JMM
Slava Ukraini!
Fra Hifiman.com:
Warranty Conditions
HE-R10D: 30-day refund and 2-year warranty
Warranty Conditions
Har sendt mail til servicedesken deres så da får vi se.Fra Hifiman.com:
Warranty Conditions
Fikk svar med en gang i dag. Fikk beskjed om å sjekke en hel ting først, men alt fungerer, det er bare det at det kan høres ut som mellomtone/diskatområdet er skadet. Lyden er svært dårlig og sammenlignet med Ananda så høres nå HE-10 ut som noe en har kjøpt på Temu....Kjedelige greier, det ordner seg sikkert. Jeg opplever god kundeservice fra dem.
Hvordan løser du det ift vinylavspillling. Har du rootet dette til Roon også?Synes også hodetelefonene "vokser" med litt justering, hadde ikke klart meg uten tror jeg. Hos meg ligger innstillingene i roon så da virker de (dsp) på alle plasser i huset jeg kan spille av roon som per dags dato er åtte plasser.
Nei, den går ikke innom roon fra Vinyl.Hvordan løser du det ift vinylavspillling. Har du rootet dette til Roon også?
Erfaringer så langt med EQ på HE6se v2:Kommer sikkert til å jazze litt med justeringer av EQ-innstillinger etterhvert, men nå skal det først og fremst høres musikk.
Det er senterpinnen som er problemet. Kan virke som det blir kluss i overgangen pinne/isolasjon slik at det blir overslag til kontaktkroppen. Må kanskje finne ein kabelbit med stivare og tynnare leder som er letter å tre i senterpinne og så skøyte ut forbi med den ordinære kabelen.Du kan prøve å kun lodde leder på senter pinnen og krympe på skjermen (klemme hylsen over skjermlederen / el negativ leder om du vil) . Det skal holde. Veldig knot å lodde på skjermen. Også bruker du krympeslange over SMC kontakten slik at det avlaster noe. Jeg brukte veldig tynn ren sølv leder, tror det var 0,5mm og jeg brukte 2 ledere til senterpinnen. Det gikk så vidt.
Du har sikkert prøvd å fjerne noen av "stranded lederne" slik at lederen blir tynnere? Hvis du lager den passe tynn og legger på litt loddetinn så blir den stiv og da får du den kanskje på plass? Jeg mener å huske at når jeg først hadde fått den på plass uten kortslutning så "isolerte" og limte jeg driten fast med Tec7 i tillegg Sånn for sikkerthets skyld. Glad for det egt da jeg 2 ganger har tråkket på kabelen mens jeg har hatt HE-500 på hodet og det rykket til litt skikkelig i kabelenDet er senterpinnen som er problemet. Kan virke som det blir kluss i overgangen pinne/isolasjon slik at det blir overslag til kontaktkroppen. Må kanskje finne ein kabelbit med stivare og tynnare leder som er letter å tre i senterpinne og så skøyte ut forbi med den ordinære kabelen.
Gjorde eit siste forsøk med ditt tips og kom delvis i mål, dvs det er litt ustabilt knytta til senterpinnen. Lurer på om der er senterpinnen som ikkje er heilt på plass eller sit for laus til å få god kontakt med "han". Bestilt 4 nye frå Kina for å gjer nye forsøk.Du har sikkert prøvd å fjerne noen av "stranded lederne" slik at lederen blir tynnere? Hvis du lager den passe tynn og legger på litt loddetinn så blir den stiv og da får du den kanskje på plass? Jeg mener å huske at når jeg først hadde fått den på plass uten kortslutning så "isolerte" og limte jeg driten fast med Tec7 i tillegg Sånn for sikkerthets skyld. Glad for det egt da jeg 2 ganger har tråkket på kabelen mens jeg har hatt HE-500 på hodet og det rykket til litt skikkelig i kabelen
GratulererEtter fire timer hos Duet audio i Bergen endte jeg opp med Ananda Nano da det var disse som trakk det lengste strådet ut fra mine preferanser
Då var eg endeleg i mål, med kabel frå Hellas, motstandar og 4-pin xlr han frå Frankrike, xlr (panel) og to omgangar med SMC-kontakter frå Kina og kabinett eg hadde frå ein gammel PSU. Den andre sendinga eg fekk med SMC viste seg å vere ulik den første. Den har fast pinne (fordel) og eit ope felt i kontaktkroppen til å nå i å lodde. Fortsatt plundrete, men litt bedre. Så no er det stabil kontakt og musikk!Så bra, det var artig å høre
Litt meir avansert! Tok berre den kabelen (Canari)som var nemnt i den sida du tipsa om. Takk for tips om sikkert gode kompontar til evt oppgradering!Nais
Har mitt liggende i deler inntil jeg bestemmer meg for spenningsdeler krets; Aliexpress aluboks, Jantzen Satin Nickel høyttalerterminaler, Neutrik 4-Pin XLR chassikontakt, Mogami W3104 intern kabel, Neotech hodetelefon kabel eksternt til KLEI banan koblinger. Blir gøy å bygge...etter hvert
Hm, lovende, men har lite erfaring med h-telefoner på dette nivået og lite sammenligningsgrunnlag mht forsterker til. Brukte dei først på h-telefonutgangen på cd-spelaren, men har ikkje prøvd tilbake for å sammenligne. Det er i alle fall lite slitsomt å lytte også på rel høgt volum. Høyrest oppløyst og engasjerande ut. Det er viktig målestokk for meg, at lyden inviterer til å lytte inn i. Ellers generelt saknar eg romfølelsen som med vanlege høgtalarar (og live som i kveld med Kristiansand s.orkester og Beethovens 3.symfoni). Det ligg vel i sakens natur med hodetlf. Opplevelse av rom er det, men meir som å vere midt i det som foregår. Må komme i gang med å få bygge OB Bastanis med 2 stk 12" fulltone. Har gått til invistering i hodetlf for å kunne lytte uten å forstyrre andre. Blei litt betenkt når kona sa at ho høyrde godt at eg spelte. Hadde gløymt å skru av bassforst..@audiy Hva synes du om lyden fra høyttalerterminalene?
Mitt siste HT-prosjekt er repr i Bastanis-tråden i DIY-avdelinga. Fulltonedelen er berre entry-level med rufsete frekvensgang og svakt nedre register mot bassmodulane. Men dei gir eit hint om potensialet, med open, oppløyst og sprø lyd. Reknar med det blir bedre med dipol diskant og 2 stk 12" frå Bastanis i kvar baffel.Enig i dette med romfølelse ja. Jeg har ikke prøvd noen HTlf som gir samme opplevelse som høyttalere, men jeg har ikke hørt så mange heller. HD800 skal vist gi et stort lydbilde, men dette vet andre mye mer om enn meg. Største romfølelsen jeg har på opplevd på mine HTlf er med HE6 SE. Men nå har du i hvertfall nok effekt skulle jeg tro Kult at du bygger HT. Skal du lage en tråd under DIY? Jeg har min HT byggetråd der. Moro å dokumentere litt. Det går tregt med meg, men det er gøy. Bygger Heissmann Acoustics DXT-MON-182. Lykke til
Når det gjeld romfølelse, så antar eg at det ytre øre har med det å gjere når det gjeld retning. Med hodetlf antar eg at det ytre øyret ikkje bidrar i like stor grad som vanleg slik at det blir avstand som står igjen som det ein kan ha ei oppleving av?
Jeg har en under 1 år gammel HE-1000, og den heter HE-1000 V2 Stealth Magnet, så tror alle "Stealth Magnet" er V2.Hei, kjapt spørsmål angående HE1000 variant, antar at linkene jeg viser til er 2 forskjellige utgaver av HE1000?
HIFIMAN HE1000 V2 - Over-ear Open-back Wired Planar Headphon
The worthy successor to the highly acclaimed "V1" model is a versatile, wide sound stage, planar magnetic headphone with well-defined bass. The 1-nanowww.muzix.euHE1000-Stealth Magnet Version (open-box)
<p style="color: #2f2f2f; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; font-style: normal; font-weight: 400; word-spacing: 0px; white-space: normal; orphans: 2; widows: 2; fontstore.hifiman.com
Og hvis jeg skulle gått for et alternativ så er det eventuelt V2 varianten, slik jeg har lest meg opp?
Takker for svar