter å tre i senterpinne og så skøyte ut forbi med den ordinære kabelen.
    Du har sikkert prøvd å fjerne noen av "stranded lederne" slik at lederen blir tynnere? Hvis du lager den passe tynn og legger på litt loddetinn så blir den stiv og da får du den kanskje på plass? Jeg mener å huske at når jeg først hadde fått den på plass uten kortslutning så "isolerte" og limte jeg driten fast med Tec7 i tillegg 😂 Sånn for sikkerthets skyld. Glad for det egt da jeg 2 ganger har tråkket på kabelen mens jeg har hatt HE-500 på hodet og det rykket til litt skikkelig i kabelen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn