Hifisentralen trenger ny logo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Treffpunkt eller møtested kan muligens brukes

    eller kanskje

    Der musikkavspillere samles

    (evt. treffes, møtes, )

    Verdt å lytte til

    Norsk Audionexus

    Tar pulsen på hifinorge
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.915
    Antall liker
    5.933
    Torget vurderinger
    2
    Nikko03 skrev:
    Du har kommet med flere forslag, og du er inne på mange interessante oppsett, men de fleste av forslagene ser litt "amatørmessige" ut. Føler at jeg må være ærlig.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    Høvdingen skrev:
    Nikko03 skrev:
    Du har kommet med flere forslag, og du er inne på mange interessante oppsett, men de fleste av forslagene ser litt "amatørmessige" ut. Føler at jeg må være ærlig.
    Det er bra å være ærlig ellers kommer vi jo ingen vei :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.665
    Antall liker
    3.730
    Torget vurderinger
    1
    Det holder med en enkel bokstavlogo for HiFi Sentralen, lettlest og enkelt à la i dag.
    Logo på brevark? -Det er jo ingen som sender brev lenger.
    T-shirts og lignende? -Da finner man et helt annet kult motiv (fotografi/montasje av noe sprøtt hi-fi/musikk relatert). Det kan i tillegg varieres over tid/anledning.

    (Beklager å være gledesdreper).
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    275
    Ang. forslaget om å bytte til formuleringen "Hi-Fi og musikk" istedenfor dagens "Lyd og musikk":
    Hvis det oppfattes problematisk at Hi-Fi brukes to ganger; altså både i Hifisentralen og i underteksten,
    så kan det kanskje være en idè å bytte til "Musikk og teknikk"?

    (Jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at ordet "lyd" i denne sammenheng, altså sammen med "musikk", blir fullstendig meningsløst.)

    Mvh
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Høvdingen skrev:
    Forslaget med H'en synes jeg begynner å ligne på noe. Den første assosiasjonen jeg får når jeg ser logoen er dette med å "tune inn på noe" eller "sjekke hva som skjer i dag", og det er jo nettopp samme tanker jeg har hver dag når jeg går inn på nett for å se om det er noe action på HFS. Det ble også mer behagelig med en "H", for da slapp hjernen å tenke på hva de strekene skulle være for en bokstav. Jeg antar at den opprinnelige tanken kanskje var en person som sitter og lytter til musikk, men fjernkontrollen skaper ulike assosiasjoner.

    Kult forslag Deph! :)
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    438
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    0
    Delle skrev:
    Ang. forslaget om å bytte til formuleringen "Hi-Fi og musikk" istedenfor dagens "Lyd og musikk":
    Hvis det oppfattes problematisk at Hi-Fi brukes to ganger; altså både i Hifisentralen og i underteksten,
    så kan det kanskje være en idè å bytte til "Musikk og teknikk"?

    (Jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at ordet "lyd" i denne sammenheng, altså sammen med "musikk", blir fullstendig meningsløst.)

    Mvh

    Jeg er enig i at "...lyd og musikk" i underteksten klinger feil, blir litt smør på flesk, siden musikk jo er lyd. Da syns jeg det hadde vært bedre med "Forum for lydinteresserte", "Samlepunkt for Audiofile" eller "Et Audiofilt Forum" eller noe slikt. Ihvertfall ville jeg har fjernet/erstattet enten "lyd" eller "musikk".

    Mvh.
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Laget en undertekst basert på et av mine tidligere forslag, "forum for musikk interesserte" og blekansikt's forslag, "forum for lydinteresserte". Den nye varianten syns jeg selv lyder bra, og unngår ordet "forum", som blir for snevert ifølge Høvdingen.

    :)

    Fjernet en da den var litt stygg.
     

    Vedlegg

    A

    artofdesign

    Gjest
    audiolyd skrev:
    Laget en undertekst basert på et av mine tidligere forslag, "forum for musikk interesserte" og blekansikt's forslag, "forum for lydinteresserte". Den nye varianten syns jeg selv lyder bra, og unngår ordet "forum", som blir for snevert ifølge Høvdingen.

    :)
    Minner om et hakekors...
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    275
    Jeg likte godt logoen til Gjestemedlem, men ville fjernet "gyngestolmannen" og latt teksten stå for seg selv.

    Mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siste forslag har en alvorlig orddelingsfeil. Det er ikke bra i det hele tatt. Det er faktisk pinlig å fronte et produkt/medie med en slik semantisk feil. Jeg var en gang i tiden redaktør for en avis med slik feil i navnet ::)

    Edit: Og da var det fikset.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest


    Ha ha... Den var drit tøff og informativ ;D. Burde få pris for kreativitet i allefall.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg synes stadig din logo på side 2 er den beste, kjære Høvding... ;D
     
    A

    artofdesign

    Gjest
    Lassern skrev:
    Riktig fine, som tidligere nevnt kan runde logoer stjele mye plass og være vanskelige å plassere.
    Men fine var de.

    Prøv å lag en der midten er en mikrofon eller et høytaler element?
    Går jo ann å ha logoen som en gif annimasjon, der sentrum byttes...
     

    Lassern

    Medlem
    Ble medlem
    02.01.2009
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Takk for det, Laban. Jeg har prøvd å fange noe av den kvalitetsfølelsen som preger gode hifiprodukter.
    Om jeg har klart det er en annen sak :)
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    Lassern skrev:
    Jeg prøver meg med et par runde varianter. Synes de gjør mye av seg i en ellers rettlinjet layout.
    Fine de ja.
    Minner om et av mine egne forslag, bare en del mer avansert :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    DAChild skrev:
    Nikko03 skrev:
    Mekka sammen det her ;D mer som en ide enn noe annet
    elendig forsøk, prøv igjen.-..
    Tror ikke det er nødvendig. Det har kommet så mange gode alternativer her inne.
    At jeg har ingenting å stille opp med
    Jeg har primært vært med for å få snøballen til å rulle altså komme med noen ideer som
    andre kan videreforedle.
    Det har vel ikke vært noen som har spunnet videre på rør ideen men notene kom jo i flere varianter :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn