Jeg har ikke ment at brukererfaringer er dokumentasjon. Dette har jeg skrevet om tidligere i tråden. Du må se konteksten i det jeg skrev. Målinger kan ikke dokumentere hvordan kabler lyder. Når det dette ikke kan dokumeneres, hvordan skal det da dokumenteres og hvilken vekt for slike brukererfaringer da i forbrukermyndighetenes øyne. For det er det som er fortsatt er trådens tema - ikke sant?
Mvh
Roysen
Er ett håpløst tema dette.
Har gått mye fra markedsføring til om kabler lyder ulikt og hvorfor.
Nå har du ikke sagt så mye om brukererfaring Roysen - jeg vet dèt.
Skal heller ikke gi deg skylden for utsagn av andre her i tråden.
Men ett spørsmål:
Kan en helt uten lytteerfaring ha nytte av dyrere kabler?
Hvis ikke - blir de gjort oppmerksomme på dèt ved kjøp?
Jeg spør, og dèt var ikke din påstand, jeg vet dèt - siden noen her i tidligere tråd "opplyste" meg om:
Jeg var for ung med mine 52 år
Hadde adskillig lytting ennå - kritisk sådann i vente før jeg kunne utttale meg.
Har vel hørt på gangbar stereo i over 30.000 timer, kan plusse på noen tusen timer via tv og eldre klenodier av ymse slag.
Dette var ikke nok i følge enkelte, til i det hele tatt å ha en mening.
Skal også si at jeg aldri har lyttet til 60.000,- kroners kabler - og vet ikke om jeg hadde fått noe ut av dèt med min korte lytting.
Jeg spør - ikke fordi du kom med utsagnet, for dèt gjorde du ikke.
Men fordi også dette har ett markedsføringsperspektiv.
For ordens skyld vil jeg si at jeg har hørt forskjeller, både på kabler til høyttalere og signalkabler.
Så kan en diskutere hvorfor disse forskjeller oppstår.
Da får de mere teknisk begavede overta.
At andre produkter også kan / bryter markedsføringsloven er sikker sant.
Men salver, helse, og velvære tror jeg blir tatt opp i respektive forum - eventuelt under off topic her på forumet for de som ønsker det.
Og til sist - håper jeg ingen mener seg forulempet med dette innlegg.
Kabler er ett hett tema, noen hører forskjell - og jeg selv mener det er forskjell på kabler også ut fra hvilke komponenter de tilkobles.
Derfor blir markedsføringen og lovnader med dette avgjørende.