I.L.
jeg skrev: Summen av dette er, at jeg ikke føler meg hjemme her lenger, og stadig oftere lurer på om jeg skal logge av for godt.
Du skriver: "Her virker det som du prøver å dra krenkelseskortet. Å påberope seg krenkelse og kreve sensur er viden kjent som forsvarsmetode blant religiøse når noen kritiserer (eller endog bare stiller spørsmålstegn ved) troen deres. Jeg har ikke å mye til overs for det."
Det er noe av det drøyeste jeg har opplevd så langt her inne! Jeg har
ingen steder sagt at jeg føler meg krenket. Jeg krever heller i
kke sensur (første linje i innlegget: diskuter hva dere vil!)
Om jeg er religiøs eller ikke, vet du fint lite om.
Når det gjelder HiFi, som jeg har holdt på med veldig lenge, er jeg i likhet med Sluket, på begge sider av gjerdet. Hvis du lurer på hvordan det er mulig, anbefaler jeg følgende Aftenposten-kronikk av lege Anders Danielsen Lie :
Ondskapsfull harselas - Aftenposten
Det jeg mener er, for å stave det veldig tydelig: Den konfronterende tonen som herjer i de trådene jeg omtaler, sniker seg inn i mange andre tråder, selv i mitt-anlegg, som jeg nevner spesiellt.
Det gjør Sentralen til et mindre trivelig sted for meg å være. Jeg skriver eksplisitt i innlegget, at jeg er fullt klar over at dersom jeg logger ut for alltid, er det utelukkende mitt problem. Hvordan du får alt dette til å bli "å dra krenkelseskortet" er ubegripelig.
Jeg hadde en favorittbar en gang, der jeg trivdes veldig godt. Etterhvert kom det flere og flere folk dit, som jeg ikke følte noe fellesskap med (høyrøstede finansjyplinger som kjøpte dyr og dårlig champagne og brekte høyrøstet om hvor mye de tjente og den nye bilen de hadde bestilt). Etterhvert gikk jeg dit sjeldnere og sjeldnere. Til slutt fant jeg en annen bar å gå til.
Slik har det blitt på Sentralen for meg. Selvsagt syns jeg det er synd. Jeg har vært medlem her i snart 10 år, og som sagt hatt mye nytte og glede av det,
Men nå er det snart på tide å finne en ny bar.