Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    På sørlandet er det vår. Deilig påske med masse sol.
    Noen er på fjellet, mens andre er på hytta ved sjøen. Noen er på ski, noen er i båten, og noen er i hagen.
    Og så har vi de som slapper av, og nyter musikk fra dyre highendanlegg ;)
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    1.153
    Torget vurderinger
    10
    Hagto skrev:
    På sørklandet er det vår. Deilig påske med masse sol.
    Noen er på fjellet, mens andre er på hytta ved sjøen. Noen er på ski, noen er i båten, og noen er i hagen.
    Og så har vi de som slapper av, og nyter musikk fra dyre highendanlegg ;)
    Den krabaten hadde ikke jeg tatt sjansen på å jage ut av godstolen til far...
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hagto skrev:
    Da begynner det å gå seg til, og jeg kan nok allerede si at dette er de høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med ever!

    De er litt store, men jeg føler ikke at det gjør noe da de lager en slags stemning og kos i stua mi. Har bare fått gode tilbakemeldinger på utseende.

    Ingen problemer med bass eller annet heller. Tror nok at jeg må si meg enig med Kurtis siste gang han var innom. Bedre lyd har du vel aldri hatt i denne stua :)
    Ah, høyttalerne jeg funderer på å bruke sammen med min nye platespiller. Kunne ikke vært mer enig når det gjelder lyden. Men det er altså ottone som står og venter på disse? ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    vredensgnag skrev:
    Hagto skrev:
    Da begynner det å gå seg til, og jeg kan nok allerede si at dette er de høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med ever!
    De er litt store, men jeg føler ikke at det gjør noe da de lager en slags stemning og kos i stua mi. Har bare fått gode tilbakemeldinger på utseende.
    Ingen problemer med bass eller annet heller. Tror nok at jeg må si meg enig med Kurtis siste gang han var innom. Bedre lyd har du vel aldri hatt i denne stua :)
    Ah, høyttalerne jeg funderer på å bruke sammen med min nye platespiller. Kunne ikke vært mer enig når det gjelder lyden. Men det er altså ottone som står og venter på disse? ;D
    Takk, jeg sitter godt med Hagto sine gamle. Kona er nok ikke "helt der" ennå. Så vi må nøye oss med en liten sub. Nå hører også naboene stortromma i orkesteret.
    Men du verden (du vreden ), Harbeth hadde virkelig vært noe til emaljefatet ditt.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    God dag, Hagto - det var et fint bilde av en flott hund!

    Men - hvor sitter dere og hva er det for noen godsaker dere lytter til nå?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kurtis skrev:
    God dag, Hagto - det var et fint bilde av en flott hund!

    Men - hvor sitter dere og hva er det for noen godsaker dere lytter til nå?
    Beklager litt OT, er hverken på Sørlandet eller på high-end. Bare så fristende i så fin tråd :)
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Hei Ottone, jeg mente det ikke slik - og dessuten så tror jeg begeistring over Harbeth kan "tillates" nærmest hvor som helst. Den forstår jeg nemlig godt etter å ha hørt flere modeller de siste 2-3 årene.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    vredensgnag skrev:
    Ah, høyttalerne jeg funderer på å bruke sammen med min nye platespiller. Kunne ikke vært mer enig når det gjelder lyden. Men det er altså ottone som står og venter på disse? ;D
    (Tror) han skal få vente lenge...........
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kurtis skrev:
    God dag, Hagto - det var et fint bilde av en flott hund!

    Men - hvor sitter dere og hva er det for noen godsaker dere lytter til nå?



    Vi er hos den frafalne diy guruen vår budda. Han solgte ut det meste av alt det fantastiske utstyret sitt til en kamerat. Men som de fleste vet er det ikke lett å slutte med denne hobbyen.
    Diy guruen vår har faktisk kjøpt seg et kjøpeanlegg. Ingen diy :'(
    Musikk er det nå ihvertfall blitt, og Arild er fornøyd med at han er med i gjengen igjen :)
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Hagto skrev:
    vredensgnag skrev:
    Ah, høyttalerne jeg funderer på å bruke sammen med min nye platespiller. Kunne ikke vært mer enig når det gjelder lyden. Men det er altså ottone som står og venter på disse? ;D
    (Tror) han skal få vente lenge...........
    Tror SHL5 også kan være et godt bud til mitt vintage anlegg, men jeg har lyttet lenge til dem du har kjøpt, og er vel egentlig solgt. Det fine er at det blir en god referanse til de opprinnelige høyttalerne som ble spesialkonstruert til forsterkeren, men med moderne drivere og innsikt. Har vurdert å få restaurert et opprinnelig ht-sett, men de kommer til kort sammenlignet med moderne element.

    Dimensjonene er like.


    Grunnet forsterkerkonstruksjonen skal det være tilstrekkelig med en Beolab 5000 forsterker, men om nødvendig kan jeg gjøre som de villeste audiofile på sent 60-tall og kjøre med to som "monoblokker" - da burde The Vintage Sound være hjemme.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    vredensgnag skrev:
    Hagto skrev:
    vredensgnag skrev:
    Ah, høyttalerne jeg funderer på å bruke sammen med min nye platespiller. Kunne ikke vært mer enig når det gjelder lyden. Men det er altså ottone som står og venter på disse? ;D
    (Tror) han skal få vente lenge...........
    Tror SHL5 også kan være et godt bud til mitt vintage anlegg, men jeg har lyttet lenge til dem du har kjøpt, og er vel egentlig solgt. Det fine er at det blir en god referanse til de opprinnelige høyttalerne som ble spesialkonstruert til forsterkeren, men med moderne drivere og innsikt. Har vurdert å få restaurert et opprinnelig ht-sett, men de kommer til kort sammenlignet med moderne element.

    Dimensjonene er like.


    Grunnet forsterkerkonstruksjonen skal det være tilstrekkelig med en Beolab 5000 forsterker, men om nødvendig kan jeg gjøre som de villeste audiofile på sent 60-tall og kjøre med to som "monoblokker" - da burde The Vintage Sound være hjemme.
    Høres skikkelig spennende ut dette. Har sett bilde av platespilleren din og den skulle jeg gjerne hatt!
    Jeg kan ikke anbefale høyttalerene mine nok. Er utrolig fornøyd med dem. Har også hatt SHL5 som er flotte høyttalere, men M40.1 er i en helt annen klasse på alle områder. Lettdrevne er de også. Jeg har kjøpt meg et sett med 30W monoblokker fra Jadis og de driver dem med letthet.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hva har så budda kjøpt seg? Joda høyttalerene er ett par av hans gamle favoritthøyttalere Infinity Sigma. Disse hadde han for en del år tilbake og han har ikke helt glemt opplevelsen fra den gang. Derfor måtte de prøves en gang til. Fantastisk flotte høyttalere.
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.515
    Antall liker
    41.000
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Fantastiske høytalere,lurer fælt hva han bruker til å skubbe liv i dem med? :)

    mvh
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Gratulerer Budda, dette ser flott ut!
    Jeg husker også Sigma fra noen år tilbake og ble mektig imponert den gangen. Håper du koser deg med disse i stua.

    Ser forresten at du fremdeles har "DIY-høyt." dine stående i bakgrunnen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de kan han bare sette på utsiden av huset så skal jeg ikke ta en krone for å plukke dem opp ;D ;D
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    445
    Antall liker
    175
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    hifiguru skrev:
    Ja, de kan han bare sette på utsiden av huset så skal jeg ikke ta en krone for å plukke dem opp ;D ;D
    Det klarer du ikke alene ;)
     
    M

    MPT

    Gjest
    Gratulerer med flotte høyttalere, tror det var år 1996 jeg hørte disse høyttalerne med Mark Levinson oppsett. Jeg likte det den gang meget godt!!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei, lenge siden sist.

    Hifien er absolutt ikke død på sørlandet hvis noen skulle tro det :)
    Faktisk så er den bedre enn på lenge. Budda er med igjen, og vi andre koser oss med anleggene våre. Selv trives jeg fantastisk godt med de store Harbethene mine. Kurtis har kjøpt seg nyeste dac fra Hegel og har bedre lyd enn noen gang. Vi skal snart ha en grundig test av denne mot den nye dacen til Electrocompaniet.
    Arild har handlet dyrt igjen og anlegget hans koster snart like mye som tomannsboligen min. Heldigvis så får han til lyden nå slik at det også begynner å høres ut som den prisklassen det er i.


    Arild sin stabel per i dag:








    Dere får alle ha en fin sommer, og så snakkes vi nok igjen her etterhvert :)
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.315
    Antall liker
    6.708
    Ai ai - Emm labs og Wavac - lekkert og lovende.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Budda har tatt en skikkelig kuvending!
    var det et bevisst valg? i så fall hvorfor?
    sjelden noen går fra lett til tungdrevent og se til ss
    mvh
    Leif
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Hei Hagto - hyggelig å se deg på tråden din igjen. Takk for sommerhilsen, og "i lige måde"!

    Jeg syntes det spilte kjempefint hos Arild sist vi var på besøk (i et annet rom), men det er virkelig flott at han nå har fått det til slik han selv ønsker. Gleder meg til vi skal på besøk igjen!

    Hegel HD20 har vært en liten åpenbaring hos meg, først og fremst på USB og - etter å ha anskaffet en skikkelig god coaxkabel (som den definitivt fortjener!!) - også ved CD-avspilling med Cary 300/303 som transport. Skal bli artig med en liten test mellom EC og Hegel.

    Masse musikk og HI-FI opplevelser i vente fremover skjønner jeg, så dette kan bli en fin sensommer og høst.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    LMC skrev:
    Budda har tatt en skikkelig kuvending!
    var det et bevisst valg? i så fall hvorfor?
    sjelden noen går fra lett til tungdrevent og se til ss
    mvh
    Leif
    Det var nok ikke et bevisst valg. Han tok på seg for mye arbeid både med hifi og i jobbsammenheng. Ble vel sliten og lei, og kuttet like godt ut hele greia.

    Men lysten på hifi kom tilbake, selv om overskudd til nye selvbygg vel ikke er kommet helt enda. Derfor ble det vel bare tilfeldigvis slik det er nå.
    Han hadde noen gode erfaringer fra tidligere tider, før selvbyggperioden, med Infinity Sigma.
    Derfor havnet han på disse.
    Alt han bygget er havnet hos en kamerat i Kristiansand. Budda var for kort tid siden på lyttebesøk hos ham. Etter det lyttebesøket fikk han mye å tenke på, og det er blitt spilt adskillig mindre på Sigmaene etter den lytteseansen..........
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Hagto!

    Det var kjekt å se liv i tråden igjen. Flotte ting i racket til Arild. Jeg konstaterer med glede at høytalerne består. Som du ser i tråden vår så har jeg byttet litt i forhold til kilde. Det var vellykket og høytalerne viser nye sider ved at bassene spiller mer detaljert enn noen sinne. Jeg sitter nå på landet og koser meg med anlegget der. Jeg har koblet opp emc-up og det var moro kan du tro. Ha en riktig fin sommer Hagto :)

    mvh Elektron :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Elektron skrev:
    Hei Hagto!

    Det var kjekt å se liv i tråden igjen. Flotte ting i racket til Arild. Jeg konstaterer med glede at høytalerne består. Som du ser i tråden vår så har jeg byttet litt i forhold til kilde. Det var vellykket og høytalerne viser nye sider ved at bassene spiller mer detaljert enn noen sinne. Jeg sitter nå på landet og koser meg med anlegget der. Jeg har koblet opp emc-up og det var moro kan du tro. Ha en riktig fin sommer Hagto :)

    mvh Elektron :)
    Takk for det Elektron.
    Arild byttet ut den passive forforsterkeren sin med den tredelte aktive PR-T1 forforsterkeren fra Wavac:
    http://www.wavac-audio.jp/pr-t1_e.shtml

    Dette var et stort løft. Han fikk mer kropp og kontroll. Bassen virker mer dynamisk og høres ut til å gå dypere. Ble mer innlevelse og musikk fra anlegget hans rett og slett.

    Ser spennende ut hos deg også, og selvfølgelig følger jeg med i det som skjer hos deg.
    Ha en riktig fin sommer du også!!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    hel skrev:
    Hvor ble Bazillaene av?
    Det første paret han byggde har han beholdt selv. De står og støver ned i et hjørne av stua.
    Håper på at han drar dem fram igjen en dag. Det hadde vært spennende.
    Det andre settet han byggde, som ble enda mer ekstreme, ble solgt til en entusiast i Kristiansand. Han har også kjøpt monoblokkene, den gedigne Kuzma platespilleren, og forforsterkeren.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da har jeg vært på gjenvisitt hos en meget hyggelig kar i Kristiansand.
    Oppgraderinger av anlegget, og enda bedre lyd enn sist :)
     

    Vedlegg

    opd

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Hm...
    Hvor kan dette være tro?
    Ikke så høflig av de fyrene å vende ryggen til fotografen, men de kan jo være alreight folk likevel får en tro..
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.744
    Antall liker
    107.330
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje det låter.. eehh... ræva? :eek: :eek: Får ikke tro det!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    opd skrev:
    Hm...
    Hvor kan dette være tro?
    Ikke så høflig av de fyrene å vende ryggen til fotografen, men de kan jo være alreight folk likevel får en tro..
    De er nok alreight ja. Vi får snu dem da....
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Høyttalerne var de samme som sist. De store og vakre Opera Tebaldi skulpturene.

    Men de som er litt med her vil kanskje merke seg de flotte Cardas høyttalerkablene, hm.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    De som satt i sofaen var fra venstre eieren opd, oyvharal, og OhYeah.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn